![]() |
Citaat:
Citaat:
Banken hebben de laatste jaren miljarden euro's afgeschreven op de boekwaarde van hun activa. Investeerders hebben ook massa's verliezen geleden. De uitgegeven aandelen noteren net als winstbewijzen aan de passiefkant van de balans van de bank en de verzekeraar. Het was te verwachten dat ook aan dat stukje passief niet aan boekwaarde correcties werden geboekt om ze meer marktconform te maken. Die boekwaarde van de winstbewijzen is voor mijn evaluatie close to zéro. |
Citaat:
Als je het vanuit zo'n grand strategy bekijkt is het verzwakken van de capaciteit om te strijden de beste aanpak. Als de N-VA het financieel blok van ACW kan breken of verzwakken door hun toplui voor schut te zetten; hun praktijken aan de kaak te stellen dan.... komen er gewoon andere schobbejakken en verbergen ze het de volgende keer beter? Of stort het systeem dat al 70 jaar bestaat in? Om de tweede optie te bekomen zal N-VA meer spek en eieren mogen eten en meer dan één schandaal tentoonstellen. Hebben ze de CD&V'ers nog nodig of rooien ze het zonder? Zonder raken ze misschien nog wel aan een meerderheid, maar wat met de afgebrokkelde zuil die hen nog ferm kan tegenwerken tot op het niveau van gewoon weigeren beleid uit te voeren? N-VA heeft een gestructureerde achterban met instellingen nodig om deze oorlog te kunnen voeren. Ofwel is het guerilla. Wat denk jij over het vervolg? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus zolang er geen faillissement is (zoals bij belfius) maar een overname van de aandelen door de staat, blijven deze winstbewijzen bestaan, en blijven ze geldig, aangezien de vennootschap blijft bestaan. Dit is de normale gang van zaken, ook al zouden sommigen ter kwader trouw hier manipulaties willen in zien. ACW had recht op een deel van de winst, als die winst er was, dus niet gegarandeerd zoals u weer verkeerdelijk wil laten geloven. |
Dus het ACW laat de staat (belastingbetaler) Belgius aandelen opkopen zodat de winstbewijzen voor het ACW blijven bestaan.
En dat vindt je moreel aanvaardbaar? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus ik denk als ik geen korting krijg bij het acv dat zij 00.0 euro vergoeding mogen verdienen op die rekeningen, en dat dit een verdoken vorm van koppelverkoop, een vorm van misbruik in vertrouwen is waar ik echt nie mee omkan. Nee dat doe je best dus niet uw percent krijgen bij iemand die je zogezegd als klant aanbrengt terwijl je gewoon een aandeelke ergens hebt, die op zichzelf al beloond wordt op de beurs, en waar die aandeelhouder ook nog eens een extra korting moet krijgen en waar het acv ook nog eens zijn zakken vult Je zou voor minder failliet gaan ? Dus ACV is zelfs rechstreeks verantwoordelijk voor het faillissement van de bank |
Alleen is het al een staatsbank. Dus is helderheid essentieel.
Zeker als een private instantie als ACW met geld gaat lopen. |
Citaat:
Citaat:
De oplossing kon inderdaad enkel bilateraal gebeuren. Mijn inziens heeft het ACW er te veel uit gesleurd. Bij Belfius zijn herstructureringen waar het personeel niet gespaard wordt. Zij moeten dus mee inleveren voor het ACW. |
Citaat:
Het is interessant om te zien welke politieke partijen Belfius willen omvormen tot een staatsbank. Groen en Ecolo! lieten hier vrijdag geen twijfel omtrent bestaan. |
Citaat:
Mijn conclusie is dat voor Belfius Insurance Belgium het ACW een enorm belangrijke klant is. Deze premie-incasso kan niet los gezien worden van de klantenrelatie met het ACW in de bancaire dienstverlening. Jos Clijsters heeft vrijdag ook zijn treurnis kenbaar gemaakt aan de politici dat Belfius het contract met de Vlaamse regering kwijt is. Het blijft nu dat het ACV zich gaat moeten verantwoorden bij het personeel van Belfius, maar ook bij ING, KBC Paribas Fortis, KBC zullen ze er over morren. |
Citaat:
Ik blijf vinden dat met de N-VA en het Vlaams Belang in de federale regering deze afhandeling totaal anders ware geweest. |
Citaat:
De discretie die een bank aan de dag moet leggen, heeft een heel andere doelstelling dan het ontduiken van belastingen, verbergen van malversaties enz. . |
Citaat:
De linksen zijn de eerste om te zeggen, "ik heb geen geheimen, bij mij mogen ze komen kijken.". Als dan blijkt dat ze met de grote hoop meedoen aan sociale fraude krijg je de reactie: "Ja maar, je moet maar bij de die en de die eens alles gaan uitpluizen". Het paradoxale is dat het ACW zichzelf nu moet laten verdedigen door Belfius met argumentatie die niet in smaakt valt van hun ACV afdeling. Het omgekeerde is ook het geval. Politieke partijen die de vakbonden nu aanvallen doen dat met dezelfde vakbondsargumentatie die ze op een ander moment verwerpelijk vinden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het ACW is wel een apart geval. Van mij moet heus niet elke contract van Belfius binnenste buiten gekeerd worden. In dit geval is het eigenlijk het ACW dat binnenste buiten wordt gekeerd en Belfius ligt hier eigenlijk niet onder vuur maar is betrokken partij in een aantal discussies. Als het contract onder discretie te bekijken valt zoals vermeld in de 7e dag, lijkt mij dat voldoende inspanning langs Belfius hun kant. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waar is het document waarin beweerd wordt dat ACW 85% van de aandelen van Belfius zou hebben? Dat was toch de schriftvervalsing? Het ging volgens nva over "publieke" documenten, wat let hen om deze duidelijk en voor iedereen te publiceren? Citaat:
En zelfs al zouden ze recht hebben op genoegdoening, wat een calimerogejank zou dat weer niet geven bij nationalisten, die nu al hun nederlaag aan het voorbereidien zijn, met intervenianten partijdig te maken, te linken aan allerlei instellingen en personen, gerecht is partijdig, .... kortom punt 1 van nva = wij hebben altijd gelijk en punt 2 = als we geen gelijk hebben is punt 1 van toepassing en zijn alle onderzoekers partijdig. |
Citaat:
Als jij gelooft dat sujetten als Jean-Marie Dedecker en Gerolf Annemans , madammen als Almaci en de verkozen van Ecolo zich aan opgelegde discretie gaan houden dan kan men jou alles wijsmaken. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Blijk baar volstond het gerecht niet om het dossier direct in te dienen. Eerst moesten er publiek ZWARE beschuldigingen geuit worden, zonder bewijs. U kan toch ook zien dat uwen uitleg niet klopt. Gaat uw opperhoofd dan nog doodleuk daarna zeggen dat processen niet in de pers moeten gevoerd worden. Kan het nog absurder? En antwoord nu aub eens to the point: WAT LET HEN OM HUN STANPUNT OOK MET HARDE BEWIJZEN TE STAVEN. Waar is dat publiek document waarin ACW beweert 85% van de aandelen belfius te bezitten? Citaat:
Citaat:
|
@ Spherelike: ben jij serieus nog het ACW aan het verdedigen? Na dit weekend stinkt gans dat zaakje nog veel meer. Ik vind het eigenlijk amoreel dat een vrijwilliger zich nog zou inspannen voor een vereniging die de bevolking zo massaal oplicht.
De NVA heeft de bewijzen ingediend. Nu is het wachten op het oordeel. Veel meer kunnen ze toch niet doen, ofwel? Bovendien is het verrevan de NVA alleen die op het ACW schiet. Is het toeval dat CD&V mensjes het steeds over de NVA hebben maar de integriteit van een krant als De Morgen en De Standaard of journalisten van de Knack bewust niet aanvallen of in twijfel trekken? Heel dit zaakje stinkt uren in de ronde. Er moet gewoon een onderzoekscommissie komen om te bepalen hoe diep de CD&V'ers betrokken partij zijn en in hoeverre het ACW nog wat kan betekenen voor de bevolking. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu uiten ze gratuite beschuldigingen, die het publiek niet kan natrekken. Bovendien heb ik de pers waarnaar u verwijst deze beschuldigingen niet horen herhalen (fraude, schriftvervalsing, misbruik van vennootschapsgoederen, fiskale ontduiking, diefstal van geld van ARCO cooperanten....). De pers was heel wat voorzichtiger, en verder dan het "Morele" aspect en "spitsconstructies" zijn die meestal niet gegaan. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Iedereen mag op de N-VA kakken maar de N-VA mag zich niet roeren. Mijns inziens krijgen ze een koekje van eigen deeg. |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.belgium.be/nl/over_belgie.../drie_machten/ Viveke kent er weeral niks van. Zwaar verankerd ? In wat ? |
Citaat:
Heb je nu harde bewijzen voor de zware beschuldigingen van nva naar ACW? of geloof je gewoon alles wat nva wil dat je geloofd? Je goed recht, maar doe dan niet alsof je mening onderbouwd is met enig zelfstandig denkwerk. |
Citaat:
:? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be