![]() |
Het zou niet oninteressant zijn om iets meer te weten te komen over de motivatie van die rechter.
"Er werd geen geloof gehecht aan het verhaal van de taxichauffeur" valt niet echt te rijmen met "werd veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van 2 jaar". Uit een beknopt internetartikeltje van een krant valt natuurlijk niet veel te concluderen. |
Citaat:
Maar inderdaad, in tegenstelling tot sommigen, zal ik nooit vanachter mijn pc-tje zitten fulmineren welke acties ik zou ondernemen wanneer zus of zo voorvalt. Daar ben ik nu net iets te rationeel voor. |
Citaat:
Als jij niet de verkrachter van je dochter, zusje de hersenpan in wil slaan ben je een laffe hond. Serieus, als jij ziet dat je dochter alleen al op een seksuele manier wordt lastiggevallen, moet je ervoor zorgen dat de dader met zijn tanden op de stoeprand komt. |
Citaat:
|
Citaat:
Ook in dit geval geldt meer dan eens "blaffende honden bijten niet" |
Citaat:
Aan de andere kant, is dat weer een goed voorbeeld van de heersende mentaliteit in het westen. |
Citaat:
Het kan zijn dat het in uw geval geen grootspraak is. Maar de kans lijkt me groter dat u uw reactie verkeerd inschat. Ik weet niet wat ik zou doen in zo'n omstandigheden. En ik ga daar geen uitspraken over doen ook niet. Het is wel voor de hand liggend dat als de maatschappij haar taak niet vervuld en misdadigers belachelijk lage straffen geeft dat mensen dan eerder het recht in eigen handen zullen nemen. |
Citaat:
Maar als ik het goed begrijp ga jij de politie bellen als je ziet dat je dochter wordt verkracht? Kies je ervoor om op een bankje of een stoel te wachten tot de politie is gearriveerd? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Soms heb je dat nu eenmaal met discussies, zaken slaan een andere weg in. Zeker op dit forum, we hebben te weinig bèta-autisten ! :-D |
Citaat:
Als zo'n verkrachter op heterdaad betrapt wordt in Bolivia wacht men negen van de tien keer niet op de politie. Dan krijg je een lynchpartij niet zelden met dodelijke afloop. En de buren doen mee. Zo gaat dat hier. In de grote steden iets minder, maar zelfs daar kom je dat tegen. |
Citaat:
|
Citaat:
Vrouwen doen trouwens ook mee met die lynchpartijen. Meestal gaat het om niet meer dan dieven trouwens. Kan je je voorstellen wat een moordenaar of verkrachter te wachten staat. Die steken ze zelfs in brand. Ik overdrijf niet. Zou me niet verwonderen moest dat in Noord Afrika ook zo zijn. Geen wonder dat sommigen immigranten denken in een situatie van straffeloosheid terecht gekomen te zijn in België. Ik keur lynchpartijen niet goed. Maar het is wel een erg des mensen. Het is een soort overlevingsinstinct. En ik ga niet beweren dat ik in zo'n situatie van woede het hoofd zou kunnen koel houden en de misdadiger rustig zou laten meepakken door de politie, wetend dat ie morgen terug iemand kan gaan verkrachten. Als het gerecht haar werk niet doet dan nodigt het uit tot dit soort van 'volksrechtspraak'. |
De ballen der af en met de ganse familie terug naar zandbak van herkomst, het zou een volgende potentiële verkrachter twee keer doen nadenken. Misschien lyncht zijn eigen familie hem wel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarschijnlijk kickte die studente erop om zodanig bruut gepenetreerd te worden dat haar lakens bebloed waren. Ze moest maar niet dronken geweest zijn. Ze moest maar zat naar huis gereden zijn met haar eigen auto. Ze moest zich maar verzet hebben. ... Allemaal excuses die Raf naar voor kan schuiven om onze arme Said te verdedigen die tot twee jaar met uitstel veroordeeld is. |
Citaat:
|
en welke strafmaat plakken we op het omgekeerde?
"Studente verkracht taxichaffeur" Rechtspraak heeft 2 doelen. - compensatie van de schade - verhinderen dat het weer gebeurd Ik vermoed niet dat deze uitspraak enig doel heeft gehaald. Dit is zo een typische Belgische uitspraak waar ze de middenweg tussen 2 partijen vinden in plaats van in een slachtoffer-daderverdeling recht te spreken. |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom zou dat zo zijn? Ik vind het juist een teken van beschaving dat het collectief samen strijdt tegen verkrachters, moordenaars enz. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien is de man daarmee geleerd, en is dat niet het geval dan vallen die twee jaar volgende keer mee. Dat is deels tactiek en deels opportuniteit omdat de gevangenissen hopeloos overvol zitten. Als hij volgende keer twee of drie jaar effectief krijgt, dan kan hij zijn één derde en een bandje op de buik schrijven want met die twee jaar voorwaardelijk komt hij boven de drie jaar en moet hij effectief langs de strafuitvoeringsrechtbank passeren. |
Citaat:
|
Standaard Kzal het maar direct hier zetten.Brusselse taxis kennende.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-Brussel.dhtml Dit komt pas in de pers na 3 jaar en minstens 23 gevallen.Waarschijnlijk veel meer slachtoffers. Doofpot van politiek correcten? |
Zelfde discussie met dezelfde goedpraters. Nog steeds nx gehoord over straffen voor daders. Behalve één moslim die dat nooit zou doen volgens zijn madamme. Van het gerecht alleen oorverdovende stilte. De eerste zaken zijn ouder dan 3 jaar.
|
Citaat:
Indien het voornamelijk tactiek was dan zou je die persoon een weekje opsluiten (gewoon om hem eens het nare karakter van een gevangenis te leren kennen) gezien dat geen invloed zou hebben op zijn prive noch zijn professioneel leven (je kan verlof nemen). |
Citaat:
|
Wellicht heeft de rechter rekening gehouden met het "opgedrongen schuldgevoel".
|
Het wordt wél een probleem voor meisjes om nog veilig uit te gaan. Als ze al niet aangerand worden in de uitgangsbuurt, niet met vrienden mogen meerijden, geen openbaar vervoer kunnen gebruiken na 00.00 H, en er bewezen verkrachtende taxichauffeurs rondrijden.
Tja, dan is er alleen nog de thuisblijfoptie hé. En zo word de sharia uitgevoerd. In Cairo blijven de meisjes ook thuis, zoals het hoort. |
Citaat:
|
Deze verkrachter heeft een lesje gekregen:
Citaat:
![]() Bron: http://elitedaily.com/news/world/bra...-20-prisoners/ |
Pedofielen...
De ultieme gewetensussers voor alle schorem... "Er zijn nog erger beesten dan ik! Joepie!" |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be