Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Maakt u de brug? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201543)

Another Jack 1 mei 2014 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7121728)
En jij denkt dat?Zowel mijn baas (verstokt VLD'er) als ik (VB'er)delen deze mening,net als vele anderen.Eens zien wat er gebeurt na 25 mei,misschien wel een grieks scenario,daar werd de gepriviligeerde kaste der ambtenaren ook als eerste onderuit gehaald.

Ja, nu ben ik overtuigd... :roll:

Rahowa 1 mei 2014 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7121658)
En een bediende ? Voor wat is die gemaakt ?

Die is blijkbaar gemaakt om nog minder te verdienen dan de arbeiders en mag in veel gevallen ook een stuk meer uren werken.Ik zeg dit als arbeider.

Another Jack 1 mei 2014 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7121764)
Tja de legerdienst,het was de ambtenarij waarin je noodgedwongen werd ondergedompeld.Het leek wel een instelling voor chronische luiaards en alcoholliekers met minderwaardigheidscomplex dat ze afreageerden op miliciens.

Heb jij eigenlijk ooit één positieve ervaring gehad in je leven??

fred vanhove 1 mei 2014 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7121764)
Tja de legerdienst,het was de ambtenarij waarin je noodgedwongen werd ondergedompeld.Het leek wel een instelling voor chronische luiaards en alcoholliekers met minderwaardigheidscomplex dat ze afreageerden op miliciens.

Ja militarisme en Alcohol .....vinden mekaar wel vaker....:roll:

Rahowa 1 mei 2014 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7121751)
En dat zou U dus plezieren ? Hebben die niet-ambtenaren in Griekenland daar dan iets meer door gekregen ?

Ik geef toe dat ik mij er toch een beetje in zou verkneukelen. Een slechte eigenschap,maar geef toe na decenia de slaaf te zijn geweest van kaste der ambtenaren is niets menselijks mij vreemd.

fred vanhove 1 mei 2014 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7121772)
Ik geef toe dat ik mij er toch een beetje in zou verkneukelen. Een slechte eigenschap,maar geef toe na decenia de slaaf te zijn geweest van kaste der ambtenaren is niets menselijks mij vreemd.

Als morgen U eventuele dochter of zoon ambtenaar kan worden zal U natuurlijk helemaal anders praten en overal gaan vertellen dat uwe kleine ne goeien job heeft !.....wat typisch is voor een VB'er ....wees streng voor naderen maar niet voor mij ..

fred vanhove 1 mei 2014 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7121767)

Misschien het jaarlijkse VB congres ?

fred vanhove 1 mei 2014 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7121772)

Slaaf ?:lol::lol::lol::lol:

Rahowa 1 mei 2014 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7121762)
Kun je je situatie niet wat verbeteren ? Avondcursus ? Bijscholen ?

Ik ben tevreden met mijn job,het tekort aan verlof compenseer ik met overuren die ik thuis mag blijven.Overuren worden bijna altijd gedaan tussen November en half April en in de zomer blijf ik extra veel thuis.Ik ben tevreden met mijn loon,maar ik begin te zweten als ik bedenk hoeveel mijn patroon moet betalen om mij dat loon te kunnen geven.Ik heb een goede relatie met mijn collega,baas en bazin.Ik heb dagwerk,beginnen om 7.30 en woon op 7 minuten van mijn werk.Het enige wat mijn situatie kan verbeteren is het verlagen van de belastingsdruk.

fred vanhove 1 mei 2014 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7121781)
Ik ben tevreden met mijn job,het tekort aan verlof compenseer ik met overuren die ik thuis mag blijven.Overuren worden bijna altijd gedaan tussen November en half April en in de zomer blijf ik extra veel thuis.Ik ben tevreden met mijn loon,maar ik begin te zweten als ik bedenk hoeveel mijn patroon moet betalen om mij dat loon te kunnen geven.Ik heb een goede relatie met mijn collega,baas en bazin.Ik heb dagwerk,beginnen om 7.30 en woon op 7 minuten van mijn werk.Het enige wat mijn situatie kan verbeteren is het verlagen van de belastingsdruk.

Nu begrijp ik het ...U hebt medelijden met uw baas ....Zo moesten er meer zijn !:roll::-)

Rahowa 1 mei 2014 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7121767)

Vast contract,trouwen,concerten van The Ramones,Moterhead,Jason Rawhead,The Business,op restaurant gaan maar nog meer zelf koken,mijn bescheiden kruidentuin,Guines,Duvel,Cava,een dagje aan zee,weekendje ardennen,roadtrip USA,een sneeuwman maken,een uurtje joggen,Breaking bad,the Soprano's,de komst van Italiaanse migranten in mijn stad zodat ik nu ook pizza's op houtvuuroven kan eten,naar de koers(gaan)kijken,etentje bij vrienden,een witteke in de gezelle(partijlokaal VB),tomatensaus van tomaatjes uit eigen tuin............

fred vanhove 1 mei 2014 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7121781)

Als je wil dat er iets veranderd aan de belastingdruk ....het zweet barst je al uit alleen door er aan te denken....Waarom dan stemmen op VB ? Een bij voorbaat verloren stem ?

Rahowa 1 mei 2014 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7121787)
Nu begrijp ik het ...U hebt medelijden met uw baas ....Zo moesten er meer zijn !:roll::-)

Mijn baas werkt in ieder geval een pak meer uren dan ik,en nergens heb ik gezegd dat ik medelijden met hem heb,wel heb ik veel respect voor hem.

Rahowa 1 mei 2014 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7121801)
Als je wil dat er iets veranderd aan de belastingdruk ....het zweet barst je al uit alleen door er aan te denken....Waarom dan stemmen op VB ? Een bij voorbaat verloren stem ?

Op wie moet ik stemmen?Het belangrijkste voor mij is Vlaamse zelfstandigheid en het VB is de enige die hier klaar en duidelijk over is.Op Vlaams niveau is stem voor het VB niet verloren,misschien halen VB en NV-A wel de helft van de zetels binnen dan kan de NV-a de anderen chanteren.

Rahowa 1 mei 2014 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. (Bericht 7121805)
Respect voor een baas, wordt door werkonwilligen gezien als een teken van zwakte.

Het is ook niet allemaal koek en ei,maar ik ben blij dat hij er is en hoop omgekeerd hetzelfde.

fred vanhove 1 mei 2014 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7121806)
Op wie moet ik stemmen?Het belangrijkste voor mij is Vlaamse zelfstandigheid en het VB is de enige die hier klaar en duidelijk over is.Op Vlaams niveau is stem voor het VB niet verloren,misschien halen VB en NV-A wel de helft van de zetels binnen dan kan de NV-a de anderen chanteren.

Is die Vlaamse onafhankelijkheid je dan meer waard dan die belastingdruk ?

Max van Dietschland 1 mei 2014 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7120841)
Ik maak de brug!

We hadden van u ook niet anders verwacht :twisted:

Rahowa 1 mei 2014 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7121809)
Is die Vlaamse onafhankelijkheid je dan meer waard dan die belastingdruk ?

Ja,mijn Vlaamse gevoelens zijn niet afhankelijk van geldelijk gewin,anderzijds moeten we niet flauw doen want als de miljarden die nu in de bodemloze waalse put worden gesmeten naar Vlaanderen terugvloeien dan houden we hier meer loon en meer pensioen over.

fred vanhove 1 mei 2014 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7121797)
Vast contract,trouwen,concerten van The Ramones,Moterhead,Jason Rawhead,The Business,op restaurant gaan maar nog meer zelf koken,mijn bescheiden kruidentuin,Guines,Duvel,Cava,een dagje aan zee,weekendje ardennen,roadtrip USA,een sneeuwman maken,een uurtje joggen,Breaking bad,the Soprano's,de komst van Italiaanse migranten in mijn stad zodat ik nu ook pizza's op houtvuuroven kan eten,naar de koers(gaan)kijken,etentje bij vrienden,een witteke in de gezelle(partijlokaal VB),tomatensaus van tomaatjes uit eigen tuin............

Een echte levensgenieter ...Wat wil je nog meer ...:-)

Rahowa 1 mei 2014 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7121819)
Een echte levensgenieter ...Wat wil je nog meer ...:-)

Minder belasting betalen en huis kopen in Spanje na 40 jaar werken.

fred vanhove 1 mei 2014 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7121833)
Minder belasting betalen en huis kopen in Spanje na 40 jaar werken.

Uw pensioen verteren in het Buitenland ? Niet goed voor de Vlaamse economie he vriend ?:evil::-)

Rahowa 1 mei 2014 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7121841)
Uw pensioen verteren in het Buitenland ? Niet goed voor de Vlaamse economie he vriend ?:evil::-)

Door de lage belastingsdruk in Spanje zouden ik en mijn vrouw een pensioen krijgen dat toch een 400 euro per maand hoger is.:-)

nabat54 1 mei 2014 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7121524)
Dan nog eens 52 zaterdagen + 52 zondagen + 10 feestdagen + 20 verlofdagen + klein verlet + ziek zijn als ge goesting hebt. Dan zit ge rap op 150 dagen dat ge niet dat ge niet gaat werken. En dan nog klagen.

Euh uw punt is ?

nabat54 1 mei 2014 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7121749)
Jij hebt nog geluk ik krijg 20 dagen en er komt niks bij.

Je zou je leeftijd in je profiel kunnen plaatsen...en dan gaan we ne keer praten.

Gipsy 1 mei 2014 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 7121919)
Euh uw punt is ?

Van oorsprong heb ik een Franse opvoeding en heb nog de joodse zelfspot humor in mijn botten toen ik in New York woonde. No hard feelings.

nabat54 2 mei 2014 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7122036)
Van oorsprong heb ik een Franse opvoeding en heb nog de joodse zelfspot humor in mijn botten toen ik in New York woonde. No hard feelings.

Zie
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=186

Qua informatie uitwisselen die tot niets bijdraagt in deze discussie.

Mijn hond heeft verdorie weer een put gegraven in de tuin.

PS ? Is iedereen in New York joods ? Was me niet echt opgevallen toe ik in New York was, maar ja jij zal het wel beter weten zeker...

Gipsy 2 mei 2014 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 7122596)
Zie
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=186

Qua informatie uitwisselen die tot niets bijdraagt in deze discussie.

Mijn hond heeft verdorie weer een put gegraven in de tuin.

PS ? Is iedereen in New York joods ? Was me niet echt opgevallen toe ik in New York was, maar ja jij zal het wel beter weten zeker...

In New York leven bijna 2 miljoen Joden. De joden trekken de touwtjes in alle commerciele sectors, bancaire, rechtsapparaat, medische sector, immobiliën etc.

Boduo 2 mei 2014 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7122634)
In New York leven bijna 2 miljoen Joden. De joden trekken de touwtjes in alle commerciele sectors, bancaire, rechtsapparaat, medische sector, immobiliën etc.

In Duitsland leefden indertijd méér dan 2.000.000 joden.

Rahowa 2 mei 2014 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 7121926)
Je zou je leeftijd in je profiel kunnen plaatsen...en dan gaan we ne keer praten.

42,reeds 23 jaar actief in dezelfde sector,9 jaar voor mijn huidige werkgever.

Tavek 2 mei 2014 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7121545)
Ja en tegenwoordig is er ook al vaderschapsverlof. Dat personeel tegenwoordig is nooit content. Zonder te vergeten dat ze als ze hun chef niet luchten een pestklacht tegen hem indienen. Of slechter sexuele intimidatie! Godverdomme ze moesten er de zweep opleggen.

Een arbeider is gemaakt om te arbeiden en zijn muil te houden!

Ik stem u failliet straks :p

Tavek 2 mei 2014 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7121516)
Groot gelijk Tavek, niks dan voldoening om met jonge mensen bezig te zijn!

Financieel gewin voor een baas kan me nu eenmaal geen voldoening geven.

Ik heb al ervaring met lesgeven (aan de unief) sinds 2004. Tot ik twee jaar terug de prive inging. Helaas woon ik zeer ver van een unief en is het me vooral om les geven te doen en niet om nog eens 5 jaar projecten te schrijven ( want dat doe ik nu al) voor een tenure track. Dus hogeschool of middelbare school it is.

En ik heb mogen genieten van gepassioneerde leerkrachten die een verschil hebben betekend voor mijzelf. Als ik dat kan zijn ben ik geslaagd in het leven. Laat die andere maar pronken met zijn bmw 7 reeks....zijn bijdrage is beperkt tot zijn centen en narcisme.

Gipsy 2 mei 2014 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7123145)
Ik stem u failliet straks :p

Waar is de goede oude tijd dat alleen de rijken konden stemmen (zelfs recht hadden meerdere stemmen uit te brengen). Dan kende het werkvolk tenminste zijn plaats.

Bob 2 mei 2014 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7123175)
Waar is de goede oude tijd dat alleen de rijken konden stemmen (zelfs recht hadden meerdere stemmen uit te brengen). Dan kende het werkvolk tenminste zijn plaats.

Ja, toen was het slecht, en nu is het ook slecht.

Tavek 2 mei 2014 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7123175)

Die tijd is verloren gegaan in de geschiedenis. En maar goed ook.

Overigens doet mij dit denken dat u gewoon rijk bent door erfenis, want iemand die zijn eigen geld heeft verdiend zegt zoiets niet.

Tavek 2 mei 2014 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7122634)

Ja maar dat feit beklagen ze zich al heel lang.

Gipsy 3 mei 2014 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7123202)
Ja maar dat feit beklagen ze zich al heel lang.

Ik denk het niet. New York is altijd een dynamische stad geweest. Zelfs op het toppunt van de real estate crash als overal in de US de prijzen kelderden bleven de prijzen in Manhattan quasi stabiel. New York is ondenkbaar zonder joden, zij zijn de echte motor van de welvaart van de stad.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be