Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Zaterdag een bezoek gebracht aan Ikeastan ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=168249)

Conscience 6 maart 2012 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 6017749)
Denk je niet dat het soort winkel en de moment bepalender zijn dan de afkomst van degenen die er aan het winkelen waren?

Ben je al eens gaan winkelen tijdens de eerste soldendag? Of heb je al eens gevlogen met Ryanair (waar de mensen zich verdringen om toch maar eerst op het vliegtuig te zitten)?

Op zo'n plaatsen en momenten komen bij veel mensen nogal primitieve eigenschappen naar boven. Ongeacht hun afkomst. De enige manier om daar niet mee geconfronteerd te worden, is er wegblijven.

Gun drukt het juist uit. Ga naar een willekeurige stad de grote van Brussel en loop dan een week rond in Brussel. Het is een achterlijk schofterige stad aan het worden.

Zenit 6 maart 2012 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 6017806)
Begrijp trouwens niet goed wat de discussie over rituele slachtingen in deze topic doet? Of heeft Gun misschien een schaap zien slachten in de IKEA? Dan begrijp ik tenminste al een beetje waarom hij een draad meende te moeten openen over zijn IKEA-bezoek.

Maar nu het toch over rituele slachtingen gaat:

Het zou grappig zijn, moest het niet zo triestig zijn.

Laat het duidelijk zijn: ik ben voor een onmiddellijk verbod op onverdoofd slachten en vind dat daar niet eens een discussie over gevoerd zou moeten worden. Maar beweren dat daarmee het slachten diervriendelijk is, is gewoon potsierlijk. De stress die de dieren op weg naar en in het slachthuis zelf ervaren is enorm. En die duurt ook veel langer dan de fysieke pijn van het effectief slachten. En dan zwijg ik nog van de stress die de dieren tijdens hun ganse leven ervaren in de bioindustrie. Mensen die dus louter een punt maken van dat onverdoofd slachten zijn hypocriet.

Niet helemaal onlogisch aangezien het merendeel van het schapenvlees geconsumeerd wordt door allochtonen.

Ach ja, de stress die dieren op weg naar een badkuip op het 7de verdiep ondervinden waar een bot mes hen opwacht, na eerst in een autokoffer te zijn vervoerd, is natuurlijk veel minder. En beestjes voor halalconsumptie die komen natuurlijk niet uit de bioindustrie, die komen allemaal uit een malse wei. :roll:

morte-vivante 6 maart 2012 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zenit (Bericht 6017842)
Ach ja, de stress die dieren op weg naar een badkuip op het 7de verdiep ondervinden waar een bot mes hen opwacht, na eerst in een autokoffer te zijn vervoerd, is natuurlijk veel minder. En beestjes voor halalconsumptie die komen natuurlijk niet uit de bioindustrie, die komen allemaal uit een malse wei. :roll:

Citaat:

ik ben voor een onmiddellijk verbod op onverdoofd slachten en vind dat daar niet eens een discussie over gevoerd zou moeten worden.

Zenit 6 maart 2012 12:40

Citaat:

Citaat:
ik ben voor een onmiddellijk verbod op onverdoofd slachten en vind dat daar niet eens een discussie over gevoerd zou moeten worden.
Waarom begint hij dan te discussieren over bioindustrie als het niet is om weg te relativeren. Zeg dan meteen "ik ben voor een onmiddellijk verbod op onverdoofd slachten".

kwantum 6 maart 2012 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 6017514)
Niet iedereen zal dezelfde waanideeën hebben.

Waanideeën, ha ha ha ha, uw dwaasheid is echt van de grappigste soort. Kan je het gekker bedenken? Luister eens goed sjokske, ... en Vlijmscherp en C° mag meeluisteren. Ik kan jullie (maar ik wil daar zeker mijn tijd niet in steken) in het Brusselse een rondleiding geven van een uurtje of twee (om niet te zeggen 3 of 4) met de wagen, te voet, en ik wil er ook een klomp busroutes, tram en metros bovenopgooien, waarbij je wel stekeblind moet zijn om te beweren dat je je nog steeds in België vertoeft. Stekeblind. Of dwaas met een dikke saus pretentie. Lachwekkend gewoon.

Alboreto 6 maart 2012 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Conscience (Bericht 6017809)
Gun drukt het juist uit. Ga naar een willekeurige stad de grote van Brussel en loop dan een week rond in Brussel. Het is een achterlijk schofterige stad aan het worden.

Ik was er deze zomer nog.
Heb een aangename dag gehad.
Een groot stuk van het toeristische gedaan met de grote markt en manneke pis en zo, en ook de marollen met omliggende straatjes.

Nooit het idee gehad dat het een achterlijke of schofterige stad zou zijn.

Cynara Cardunculus 6 maart 2012 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 6018341)
Een groot stuk van het toeristische gedaan met de grote markt en manneke pis en zo, en ook de marollen met omliggende straatjes.

ja, als ge in Antwerpen de kathedraal bezoekt dan zie je ook geen hoofddoeken hé.

Alboreto 6 maart 2012 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 6018368)
ja, als ge in Antwerpen de kathedraal bezoekt dan zie je ook geen hoofddoeken hé.

Oh, maar hoofddoeken heb ik wel gezien, maar, so what?

Het doet geen pijn aan de ogen, het maakt geen lawaai, dus...

kwantum 6 maart 2012 20:33

Citaat:

Toppunt van dwaasheid. Ga in de woestijn onder een boom staan en mij fijntjes komen vertellen dat ik de dwaze ben omdat ik beweer dat de woestijn geen bos is. Belachelijk gewoon. Echt belachelijk.

Eigenzinnig 6 maart 2012 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kwantum (Bericht 6018428)
Toppunt van dwaasheid. Ga in de woestijn onder een boom staan en mij fijntjes komen vertellen dat ik de dwaze ben omdat ik beweer dat de woestijn geen bos is. Belachelijk gewoon. Echt belachelijk.

doe de rolluiken af in hartje zomer en je kan ook beweren dat bij u de zon nooit schijnt...:lol:

daiwa 6 maart 2012 21:31

Citaat:

Verleden jaar in Ter Zake hadden ouderen die na 17u niet meer buiten durven komen daar een ander gedacht over.

artisjok 6 maart 2012 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 6017527)
En dat verrast je waarom?

Neen, dat verrast me niet.
Dat stel ik vast.

artisjok 6 maart 2012 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 6017749)
Denk je niet dat het soort winkel en de moment bepalender zijn dan de afkomst van degenen die er aan het winkelen waren?

Ben je al eens gaan winkelen tijdens de eerste soldendag? Of heb je al eens gevlogen met Ryanair (waar de mensen zich verdringen om toch maar eerst op het vliegtuig te zitten)?

Op zo'n plaatsen en momenten komen bij veel mensen nogal primitieve eigenschappen naar boven. Ongeacht hun afkomst. De enige manier om daar niet mee geconfronteerd te worden, is er wegblijven.

Ik heb als student nog in een kledingzaak gewerkt, ook op de eerste soldendag.
Zo'n toestanden zijn niet meer normaal.
Dat is pas een cultuurschok.

Gun 6 maart 2012 22:29

Citaat:

Da's centrum centrum Brussel ... da's nog niet dé stád die je bezocht hebt ...

Gun 6 maart 2012 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 6018368)

²

Enter 6 maart 2012 22:58

Dan spenderen ze hun geld in de economie en is het ook weer niet goed. :roll:

Elbow 6 maart 2012 23:04

Citaat:

Meneer heeft manneke pis gezien en denkt dat hij Brussel gezien heeft.
:lol:

kwantum 7 maart 2012 00:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 6018544)
doe de rolluiken af in hartje zomer en je kan ook beweren dat bij u de zon nooit schijnt...:lol:

Vind ik toch beter dan jij die in Brussel de zon ziet schijnen terwijl er helemaal geen zon schijnt.
Voor al die allochtonen die ik daar zie schijnt de zon er blijkbaar wel. Je bent er inderdaad in goed gezelschap.

Alboreto 7 maart 2012 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 6018616)
Neen, dat verrast me niet.
Dat stel ik vast.

Ah, ok ;)

Alboreto 7 maart 2012 07:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 6018644)
Da's centrum centrum Brussel ... da's nog niet dé stád die je bezocht hebt ...

Ah, ge bedoelt de rand.

Dat geldt voor zowat elke grote stad.
Moet je eens in Parijs en Londen gaan kijken, of New-York.

Overal vindt ge achtergestelde wijken waar mensen met zeer beperkte middelen nog een woning kunnen betalen en waar de misdaad hoog is.

kwantum 7 maart 2012 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 6018897)
Ah, ge bedoelt de rand.

Dat geldt voor zowat elke grote stad.
Moet je eens in Parijs en Londen gaan kijken, of New-York.

Overal vindt ge achtergestelde wijken waar mensen met zeer beperkte middelen nog een woning kunnen betalen en waar de misdaad hoog is.

De rand?????????????? ha ha ha ha.
Alles wat buiten de grote markt valt is volgens u 'de rand' zeker?
Loop eens op de Lemonnier laan of pakweg de nieuwstraat. Neem de metro van zuid naar noord, dwars door brussel. enz enz. Bent u blind???
U bent duidelijk nog niet in centrum Brussel geweest. Hou op met onnozelheden te vertellen! Belachelijk gewoon.

Alboreto 7 maart 2012 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kwantum (Bericht 6019097)
De rand?????????????? ha ha ha ha.
Alles wat buiten de grote markt valt is volgens u 'de rand' zeker?

Ah, dus als ik zeg dat ik een groot stuk van Brussel bezocht heb en het niet eens ben met de mening dan heb ik niet alles gezien.

Als ik dan zeg dat het dan buiten die stukken moet zijn, dan is alles buiten de markt de rand.

Ge moet wel weten wat ge wilt hé.

Alweer blijkt hier het ziekelijke overdrijven en platte propaganda van velen hier.

Elio di Supo 7 maart 2012 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 6019808)
Alweer blijkt hier het ziekelijke overdrijven en platte propaganda van velen hier.

Wat maakt dat nu toch uit? U blijft toch denken en geloven wat u wil? Iedereen zal wel zijn eigen conclusies trekken zonder dat er eerst groen licht moet gegeven worden door de commissie van weldenkenden.

artisjok 7 maart 2012 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 6019847)
Wat maakt dat nu toch uit? U blijft toch denken en geloven wat u wil? Iedereen zal wel zijn eigen conclusies trekken zonder dat er eerst groen licht moet gegeven worden door de commissie van weldenkenden.

Vind jij nu dat "het ziekelijke overdrijven en platte propaganda" niet uitmaakt?

Elio di Supo 7 maart 2012 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 6020101)
Vind jij nu dat "het ziekelijke overdrijven en platte propaganda" niet uitmaakt?

De woorden "ziekelijk" en "plat" duiden al op een emotionele betrokkenheid. De woede en frustratie en het onvermogen om de medemens op te voeden tot het juiste denken.

Dat leidt m.i. juist tot die verkramptheid. De overtuiging dat de eigen zienswijze zo juist is en het verdommen dat die ander dat maar niet wil inzien.

artisjok 7 maart 2012 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 6020109)
De woorden "ziekelijk" en "plat" duiden al op een emotionele betrokkenheid. De woede en frustratie en het onvermogen om de medemens op te voeden tot het juiste denken.

Dat is een mooie poging om af te wijken, maar compleet naast de kwestie.

Mag ik nu nog weten
"Vind jij nu dat "het ziekelijke overdrijven en platte propaganda" niet uitmaakt?"

Elbow 7 maart 2012 20:52

Citaat:

Ah, dus als ik zeg dat ik een groot stuk van Brussel bezocht heb en het niet eens ben met de mening dan heb ik niet alles gezien.

Als ik dan zeg dat het dan buiten die stukken moet zijn, dan is alles buiten de markt de rand.

Manneke pis is geen groot stuk van Brussel. :lol:

Elio di Supo 7 maart 2012 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 6020124)
Dat is een mooie poging om af te wijken, maar compleet naast de kwestie.

Mag ik nu nog weten
"Vind jij nu dat "het ziekelijke overdrijven en platte propaganda" niet uitmaakt?"

Ik vind het geen afwijking, maar kom. Neen, ik vind niet dat het iets uitmaakt.

Ten eerste, de emotionele invulling die u eraan geeft door de u gebruikte adjectieven zijn geheel voor uw rekening.

Ten tweede, als die stellingen uw eigen overtuiging niet raken, dan zie ik niet in waarom u zich er dan druk over moet maken.

artisjok 7 maart 2012 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 6020169)
Neen, ik vind niet dat het iets uitmaakt.

Eindelijk antwoord.
Je vindt dus dat "het ziekelijke overdrijven en platte propaganda" niets uitmaakt.

Waarom worden ze dan gebruikt in deze discussie?

Ik hoop dat ze nog mogen worden aangeduid.

Elio di Supo 8 maart 2012 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 6020242)
Eindelijk antwoord.

Correctie. Eindelijk het antwoord dat u wil horen. We kennen ondertussen wel uw gebruik om teksten zodanig op te splitsen in kleine stukjes zodat u datgene eruit haalt wat u wilde vernemen.

Citaat:

Je vindt dus dat "het ziekelijke overdrijven en platte propaganda" niets uitmaakt.

Waarom worden ze dan gebruikt in deze discussie?

Ik hoop dat ze nog mogen worden aangeduid.
Dit bewijst dan weer wat u enkel selectief weten wil. Het is voor uw rekening dat ze ziekelijk en plat zijn. En enkel voor uw rekening (en dat van uw gelijkdenkenden). U de vraag stellen waarom dit gebruikt wordt in een discussie is derhalve ook een gevolg van uw eigen appreciatie er van en dus geheel overbodig.

filosoof 8 maart 2012 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 6018549)
Verleden jaar in Ter Zake hadden ouderen die na 17u niet meer buiten durven komen daar een ander gedacht over.

Hadden die misschien een vorm van paranoïa?

Demper 8 maart 2012 02:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 6020402)
We kennen ondertussen wel uw gebruik om teksten zodanig op te splitsen in kleine stukjes zodat u datgene eruit haalt wat u wilde vernemen.

Sta mij toe u de tip te geven om aan bepaalde personen op dit forum geen tijd te verspillen.

Alboreto 8 maart 2012 06:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 6019847)
Wat maakt dat nu toch uit? U blijft toch denken en geloven wat u wil?

Klopt, net zoals gij denkt en gelooft wat gij wilt.
Your point?

Alboreto 8 maart 2012 07:00

Citaat:

Ten eerste, de emotionele invulling die u eraan geeft door de u gebruikte adjectieven zijn geheel voor uw rekening.

Het is geen emotionele invulling, maar een observatie.
Ziekelijk duidt op het onophoudelijke herhalen hier, dat mijns inziens aan het obsessieve grenst.
Het platte duidt op het niveau waarop het gebeurt.

Citaat:

Ten tweede, als die stellingen uw eigen overtuiging niet raken, dan zie ik niet in waarom u zich er dan druk over moet maken.

Het heeft niet te maken met een overtuiging, ik maak gewoon de observaties dat vanuit mijn ervaring de situatie niet zo is zoals de persoon in kwestie beschrijft.
En druk maak ik me al lang niet meer, ik weerleg gewoon wat hier gezegd worden. Het is immers een discussieforum.
Als ge daar een probleem mee hebt dan opent ge best een blog, zodat niemand uw mening kan tegen spreken.

kwantum 8 maart 2012 10:44

Citaat:

Te belachelijk om nog op te reageren.

Elio di Supo 8 maart 2012 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 6020565)
Het heeft niet te maken met een overtuiging, ik maak gewoon de observaties dat vanuit mijn ervaring de situatie niet zo is zoals de persoon in kwestie beschrijft.
En druk maak ik me al lang niet meer, ik weerleg gewoon wat hier gezegd worden. Het is immers een discussieforum.
Als ge daar een probleem mee hebt dan opent ge best een blog, zodat niemand uw mening kan tegen spreken.

Dus het is ziekelijke en platte propaganda en u maakt er zich niet druk om? Wie ben ik dan om er mij ook druk over te maken ... alles went nietwaar? ;-)

Alboreto 8 maart 2012 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 6020857)
Dus het is ziekelijke en platte propaganda en u maakt er zich niet druk om?

Nee, niet echt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 6020857)
Wie ben ik dan om er mij ook druk over te maken ... alles went nietwaar? ;-)

;-)

Eigenzinnig 8 maart 2012 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 6020407)
Hadden die misschien een vorm van paranoïa?

Naar t' schijnt hebben de laatste tijd veel homo's last van islamofobie...

andev 8 maart 2012 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 6020101)

Maar wat als het gewoon vaststellingen zijn?

Eigenzinnig 8 maart 2012 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 6021181)
Maar wat als het gewoon vaststellingen zijn?

zolang het geen volle 100% betreft is het voor linkies altijd ziekelijk overdreven propaganda..;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be