Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Dilbeek, waar Vlamingen thuis zijn, maar geen andersdenkende... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=19906)

Supe®Staaf 9 september 2004 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Wat is het verschil tussen diefstal en beroving?

Beroving is erger.
Dan val je eigenlijk een persoon aan om hem ietys afhandig te maken.
Diefstal is gewoon iets wegnemen wat je niet toebehoort, doch zonder daarvoor iemand te schofferen of het hem met geweld afhandig te maken.

Dus een zakkenroller is een dief.
Mensen die iemands vlag afnemen, terwijl hij ze draagt, zijn én dieven, maar bovenop ook nog eens rovers, daar ze met geweld iemands eigendom afhandig maken...........

Supe®Staaf 9 september 2004 12:46

Citaat:

Wij zijn baas in eigen Dilbeek! :)

Wat een autoritaire stelling.
Bedenk dat zelfs 'bazen' niet buiten de wet staan.
Als een 'baas' steelt en rooft, dan vliegt die evengoed met zijn kloten het prison in.

Betweter 9 september 2004 12:46

Amai, als ik dat zo hoor riskeert die gast 5 jaar St-Gillis!

Knuppel 9 september 2004 12:52

Ze hadden beter gedaan wat de mensen van Vlaanderen vlagt doen op sportmanifestaties waar ze ongewenst zijn terwille van hun vlag: gewoon wegblijven met het ongewenste textiel of het vrijwillig afgeven tot na het sportevennement.

Maar ja, die mensen komen dan ook nooit met de bedoeling om te provoceren.

Supe®Staaf 9 september 2004 12:53

Citaat:

Amai, als ik dat zo hoor riskeert die gast 5 jaar St-Gillis!

Dwangarbeid, begot!
Tien jaar Belgische vlaggen samennaaien!
:evil:

instromaniac 9 september 2004 13:06

Wat een bende miereneukers zijn jullie beglicisten.
Eerst het hele gebeuren opblazen dat er fysiek geweld was, wat later een leugen blijkt te zijn. Dan nog eens doen alsof jullie daar waren om mee te doen aan een sportevenement en niet om te provoceren. Geloven julllie nu echt je eigen leugens?
Dan ook nog eens doen dat jullie actie op de IJzerbedevaard zogezegd een vreedzame betoging was terwijl jullie het podium bestormden. Denk je nu dat 1 iemand dat gelooft? Het was trouwens op het VRT journaal, iedereen kon zien dat het puur provoceren was.

Dat jullie constant leugens gebruiken om jezelf goed te praten zegt genoeg. En dan doen alsof jullie vrede, verdraagzaamheid en de democratie predieken. Hoe hypocriet kan je zijn...

Knuppel 9 september 2004 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Eerst het hele gebeuren opblazen dat er fysiek geweld was, wat later een leugen blijkt te zijn. Dan nog eens doen alsof jullie daar waren om mee te doen aan een sportevenement en niet om te provoceren. Geloven julllie nu echt je eigen leugens?
Dan ook nog eens doen dat jullie actie op de IJzerbedevaard zogezegd een vreedzame betoging was terwijl jullie het podium bestormden. Denk je nu dat 1 iemand dat gelooft? Het was trouwens op het VRT journaal, iedereen kon zien dat het puur provoceren was.

Dat jullie constant leugens gebruiken om jezelf goed te praten zegt genoeg. En dan doen alsof jullie vrede, verdraagzaamheid en de democratie predieken. Hoe hypocriet kan je zijn...

Mieren neuken zal de enigste manier zijn om toch eens een keertje de media te kunnen halen, zeker?

Supe®Staaf 9 september 2004 13:18

Citaat:

Mierenneuken is niet verboden bij wet.
Diefstal en beroving daarentegen......

Knuppel 9 september 2004 13:27

Nog veel plezier dan bij je sublieme verdediging van een stel mierenneukers.

En voor degenen die zich lieten provoceren door het mierenneukersclubje van de BUB, rood/geel/zwart aaneennaaien tot het belgicisten geworden zijn!

Supe®Staaf 9 september 2004 13:32

Citaat:

Hoe hypocriet kan je zijn...

Als een allochtoon een versleten saccoche trekt is voor de blokkers het land te klein, en willen ze zoniet een lynchpartij, dan wel een onmiddelijke deportatie.
Als ze zelf criminaliteit plegen, dan is het een 'kwajongensstreek als gevolg van provocatie'

Laat de ware hypocrieten opstaan............

Turkje 9 september 2004 14:35

Ik vraag me toch af wat Yann verwacht als hij op de Gordel, die opgestart geweest is om het VLAAMS KARAKTER van de rand rond Brussel te benadrukken, afkomt met tricolore kleurekes.

Het doet mij allemaal wat teveel denken aan een klein kind dat eerst de rest van de klas uitdaagt, en als hij dan wat kloppen krijgt, gaat uithuilen bij mammie.

jusbou 9 september 2004 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Ik vraag me toch af wat Yann verwacht als hij op de Gordel, die opgestart geweest is om het VLAAMS KARAKTER van de rand rond Brussel te benadrukken, afkomt met tricolore kleurekes.

Het doet mij allemaal wat teveel denken aan een klein kind dat eerst de rest van de klas uitdaagt, en als hij dan wat kloppen krijgt, gaat uithuilen bij mammie.

maar door een franstalige zijn straat fietsen met "SPLITSEN NU!!!" is geen provocatie. we hebben geluk dat daar geen problemen mee zijn gebeurd want dan weet ik zeker dat de blokkertjes moord en brand zouden hebben geschreeuwd. als u het mij vraagt is heel het gordel gebeuren een grote provocatie.

en wat uw laatste allinea betreft: we weten allemaal wel dat blokkertjes en flamingos als een bende kleuters redeneert.

Riksken 9 september 2004 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
maar door een franstalige zijn straat fietsen met "SPLITSEN NU!!!" is geen provocatie. we hebben geluk dat daar geen problemen mee zijn gebeurd want dan weet ik zeker dat de blokkertjes moord en brand zouden hebben geschreeuwd. als u het mij vraagt is heel het gordel gebeuren een grote provocatie.

en wat uw laatste allinea betreft: we weten allemaal wel dat blokkertjes en flamingos als een bende kleuters redeneert.

Gordelen doet men in de Vlaamse Rand. Of zegt u dat niets?

Supe®Staaf 9 september 2004 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Gordelen doet men in de Vlaamse Rand. Of zegt u dat niets?

Uw Gordel, Vlaamse rand en tutti quanti liggen in België, of zegt u dat niets?
Dan mag ik er u graag aan herinneren, dat er niks provocerends is aan het dragen van een Belgische vlag op Belgisch grondgebied.
Deze vlag wordt in andere landen gerespecteerd, maar in dit land zelf zou dan een minderheid schismatiekers, die op de tricolore erger reageren als een stier op rode lap, moeten ontzien worden, omdat de aanblik van onze vlag hun adrenaline laat stromen en hun moordlust opwekt.
Een beetje nuchterheid alstublieft!

Respecteer andermans fysieke integriteit en eigendom.
Dat gebeurde niet in Dilbeek, en dat kunnen jullie maar beter toegeven in plaats van dergelijke misdaden te proberen goedpraten.

Turkje 9 september 2004 16:24

Citaat:

maar door een franstalige zijn straat fietsen met "SPLITSEN NU!!!" is geen provocatie.

Tuurlijk wel. (alleen gaan weinig franstaligen snappen wat er op dat bordje staat :-P )

Citaat:

we hebben geluk dat daar geen problemen mee zijn gebeurd want dan weet ik zeker dat de blokkertjes moord en brand zouden hebben geschreeuwd.
wat de blokkertjes doen, kan me eerlijk gezegd de ballen schelen. Dat er op een provocatie met geweld wordt gereageerd, heb ik nooit goedgepraat. Ge kunt echter wel als provocateur VERWACHTEN dat er op die manier gereageerd kan worden. Gebaren van krommen aas zoals Yann dat doet getuigt van bitter weinig gezond verstand (maar iets zegt me dat dat bewust zo geschreven is, denk je zelf ook niet?).

Citaat:

als u het mij vraagt is heel het gordel gebeuren een grote provocatie.
:roll:

Meneer krijgt na al die jaren ook eens de "inval van de eeuw"... Ge moet misschien de geschiedenis, het hoe en waarom van de gordel eens doornemen, dan zult ge inderdaad zien dat het een communautair evenement is. Of herinnert u zich de talloze spijkers-op-de-weg niet meer die in de beginjaren zo fanatiek werden uitgestrooid door franskiljons die het niet konden verkroppen dat erop gewezen werd dat Brussel in Vlaanderen ligt?

Citaat:

Yann is dus of een flamingo, of een Blokker. Bon, aan hem de keuze.

Turkje 9 september 2004 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dan mag ik er u graag aan herinneren, dat er niks provocerends is aan het dragen van een Belgische vlag op Belgisch grondgebied.
Deze vlag wordt in andere landen gerespecteerd, maar in dit land zelf zou dan een minderheid schismatiekers, die op de tricolore erger reageren als een stier op rode lap, moeten ontzien worden, omdat de aanblik van onze vlag hun adrenaline laat stromen en hun moordlust opwekt.
Een beetje nuchterheid alstublieft!

Respecteer andermans fysieke integriteit en eigendom.
Dat gebeurde niet in Dilbeek, en dat kunnen jullie maar beter toegeven in plaats van dergelijke misdaden te proberen goedpraten.

Een beetje nuchterheid???????

Waarom denkt ge dat de gordel in de eerste plaats is ontstaan?????? Om het franstalig karakter van Vlaanderen te vieren misschien??????

En gaat gij maar eens met een Spaanse dan wel Franse vlag zwaaien temidden van het Baskenland op de nationale (ttz regionale) feestdag, eens zien hoe die vlaggen op dat moment gerespecteerd worden...

Voor alles is er a time and a place: als u werkelijk niet kunt inzien dat de bubberkes geen andere bedoeling hebben dan bepaalde Vlaamse symbolen terugclaimen en doen alsof die symbolen totaal geen betekenis hebben, tant pis, dan is een discussie überhaupt waste of time.

instromaniac 9 september 2004 16:31

Citaat:

dan is een discussie überhaupt waste of time
Iedere discussie met dit soort belgicisten is een waste of time. Al wat ze kunnen is:
- liegen
- provoceren
- andermans woorden verdraaien
- geschiedenis herschrijven
:p

Everytime 9 september 2004 16:34

Ik vraag me af wat de volgende BUB-"actie" zal zijn............

Supe®Staaf 9 september 2004 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Een beetje nuchterheid???????

Waarom denkt ge dat de gordel in de eerste plaats is ontstaan?????? Om het franstalig karakter van Vlaanderen te vieren misschien??????

Heel de ontstaansgeschiedenis van de Gordel zal me worst wezen.
In de media wordt dit als een neutraal evenement voorgesteld, en er wordt niet gewaarschuwd tegen rabiaat flamingantisme.

Mocht ge uw stellingen debiteren over 'typisch' Vlaamsnationalistische uitspattingen zoals de Ijzerwake of bedevaart, ik zou nog een beetje willen meegaan in uw redenering van provocatie, maar de Gordel,........ dat beschouwde ik steeds als een onschuldige gezinsuitstap en sportief evenement.
Als je daar nog niet met de vlag van je land kan komen, dan is het hier uiterst erg gesteld.

Citaat:

En gaat gij maar eens met een Spaanse dan wel Franse vlag zwaaien temidden van het Baskenland op de nationale (ttz regionale) feestdag, eens zien hoe die vlaggen op dat moment gerespecteerd worden...
Nu gaan we een gang.
De Gordel is nu al een nationale feestdag gelijk.
't Kan blijkbaar niet op.
Waken, varen, gordelen,........ en dat alles in één maand van één congé-premie.:lol:

Citaat:

Voor alles is er a time and a place:
En die agenda wordt enkel en alleen bepaald door flaminganten?

Knuppel 9 september 2004 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime

De Brabançonne gaan zingen in het sportpaleis van Antwerpen....
op het VNZangfeest?

Jan van den Berghe 9 september 2004 17:53

Citaat:

Inderdaad, wanneer ik aan een sportieve manifestatie deelneem, loop ik niet me een vlag rond mijn nek. Bij het sporten is dat hinderlijk en dergelijke kunsttextiel zorgt er bijna steeds voor dat men buitensporig gaat zweten. Wie echt naar de Gordel kwam om de sport, draagt geen vlaggen met zich mee. Zo eenvoudig is dat.

De honderd kilometer fietsen met zo'n vlag... Ik zie het al gebeuren...

Jan van den Berghe 9 september 2004 17:56

Citaat:

Die straat waar u het over heeft, is geen eigendom van die Franstalige, maar wel van een gemeente die deel uitmaakt van het Vlaams Gewest. Het kan zelfs goed gebeuren dat die straat aangelegd is en onderhouden wordt door datzelfde gewest.

Wie als Franstalige in Vlaanderen gaat wonen, moet maar beseffen dat hij in Vlaanderen is. Niet in het tweetalig Brussels Gewest.

Jan van den Berghe 9 september 2004 17:59

Citaat:

En volgens de Belgische Grondwet is dat deel van het Koninkrijk België deel van het Vlaams Gewest alsook van de Vlaamse Gemeenschap.

Patriot! 9 september 2004 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime

Gaan we niet aan uwe neus hangen, onnozel flamingantje.

Jan van den Berghe 9 september 2004 18:11

Citaat:

Heel de ontstaansgeschiedenis van de Gordel zal me worst wezen.
In de media wordt dit als een neutraal evenement voorgesteld, en er wordt niet gewaarschuwd tegen rabiaat flamingantisme.

Vlaamsgezindheid is niet iets waar mijns inziens voor gewaarschuwd moet worden. Was u het trouwens niet die zo tegen de betutteling van de burger was? Welnu, laat de burger maar zelf oordelen of er een communautair karakter aan een evenement als de Gordel kleeft of niet.

In ieder geval is het zo dat de Gordel tot op de dag van vandaag een politiek tintje blijft dragen: het is een vingerwijzing naar de Franstaligen dat de Vlaamse Rand in Vlaanderen ligt en nergens anders.

Waarom denkt u dat het Franstalig personeel van SN Brussels anders zo op de tenen was getrapt toen er vanop de centrale server - met goedkeuring van de algemene personeelsdirecteur - een mail werd gestuurd waarop de personeelsleden opgeroepen werden aan de Gordel deel te nemen? Blijkbaar gaat het dus toch om iets meer dan een louter sportevenement...

En waarom denkt u dat er nog altijd twee faciliteitengemeenten zijn die bijzonder moeilijk doen bij het vastleggen van het parcours van de Gordel door hun gemeente? Omdat het een louter sportgebeurtenis is? Neen, omdat ze heel goed beseffen welke politiek symbool de Gordel blijft.

Jan van den Berghe 9 september 2004 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Gaan we niet aan uwe neus hangen, onnozel flamingantje.

Of er is nog niets gepland...

Trouwens, eerder stelde u dat de actie op de IJzerbedevaart niet echt georganiseerd was, maar het resultaat van een ingeving enkele dagen ervoor... Nu suggereert u dat de acties wel op voorhand gepland worden. Of hoe jullie je toch voortdurend tegenspreken!

Jan van den Berghe 9 september 2004 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
De Brabançonne gaan zingen in het sportpaleis van Antwerpen....
op het VNZangfeest?

En Hans I de Grote zingt de eerste strofe voor. Succes voor dit zangtalent verzekerd!

Idioot 2004.

zorroaster 9 september 2004 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
De Gordel is in de eerste plaats een sportief gezinsgebeuren, dixit Bloso. Wij in de goede hoop dat wij mee konden sporten en dat wij onze vrijheid van meningsuiting en verplaatsing ook eens konden gebruiken, daarnaartoe om mee te wandelen (zelfs netjes inkom betaald, en medaille gekregen achteraf!).

Ga nu niet onnozel doen hé. Jullie kwamen er in partijverband om te provoceren, de gevolgen moet je daar dan maar van dragen...

jusbou 9 september 2004 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Die straat waar u het over heeft, is geen eigendom van die Franstalige, maar wel van een gemeente die deel uitmaakt van het Vlaams Gewest. Het kan zelfs goed gebeuren dat die straat aangelegd is en onderhouden wordt door datzelfde gewest.

Wie als Franstalige in Vlaanderen gaat wonen, moet maar beseffen dat hij in Vlaanderen is. Niet in het tweetalig Brussels Gewest.

europa is al zo klein, wilde gij met uw fietstochtje nog eens benadrukken dat we allemaal in ons eigen kot moeten blijven? deze mensen betalen daar toch ook belastingen. net zoveel als gij, werken elke dag net zoveel als gij, u kent deze mensen 100% plichten toe en maar 50% rechten.

Jan van den Berghe 9 september 2004 21:00

Citaat:

europa is al zo klein, wilde gij met uw fietstochtje nog eens benadrukken dat we allemaal in ons eigen kot moeten blijven? deze mensen betalen daar toch ook belastingen. net zoveel als gij, werken elke dag net zoveel als gij, u kent deze mensen 100% plichten toe en maar 50% rechten.

Ach, jongen, wat doet u zielig.

Gehechtheid aan eigen taal en cultuur is helemaal niet tegenstrijdig aan de verdere groei van een eengemaakt Europa.

"Ik" ken die mensen evenveel rechten als de andere bewoners toe. Alleen is het grootste deel van de gemeenten in de Brusselse Rand eentalig Nederlands. Bijgevolg hebben Franstaligen die er gaan wonen er de plicht dit te respecteren. Willen ze dat niet, dan houdt niemand hen tegen naar Waterlo, 's-Gravenbrakel of een andere gemeente in Waals-Brabant te verhuizen. Een Franstalige heeft niet meer rechten dan een andere burger wanneer die in een anderstalig gebied gaat wonen.

janPieter 9 september 2004 21:14

--------------------------------------------------------------------------------

Net zoals de Neanderthalers in hun holen, die spraken ook maar één taal.

De vlamingen in het zuiden klagen niet omdat ze meestal minstens twee talen spreken.
Indien ze dat niet doen hebben ze tolerante buren die hen helpen.
Natuurlijk moeten ze zich indien er geen faciliteiten zijn,aanpassen en frans leren.
Het grote verschil met vlaanderen is dat wanneer men zich probeert te behelpen in het frans men onmiddellijk aangemoedigd en gemotiveerd wordt.
Het wordt zonder meer aanvaard dat men een taal eerst moet leren en dat dat niet altijd gemakkelijk is,een foutje wordt er getollereerd en soms vriendelijk verbeterd.
Het vlaamse accent kan men rustig behouden dat vinden ze niet erg.
In vlaanderen worden franstaligen die de moed hebben om te proberen nederlands te spreken genadeloos in de pan gehakt om het kleinste foutje.
In plaats van hen op de juiste weg te helpen zeggen wij veel te snel
"ZIWEL DASSE TNIE KUNNEN DI WOLLEN".
Indien sommige franstalige politiekers moeite doen na 175 jaar om een woordje nederlands te spreken krijgen ze in plaats van lof, gezegd dat ze onze taal radbraken.
Misschien moeten we aanvaarden dat alle begin moeilijk is en niet met ons eeuwig gezaag en geklaag beginnen maar een klein beetje toleranter zijn.

jusbou 9 september 2004 21:42

Citaat:

Ach, jongen, wat doet u zielig. Gehechtheid aan eigen taal en cultuur is helemaal niet tegenstrijdig aan de verdere groei van een eengemaakt Europa.

ergens klopt dit toch niet ;-)

Citaat:

"Ik" ken die mensen evenveel rechten toe als de andere bewoners toe.

vroeger veel gebuisd voor nederlands?

Citaat:

Alleen is het grootste deel van de gemeenten in de Brusselse Rand eentalig Nederlands.

een ongestaafd en bijgevolg dus niet geloofwaardig argument

Citaat:

Bijgevolg hebben Franstaligen die er gaan wonen er de plicht dit te respecteren.

zeer ontolerant vervolg op een ongeloofwaardig argument

Citaat:

Willen ze dat niet, dan houdt niemand hen tegen naar Waterlo, 's-Gravenbrakel of een andere gemeente in Waals-Brabant te verhuizen

hoe zou u het vinden als ik ga uitmaken waar jij moet wonen?
of is dit meer een "vreemdelingen buiten" mentaliteit

Citaat:

Een Franstalige heeft niet meer rechten dan een andere burger wanneer die in een anderstalig gebied gaat wonen.

maar evenveel zou toch wel mogen, niet?

Jan van den Berghe 9 september 2004 21:47

Citaat:

een ongestaafd en bijgevolg dus niet geloofwaardig argument

Hahahaha. Hoeveel faciliteitengemeenten telt u wel rond Brussel? Al de rest van die gemeente is administratief eentalig Nederlands.

jusbou 9 september 2004 21:48

Citaat:

Hahahaha. Hoeveel faciliteitengemeenten telt u wel rond Brussel? Al de rest van die gemeente is administratief eentalig Nederlands.

waarom dan de gordel? of is de verfransing van de rand gewoon een fabeltje om u fietstochtje te rechtvaardigen?

Jan van den Berghe 9 september 2004 21:50

Citaat:

zeer ontolerant vervolg op een ongeloofwaardig argument

Daar is niets ontolerant aan. Iemand die in een ander land gaat wonen, schikt zich ook naar de taalwetten daar. Dat geldt ook in landen waar men afgebakende taalgebieden heeft. In Zwitserland bijvoorbeeld heeft een Franstalige die zich in een Duitstalige gemeente vestigt, op geen enkele manier recht op faciliteiten van welke aard dan ook. In Ierland kan een Engelstalige Ier die zich in de Gaeltacht vestigt, geen enkel recht om maar een enkel document van de nationale en plaatselijke overheid in het Engels te ontvangen: het wordt enkel in het Iers hem toegestuurd. In Aland (een eilandengroep die bij Finland hoort) kan een Finstalige Fin geen enkele faciliteiten krijgen: alles is er in het Zweeds.

Niets ontolerant aan dus.

Jan van den Berghe 9 september 2004 21:51

Citaat:

administratief en effectief is 2

De discussie wordt gevoerd over de institutionele indeling, niet over de aanwezigheid van deze of gene groep. Anders moet men in Schaarbeek dringend de taalwetten aanpassen en Arabisch tot de eerste officiële taal van die gemeente maken...

Jan van den Berghe 9 september 2004 21:52

Citaat:

hoe zou u het vinden als ik ga uitmaken waar jij moet wonen?
of is dit meer een "vreemdelingen buiten" mentaliteit

Ik doe dat niet. Wel de persoon die zichzelf buiten de gemeenschap plaatst en weigert zich te integreren. Wie in een Vlaamse gemeente komt wonen en verklaart geen Nederlands te willen leren, plaatst zichzelf er buiten. Hij kan dan maar beter andere oorden opzoeken.

Jan van den Berghe 9 september 2004 21:53

Citaat:

maar evenveel zou toch wel mogen, niet?

Als inwoner van een niet-faciliteitengemeente hebben ze evenveel rechten als iedere andere inwoner.

jusbou 9 september 2004 21:54

Citaat:

Daar is niets ontolerant aan. Iemand die in een ander land gaat wonen, schikt zich ook naar de taalwetten daar. Dat geldt ook in landen waar men afgebakende taalgebieden heeft. In Zwitserland bijvoorbeeld heeft een Franstalige die zich in een Duitstalige gemeente vestigt, op geen enkele manier recht op faciliteiten van welke aard dan ook. In Ierland kan een Engelstalige Ier die zich in de Gaeltacht vestigt, geen enkel recht om maar een enkel document van de nationale en plaatselijke overheid in het Engels te ontvangen: het wordt enkel in het Iers hem toegestuurd. In Aland (een eilandengroep die bij Finland hoort) kan een Finstalige Fin geen enkele faciliteiten krijgen: alles is er in het Zweeds.

Niets ontolerant aan dus.

in dit kleine landje?, als wij volgens deze normen zouden handelen, kunnen we niet meer in de auto stappen zonder ons om de 5 minuten aan te passen, alles een beetje in zijn perspectief zien svp

Jan van den Berghe 9 september 2004 21:56

Citaat:

in dit kleine landje?, als wij volgens deze normen zouden handelen, kunnen we niet meer in de auto stappen zonder ons om de 5 minuten aan te passen, alles een beetje in zijn perspectief zien svp

En is dat aanpassen dan zo erg voor u? Gedraagt u zich liever als een imperialist die meent overal zijn taal te kunnen opleggen?

In Vlaanderen Nederlands, in Wallonië Frans, in de oostelijke gemeenten Duits, in Brussel Nederlands-Frans. Zo eenvoudig is het.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be