Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
(Bericht 7126390)
U beweert dat het gegeven gemakkelijk te vinden moet zijn maar u bent niet in staat het te leveren?
8-)
Die uitspraken die u vermeld komen uit een reportage van Paul Muys, getoond op 17 november 1988 in het programma Panorama op de BRT (de huidige VRT).
Ik ben nog steeds op zoek naar de uitspraken van DILLEN en de context waarin deze gebeurden.
Tot nog toe nougatbollen...
Ik wacht... en ben héél geduldig...
|
Ik ben blijkbaar, zelfs op dit forum, niet de enige die daar van weet...
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=107
Ik heb nog peetvader karel dillen horen zeggen 'de neger stinkt' wel van dergelijke groep moet ik kotsen!
Los daarvan komt het uit Dillens toespraak aan de partij van 17 november 1991, waar Dillen het wel degelijk over de vuile en stinkende neger had.
Het jaar waarin hij opriep alle journalisten voor het kanon te zetten en hijzelf daarna het bevel zou geven om te vuren.
Hetzelfde jaar waarin Isabelle A onder vuur kwam te liggen door de helden van het VB vanwege haar single "ben je blank of ben je zwart".
Daar werd door Panorama wel degelijk een tweede reportage over gemaakt, naast diegene waar jij het over had, maar die is niet op youtube te vinden.
Helaas heeft diegene die me precies wist te situeren wanneer hij het gezegd heeft, zelf ook de reportage niet opgenomen.
Ik ga er natuurlijk ook zelf niet voor gaan hengelen bij de VRT, alhoewel ik vind dat zo'n reportages zeker steeds moeten kunnen bekeken worden.
In ieder geval kun je nu verder. Die toespraak, los van de Panorama-uitzending waarin ze opdook, moet makkelijk terug te vinden zijn binnen de partij.
Je hebt gezegd dat je je van die uitspraak wil distanciëren als ie ze zou gedaan hebben (context interesseert me niet, voor dergelijke schandalige uitspraken is nu eenmaal geen context te verzinnen).
Laat me weten hoe je het ervoer.
Je mag dat gerust in een privé-bericht doen, in tegenstelling tot jou zal ik zo sereen zijn je eventueel privé-bericht betreffende je houding tov de bewuste uitspraak niet op het forum rond te bazuinen.