![]() |
Citaat:
Om op een andere discussie terug te komen, ik zou O-VLD ergens tussen D66 en de VVD inschalen. Wat betreft verliezers; Groenlinks, wat wil je na al die interne strijd en dan de enige linkse partij zijn, die zich geheel voor verenigd progressief Nederland zowat wegcijferd, dan kan je toch net zo goed PvdA (ook strategisch) of SP stemmen? De PVV is wat verrassend, anderzijds nu ze weer echte oppositiepartij zijn, kunnen ze de kaart van protestpartij nog beter spelen. Hoewel ik niet ontevreden was over de uitslag, vond ik de opmerking van Jolande Sap van Groenlinks over de verliezer PVV niet chique, we snappen, dat je daar blij mee bent (heel schraal doekje voor her bloeden), maar dat hoef je niet zo te doen. Het CDA heeft echt een probleem, vooral in de oude KVP (katholieke zuil) gebieden, maar ook in de andere gebieden, gedeeltelijk door ontkerkelijking, maar ook omdat deze verkiezingen te vroeg kwamen voor het CDA met een lijststrekker met de uitstraling van een degelijke saaie dominee met net niet genoeg charisma. Hoe dan ook zie ik ze hooguit nog een iets grotere middenpartij worden, maar voor hetzelfde geld worden ze het rechtse tweelingbroertje van de ChristenUnie. Een troost het CDA is wel eens eerder doodverklaard, begraven en weer opgestaan.;-) In zekere zin is de SP ook een verliezer, aangezien zij begonnen als uitdager, maar Roemer heeft zich het kaas van zijn brood laten eten door Samson. Een kleine winnaar is D66, die standhoudt en licht wint, maar waarschijnlijk zonder de tweestrijd nog iets groter had kunnen worden. |
Citaat:
|
De Nederlanders kiezen voor stabiliteit, degelijke en betrouwbare bestuurspartijen.
Niet meer voor avonturiers, one-issuebitches of éénmanspartijen. Hopelijk doen de Belgen dat ook massaal in 2014. |
Citaat:
26% stemde voor de VVB. 25% voor de PvdA. Staat dit dan voor "de" Nederlander, net alsof er geen andere partijen waren? En alsof die twee partijen samen voor stabiliteit staan? |
Bestuurspartij.
Redelijk belachelijk begrip, zo ongeveer elke partij wil in het bestuur. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind dat een goed teken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zetel PvdA naar GroenLinks
Uit een nieuwe prognose blijkt dat één zetel van PvdA naar GroenLinks gaat.
Dat brengt de PvdA op 38 zetels en GroenLinks op 4. Dè grote winnaar is en blijft de VVD. Dus: VVD 41 (+10) PVDA 38 (+8) SP 15 (+0) PVV 15 (-9) CDA 13 (-8) D66 12 (+2) CU 5 (+0) GroenLinks 4 (-6) SGP 3 (+1) Partij van de Ouderen 50+ 2 (+2) Partij van de Dieren 2 (+0) ![]() |
Citaat:
PVV noemt zich een rechtse partij, maar zijn socio-economisch programma is linkser dan dat van de SP. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De PS is te vergelijken met de SP ,dus niet met de PvdA! De PvdA is te vergelijken met SP-A De VLD is te vergelijken met D66 Dus de combinatie in Nederland VVD -PvdA-D66 ,is te vergelijken met in Vlaanderen, NVA-SP-A-VLD |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar goed, het kan in België, regeren met verliezers van verkiezingen, dus waarom niet in Nederland? |
Citaat:
|
Citaat:
vergeet niet: hoe meer partijen, hoe minder postjes per partij. en geen enkele politicus is dermate idealistisch om dat niet in overweging te nemen. |
Citaat:
Ik wil maar zeggen, de PvdA heeft een "plan B" als paars niet lukt maar voor de VVD daarentegen is een coalitie met PvdA bijna de enige mogelijkheid (tenzij ze nog eens met Wilders willen). Dat is geen slechte uitgangspositie voor links. :-) |
Citaat:
zie jij de SP al een EU-vriendelijk beleid voeren? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
ma goed, zoals gezegd, alles kan. |
Citaat:
|
Citaat:
maar het zullen hoe dan ook harde onderhandelingen zijn. |
Paars = goed voor de rijken en de armen, slecht voor de middenklasse. :-|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als er geld opgehaald moet worden doet men dit altijd bij de grootste groep en dat is de middenklasse. |
Citaat:
SGP 51,1 % (!!) ChristenUnie 18 % CDA 12% PVV 8,8% |
Citaat:
De PvdA heeft geen realistisch alternatief voor een coalitie met VVD (en eventueel aangevuld met CDA of D66) |
God heb medelijden met dit arme land.
|
Citaat:
Dat gaan ze in Tienen en Apeldoorn niet graag horen. |
Citaat:
|
PvdA-SP-CDA-CU-GL zou het beste zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be