Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Eindejaarsshow van Geert Hoste: politieke conclusies ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165611)

Noorderlicht 4 januari 2012 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5907671)
Als hij bestaat en dezelfde is als die van het oude testament? JA

de nationalisten laten zich van hun goede (lees: onverdraagzame) kant zien.

Amon_Re 4 januari 2012 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noorderlicht (Bericht 5907681)

Ik ben geen nationalist. En nu?

E. Gidius 4 januari 2012 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5907694)

U bent er toch één.

Bokkenreyder 4 januari 2012 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5907736)
U bent er toch één.

Jep, als Amon zich niet bekeert tot het belgicisme van de vroege 19de eeuw, zal hij voorgoed een nationalist zijn, of hij dat nu wil of niet! 8-)

Noorderlicht 4 januari 2012 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5907694)

en nu? helemaal niks. uw vriend mkb staat met zn bek vol tanden en u kan terug vitten op Het oude testament en Allah.

Meuh 4 januari 2012 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5906777)
Ik heb niets tegen jouw mening. Ik deel je mening gewoon niet.

Mensen die stemmen zouden op voorhand moeten weet waarvoor ze stemmen door de partijstandpunten te lezen. Mensen die VB stemmen gaan akkoord met een racistisch programma. U mag er van maken wat u wilt en toch zijn VBstemmers verderfelijke racisten. En/Ofwel marginalen. Dat laatste werd ook vaak bewezen door allerlei onderzoekjes.

Mensen die proteststemmen uitdelen. Waarom geven de de NVA geen proteststem? Of Groen!? Of pvda? Of Cd&v?

Ik denk dat de laatste verkiezingen veel van de proteststemmen overgelopen zijn naar NVA ja. Groen of PvdA zijn waarschijnlijk te links voor velen. En CD&V :-D, dat is nu net één van de machtspartijen waartegen 'protest' komt.

Plus, net het feit dat er een cordon ingeroepen werd heeft het VB volgens mij veel stemmen opgeleverd. Het is net oneerlijkheid en het niet luisteren naar de bevolking die de proteststemmen in de hand werkt.

E. Gidius 4 januari 2012 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5906777)
Mensen die proteststemmen uitdelen. Waarom geven de de NVA geen proteststem? Of Groen!? Of pvda? Of Cd&v?

Een proteststem voor de CD&V... :rofl:

Suikertje, je interesse voor de Belgische politiek is te waarderen, maar dit is toch echt een uitschuiver zoals een mens er geen twee in zijn leven maakt...

Supe®Staaf 4 januari 2012 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5907853)

Dat is een goeie voor Hostes volgende show.

suqar_7loe 4 januari 2012 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5907853)

Suikertje, je interesse voor de Belgische politiek is te waarderen, maar dit is toch echt een uitschuiver zoals een mens er geen twee in zijn leven maakt...

Ik moet spontaan lachen bij het lezen van mijn reactie hierboven :rofl:

Een proteststem voor de cd&v, komende van iemand die vindt dat Vlaanderen te nationalistisch wordt kan toch?

suqar_7loe 4 januari 2012 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5907671)
Als hij bestaat en dezelfde is als die van het oude testament? JA

Daar gaat het helemaal niet over, hoe graag u het ook zou willen. Maar ik noteer dat mkb met de bek vol tanden staat.

E. Gidius 4 januari 2012 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5907894)
Een proteststem voor de cd&v, komende van iemand die vindt dat Vlaanderen te nationalistisch wordt kan toch?

Ik dacht het niet... :-)

Voor de CD&V stemt niemand meer tenzij cabinetards en demente bejaarden die een volmacht aan tante nonneke gaven.

Als er echt zo een exemplaar zou bestaan als je hierboven beschrijft, dan zou die voorzeker Groen stemmen, of eventueel VLD.

Amon_Re 4 januari 2012 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5907765)
Jep, als Amon zich niet bekeert tot het belgicisme van de vroege 19de eeuw, zal hij voorgoed een nationalist zijn, of hij dat nu wil of niet! 8-)

Den Amon ligt nie wakker van wat anderen denken ;)

suqar_7loe 4 januari 2012 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5907927)
Ik dacht het niet... :-)

Voor de CD&V stemt niemand meer tenzij cabinetards en demente bejaarden die een volmacht aan tante nonneke gaven.

Als er echt zo een exemplaar zou bestaan als je hierboven beschrijft, dan zou die voorzeker Groen stemmen, of eventueel VLD.

Ik ken nochtans iemand die zo content is dat er eindelijk een regering is die volgende keer cd&v zou stemmen. Liberaal vindt hij zichzelf niet. U hoeft het niet erger te maken, mijn afgang is zo al groot genoeg, nietwaar :-)

suqar_7loe 4 januari 2012 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5907939)
Den Amon ligt nie wakker van wat anderen denken ;)

Groot gelijk.

E. Gidius 4 januari 2012 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5907940)
U hoeft het niet erger te maken, mijn afgang is zo al groot genoeg, nietwaar :-)

Ook een gelukkig 2012, Sugar!

Amon_Re 4 januari 2012 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5907904)
Daar gaat het helemaal niet over, hoe graag u het ook zou willen. Maar ik noteer dat mkb met de bek vol tanden staat.

Volgens mij snap je zijn punt niet, jij maakte een grove(?) veralgemening wat VB stemmers maakte en hij illustreerde dat door een grove veralgemening richting islam (of zowat om't even welke andere religie).

Zelfs jij als moslim bekijkt de koran anders dan andere moslims (er zijn er zelfs die elkaar kapot maken daarvoor, soennieten en die andere) en net zoals jij de koran/de islam op een bepaalde manier bekijkt zijn er mensen die op verschillende manieren naar het VB kijken.

Er zijn effectief mensen die doelbewust VB stemmen en het echter niet eens zijn met die hun programma (of delen ervan) maar leuter uit protest omdat ze weten dat het VB niet mag meespelen. Deze kiezers voelen zich in de steek gelaten door de andere partijen en hebben dus de keuze tussen een proteststem voor VB of een ongeldige stem, wat maakte het meeste indruk denk je?

suqar_7loe 4 januari 2012 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5907953)
Volgens mij snap je zijn punt niet, jij maakte een grove(?) veralgemening wat VB stemmers maakte en hij illustreerde dat door een grove veralgemening richting islam (of zowat om't even welke andere religie).

Zelfs jij als moslim bekijkt de koran anders dan andere moslims (er zijn er zelfs die elkaar kapot maken daarvoor, soennieten en die andere) en net zoals jij de koran/de islam op een bepaalde manier bekijkt zijn er mensen die op verschillende manieren naar het VB kijken.

Er zijn effectief mensen die doelbewust VB stemmen en het echter niet eens zijn met die hun programma (of delen ervan) maar leuter uit protest omdat ze weten dat het VB niet mag meespelen. Deze kiezers voelen zich in de steek gelaten door de andere partijen en hebben dus de keuze tussen een proteststem voor VB of een ongeldige stem, wat maakte het meeste indruk denk je?

Laat die discussie over het VB maar vallen hoor. Ik heb daar geen zin meer in. Ik pik zijn beschuldigen niet. Zomaar komen beweren dat Mohammed een pedofiel is en wij moordenaars en als je afkomt met argumenten (uit de qoran en hadith) is het van den deze 'ja maar, je hebt gelijk. Ik weet er eigenlijk niks van'. Kom nou, zulke sujetten moeten zo niet afkomen bij mij hoor.

suqar_7loe 4 januari 2012 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5907947)
Ook een gelukkig 2012, Sugar!

Tzal er niet aan mankeren. Gij ook :silly:

Het Oosten 4 januari 2012 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5907967)
Laat die discussie over het VB maar vallen hoor. Ik heb daar geen zin meer in. Ik pik zijn beschuldigen niet. Zomaar komen beweren dat Mohammed een pedofiel is en wij moordenaars en als je afkomt met argumenten (uit de qoran en hadith) is het van den deze 'ja maar, je hebt gelijk. Ik weet er eigenlijk niks van'. Kom nou, zulke sujetten moeten zo niet afkomen bij mij hoor.

Misschien kan deze discussie verder gevoerd worden in de (oude) draad:
http://filesforum.politics.be/showthread.php?t=125108

Amon_Re 4 januari 2012 21:37

Citaat:

Ik pik zijn beschuldigen niet.

Lange tenen. Wat hij schreef was geen beschuldiging. Zeker niet gezien de context.

suqar_7loe 4 januari 2012 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5907976)
Misschien kan deze discussie verder gevoerd worden in de (oude) draad:
http://filesforum.politics.be/showthread.php?t=125108

Ik zal ophouden.

mkb 4 januari 2012 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5907610)
U betrok er de islam, de moslims, Mohammed en God bij. En niemand anders. U ging offtopic. Ik ging in op je reacties en je doet zelfs geen moeite om mijn reacties te weerleggen.

Ik probeerde u erop te wijzen dat u stelling hierboven belachelijk is door een even belachelijke stelling te poneren gebaseerd op dezelfde foute redenering.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5907610)
VB stemmers gaan akkoord met een racistisch partijprogramma. Wat snap je daar niet aan?

Welke punten zijn racistisch aan het VB programma? En men hoeft niet akkoord te gaan met het volledige partijprogramma om voor een partij te stemmen. Sterker nog, ik ben vrij zeker dat de groot deel van de kiezers (van alle partijen) geen flauw idee heeft wat er in het partijprogramma staat waarvoor ze stemmen.

mkb 4 januari 2012 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5907904)
Maar ik noteer dat mkb met de bek vol tanden staat.

Ik moet af en toe ook iets anders doen dan op forums rondhangen. Zeker met het begin van de examens volgende week. :oops:

Citaat:

Ik pik zijn beschuldigen niet. Zomaar komen beweren dat Mohammed een pedofiel is en wij moordenaars

Het is u blijkbaar ontgaan maar ik onderschrijf die bewering zelf helemaal niet.

suqar_7loe 4 januari 2012 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5907991)
Ik probeerde u erop te wijzen dat u stelling hierboven belachelijk is door een even belachelijke stelling te poneren gebaseerd op dezelfde foute redenering.

Mijn stelling kon je op een andere manier weerleggen, zoals die ene Meuh gedaan heeft. U viel mij persoonlijk aan door uit te halen naar mijn religie. Vanwaar kennen we dat ook alweer...
Ik ben op uw leugens ingegaan en u gaf daarna eerlijk toe dat je eigenlijk maar uit je nek aan het lullen was en helemaal niet weet waar je het over hebt. De rest is larie.

Citaat:

Welke punten zijn racistisch aan het VB programma? En men hoeft niet akkoord te gaan met het volledige partijprogramma om voor een partij te stemmen. Sterker nog, ik ben vrij zeker dat de groot deel van de kiezers (van alle partijen) geen flauw idee heeft wat er in het partijprogramma staat waarvoor ze stemmen.
Dat u geen flauw benul heeft waar de NVA voor staat, wil ik gerust aannemen. En nu ga ik mijn tijd niet meer verdoen aan sujetten als u.

mkb 4 januari 2012 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5907997)
U viel mij persoonlijk aan door uit te halen naar mijn religie.

Ik viel u persoonlijk of de islam niet aan.

Citaat:

Ik ben op uw leugens ingegaan en u gaf daarna eerlijk toe dat je eigenlijk maar uit je nek aan het lullen was en helemaal niet weet waar je het over hebt. De rest is larie.

Ik gaf u gelijk omdat ik niet wilde discussiëren over details die er helemaal niet toe doen. Die verwijzing naar de islam was maar een voorbeeld om u op u denkfout te wijzen, dus over details van de islam leuteren is zinloos.

Citaat:

Dat u geen flauw benul heeft waar de NVA voor staat, wil ik gerust aannemen. .

Ik weet wel degelijk waar N-VA voor staat. Een zeer vreemde conclusie die u daar trekt, u ontwijkt er alleszins handig de vraag mee.

Meuh 4 januari 2012 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5907991)

Verbijsterend vond ik vooral de reactie als ik VB-stemmers in mijn omgeving attent maakte op het feit dat VB echt oerconservatief is. De meesten bleken dat gewoon niet te weten... Ik onderschrijf je stelling dus helemaal.

suqar_7loe 4 januari 2012 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Meuh (Bericht 5908074)
Verbijsterend vond ik vooral de reactie als ik VB-stemmers in mijn omgeving attent maakte op het feit dat VB echt oerconservatief is. De meesten bleken dat gewoon niet te weten... Ik onderschrijf je stelling dus helemaal.

Dat is die marginale groep waar ik op doelde 8-) (Grapje)

Pericles 4 januari 2012 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5907407)
Is Allah een moordenaar, pedofiel 'en alle andere vetzakkerij'?

Allah bestaat niet. Het is een verzinsel van een pedofiele struikrover.

Meuh 4 januari 2012 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5908085)
Dat is die marginale groep waar ik op doelde 8-)

Ik zou niet zozeer marginaal zeggen (hoewel die er zeker ook zullen tussenzitten ;)), maar eerder mensen die ergens iets horen waaien en direct op de kar springen zonder zich eens verder te informeren. Dat is bij mij niet gelijk aan marginalen. De populistische, sloganeske taal van het VB (en van andere partijen) slaat nu eenmaal aan bij mensen die de politiek verder niet volgen, jammer genoeg.

suqar_7loe 4 januari 2012 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Meuh (Bericht 5908105)
Ik zou niet zozeer marginaal zeggen (hoewel die er zeker ook zullen tussenzitten ;)), maar eerder mensen die ergens iets horen waaien en direct op de kar springen zonder zich eens verder te informeren. Dat is bij mij niet gelijk aan marginalen. De populistische, sloganeske taal van het VB (en van andere partijen) slaat nu eenmaal aan bij mensen die de politiek verder niet volgen, jammer genoeg.

Het was een grap. Ik weet best wel dat niet alleen marginalen op die partij stemmen. Je hebt van alle soorten mensen die op het Belang stemmen. Mensen die bijvoorbeeld een negatieve ervaring met een vreemde achter de rug hebben, zullen misschien sneller geneigd zijn om op het VB te stemmen. Ach ja.

Pericles 4 januari 2012 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Meuh (Bericht 5908105)

Ik denk dat de gemiddelde VB kiezer de politiek beter volgt dan de gemiddelde CD&V kiezer.

Meuh 4 januari 2012 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5908114)
Het was een grap. Ik weet best wel dat niet alleen marginalen op die partij stemmen. Je hebt van alle soorten mensen die op het Belang stemmen. Mensen die bijvoorbeeld een negatieve ervaring met een vreemde achter de rug hebben, zullen misschien sneller geneigd zijn om op het VB te stemmen. Ach ja.

had ook totaal geen probleem met je opmerking hoor :)

suqar_7loe 4 januari 2012 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Meuh (Bericht 5908130)
had ook totaal geen probleem met je opmerking hoor :)

Dat is fijn. Maar ik geef mijn fout ook toe. Heel misschien klopt het en is niet elke VB'er een racist. Wat niet wilt zeggen dat de doorsnee-VB'er niet racistisch zou durven handelen.

E. Gidius 4 januari 2012 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noorderlicht (Bericht 5907681)

:cheer: :cheer: :cheer: onverdraagzame kant :cheer: :cheer: :cheer:

den ambetantsten 4 januari 2012 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 5908117)
Ik denk dat de gemiddelde VB kiezer de politiek beter volgt dan de gemiddelde CD&V kiezer.

Mensen hun ideële wereld zomaar overhoop gooien, hoe durf je! ;-)

Supe®Staaf 4 januari 2012 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5907979)
Lange tenen. Wat hij schreef was geen beschuldiging. Zeker niet gezien de context.

Een grappige analogie onderkennen en begrijpen is dan ook vele malen moeilijker dan de koraan uitleggen.

AsGardSGO 5 januari 2012 04:50

En het heeft geen 10 pagina's nodig of men is van het welles-nietes spelletje over Geert Hoste verbazingwekkend hervallen in bekvechten over het VB, belgicisme en aanverwante.
Proficiat hoor.

Ondertussen blijf ik bij mij eerdere post:
Geert Hoste is te braaf geworden, komt soms eens snedig uit de hoek en is soms eens grappig maar het blijft goedkope volksverlakkerij die de politiek en de elite kan smaken. De mensen lachen eens goed met de miserie van het leven maar komen als even grote lammetjes buiten dan ze binnen gegaan zijn en zij hebben nog steeds vrij spel.
Het forums is hiervan een luidruchtige getuige.

Het Oosten 5 januari 2012 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5905676)
Als fotograaf moet ik U nu toch wel even flink op uw plaats zetten. Ik mag gerust foto's van U nemen in het openbaar. Ik mag die echter niet commercieel gebruiken zonder uw toestemming (in de veronderstelling dat die foto effectief van U is en niet van iets anders waarop jij per toeval in een hoekje staat).

En dan is er nog het begrip publiek persoon.

U bent 100% fout.

Niets van. U moogt geen afbeelding maken of verspreiden van een persoon, commercieel of niet, zonder zijn toestemming. Dat is de wet.

En wat het begrip 'publieke persoon' betreft: ja, u moogt een foto of filmpje verspreiden van een publieke persoon (bijvoorbeeld van uw burgemeester), maar niet zijn sexleven!

vlijmscherp 5 januari 2012 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5908597)
Niets van. U moogt gaan afbeelding maken of verspreiden van een persoon, commercieel of niet, zonder zijn toestemming. Dat is de wet.

En wat het begrip publieke persson betreft: ja, u moogt een foto of filmpje verspreiden van een publieke persoon (bijvoorbeeld een burgemeester), maar niet zijn sexleven!

dus jij zegt dat boekjes alla Dag Allemaal, Story, Primo, Blik, enz al jaren in de illegaliteit opereren?

Het Oosten 5 januari 2012 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5908599)
dus jij zegt dat boekjes alla Dag Allemaal, Story, Primo, Blik, enz al jaren in de illegaliteit opereren?

Story maakt meestal foto's van artiesten en dergelijke. In principe mag dat. De artiesten zijn er maar blij genoeg mee. Maar moest story een foto van u laten verschijnen in haar blad, en u wilt dit niet, dan kunt u naar de rechtbank stappen. Story moet eerst uw toestemming vragen om uw beeltenis te mogen publiceren. Dat is de wet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be