![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
U mag me trouwens steeds het bewijs sturen van je universele stelling dat Flaminganten terug willen naar de middeleeuwen. Ik moet dat over het hoofd hebben gezien, hoewel ik zou verwachten dat zulks groot nieuws zou zijn geweest. En kom niet af met de tekst van de Vlaamse Leeuw, he. Je krijgt dan gegarandeerd meteen het Franse volkslied in je maag gespietst. Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Trouwens, maak u eens bekend! Ik praat niet graag tegen mensen die te laf zijn om hun eigen identiteit kenbaar te maken. Ook een typische eigenschap onder de Flaminganten. :roll:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ken die niet en gelieve nu op mijn vraag te antwoorden. Geef het bewijs dat DE (niet ene) flaminganten terugwillen naar de middeleeuwen.[/quote] |
Citaat:
Citaat:
Dat ik dat moet vernemen van iemand die het N-VA partijlogo als avatar kiest!!!!!!! :lol: :lol: :lol: Citaat:
Citaat:
http://www.kuleuven.ac.be/upers/o1302.htm Er loopt wel degelijk een rode historische draad tussen 1302 en 2002, ook als is die niet altijd even strak en rechtlijnig Vlaams te spannen, ook al is het wachten op Consciences Leeuw van Vlaanderen (1838) en zijn romantisch nostalgisch gezoek naar de oorsprong der eigen Vlaamse identiteit in het Vlaamse middeleeuwse verleden. Het moet gezegd dat de Flaminganten alle symboliek recupereren uit die periode. De herdenking van de guldensporenslag is daar het levende bewijs van. |
Citaat:
|
Citaat:
http://s4.invisionfree.com/Belgische...?showtopic=288 Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
De N-VA'er die hier achter zat heeft meermaals zijn excuses aangeboden, uit schrik dat we klacht zouden neerleggen. De gedupeerde, Bruno Yammine, is uiteindelijk zo goed geweest, en heeft dit laten varen. Voor meer info mag u zich steeds tot Bart Dewever wenden. Citaat:
Citaat:
|
Ik hoef geen "Vlaamse Leeuw" op de radio te horen. Niet op 11 juli en nooit. Ik vind het een verschrikkelijk lied en ik ben geen Vlaming.
|
Ik ben Belg, geen Vlaming...
Uiteraard alle respect voor mensen die zich Vlaming voelen, maar kan je niet gewoon een gelukkige Vlaming zijn in België? Net zoals wij Belgen zijn in Europa, en zoals wij Europeanen zijn in de wereld? |
Citaat:
|
Citaat:
Hand in hand uit ons Belgenland! :twisted: |
@ Willem de Spreker
Het is nog steeds België, en er is nog steeds geen onafhankelijk Vlaanderen... Dus ik vrees dat u totnogtoe degene zal zijn die moet verhuizen... |
Citaat:
Wel grappig om te horen van een BUB'er..... waarvan bepaalde leden met elfendertig dubbelnicks op dit forum aanwezig waren, en terecht van dit forum gesmeten zijn met de uitrukkelijke mededeling hier "totaal niet meer welkom" te zijn. De oneerlijke Bubbels hoeven ons dus helem�*�*�*l geen lessen te geven. Merci. |
Citaat:
Dat is helemaal juist. Maar volgt u ook een beetje de politieke evolutie van dit land? (= uitholling Belgische staat, meer bevoegdheden voor de deelstaten) Of ontgaat dit u volledig, daar in het verre Limburg? :wink: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ps: Binnenkort VALT er gewoon niks meer uit te hollen, en zal het Belgische gedrocht, grootste miskleun uit de Europese geschiedenis, eindelijk doorverwezen worden naar het grote geschiedenis-blunderboek, waar het thuishoort. 8) |
Citaat:
|
Het mooiste Europees volkslied;
Waar in 't bronsgroen eikenhout,'t nachtegaaltje zingt over 't malse korenveld het lied des leeuwerik klinkt, waar de hoorn des herder schalt;langs de beekjes boort! DAAR LIGT MIJN VADERLAND, LIMBURGS DIERBAAR OORD,DAAR LIGT MIJN VADERLAND LIMBURGS DIERBAAR OORD enz (zingen is niet mijn sterkste punt) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waar der vaad'ren schone taal klinkt met held're kracht; Waar men kloek en fier van aard vreemde praal veracht; Eigen zeden, eigen schoon 't hart des volks bekoort: Is dat niet wat men die ene Vlaamse partij verwijt? :lol: En dan als afsluiter, het vierde couplet: Waar aan 't oud Oranjehuis 't volk blijft hou en trouw; Met ons roemrijk Nederland één in vreugd en rouw; Trouw aan plicht en trouw aan God heerst van Zuid tot Noord: Echte Groot-Nederlanders dus, die Limburgers. 8) |
Citaat:
|
Limburg onafhankelijk!
|
Citaat:
|
Dat is de versie van NL Limburg...Het komt oorspronkelijk vandaar...
Limburg verenigd , dat zou een evengroot gebied zijn als de Vlaanders. Ik wil best wel Hertog worden! Klinkt leuk;Hertog Tiberius I van Limburg. |
Citaat:
Maar ik zie eerlijk gezegd de bui al hangen, Limburg is verloren. |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.limburg.nl/nl/html/algeme...1M512S335I3R01 http://www.limburg.be/provinciehuis/...volkslied.html |
Citaat:
|
Proficiat, je hebt het door! :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(dat is toch het soort taal dat je van me wil horen, he Yann :twisted: ) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be