![]() |
Daar heb je het al , 23% meer ongevallen met fietsen in de eerste jaarhelft zegt Het Nieuwsblad .
Reden , er is meer gefietst wegens het goede weer maar vooral een enorme toename van elektrische fietsen het afgelopen jaar . De oudjes vallen bij bosjes . |
Citaat:
Niets dan voordelen! |
Als ik al mijn goud in een tesla leg is de batterij plat na 150 meter.
|
Citaat:
Voorts was het geen 2500, maar 3000 EUR (je vergat de BTW). En ze zijn inderdaad plooibaar. Bovendien verre van een prulfietske, met Bluetooth verbinding met de app op je smartphone (waarmee je acceleratie, max snelheid en afgelegde km regelt of bekijkt), en een piek van 45 km/u! |
Citaat:
|
Citaat:
Niet dat ze meer vallen met een elektrische , wel aan hogere snelheid . Gezien het vooral bejaarden zijn die elektrisch rijden zien we daar dus een toename aan breuken . En o ramp , de volgende generatie fietsen gaat naar 50 per uur . |
Citaat:
Bedoelde je misschien "Gezien het vooral mensen die in heuvelachtige gebieden wonen zijn die elektrisch rijden"? |
Citaat:
|
Citaat:
Terechte bron , je moet al geen helderziende zijn om te weten dat een 65 jarige die aan 35 per uur valt een grote kans op een breuk heeft . Ook logica is een bron . |
De ontploffende batterijen van zo'n elektrische hebben al voor woningbrand gezord .
Die elektrische zijn gevaarlijker dan het is en Poetin tesamen . |
Citaat:
|
Net een zuur kijkende wielertoerist voorbijgestoken die, met de tong uit de bek, niet kon volgen hoe ik op mijn gemakje voorbijfietste :-)
|
Een maximumleeftijd ipv een maximumsnelheid ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2 afgepeigerde wielertoeristen zien toekomen op een terras , gevolgd door hun vrolijk trappende dames met elektrische . Vroeger konden de wielertoeristen nog eens van café naar café rijden , dat is nu ook gedaan , op een terrasje gaan zitten met een cola ja . |
Citaat:
al hun botten preventief vervangen met kunststof- of carbonexemplaren uit de 3D printer als dat te duur is starten met heupen en dijbenen ... |
Citaat:
adaptive cruise control bestaat al jaren ... automatisch remmen én optrekken afhankelijk vh verkeer ... google car is een feit, 5 merken hebben al zelfstandige auto's rondrijden in Europa de volgende generatie elektrische fiets is er één die zelf veilig rijdt, niet valt, en die bejaarde toch het fietsgevoel geeft. dit gaat allemaal geen 5 jaar meer duren. |
Citaat:
|
Citaat:
heb van t weekend 180km gefietst tegen een gemiddelde van 29 km/u (niet in peleton, in mijn eentje) :-) ja, ge moogt in nu uw handen klappen ! ;-) |
Als automobilist dien je er niet op te letten of het nu een bejaarde of een tiener is dat op de fiets zit. Dat maakt geen verschil voor je rijgedrag ten opzichte van de fiets. Gemiddelde snelheid van een fiets op de weg zonder elektrische hulp lijkt me iets van 20 km per uur te zijn, in de afdalingen 30 km per uur. Een beperking van elektrische fietsen tot tien km per uur lijkt me dan ook absurd. Laat ze zich maar houden aan de snelheidsbeperkingen die voor andere tweewielers ook gelden.
|
Citaat:
|
Citaat:
automobilisten dienen zich aan te passen, velen maken een inschatting "naar gewoonte" en naar 'de snelheid van de gemiddelde fietser' ... ipv echt naar de fietser te kijken en zijn snelheid in te schatten... kennis van me rijdt 'gemiddeld' 45km/u op zijn fiets (fietst dan ook altijd op de rijbaan en nooit op fietspaden) ... welnu die wordt gemiddeld een keer of 2 per maand "bijna" omvergereden door automobilisten die zijn snelheid compleet fout inschatten, hij kijkt daar zelfs niet meer van op (reageert adequaat en vermijdt de ongevallen) ... je schrikt je wel een ongeluk als je zo eens occassioneel met m meerijdt ... |
Citaat:
voor je t weet lopen ze allemaal met een zilverpapieren hoedje rond! edit : mogelijk een + voor de zichtbaarheid en de verkeersveiligheid ... |
Citaat:
da's natuurlijk makkelijker voor een Antwerpenaar dan voor een Westvlaming. |
Citaat:
|
Citaat:
als ik je was tegengekomen, zou ik je gevraagd hebben om ofwel wat rapper te fietsen, of uit de weg te gaan :mrgreen: |
Citaat:
en dat vind ik wel net zo fijn |
Wat gaan al die bejaarden doen met hun elektrische fiets als er stroompannes zijn .
Zo'n spel weegt meer dan een gewone fiets . Hartaanvallen en ziektenkosten dus . Op ons kosten ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De site van Hilde Crevits zegt , het aantal fietsongevallen bij 65 plussers is de laatste 5 jaar met 21% toegenomen bij 75 plussers zelfs met 37% .
Uiteraard leven senioren langer , ze zijn langer actief , maar zo'n verschil is verdacht . Een Nederlands onderzoek , volgens de site van Hilde Crevits leert ons dat de kans op een dodelijk ongeval bij ouderen op een elektrische 25 keer hoger ingeschat wordt dan met een gewone fiets . En de pensioenkosten liggen te hoog . Een complot ... |
Citaat:
(zonder elektrische ondersteuning ? of doping ? ) sjiek ... ikke jaloers ! ... ps ... op welke fiets doe je dat ? |
Citaat:
Straks vraag je nog of ik je boterham wil smeren . |
Citaat:
|
4 uur om met de auto van Leuven in Gent te raken vandaag. Zelfs zonder elektrische fiets was ik rapper geweest :(
|
Citaat:
Als je dat vergelijkt met wat sommigen aan hun koersfiets spenderen, die ze dan enkel maar gebruiken om op zondagmorgen met hun drinkmakkers naar de café om den hoek te fietsen... |
Citaat:
|
De overheid wil de snelheid beperken tot 25 km per uur , zoniet , valhelm , nummerplaat , inschrijving , verzekering ed , het wordt dan aanzien als een gemotoriseerd voertuig .
Al een bejaarde zien vallen aan 24 km per uur . Snelheidsbeperking tot 10 km per uur zeg ik , weten jullie wel wat een rolstoel kost . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be