![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Anders dan bijvoorbeeld in Frankrijk waar de staatsscholen veel meer leerlingen aantrekken dan het katholiek onderwijs. |
Citaat:
|
Citaat:
:? |
Citaat:
Zo is de subsidiëring voor de gebouwen verschillend tussen gemeenschapsonderwijs en katholiek net. In het katholiek net moet de school zelf een belangrijke bijdrage genereren, wat ook van toepassing is bij renovatie en het uitvoeren van een aantal energiebesparende ingrepen. U verwart trouwens algemene werkingsmiddelen per leerling en de werkingsmiddelen die verbonden zijn aan de leerlingenkenmerken. Dat zijn twee verschillende zaken. Die laatste komen bovenop de eerste omwille van bijvoorbeeld de taalsituatie van het kind. De eerste groep middelen is niet gelijkgeschakeld. En ten slotte is er ook het element van de grootte van de klassen. In het gemeenschapsonderwijs zijn soms heel wat kleine klassen, waardoor de kostprijs per leraar in relatie tot het aantal leerlingen hoger is dan in het katholieke onderwijs. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Coucke betaalt op dat miljard niets, nadda noppes en heeft er eerder ook niets op betaald. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
U moet wel beseffen dat door uitwassen zoals deze de gewone mensen zoals u en ik wel meer belastingen moeten betalen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wel wel wel... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Blijft het feit dat als ge 200 mio € zou ontfutselen als belastingen aan de Couck, dat geld direct over de balk gegooid zou worden;
en als ge hem dat geld laat, hij er meer positiefs mee gaat doen voor de gemiddelde Vlaming, via belastingen, via werkgelegenheid, via sociale lasten van zijn toekomstige personeelsleden enz. enz. (let op: ik ben voorstander van een - slimme - vermogenswinstbelasting. Net zoals mijn partij. Daarom ook onze diepe teleurstelling dat Di Rupo in de vorige regering, gesteund door cdh, cd&v èn spa, er niet toe willen komen is om zo'n belasting in te stellen) . |
Citaat:
|
'k Zal wel weer te simpel redeneren, maar hoeveel belasting betaal ik op de som die ik krijg als ik mijn huis verkoop ? Of is dat niet vergelijkbaar....een bedrijf verkopen en een woning verkopen ?
|
Citaat:
Er wordt enorm lichtzinnig gedaan over een systeem zonder hetwelke honderdduizenden in ons land zware ellende zouden hebben. |
Coucke is kennelijk van gedacht veranderd ten opzichte van verleden jaar :
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...omie/1.2142794 |
Citaat:
|
Citaat:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2142760 Schijnheiligaard. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ga toch nog verplicht zijn om een cursus economie te volgen, tenzij, zoals vroeger het geval was, de journalisten precies uitleggen wat er aan de hand is, zonder in algemeenheden te vervallen..... De ene keer leggen ze tot in 't detail uit wat BV X is overkomen, de andere keer moet je maar zelf zien uit te vogelen hoe een ingewikkeld probleem in elkaar zit :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gij vraagt daar toch een gepast ereloon voor ?? . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be