Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lunokhod
(Bericht 6227973)
Ge lult met de pretentie dat uw libertarisch idee bewijst dat het allemaal onoverkomelijk is.
|
Waarom praat jij over "mijn libertarische ideeen" hier, en wat denk jij te weten (kwestie van pretentie moet je niet veel onderdoen he, jij weet ook altijd al alles maar neemt nooit de moeite om iets te argumenteren) ?
Ik stel enkel dat het probleem met een zogezegde meritocratie is dat het nog minder motiveringsmiddelen inhoudt dan het al pover gestelde controlemechanisme van een vertegenwoordigde democratie, en dat het net het zelfzuchtige was dat de draadopener aanklaagde.
Hoe ga je dat zelfzuchtige dan trachten te vermijden in een meritocratie waar het "domme volk" niet eens zijn zegje meer kan hebben over al die zogezegd slimme wetenschappers die het allemaal beter weten en dus dwangmatig kunnen beslissen over wat er met (de middelen geproduceerd door) het domme volk moet gebeuren ?
Misschien "weet" jij dat allemaal, maar verlicht ons eens. Misschien is het antwoord heel gemakkelijk.
Wat belet mensen die zogezegd wijs en vakkundig zijn, om niet nog meer zelfzuchtig te zijn dan de "domme en zelfzuchtige politici" die we nu verkiezen, en waar we dus een klein beetje iets over te zeggen hebben eens om de 4 of 5 jaar of zo en ondertussen kunnen die gasten hun gang gaan ?
Citaat:
Ge hebt gewoon niet meer gedaan dan de basis van gedragswetenschappen te citeren, met name de onderzoeksvraag 'hoe handelen mensen en waarom'? Proficiat, ge hebt de onderzoeksvraag door. De antwoorden zijn wel een stukske gecompliceerder dan 'Jef doet DINGEN!' en daarom werkt ge ons op de zenuwen.
|
wat er met uw zenuwen gebeurt is voor mij van redelijk weinig belang. Daarentegen, hoe die gedragswetenschappen zullen aangeven waar een meritocratie of een technocratie veel beter zal werken dan een democratie, zoals ge hier schijnt te impliceren, dat moet ge mij dan eens uitleggen. Doe uw best, ik ben er zeker van dat ge pedagogische gaven hebt, ik heb dat gezien toen ge uw entropieartikeltje aan 't uitleggen waard ;-)
Citaat:
Ge gedraagt u als nen eerstejaarsstudent die voor 't gemak eens bij 't CERN gaat binnenvallen om luid te roepen waarom de Higgs-Boson niet bestaat en zich dan geweldig zit te voelen omdat die wetenschappers te dom zijn om u te begrijpen en ge uit het gebouw gegooid wordt.
|
Het is niet omdat jij hier nogal dwaze analogieen tracht neer te schrijven dat die wat dan ook te maken hebben met het vraagstuk. Jij gedraagt je als een ietwat pretentieus professortje die zogezegd alles weet, maar zich nooit vergewaardigt om eens een coherente uiteenzetting te houden over een onderwerp, dat men logisch van A tot Z kan volgen, en die zich enkel maar kan beroepen op zichzelf als gezagsargument.
Citaat:
Als het u niet interesseert wat we lezen en wat niet dan kunt ge beter gewoon uw mond houden. Dat bespaart ons veel moeite en frustratie.
|
Mijn hoofdbedoeling hier is niet van u moeite en frustratie te besparen. Mijn hoofdbedoeling hier is argumenten voor mijzelf te ontwikkelen. Op die manier structureer ik mijn gedachten, en als daar nu en dan wat interactie op komt stimuleert mij dat om mijn argumenten beter voor mijzelf te formuleren. Jij bent dus deel van het oefenbord dat ik hier voor mijzelf opzet. Ik moet zeggen dat ik er tot hier toe niet veel aan gehad heb. Maar ik ben een geduldig persoon.