Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hebben flaminganten te weinig liefde gekregen in hun kinderjaren? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=175045)

alfa16vjtd 12 augustus 2012 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6276039)
Ik vrees dat u achter het net vist.

België is voor de Monarchie.

Als iemand die zich aansluit bij links kent hij er niet veel. Ik die behoor bij "rechts" ken er ook niet veel,.... waar zitten ze dan wel? :)

Henri1 12 augustus 2012 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 6276045)
Als iemand die zich aansluit bij links kent hij er niet veel. Ik die behoor bij "rechts" ken er ook niet veel,.... waar zitten ze dan wel? :)

In feite zitten ze overal, behalve bij het vlaams belang.

alfa16vjtd 12 augustus 2012 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6276042)
Inderdaad. Ze geloven de "blabla's" van Dewever en compagnie zonder na te denken.

Zijn leugens vallen dan toch minder op dan bij de rest :-)

Henri1 12 augustus 2012 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6276044)
Zullen we eens peilen?

Waar gaat u peilen ?

ToonB 12 augustus 2012 14:00

Citaat:

Inderdaad. Ze geloven de "blabla's" van Dewever en compagnie zonder na te denken.

Bent U dan tegen democratie? Is het niet, indien de maatschappij, meerderheid, bepaalt om niet na te denken, aan de minderheid om zich daarbij neer te leggen?

Everytime 12 augustus 2012 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6275695)
Kijk, ik zal de échte motivatie voor het openen van deze discussie onthullen.

Ik heb een vriend die nogal flamingantisch is. We zaten een tijdje geleden op een nogal alternatief festival in Wallonië, waar vele nogal hippe, zelfs vrij punkie franstalige meisjes rondlopen.

Eén meisje toonde veel interesse in mijn kameraad. Zeg maar op het niveau van "kom mee naar mijn tent".

En mijn vriend heeft dat op ideologische basis geweigerd. Toen had ik er echt genoeg van en ben hem beginnen psychologiseren.

Sindsdien komt hij niet meer buiten.

Het kan ook gewoon zijn dat hij klein geschapen is hoor.

Uw kameraad heeft dus een bekrompen mentaliteit, net als de meeste Vlaams-Nationalisten. Misschien hem uitleggen dat Frans een taal is, dat Franstaligen mensen zijn. En dat zijn spel - het Vlaams-Nationalisme - belachelijk is. Zou dat helpen?

Robinus V 12 augustus 2012 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6276050)
Waar gaat u peilen ?

Verspreid over heel België, logischerwijze.

Henri1 12 augustus 2012 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6276054)
Verspreid over heel België, logischerwijze.

Oké, hoe gaat u dat aanpakken om een representatief resultaat te bekomen ?

Everytime 12 augustus 2012 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6275713)
Ze hadden het in hun jeugd niet gemakkelijk.
Meegaan naar vlaamse pensen-kermissen, staan zwaaien met vlaamse vlaggen naast wielerparcours, BBQ's van de partij bezoeken, altijd weer naar dezelfde speeches luisteren van Dewinter & Co, ieder jaar weer de IJzerbedevaart, sommigen moesten zelfs kerkhoven bezoeken waar de voorvaderen begraven liggen die de vlaamse zaak aan het Oostfront gingen behartigen, enz....

Ben ik blij dat ik een normale jeugd had.

Ook zeer blij ermee.

ToonB 12 augustus 2012 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6276053)
Uw kameraad heeft dus een bekrompen mentaliteit, net als de meeste Vlaams-Nationalisten. Misschien hem uitleggen dat Frans een taal is, dat Franstaligen mensen zijn. En dat zijn spel - het Vlaams-Nationalisme - belachelijk is. Zou dat helpen?

Helpen om wat te doen? Wat is het specifieke probleem? Bestaat er dan geen bekrompen mentaliteit bij sommige(evenveel veel als bij Vlaams nationalisten) Belgicisten, sommige Wallonisten, ...? Of is iets bekrompen omdat het niet past in Uw beeld? Is dat niet net de definitie van bekrompen mentaliteit?

Everytime 12 augustus 2012 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6275738)
Inderdaad, echte vrienden helpen elkaar. En om de vriendschap te behouden is het soms goed om wat afstand te scheppen en de zaak over te laten aan professionelen.

Uren hebben we gepraat over de redenen waarom hij toch zo kleingeestig is en angst heeft van liefde en van het zich enigszins ontspannen blootgeven.

Maar soms moet daar een eind aan, omdat het trauma of de kwaal te diep zit.

Professionals moeten dan ingrijpen.

Ik ben er zeker van dat als hij genezen wordt, zijn flamingantisme (dat echt pathologische vormen aannam), ook zal verdwijnen.

Maar kan deze ziekte genezen worden? Dat is al de vraag!

ToonB 12 augustus 2012 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6276062)
Maar kan deze ziekte genezen worden? Dat is al de vraag!

Welke ziekte?

Восход-1 12 augustus 2012 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6276040)
Dat dacht men in de jaren veertig ook. En daar bouwde men ook maar voort op inzichten en ideeën die vaak in progressieve middens opgeld hadden gedaan, zoals Gie van den Berghe in De Mens Voorbij uitputtend heeft aangetoond...

Men denkt dat vandaag nog. Bepaalde mensen worden preventief geinterneerd op psychiatrische gronden.

alfa16vjtd 12 augustus 2012 14:05

Citaat:

Het is nogal bekrompen van u om uw eigen denkwijze boven die van anderen te stellen hé?

BTW C2C in hoeverre ik uw betoog moet geloven waarom heb je hem niet met argumenten proberen overtuigen? Als je niet met verschillen kan leven wat zegt dat over u? Blijkbaar had je kameraad toch minder last met links dan jij met rechts. Hij heeft je niet laten vallen als een baksteen.

Ik heb ook ooit een aantal linkse kameraden van mij met hun mond vol tanden gezet. Uit respect voor men vriendin die links is ben ik er echter niet verder op ingegaan.

Everytime 12 augustus 2012 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 6276036)
Het kan best zijn dat jij dat denkt maar er zijn er meer dan genoeg die er anders over denken. Zie ik daar een autoritair trekje?

Ah maar ze denken wat ze willen!

ToonB 12 augustus 2012 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6276069)
Ah maar ze denken wat ze willen!

Uit je andere posts blijkt niet dat ze jouw toelating hebben om te denken wat ze willen. Waarom deze inconsequentie?

Den Duisteren Duikboot 12 augustus 2012 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6276067)
Men denkt dat vandaag nog. Bepaalde mensen worden preventief geinterneerd op psychiatrische gronden.

En dat mogen er gerust meer zijn als het van jou afhangt?

alfa16vjtd 12 augustus 2012 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6276073)

Als het van Belgisch gezinden afhangt worden alle vlaams nationalisten op de nationale feestdag achter slot en grendel gestoken.

Robinus V 12 augustus 2012 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 6276077)
Als het van Belgisch gezinden afhangt worden alle vlaams nationalisten op de nationale feestdag achter slot en grendel gestoken.

Volgens mij zijn er maar weinigen echt Belgisch- of Vlaamsgezind.
Een meer doorslaggevende factor is de mate van 'politiek egoïsme'.

Восход-1 12 augustus 2012 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6276073)

Daar ging het niet om. Het ging om het feit dat interneren ook nog nu gebeurt.

Maar: mensen die door manipulatie aanzetten tot grootschalige moord of zelfmoorden likken mij te interneren gevaarlijke gekken.

fonne 12 augustus 2012 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6276015)
Klopt, eentje die een gevaar betekent voor de maatschappij. Mensen die een gevaar zijn voor de maatschappij dienen behandeld te worden.

En voor wanneer hebt ge de Grote Proletarische Culturele Revolutie gepland, als ik vragen mag? Kwestie van op tijd te kunnen gaan lopen, ik wil niet als soepvlees eindigen zoals 500.000 anderen in China.

fonne 12 augustus 2012 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6276090)
Daar ging het niet om. Het ging om het feit dat interneren ook nog nu gebeurt.

Maar: mensen die door manipulatie aanzetten tot grootschalige moord of zelfmoorden likken mij te interneren gevaarlijke gekken.

België is in feite één groot interneringskamp voor dat soort gekken. Aan de domme aboriginals proberen ze dat te verkopen als zijnde arme asielzoekers. Maar op een dag gaan de domme aboriginals er schaamteloos aan.

alfa16vjtd 12 augustus 2012 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6276083)

Er is inderdaad politiek egoisme maar niet enkel van de vlaams gezinden. Wat vlaams gezinden vragen is zelfs perfect verdedigbaar en zelfs verwonderlijk dat er niet over te spreken valt. De meeste Vlaams gezinden zijn niet tegen België maar tegen het Belgisch systeem. België is het enige land zonder beperking van uitkeringen,... durf je dit op tafel te leggen dan ben je een egoïst,....

quercus 12 augustus 2012 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6276008)
Er mag ook best eens een grootschalig psychologisch onderzoek komen naar linksen die wapperen met de Belgische vlag en onderdanig buigen naar Hof in Laken als de essentie van een linkse, progressieve attitude zien.

Mijn hypothese is dat deze linksen een afwezige vaderfiguur hadden en daarom een autoritaire persoonlijkheid hebben ontwikkeld waarin de onderwerping aan de de facto autoriteit, vooral als die door erfopvolging is verzekerd, een centrale plaats kent.

:thumbsup:

2

fonne 12 augustus 2012 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6276083)

En er zijn de "haves" en de "have-nots" natuurlijk. De "haves" in België, dat zijn de vakbonden, de ziekenkassen, de cooperaties, die zich samen met het grootkapitaal rond de vetpotten hebben geschaard en bereid zijn te vechten om dat plaatsje te behouden. Zij voeden hun parasitair electoraat met lekkers. En de "have-nots" dat zijn de uitgeperste kleine zelfstandigen, dat zijn de hardwerkende en spaarzame Vlamingen. En die willen nu ook wel eens mee aan de vetpotten. Zijn ze misschien niet evenwaardig met de anderen? Ah nee, want er moet toch iemand voor het lekkers zorgen dat kan verdeeld worden?

alfa16vjtd 12 augustus 2012 14:27

Bovendien zijn de meeste vlaams nationalisten geen multinationals die genieten van de belastingsvoordelen in België maar net mensen die zich bevinden in de middenklasse. Deze stemmen inderdaad uit eigenbelang op rechtse partijen net omdat ze aanvoelen dat de toenemende belastingsdruk hen in de armoede kan drijven,...

Munglik 12 augustus 2012 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6276024)
Ik ben een te eigenwijze mens om al te steil in de leer te zijn. ;-)

Of een te weifelmoedige, te wantrouwige mens - dat kan ook.

Op welke vlakken dan?

alfa16vjtd 12 augustus 2012 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6276106)
En er zijn de "haves" en de "have-nots" natuurlijk. De "haves" in België, dat zijn de vakbonden, de ziekenkassen, de cooperaties, die zich samen met het grootkapitaal rond de vetpotten hebben geschaard en bereid zijn te vechten om dat plaatsje te behouden. Zij voeden hun parasitair electoraat met lekkers. En de "have-nots" dat zijn de uitgeperste kleine zelfstandigen, dat zijn de hardwerkende en spaarzame Vlamingen. En die willen nu ook wel eens mee aan de vetpotten. Zijn ze misschien niet evenwaardig met de anderen? Ah nee, want er moet toch iemand voor het lekkers zorgen dat kan verdeeld worden?

Je vergeet ook de andere hardwerkenden. Ik heb op men werk ooit een discussie gevolgd van een aantal Walen en Brusselaars. Ook deze dachten er hetzelfde over als mij. Laat NVA zijn programma uitleggen in andere gewesten en ze zullen ginder onder de werkende bevolking net hetzelfde succes boeken als hier in Vlaanderen.

Dirk A 12 augustus 2012 14:52

Citaat:

Goed, dan kan je ongetwijfeld deze "blabla's" ontkrachten. Ik wacht.

Dirk A 12 augustus 2012 14:54

Citaat:

Die haat tegen de Vlaams-Nationalisten, toch he. 8O

Dirk A 12 augustus 2012 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6276039)
Ik vrees dat u achter het net vist.

België is voor de Monarchie.

Als de Monarchie, niet voor België is, hoe kan België dan voor de Monarchie zijn?

cairn 12 augustus 2012 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 6275608)
Waarom reken jij de twintig jaar van men overgrootvader mee? Hij was blijkbaar volgens u nog een baby als hij meevocht?

Juist niet,integendeel.

Dat bent u aan het beweren,om de data ouderdom te doen kloppen,min of meer,un praat wel over uw OVERgroot hé.

Mijn overgroot was oudstrijder 14-18,mijn grootvader leefde tussen de twee oorlogen,op zijn beurt mijn vader oudstrijder in wereldoorlog 2,ben er zelf maar 62 oud.

Begrijpt u wel wat u hier neerkloddert.

Klojo eerste klas 12 augustus 2012 15:05

Zijn er hier nu echt mensen die serieus op dit pseudowetenschappelijk gezwam antwoorden ? 8O
(stresshormoon-kwaliteit sperma-generatie overslaan ?????? stress veroorzaakt een verminderde aanmaak van de hormonen noodzakelijk voor de produktie van zaad- en eicellen, maar heeft (voor zover mij bekend) niks te maken met een verandering van 'kwaliteit' van die cellen, laat staan met het kunnen overslaan over een generatie van 'veranderde eigenschappen'..... Of zijn er onlangs nieuwigheden ontdekt ? Dan moet ik mij dringend herbronnen.....)

alfa16vjtd 12 augustus 2012 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cairn (Bericht 6276155)
Juist niet,integendeel.

Dat bent u aan het beweren,om de data ouderdom te doen kloppen,min of meer,un praat wel over uw OVERgroot hé.

Mijn overgroot was oudstrijder 14-18,mijn grootvader leefde tussen de twee oorlogen,op zijn beurt mijn vader oudstrijder in wereldoorlog 2,ben er zelf maar 62 oud.

Begrijpt u wel wat u hier neerkloddert.

Ik ben geen 62, ik ben 28
Men vader was 24 toen ik geboren werd.
Hij is de oudste zoon van men grootvader die op zijn beurt de oudste was.
Ik weet niet op welke leeftijd ze juist kinderen hadden maar dit is max op 25 jaar voor elk. Reken dan even mee,... Men overgrootvader was oudstrijder. Indien hij oudstrijder tijdens WO1 zou geweest zijn zou het toch een straffe zuigeling geweest zijn. In WO2 zou hij een dertiger geweest zijn.

Zwitser 12 augustus 2012 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6275553)
We proberen eenvoudigweg een verklaring te zoeken.

Een verklaring voor wat?

Hint: Als je iets niet begrijpt dan ligt de verklaring meestal bij jezelf...

fonne 12 augustus 2012 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 6276113)
Je vergeet ook de andere hardwerkenden. Ik heb op men werk ooit een discussie gevolgd van een aantal Walen en Brusselaars. Ook deze dachten er hetzelfde over als mij. Laat NVA zijn programma uitleggen in andere gewesten en ze zullen ginder onder de werkende bevolking net hetzelfde succes boeken als hier in Vlaanderen.

Oh maar, N-VA heeft al een mantelorganisatie in Wallonië hoor, die heet RWF. Als je leest wat die allemaal op hun website schrijven zou je bijna gaan geloven dat er nog hoop is voor het Waalse volk. Bijna hè;-)

Si le ridicule tuait, l’Etat belge aurait disparu depuis des lustres !

Another Jack 12 augustus 2012 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6276008)
Er mag ook best eens een grootschalig psychologisch onderzoek komen naar linksen die wapperen met de Belgische vlag en onderdanig buigen naar Hof in Laken als de essentie van een linkse, progressieve attitude zien.

Mijn hypothese is dat deze linksen een afwezige vaderfiguur hadden en daarom een autoritaire persoonlijkheid hebben ontwikkeld waarin de onderwerping aan de de facto autoriteit, vooral als die door erfopvolging is verzekerd, een centrale plaats kent.

Het is uiteraard psychologisch veel gezonder 6 maal daags voor een ingebeelde figuur te buigen en te murmelen.

alfa16vjtd 12 augustus 2012 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6276244)
Het is uiteraard psychologisch veel gezonder 6 maal daags voor een ingebeelde figuur te buigen en te murmelen.

oui sire.

suqar_7loe 12 augustus 2012 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6276244)

Vele gezonder inderdaad. Daa bestaat geen twijfel over.

Alleen buigt met 5 keer en niet 6 keer. Volgende keer minder lezen van de beerputlieden.

suqar_7loe 12 augustus 2012 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A (Bericht 6276150)
Die haat tegen de Vlaams-Nationalisten, toch he. 8O

Wat is er precies zo haatdragend aan? Een mens mag het Vlaams nationalisme verwerpelijk en belachelijk vinden. Bovendien is Frans inderdaad een taal en zijn Franstaligen mensen als u en ik.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be