![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Hier twee ondernemers die ook achter de acties staan van de vakbonden.
Wij zijn beschaamd over een regering die rijken pampert en werkenden meer doet betalen |
Citaat:
Geen zin hebben om te staken =! staking niet steunen of pro regime zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
De moed moet daar al serieus in de schoenen beginnen te zakken :lol: Het ziet er goed uit voor de regering |
wat is het volgende? 85% stemt niet voor spa, maar dat wil niet zeggen dat ze de spa niet steunen? :rofl:
|
Citaat:
Driekwart Vlamingen staakt! |
Citaat:
Waarschijnlijk gegeven door dezelfde prof die Di Rupo heeft gehad toen hij zijn 'besparingen" heeft uitgerekend :rofl: |
We kunnen hier wel heel veel zeveren en zagen en elkaar voor het vuil van de straat uit maken!
Maar wat iedereen wel eens moet in zien is dat : Ten eerste de stakers treffen vooral hun eigen mensen. Werknemers kunnen niet gaan werken dus verliezen die ook loon. Het zijn ook vooral werkwillige werknemers die stakers uit maken en vice versa. Zowel de politici als de vakbondstop amuseren zich kostelijk. Ik zou er niet versteld van staan dat ze 's avonds na een stakingsdag zich bij elkaar thuis zouden gaan bezatten. Lachend om het gepeupel dat zo onnozel aan het doen is. Ten tweede die dag dat er gestaakt wordt moet een werkgever ook geen lonen uit betalen. Dus weer een win-win situatie. Bij veel bedrijven is de loonkost een te zware handicap geworden en een dag staking doet soms meer goed dan slecht. Ten derde komt een bedrijf zo in problemen dan moet hij gaan saneren = mensen ontslaan = ten gevolge van de stakingen = vakbond en stakers eigen schuld. Als je gisteren over de luchthaven hoorde. Het water staat al bij veel bedrijven aan de lippen en nu dit weer erbij. 20 miljoen euro omzetverlies. Nog even en bedrijven gaan in faling of moeten zwaar gaan reorganiseren. Ten vierde je kan niet blijven staken. Wat is de stakingsvergoeding? 30 euro per dag? Leg het maar uit als je blijft staken en je de lening van je huis niet meer kan betalen? Als je geen eten voor je kinderen kan kopen. Van die worst op de BBQ en een blik caraplis van het stakingspiket ga je niet overleven. De regering gaat nooit toegeven. Op een manier zoals nu de vakbond hun eisen aan het stellen is kan een regering gewoon niet toegeven. Dat is hetzelfde als aan eisen van terroristen toegeven. Als de regering nu toegeeft dan lijdt ze voor de rest van de wereld gezichtsverlies. Dan is het een regering zonder ballen aan hun lijf en zullen Buitenlandse investeerders België links laten liggen. Dus toegeven aan de grillen van de vakbond = België de doodsteek geven. Nu dat zijn mijn meningen erover. Velen zullen het wel anders zien. En we zullen na 15/12 wel zien of er iets gaat veranderen. Maar toch nog gelukkig dat er zo van alles in dat landje hier gebeurd. We zouden ons ander nogal vervelen :D Maar ofwel geeft de regering toe en tekent ze het doodvonnis ofwel gaat de vakbond door tot het bittere einde en tekent ze daarmee ook het doodvonnis. |
Citaat:
En de vakbond weet dat ze in de penarie zitten, vandaar dat ze op TV luid roepen en maar achter de schermen al aan het praten zijn met de regering. Ze zijn duidelijk op zoek naar een uitweg uit de benarde situatie die ze voor zichzelf gecreeerd hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
Iets zegt mij dat ge een poser zijt die zich komt voordoen als dikke ondernemer door zulke onzin uit te kramen. |
Citaat:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141208_01417814 |
Citaat:
Maar ik neem aan dat een bedrijf met honderden mensen in dienst en waar overproductie is (lees pas het artikel over DAF en 100 ontslagen) wel veel doet. Dan ben ik er zeker van dat voor veel bedrijven een dag staken = geen loon betalen wel een verschil kan maken. Plus het gaat hier niet enkel over dat punt. Lees alle punten nog eens na. Misschien enkele keren lezen en proberen te begrijpen. En antwoord dan nog eens. Liefst deze keer dan op een volwassen en intellectueler manier aub ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Lanoye een ondernemer? -lol- Dat is een SPA subsidietrekker. |
Citaat:
Wat een zeveraar die Lanoye, om beschaamd in te zijn. Ik heb het diagonaal gelezen het is echt ongelofelijk dat een krant zulk een artikel plaatst. De ENIGE werkneemster van die "ondernemers" is "een vrouw met 2 kinderen" Wauw wat een "ondernemer" . Ik ga zelf niet eens in detail treden op een paar van zijn onjuiste flaters die hij poneert. Wat een sukkel! |
Citaat:
Hier een andere ondernemer aan het woord: http://www.tijd.be/opinie/algemeen/B...76425-7765.art |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een eeuw geleden werd de Westhoek dankzij dit soort verre oorlogsstokers 4 jaar lang platgebombardeerd. Tot op de dag van vandaag hebben veel Westhoekbewoners alleen maar minachting voor stokers die anderen in hun plaats laten vechten in plaats van zelf hun handen vuil te maken. |
We zullen Margaret Thatcher nodig hebben. Een ijzeren dame of man. Het is aan de regering om zich kordaat op te stellen. Te zorgen dat de bedrijven kunnen verder werken. In Engeland lag alles plat. Margaret Thatcher heeft daar verandering in gebracht. Zelfs het leger ingezet om de haven te doen draaien enz. De dictatoriale almacht van de vakbonden die daar heerste aan banden gelegd. Daarom word ze nu nog door de vakbonden vergruist. Toch heeft ze de patstelling kunnen doorbreken. De zaak weer rollend gekregen. Zodat de bedrijven konden werken. De mensen weer loon kregen. Konden leven!!!
|
[quote=Gipsy;7445490]Wat een zeveraar die Lanoye, om beschaamd in te zijn. Ik heb het diagonaal gelezen het is echt ongelofelijk dat een krant zulk een artikel plaatst. De ENIGE werkneemster van die "ondernemers" is "een vrouw met 2 kinderen" Wauw wat een "ondernemer" .
Ik ga zelf niet eens in detail treden op een paar van zijn onjuiste flaters die hij poneert. Wat een sukkel![/QUOT] Lanoye kan inderdaad nogal lullen. Het gaat hier NIET om z'n "ondernemerschap" maar om de regering: We zijn beschaamd om een regering die de rijken pampert en de werkenden meer doet betalen. Praktisch iedereen is akkoord dat we het zuiniger moeten doen maar de balans tussen de inlevering door de rijken en de armen is uit evenwicht. |
Citaat:
Als ik mensen zoals Roland Duchatelet bezig hoor dan lijkt het mij vrij helder dat de vermogenswinstbelasting of eender welk stelsen van dien aard weinig meerwaarde zal bbieden t.o.v. de bestaande belastingen. De enkelen die blijven zullen misschien meer betalen, maar er zullen ook zeer velen hun vermogen(swinst) wegtrekken en dus minder gaan betalen dan nu... Door dit simpele mechanisme geloof ik niet dat een vermogens(winst)belasting de schatkist van de staat zeer veel extra geld zal opleveren dan vandaag en dan blijft de vraag, als men dan niet de maatregelen wil nemen die er vandaag genomen worden, waar gaat men dan wel het geld halen? Zeker omdat diezelfde mensen/vakbonden ook tegen elke beperking zijn van vervangingsinkomens, ambtenaren aantallen en statuten enz. Standaard krijgen we nu steeds het antwoord 'vermogensbelasting' gaat dat allemaal betalen, maar dat is dus gewoon een fabel. Ik wil eens horen, waar zouden de vakbonden het geld halen? |
Ik vind de discussie over de blokkades van de wegen interessant genoeg om hier een appelleke te doen om bij de draad te blijven.
Misschien een aanzet: klassieke vakbonden zetten wegen af met vuurke stook en paletten. Straks komen de flikkenvakbonden aan de beurt. Mogen zij de straten blokkeren in 't wilde weg, alleen maar met hun boekje in de hand en hun klak op hunne kop ? . |
Dan moet de regering het leger tegen die politiestakers inzetten! En een agent die staakt = onmiddellijk ontslag zonder enige opzeg of andere gouden handdruk en dit om een voorbeeld te stellen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Al eens gekeken naar de besparingen bij het leger ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be