Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Jurgen Ceder neemt openlijk afstand van VB en 70-puntenplan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173689)

Steben 17 juli 2012 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6225239)
Omdat het in de gazet staat! Die belgicisten springen op alles. Het is paniek!

ze zouden beter nadenken over 2014 of 2020 of 2050. Al de rest is hopeloos vergeefs.

Bokkenreyder 17 juli 2012 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 6225226)
Spreken we af op de parking of voor de inkom?
Xeno met zijn 1,95 meter zal ik wel snel herkennen...maar gij P?....;-)

aan zijne helm met wuivende haardos! ;-)

Amon_Re 17 juli 2012 10:51

Citaat:

Euh nee, dat staat niet in de gazet.

"Als reactie op de niet-erkenning bezet hij met een dertigtal medestanders, onder wie de toen nog onbekende Filip Dewinter, het cultuurcentrum Stuc.

Na een bezetting van een paar uur slaat de vlam in de pan. Paul Van de Meerssche, professor internationale politiek, ziet hoe vlak buiten zijn aula een gevecht in regel uitbreekt. Ik zag hoe student Bart Germeys werd geschopt en knock-out werd geslagen door Ceder. Getuigen bevestigden later wat ik gezien dacht te hebben. Formeel bewijs, zoals een foto van het incident, heb ik jammer genoeg niet.""

Hij zegt dus dat hij ziet dat er een gevecht uitbreekt en dat in dat gevecht die Bart Germeys klop krijgt.

Hij zegt niet wie begonnen is noch hoe het begonnen is.

Bokkenreyder 17 juli 2012 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 6225241)
zei hij om zich al bij voorbaat veilig te stellen

Ik hoef niks veilig te stellen: wie zich 30 jaar aan een stuk er niets meer van herinnerde en nu plots het licht weer ziet en het voorval nog helder denkt te kunnen beschrijven, is minstens ter kwader trouw.

spherelike 17 juli 2012 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6225233)
Waarom ga je er eigenlijk van uit dat Ceder begonnen is?

Waar lees jij dat?
Doet er dat ten andere iets toe wie begonnen is?
De vraag is wie heeft er excesief geweld gebruikt tegen het slachtoffer, of hoe is hij anders in die toestand geraakt.

fox 17 juli 2012 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6225251)

"Als reactie op de niet-erkenning bezet hij met een dertigtal medestanders, onder wie de toen nog onbekende Filip Dewinter, het cultuurcentrum Stuc.

Na een bezetting van een paar uur slaat de vlam in de pan. Paul Van de Meerssche, professor internationale politiek, ziet hoe vlak buiten zijn aula een gevecht in regel uitbreekt. Ik zag hoe student Bart Germeys werd geschopt en knock-out werd geslagen door Ceder. Getuigen bevestigden later wat ik gezien dacht te hebben. Formeel bewijs, zoals een foto van het incident, heb ik jammer genoeg niet.""

Hij zegt dus dat hij ziet dat er een gevecht uitbreekt en dat in dat gevecht die Bart Germeys klop krijgt.

Hij dacht iets gezien te hebben en daar gaat hij dan zelf conclusies uit gaan trekken. Hoe is die gast ooit prof geworden vraag je je dan af.

Amon_Re 17 juli 2012 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 6225253)
Waar lees jij dat?
De vraag is wie heeft er excesief geweld gebruikt tegen het slachtoffer, of hoe is hij anders in die toestand geraakt.

1) Ja het doet er toe wie begon (zelfverdediging vs slagen en verwondingen)
2) Het is onbewezen dat er excessief geweld werd gebruikt (een been kapot stampen vergt echt niet zoveel kracht zelle)

Steben 17 juli 2012 10:53

Twas ne neger, ne moslim of Ceder.

Juridische kwaliteit anno 2012

Tommm 17 juli 2012 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6225256)
Hij dacht iets gezien te hebben en daar gaat hij dan zelf conclusies uit gaan trekken. Hoe is die gast ooit prof geworden vraag je je dan af.

Door objectief en onafhankelijk naar de werkelijkheid te kijken. ;-)

Bokkenreyder 17 juli 2012 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 6225253)
Waar lees jij dat?

Wie zegt dat dat door excessief geweld van anderen gebeurd is?
Ik ken iemand die zich bij het wandelen misstapte en een driedubbele open beenbreuk opliep. Een jaar gewoon bedlegerig geweest.

Het Oosten 17 juli 2012 10:55

Citaat:

U neemt uw dromen voor werkelijkheid. Droom maar nog wat verder.

spherelike 17 juli 2012 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 6225224)
Dan kan je ook zeggen dat de organisator van de tegenbetoging moreel schuldig is, maar ja dat is een linkse en die zijn meer dan heilig.
Feit blijft als hij niet had meegedaan aan de tegenbetoging hij nu niet gehandicapt zou zijn

eigen schuld dikke bult dus, de risicos van de tegenbetoger om kreupel geklopt te worden. Mooie humane houding.

spherelike 17 juli 2012 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6225252)
Ik hoef niks veilig te stellen: wie zich 30 jaar aan een stuk er niets meer van herinnerde en nu plots het licht weer ziet en het voorval nog helder denkt te kunnen beschrijven, is minstens ter kwader trouw.

of met berouw nu het toch allemaalverjaard is

misschien FDW die er blijkbaar bijwas, om hem te straffen voor zijn overstap (grapje)

Amon_Re 17 juli 2012 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 6225265)
eigen schuld dikke bult dus, de risicos van de tegenbetoger om kreupel geklopt te worden. Mooie humane houding.

Hoe geraakt een tegenbetoger eigenlijk bij mensen die een centrum bezetten? Die deuren waren dicht want anders doet ge dat bezetten nogal verkeerd :lol:

Fieseler 17 juli 2012 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6225251)

:rofl:...een professor als getuige van een incident met gewonden die de aanvaller heeft geidentificeerd...en het Belgicistische Belgische gerecht dat die gast vrijspreekt bij gebrek aan bewijs....moet dat nogal een lichte getuige zijn geweest zeg....

spherelike 17 juli 2012 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6225273)
Hoe geraakt een tegenbetoger eigenlijk bij mensen die een centrum bezetten? Die deuren waren dicht want anders doet ge dat bezetten nogal verkeerd :lol:

Die prof was er blijkbaar ook, of hadden ze die gegijzeld?

Bokkenreyder 17 juli 2012 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 6225284)

Die behoorde waarschijnlijk bij de tegenbetogers. Moet er nog zand zijn!

fox 17 juli 2012 11:17

Citaat:

Geen idee, jij weet het blijkbaar ook niet. Het proces van Ceder wordt hier gemaakt en er is niemand die ook maar enigszins een idee heeft van wat er gebeurd is. Hier wordt alleen maar voortgegaan op de getuigenis van een prof die denkt iets gezien te hebben.

Amon_Re 17 juli 2012 11:17

Citaat:

Om iets te zien moet ge niet per se op een halve meter van de feiten staan eh genie.

spherelike 17 juli 2012 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6225273)

wat verder nagekeken
de veldslag was buiten, toen de bezetters naar buiten kwamen. Dus die prof zijn aula zal in een ander gebouw geweest zijn.
ik heb ook gevonden dat Ceder een stok had, waarvan hij nu zelf beweert dat het een deel van de vlaggestok was.

spherelike 17 juli 2012 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6225305)
Om iets te zien moet ge niet per se op een halve meter van de feiten staan eh genie.

Wel als de veldslag binnen zou geweest zijn, zoals u suggerreerde eh genie

Amon_Re 17 juli 2012 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 6225322)
wat verder nagekeken
de veldslag was buiten, toen de bezetters naar buiten kwamen. Dus die prof zijn aula zal in een ander gebouw geweest zijn.
ik heb ook gevonden dat Ceder een stok had, waarvan hij nu zelf beweert dat het een deel van de vlaggestok was.

Dus de linkse knokploeg stond ze op te wachten? Leuk.
(Zo zie je maar dat iets insinueren zonder bewijs gemakkelijk is).

Amon_Re 17 juli 2012 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 6225329)
Wel als de veldslag binnen zou geweest zijn, zoals u suggerreerde eh genie

Ooit gehoord van ramen?

Athelas 17 juli 2012 11:57

Ben ik de enige die vind dat al dat gedoe over dat 70-punten plan nogal buiten proportie wordt getrokken? Ok, ja, er staan zaken op die niet door de beugel kunnen. Maar er staan ook andere zaken op die wel meerdere partijen op dit moment overwegen.

Er zijn ook een aantal punten die andere welvarende landen (in denk daan de scandinavische landen) in een wet hebben gegoten. Zoals links soms ridicuul linkse voorstellen heeft, heeft rechts dat even goed. Als iemand zegt hiervan af te stappen omdat hij of zij er vroeger al niet mee akkoord ging, of omdat hij of zij als persoon gegroeid is, zie ik geen reden dat iemand anders dat zomaar moet tegenspreken zonder daarvoor ook feiten te geven. Al de rest is eigenlijk laster aan het adres van die persoon.

Illuminatus 17 juli 2012 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6224561)

Dat gelooft ge nu toch zelf niet hè? Komaan Bokkie, laat de gulzigheid het nu niet van uw verstand winnen en hou die figuren buiten uw partij of het zou Der Untergang van de NVA wel eens kunnen bespoedigen.....

Het Oosten 17 juli 2012 12:30

Jurgen Ceder is maar een symboolvoorbeeld. En daarom is hetgeen Dewael zegt, de nagel op de kop:

“Men kan zeggen dat de leegloop uit het Vlaams Belang een goede zaak is, maar er zit ook een ranzige kant aan. Want mandatarissen van de extreemrechtse partij die nu kiezen voor N-VA, brengen niet alleen zichzelf, maar ook hun sympathisanten en vooral hun gedachtengoed mee. Wie denkt dat deze extreem rechtse overlopers plots hun xenofobe en racistische ideeën hebben afgezworen, is blind en naïef.”

Ik kan het niet beter zeggen.

Politiek 17 juli 2012 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6225402)
Jurgen Ceder is maar een symboolvoorbeeld. En daarom is hetgeen Dewael zegt, de nagel op de kop:

“Men kan zeggen dat de leegloop uit het Vlaams Belang een goede zaak is, maar er zit ook een ranzige kant aan. Want mandatarissen van de extreemrechtse partij die nu kiezen voor N-VA, brengen niet alleen zichzelf, maar ook hun sympathisanten en vooral hun gedachtengoed mee. Wie denkt dat deze extreem rechtse overlopers plots hun xenofobe en racistische ideeën hebben afgezworen, is blind en naïef.”

Diezelfde Dewael in 2002:
Citaat:

"Politici zijn uiteindelijk verantwoording verschuldigd aan de kiezer, en zij weten dit", klonk het. Ze kunnen wel van mening veranderen, hun overtuiging herzien, en zich zelfs aansluiten bij een andere partij als zij dit nodig achten. Maar "niemand kan politici daartoe echter verplichten. Niemand kan hen dwingen om een andere overtuiging aan te kleven", aldus Dewael nog.
http://www.gva.be/Archief/guid/verkl...5#.UAUmFw06BcI

Een hypocriete zielepoot die stikt van frustratie omdat zijn haring niet meer braadt, dat is het.

Xenophon 17 juli 2012 12:42

Dewael is één van de parvenu's die het land aan de rand van de afgrond hebben gebracht. Hij zou beter zijn walgelijke smikkel dichthouden.

Bokkenreyder 17 juli 2012 12:46

Citaat:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=178 :lol:

Athelas 17 juli 2012 12:54

Citaat:

Komaan Oosten, iedereen kan zo'n holle zinnen uitkramen. Het zou tevens betekenen dat blauw nooit blauw was, rood nooit rood enz en dat het totaal niet uitmaakt op welke partij we stemmen. Dit soort generalisaties zou jouw mantra 'baas van N-VA is VOKA' teniet doen. Want er zijn ook aardig wat CD&V'ers, SPA'ers en VLD'ers die de overstap gemaakt hebben. Die hun baas is ook VOKA dan? Want per slot van rekening nemen die hun gedachtengoed en sympathisanten ook mee.

Raf 17 juli 2012 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6224561)

Zouden er mensen zijn die daar ècht intrappen, in het gezever van die hypocriet?

Fieseler 17 juli 2012 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6225417)
Dewael is één van de parvenu's die het land aan de rand van de afgrond hebben gebracht. Hij zou beter zijn walgelijke smikkel dichthouden.

Neen...laat hem spreken...doé hem spreken....

Bokkenreyder 17 juli 2012 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 6225517)
Neen...laat hem spreken...doé hem spreken....

Inderdaad, hoe meer onzin die kinkel uitkraamt, hoe beter! :lol:

Het Oosten 17 juli 2012 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 6225448)
Komaan Oosten, iedereen kan zo'n holle zinnen uitkramen. Het zou tevens betekenen dat blauw nooit blauw was, rood nooit rood enz en dat het totaal niet uitmaakt op welke partij we stemmen. Dit soort generalisaties zou jouw mantra 'baas van N-VA is VOKA' teniet doen. Want er zijn ook aardig wat CD&V'ers, SPA'ers en VLD'ers die de overstap gemaakt hebben. Die hun baas is ook VOKA dan? Want per slot van rekening nemen die hun gedachtengoed en sympathisanten ook mee.

Helaas helaas mijn waarde, alles behalve holle woorden.

De Standaard, vandaag:
Jurgen Ceder, wolf in schapenvacht.

De Leuvense prof, Paul van der Meersche, getuigt hoe hij Ceder als student een beenbreuk zag schoppen in maart 1984. "Ceder is krapuul en schuwt het geweld niet",zo meent de professor. Vlak buiten zijn aula zag hij hoe student Bart Germeys werd geschopt en knock-out werd geslagen door Ceder. Getuigen bevestigden later wat de prof had gezien. Commentaar overbodig.

En dus, nu heeft de NVA, helaas, ook zijn Rob Klop.
En wat zegt Bourgeois? Wat zegt De Wever? Wel, zij zeggen: "niets aan de hand"!

En waarom verwondert mij dat nu allemaal niet?? Drie keer raden.

spherelike 17 juli 2012 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6225353)
Ooit gehoord van ramen?

Ja, maar daar moet je wel dicht tegen staan om binnen iets te zien, soms zelfs met je handen het licht afschermen tegen de ruit

Xenophon 17 juli 2012 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6225596)

De Standaard, vandaag:

De Leuvense prof, Paul van der Meersche, getuigt hoe hij Ceder als student een beenbreuk zag schoppen in maart 1984. "Ceder is krapuul en schuwt het geweld niet",zo meent de professor. Vlak buiten zijn aula zag hij hoe student Bart Germeys werd geschopt en knock-out werd geslagen door Ceder. Getuigen bevestigden later wat de prof had gezien. Commentaar overbodig.

En dus, nu heeft de NVA, helaas, ook zijn Rob Klop.
En wat zegt Bourgeois? Wat zegt De wever? Wel, zij zeggen: "niets aan de hand"!

En waarom verwondert mij dat nu allemaal niet?? Drie keer raden.

In 1984?

Is men niet bang dat men de bodem van het vat gaat kapot krabben?

Bokkenreyder 17 juli 2012 14:40

Citaat:

De Standaard, vandaag:

De Leuvense prof, Paul van der Meersche getuigt hoe hij Ceder als student een beenbreuk zag schoppen in maart 1984. "Ceder is krapuul en schuwt het geweld niet".zo meent de professor. Vlak buiten zijn aula zag hij hoe student Bart Germeys werd geschopt en knock-out werd geslagen door Ceder. Getuigen bevestigden later wat de prof had gezien. Commentaar overbodig.

En dus nu heeft de NVA, helaas, ook zijn Rob Klop. En wat zegt Bourgeois? Wat zegt De wever? Wel, zij zeggen: "niets aan de hand"! En waarom verwondert mij dat nu allemaal niet? Drie keer raden.

Je valt in herhaling en komt al bijna een dag te laat. begin eerst eens met een draad te lezen eer je komt meepraten.

Even een buur van grootvader Vanderpoorten aan het woord laten over de vermeende Vlaamse schuld aan diens dood.
Die man geeft duidelijk te kennen dat De Wael nog maar eens de dood van zijn grootvader voor politieke doeleinden op een laffe en valse manier misbruikt.
http://blog.seniorennet.be/luis_in_d....php?ID=890871

Citaat:

VANDERPOORTEN
In de 7de dag van vandaag kwamen nicht en neef Marleen Vanderpoorten en Patrick Dewael enkele beschouwingen vastknopen aan de 65ste verjaardag van de bevrijding van het concentratiekamp Bergen-Belsen op 20 april 1945 , waar nog geen 3 weken voordien hun grootvader Arthur Vanderpoorten aan tyfus overleed.

Beiden vertelden dat ze hun grootvader nooit hebben gekend , vermits ze pas tien jaar na de feiten geboren werden.

Ik heb hem wél gekend , vermits ik als kleine jongen een buur was van de Vanderpoortens en een occasioneel speelkameraadje van wijlen minister van staat Herman , maar meer nog van wijlen procureur de konings Hugo Vanderpoorten en van Lea , moeder van Patrick Dewael.. En ik heb nog beter Arthur's broer gekend , Walter, fervent liberaal en anti-Leopoldist.

Ik heb alle respect voor de nagedachtenis van Arthur Vanderpoorten .Maar wat me in het verhaal van de twee kleinkinderen gestoord heeft ga ik nu even verduidelijken voor wie het interesseert.

Om te beginnen heeft Dewael verteld dat zijn grootvader gedeporteerd werd omwille van zijn liberale overtuiging. Sorry , Patrick , maar dat is puur politieke recuperatie van wat uw grootvader overkomen is . Als de Duitsers iedereen met een liberale of , pakweg , socialistische overtuiging hadden willen oppakken , dan had de Wehrmacht in gans België niet genoeg soldaten gehad en waren er evenmin genoeg collabo's geweest om ze daarbij te helpen .

Arthur Vanderpoorten was bij de Duitse inval op 10 mei 1940 minister van Binnenlandse Zaken. Hij was een van de fameuze vier met wie koning Leopold op 25 mei 1940 het fatale gesprek had in het kasteel van Wijnendale , waar het tot een definitieve breuk kwam tussen de koning en de regering.
Vanderpoorten begaf zich nadien met de anderen (eerste minister Pierlot , minister van Buitenlands Zaken Spaak , en minister van Landsverdediging Denis ) naar Frankrijk. Daar zijn hun wegen op een of andere manier gescheiden .Ze hebben nog een tijdje regering-in-ballingschap gespeeld in een café te Sauveterre-en-Guyenne bij Bordeaux , waarna de drie compagnons van Vanderpoorten naar Londen gevlucht zijn , en Vanderpoorten achterbleef in onbezet Frankrijk. Toen na de geallieerde landingen in Noord-Afrika op 8 november 1942 de Duitsers onbezet Frankrijk alsnog bezet hebben werd Arthur Vanderpoorten opgepakt met de gekende tragische gevolgen.

Eerste vraag : Vanderpoorten heeft herhaaldelijk aan eerste- minister Pierlot gevraagd om hem ook naar Londen te laten overkomen . Pierlot is daar niet op ingegaan en draagt dus een mede-verantwoordelijkheid aan het feit dat Vanderpoorten in Duitse handen gevallen is.

Tweede vraag : het zou natuurlijk kunnen dat de Duitsers het nodig vonden een minister van een vijandige regering te interneren. Maar waarom hebben de Duitsers dan de minister van P.T.T ,de socialist Antoine Delfosse , die ook naar Frankrijk was uitgeweken , toegelaten naar België terug te keren .Méér nog : hij zat gewoon weer in zijn ministerieel bureau ! En is later nog ongehinderd naar Engeland gevlucht .! Vanwaar dat verschil van behandeling tussen een Delfosse en Vanderpoorten ?

Derde vraag : is het waar dat Vanderpoorten de hand had in het onttrekken van het Belgische goud aan de Duitsers , goud dat aldus veilig in Londen terechtkwam , en was dat een reden om hem op te pakken ?

Vierde vraag : is het waar dat Vanderpoorten tal van Belgische vluchtelingen heeft geholpen naar Engeland te ontkomen (hoewel dat voor hemzelf niet lukte ) en is dat ook nog een reden geweest voor de Duitsers om hem op te pakken ?

Ik ben er van overtuigd dat de familie Vanderpoorten méér weet over de reden waarom. Maar met zijn liberale overtuiging had zijn arrestatie niks te maken , Patrick !!

En dat nationalisme toch zo gemakkelijk naar Bergen-Belsen en andere kampen leidt is ook kwatsch , Marleen ! Het Vlaams-nationalisme van vandaag is een puur defensieve reactie tegenover de belaging van onze waarden en onze cultuur door de immer superieure Francophonie. En als er daardoor ooit mensen in concentratiekampen terechtkomen , dat kunnen dan best Vlaamsnationalisten zijn.
.

Amon_Re 17 juli 2012 14:41

Citaat:

Die ranzige kant zit ook bij Open VLD. Of ga je doen alsof je neus bloedt en die 8 VB'rs in hun rangen negeren?

Zwitser 17 juli 2012 14:41

Citaat:

Commentaar is niet overbodig. Er zijn getuigen die de versie van Paul van der Meersche bevestigen, en er zijn getuigen die de versie van Jurgen Ceder bevestigen...

Tenzij je er zelf bij was kan je eigenlijk niet weten wie hier de waarheid vertelt...

Het Oosten 17 juli 2012 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6225603)
In 1984?
Is men niet bang dat men de bodem van het vat gaat kapot krabben?

Het been van Germeys bleek op verschillende plaatsen gebroken. Er waren spier- en huidhechtingen nodig, omdat het vel en de spieren tot op het bot waren afgestorven. Germeys gaat sindsdien al mankend door het leven. Dat leidde tot rugproblemen waarvoor hij binnenkort (en dat is dus niet 1984...!) moet geopereerd worden.

Germeys verklaarde hoe hij met een karatesprong werd geveld door Ceder op het ogenblik dat hij naar een meisje stapte dat door twee NSV-ers ruw werd aangepakt.

Van de Meersche schreef een klachtenbrief. Hij werd met anonieme brieven bedreigd. "Ze zeiden dat ze onder meer mijn huis in brand gingen steken", aldus Van de Meersche.

Zo'n extreem-rechtse NSV-kleppers prijken nu op NVA-lijsten...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be