Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   De Marokkanen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=175024)

djimi 14 augustus 2012 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6279093)
Nuance? Complexiteiten? Grijstinten? Dat kan je onze fobische vrienden toch niet aandoen? Kan je hun niet liever een duidelijk vijandbeeld schetsen met een duidelijke "wij de goeden" tegen "zij de slechten"?

Hou het stil, hé, maar ik probeer dat al járen.

Het binnen de lijntjes kleuren wil echter niet lukken :-(

Kallikles 14 augustus 2012 10:25

Voor de anderen wil ik ter informatie wel toevoegen wat de islamitische definitie van het moslim-zijn is. In de islamitische defintie is elkeen moslim die met intentie de geloofsbelijdenis uitspreekt, nl. dat er slechts één God is en dat Mohammed een profeet is van God. Aangezien Mohammed in zijn profetie ook Abraham, Mozes, Jezus en anderen als profeet vermeldt, houdt dit ook een erkenning van deze vroegere profeten in.

De islamitische definitie van het moslim-zijn bevat dus alleen de geloofsbelijdenis. Verder is het natuurlijk wel zo dat iemand die onrespectvol is, intolerant is, zich aanstelt met opzichtige uitingen van religiositeit, anderen bekritiseert maar zichzelf niet in vraag stelt, enzovoort, in de meeste gemeenschappen niet als een goede moslim zal beschouwd worden. Er is echter nauwelijks iemand die hem een niet-moslim zal noemen.

Nietzsche 14 augustus 2012 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6279116)
Voor de anderen wil ik ter informatie wel toevoegen wat de islamitische definitie van het moslim-zijn is. In de islamitische defintie is elkeen moslim die met intentie de geloofsbelijdenis uitspreekt, nl. dat er slechts één God is en dat Mohammed een profeet is van God. Aangezien Mohammed in zijn profetie ook Abraham, Mozes, Jezus en anderen als profeet vermeldt, houdt dit ook een erkenning van deze vroegere profeten in.

De islamitische definitie van het moslim-zijn bevat dus alleen de geloofsbelijdenis. Verder is het natuurlijk wel zo dat iemand die onrespectvol is, intolerant is, zich aanstelt met opzichtige uitingen van religiositeit, anderen bekritiseert maar zichzelf niet in vraag stelt, enzovoort, in de meeste gemeenschappen niet als een goede moslim zal beschouwd worden. Er is echter nauwelijks iemand die hem een niet-moslim zal noemen.

Heel strikt genomen kun je als moslim niet een andere moslim een slechte moslim vinden.

Je mag niet spreken alsof je zelf god bent, heb ik dat juist?

circe 14 augustus 2012 10:59

Citaat:

Interessante denkpiste.

Iemand die zich niet achter het 70-puntenplan schaart of achter de rest van het partijprogramma is dus volgens deze denkpiste wèl een Vlaams Blokker, zolang hij maar akkoord is dat De Winter en Valkeniers de leiders zijn.

Dit schept mogelijkheden: het maakt dus totaal niet uit wat in het programma staat.

Multipus 14 augustus 2012 11:34

Citaat:

Eens moslim , altijd moslim ?
Een moslimrijk, een ...oeps Godwin alert. :evil:

Восход-1 14 augustus 2012 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Multipus (Bericht 6279215)
Eens moslim , altijd moslim ?
Een moslimrijk, een ...oeps Godwin alert. :evil:

Nee, wan de soennitische islam kent geen officiele machtsstructuur zoals pakweg de Kerk dit heeft.

Восход-1 14 augustus 2012 12:05

djimi,

Hoe groot is het protesteren tegen de evolutietheorie volgens jouw observaties?

Er zijn cijfers over vrijgegeven een tijdje geleden, maar dat zijn slechts cijfers natuurlijk.

circe 14 augustus 2012 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6279262)
Nee, wan de soennitische islam kent geen officiele machtsstructuur zoals pakweg de Kerk dit heeft.

klopt.
Vandaar dat Salman Rushdie door ongeveer elke levende moslim mocht omgebracht worden na die fatwa door Kohmeiny.

D�*t is net het "leuke" aan dat gebrek aan machtsstructuur.

Kallikles 14 augustus 2012 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6279167)
Interessante denkpiste.

Iemand die zich niet achter het 70-puntenplan schaart of achter de rest van het partijprogramma is dus volgens deze denkpiste wèl een Vlaams Blokker, zolang hij maar akkoord is dat De Winter en Valkeniers de leiders zijn.

Dit schept mogelijkheden: het maakt dus totaal niet uit wat in het programma staat.

Zoals alle religies heeft de islam een conceptueel systeem ontworpen om moslims van niet-moslims te onderscheiden. In de Katholieke Kerk bestaat er ook zo'n systeem maar daar is dat geformaliseerder omdat de Kerk over een eigen bureaucratie beschikt die excommunicaties kan uitspreken. Ook het Vlaams Belang beschikt daarover: krachtens de statuten zijn er instanties in de partij die leden kunnen schorsen en/of uitsluiten (zie b.v. de perikelen rond de Belfortgroep).

Kallikles 14 augustus 2012 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6279147)
Heel strikt genomen kun je als moslim niet een andere moslim een slechte moslim vinden.

Je mag niet spreken alsof je zelf god bent, heb ik dat juist?

Wat ik hier probeerde uitleggen, gaat niet over goede of slechte moslim, maar over het criterium waarmee moslimrechtsgeleerden moslims van niet-moslims onderscheiden. In elke religie heb je die problematiek: wie behoort er tot de gelovigen, en wie niet?

Wat betreft het niet beoordelen van anderen en het vooral kijken naar zijn eigen fouten, dat was inderdaad het gedrag van de eerste generatie moslims (radi Allahu 'anhum) en behoort duidelijk tot het islamitische ideaal.

Zie b.v.
http://www.capislam.com/archives/703

DeProf_eet 14 augustus 2012 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet
Scum of the earth
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 6278904)
Zo beschrijf je jezelf heel goed.

Ja, ja allemaal goed dat welles-nietes spelletje van jou. Maar dan zou ik jou ook moeten kennen volgens wat je zelf hebt gezegd en wat nu spijtig genoeg in mijn signature staat dat door jezelf gisteren nog is gezegd. Misschien best eens even goed nadenken in het vervolg vooraleer je beschrijft tot welk nobel clubje je behoort ? Ja. ja Kasumi daar sta je dan met je mooie mond vol tanden ...

Nietzsche 14 augustus 2012 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6279306)
Wat ik hier probeerde uitleggen, gaat niet over goede of slechte moslim, maar over het criterium waarmee moslimrechtsgeleerden moslims van niet-moslims onderscheiden. In elke religie heb je die problematiek: wie behoort er tot de gelovigen, en wie niet?

Wat betreft het niet beoordelen van anderen en het vooral kijken naar zijn eigen fouten, dat was inderdaad het gedrag van de eerste generatie moslims (radi Allahu 'anhum) en behoort duidelijk tot het islamitische ideaal.

Zie b.v.
http://www.capislam.com/archives/703

Ik ken een moslim die zei ooit tegen mij, dat ik een betere moslim ben dan vele mensen die zichzelf echt moslim noemen.

Dat was dan wel een goede vriend van mij, maar toch.:P

Kallikles 14 augustus 2012 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6279311)
Ik ken een moslim die zei ooit tegen mij, dat ik een betere moslim ben dan vele mensen die zichzelf echt moslim noemen.

Dat was dan wel een goede vriend van mij, maar toch.:P

Dat kan goed zijn, Nietzsche. Maar verspil je goede karma niet door erover op te scheppen op een forum. Daar verlies je dan weer punten. ;-)

Nietzsche 14 augustus 2012 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6279315)
Dat kan goed zijn, Nietzsche. Maar verspil je goede karma niet door erover op te scheppen op een forum. Daar verlies je dan weer punten. ;-)

Het was niet mijn bedoeling om er over op te scheppen. Ik vond het gewoon een leuke en sympathieke opmerking van die jonge, dat mag toch?;-)

Multipus 14 augustus 2012 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6279315)

Hup daar gaan we weer, dat almachtig kristalwolk daar in de hemelen heeft een puntensysteem. Schept hemel en aarde en gaat zich dan bezighouden met gedrag van de insecten onder zijn voetzolen(of tentakels).
Daarbuiten laat hij ze elkaar lekker uitmoorden en een ander groot deel rotten in de zon. Over de insecten en ziekten zal ik het niet eens hebben.

Ben ik nu zo rationeel als ik daar maar één woord voor kan vinden : preposterous

Kallikles 14 augustus 2012 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6279320)
Het was niet mijn bedoeling om er over op te scheppen. Ik vond het gewoon een leuke en sympathieke opmerking van die jonge, dat mag toch?;-)

In dat geval heb je weeral punten gewonnen. 8-)

Herinner je de wijze raad van Redwasp: eigen karma eerst!

Kallikles 14 augustus 2012 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Multipus (Bericht 6279335)
Hup daar gaan we weer, dat almachtig kristalwolk daar in de hemelen heeft een puntensysteem. Schept hemel en aarde en gaat zich dan bezighouden met gedrag van de insecten onder zijn voetzolen(of tentakels).
Daarbuiten laat hij ze elkaar lekker uitmoorden en een ander groot deel rotten in de zon. Over de insecten en ziekten zal ik het niet eens hebben.

Ben ik nu zo rationeel als ik daar maar één woord voor kan vinden : preposterous

Humor is je onbekend?

Multipus 14 augustus 2012 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6279341)
Humor is je onbekend?

Nog niet veel van gemerkt die moslim humor.

Zelfs met cartoons kunnen ze niet lachen :cry:

Nietzsche 14 augustus 2012 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6279339)
In dat geval heb je weeral punten gewonnen. 8-)

Herinner je de wijze raad van Redwasp: eigen karma eerst!

;-)

Waarom komt redwasp niet meer terug?

Multipus 14 augustus 2012 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6279341)
Humor is je onbekend?

Wil je nu zeggen dat het een mopje was en "jouw god" je niet beoordeelt om , na je dood, je vuur of maagden te geven (even kort door de bocht)

Kallikles 14 augustus 2012 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6279355)
;-)

Waarom komt redwasp niet meer terug?

Omdat hij zijn tijd nu nuttiger besteedt.

De vraag is eerder: wat doen wij hier nog?

Nietzsche 14 augustus 2012 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6279361)
Omdat hij zijn tijd nu nuttiger besteedt.

De vraag is eerder: wat doen wij hier nog?

1: Waaraan? (als ik dat vragen mag).

2: Amuseren.

DeProf_eet 14 augustus 2012 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 6274568)
Laten we die bevolkingsgroep eens onder de loep nemen.. Laten we het daar eens over hebben..
Hoe staat u tov Marokkanen?

Dat was de oorspronkelijke vraag en Kasumi wil ik daarop antwoorden: eerder negatief. Ik ken er persoonlijk een aantal en vind ze aanvaardbaar zolang je niet over religie begint. In de praktijk vegen sommigen totaal hun kas aan wat hun boekje voorschrijft, maar verdedigen nochtans hun godsdienst. Dat duid IMHO aan dat ze de weg verloren hebben en hopeloos naar een houvast zoeken. Hun ouders hadden ze beter in Marokko verwekt en daar gehouden. Hier voelen ze zich duidelijk niet op hun plaats. Dan zijn degenen die ik ken totaal onvermurmbaar. Moslimmafiosi ken ik niet, niettegenstaande Kasumi laat uitschijnen van wel.

Zipper 14 augustus 2012 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 6274568)
Laten we die bevolkingsgroep eens onder de loep nemen.. Laten we het daar eens over hebben..

Hoe staat u tov Marokkanen?

ze hebben van grote delen van Brussel (St Joost ten Node, Molenbeek, Schaarbeek, Anderlecht, Vorst, St Gillis, Koekelberg) een puinhoop gemaakt.

Kallikles 14 augustus 2012 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6279366)
1: Waaraan? (als ik dat vragen mag).

Je mag dat vragen, maar ik kan, gesteld dat ik het wist, zonder zijn toestemming niet op je vraag antwoorden.

Citaat:

2: Amuseren.
Of we volgen goeroe C2C: "Hou u bezig."

Nietzsche 14 augustus 2012 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6279451)
Je mag dat vragen, maar ik kan, gesteld dat ik het wist, zonder zijn toestemming niet op je vraag antwoorden.

Of we volgen goeroe C2C: "Hou u bezig."

1: Oh oke, maar hij is nog steeds moslim toch?

2: ;-)

Kallikles 14 augustus 2012 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6279477)
Oh oke, maar hij is nog steeds moslim toch?

Voor zover ik weet, wel. Heb jij evidentie van het tegendeel?

Nietzsche 14 augustus 2012 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6279482)
Voor zover ik weet, wel. Heb jij evidentie van het tegendeel?

Nee, ik ken hem niet in het echt. Ik dacht dat jij hem wel in het echt kende, vandaar mijn intresse.

Wat ik vond zijn post altijd erg intelligent.

Kasumi 14 augustus 2012 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 6279307)
Ja. ja Kasumi daar sta je dan met je mooie mond vol tanden ...

Sta mij toe om met uw bakkes te lachen. Hilarische nar.

Pericles 14 augustus 2012 14:18

Wat een discussie zeg.
In een bak Marokkaanse appelen is alles rot behalve een paar. In een bak Vlaamse appelen is alles goed , behalve een paar.

Kasumi 14 augustus 2012 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 6279432)
Ik ken er persoonlijk een aantal

Jaja, dat zal best, het is duidelijk dat jij bij het mocroclubje behoort.

Kallikles 14 augustus 2012 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6279523)
Wat een discussie zeg.
In een bak Marokkaanse appelen is alles rot behalve een paar. In een bak Vlaamse appelen is alles goed , behalve een paar.

M.a.w.: de Vlamingen zijn een halfvol glas en de Marokkanen een halfleeg glas.

Beauty is in the eye of the beholder...

Kallikles 14 augustus 2012 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6279486)
Nee, ik ken hem niet in het echt. Ik dacht dat jij hem wel in het echt kende, vandaar mijn intresse.

Wat ik vond zijn post altijd erg intelligent.

Redwasp is een intelligent man. Als je hem ooit wil ontmoeten, dan kan ik dat wel voor je regelen, denk ik.

Pericles 14 augustus 2012 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6279529)
M.a.w.: de Vlamingen zijn een halfvol glas en de Marokkanen een halfleeg glas.

Beauty is in the eye of the beholder...

Nee het glas van de Marokkanen is zo goed als leeg.

DeProf_eet 14 augustus 2012 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 6279520)
Sta mij toe om met uw bakkes te lachen. Hilarische nar.

Dat zijn geen woorden die in de mond van een dame passen. Het bevestigd hiermede mijn vermoeden dat U bij het tuig van mijn onderschrift past. En dat niettegenstaande U het zelf beaamt hebt, maar ik had nog enkele twijfels. En wat voor gangsterstreken heb je voor de volgende dagen zoal in petto met uw vriendjes ? Laten we hopen dat je harder kan lopen dan de politie, anders zouden we je hier nog moeten missen.

Zipper 14 augustus 2012 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6279533)
Nee het glas van de Marokkanen is zo goed als leeg.

wat zou het, 15jaar geleden werd dat ook al gezegd.

djimi 14 augustus 2012 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6279263)
djimi,

Hoe groot is het protesteren tegen de evolutietheorie volgens jouw observaties?

Er zijn cijfers over vrijgegeven een tijdje geleden, maar dat zijn slechts cijfers natuurlijk.

Voor zover ik er enig zicht op heb, zou het gaan om een 10 tot 20 % van de leerlingen, maar dat zijn niet allemaal moslims.
Ook sommige christelijke (zowel protestantse, katholieke als orthodoxe) leerlingen blijken het er moeilijk mee te hebben.

Bij de niet-religieuzen is er bij mijn weten geen één die de evolutie-theorie verwerpt.

Kallikles 14 augustus 2012 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 6279578)
wat zou het, 15jaar geleden werd dat ook al gezegd.

DeProf_eet 14 augustus 2012 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 6279524)
Jaja, dat zal best, het is duidelijk dat jij bij het mocroclubje behoort.

Ik heb hier op het forum al uitermate duidelijk bewezen dat ik niet tot eenderwelk mocroclubje behoor. En 3 of 4 marokkanen kennen is nog geen clubje. Het clubje waar jijzelf toe behoort zal wel uit een paar duizend behoren.
Geef het maar toe Kasumi je zit hopeloos vast. Het houd totaal geen steek meer wat je zegt.

Het overgrote deel van jou posts bestaat uit scheldwoorden en/of zeer korte zinnetjes van slechts een, maximum 2 lijntjes.. Ik denk dat elke forummer hier dat wel kan bevestigen.

djimi 14 augustus 2012 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 6279443)
ze hebben van grote delen van Brussel (St Joost ten Node, Molenbeek, Schaarbeek, Anderlecht, Vorst, St Gillis, Koekelberg) een puinhoop gemaakt.

Is dat wérkelijk zo?

Gaan de autochtone machthebbers in dezen vrijuit?

En wat met de anderen (auto- zowel als allochtonen) die die 'grote delen van Brussel' bevolken?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be