Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Toegang tot bedrijventerreinen hardhandig forceren? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=210560)

dalibor 9 december 2014 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7445101)
http://www.hln.be/hln/nl/32162/Natio...e-staken.dhtml

uw staking heeft geen draagvlak. De verpletterende meerderheid staakt helemaal niet.

Oja, dat wil natuurlijk niet zeggen dat de bedrijven wél gaan draaien. Daarvoor gaan die 25% heethoofden wel zorgen dat de werkwilligen niet door kunnen, desnoods met geweld en dreigementen.

Ik denk dat je de verontwaardiging van heel wat mensen over wat nu voorligt schromelijk onderschat. Heel wat mensen staken echter niet. Uit schrik dat ze zullen worden ontslagen als ze zouden staken. Het feit dat een aantal partijslaven van de meerderheid de sociale media volpennen met agitprop, verandert daar niks aan. Net zo min als het geblaas in slecht Engels van mensen als Patrick Lefevere.

Ke Nan 9 december 2014 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hollande (Bericht 7445056)
wij gebruikten daar vroeger Duitse cola flesjes voor in het leger.

Ook nog een beetje gelei erbij. Dan blijft het wat langer branden. ;)

Eduard Khil 9 december 2014 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7445107)
Lees uw artiekel nog eens door en trek eens de juiste conclusies.

Er zijn overigens massas mensen die niet staken omdat staken in een bedrijf < 50 werknemers niet evident is.

Er kan uit dit artiekel geen conclusie worden getrokken over wie al dan niet de staking steunt.

Citaat:

Amper een kwart van de Vlamingen heeft al *gestaakt of is van plan om dat vandaag of *volgende week te doen. De overige 75 procent heeft er geen zin in - en *velen denken ook dat het geen zin heeft.
Citaat:

En terwijl 42 procent van de PVDA-kiezers en 26 procent van de sp.a-aanhangers de voorbije *weken al gestaakt hebben, is dat bij de achterban van N-VA en Open Vld amper 4 procent
lijkt me nochtans zonneklaar. Staking heeft geen draagvlak.

Ke Nan 9 december 2014 16:10

Hier twee ondernemers die ook achter de acties staan van de vakbonden.

Wij zijn beschaamd over een regering die rijken pampert en werkenden meer doet betalen

Tavek 9 december 2014 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7445120)
lijkt me nochtans zonneklaar. Staking heeft geen draagvlak.

Kunt gij niet lezen ?

Geen zin hebben om te staken =! staking niet steunen of pro regime zijn.

Eduard Khil 9 december 2014 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 7445122)

Wij zijn beschaamd over een regering die rijken pampert en werkenden meer doet betalen

:rofl:

Eduard Khil 9 december 2014 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7445123)
Kunt gij niet lezen ?

Geen zin hebben om te staken =! staking niet steunen of pro regime zijn.

ah is het al zover gekomen dat de stakers moeten beginnen met het recuperen van de werkwilligen?

De moed moet daar al serieus in de schoenen beginnen te zakken :lol:
Het ziet er goed uit voor de regering

Eduard Khil 9 december 2014 16:16

wat is het volgende? 85% stemt niet voor spa, maar dat wil niet zeggen dat ze de spa niet steunen? :rofl:

Ke Nan 9 december 2014 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7445137)
wat is het volgende? 85% stemt niet voor spa, maar dat wil niet zeggen dat ze de spa niet steunen? :rofl:

Ach ja, interpretaties van cijfers.

Driekwart Vlamingen staakt!

Eduard Khil 9 december 2014 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 7445149)
Ach ja, interpretaties van cijfers.

Driekwart Vlamingen staakt!

kijk eens aan, leuke wiskunde.
Waarschijnlijk gegeven door dezelfde prof die Di Rupo heeft gehad toen hij zijn 'besparingen" heeft uitgerekend

:rofl:

PORSCHE 9 december 2014 16:30

We kunnen hier wel heel veel zeveren en zagen en elkaar voor het vuil van de straat uit maken!

Maar wat iedereen wel eens moet in zien is dat :

Ten eerste de stakers treffen vooral hun eigen mensen. Werknemers kunnen niet gaan werken dus verliezen die ook loon. Het zijn ook vooral werkwillige werknemers die stakers uit maken en vice versa. Zowel de politici als de vakbondstop amuseren zich kostelijk. Ik zou er niet versteld van staan dat ze 's avonds na een stakingsdag zich bij elkaar thuis zouden gaan bezatten. Lachend om het gepeupel dat zo onnozel aan het doen is.

Ten tweede die dag dat er gestaakt wordt moet een werkgever ook geen lonen uit betalen. Dus weer een win-win situatie. Bij veel bedrijven is de loonkost een te zware handicap geworden en een dag staking doet soms meer goed dan slecht.

Ten derde komt een bedrijf zo in problemen dan moet hij gaan saneren = mensen ontslaan = ten gevolge van de stakingen = vakbond en stakers eigen schuld. Als je gisteren over de luchthaven hoorde. Het water staat al bij veel bedrijven aan de lippen en nu dit weer erbij. 20 miljoen euro omzetverlies. Nog even en bedrijven gaan in faling of moeten zwaar gaan reorganiseren.

Ten vierde je kan niet blijven staken. Wat is de stakingsvergoeding? 30 euro per dag? Leg het maar uit als je blijft staken en je de lening van je huis niet meer kan betalen? Als je geen eten voor je kinderen kan kopen. Van die worst op de BBQ en een blik caraplis van het stakingspiket ga je niet overleven.

De regering gaat nooit toegeven. Op een manier zoals nu de vakbond hun eisen aan het stellen is kan een regering gewoon niet toegeven. Dat is hetzelfde als aan eisen van terroristen toegeven. Als de regering nu toegeeft dan lijdt ze voor de rest van de wereld gezichtsverlies. Dan is het een regering zonder ballen aan hun lijf en zullen Buitenlandse investeerders België links laten liggen. Dus toegeven aan de grillen van de vakbond = België de doodsteek geven.

Nu dat zijn mijn meningen erover. Velen zullen het wel anders zien. En we zullen na 15/12 wel zien of er iets gaat veranderen. Maar toch nog gelukkig dat er zo van alles in dat landje hier gebeurd. We zouden ons ander nogal vervelen :D Maar ofwel geeft de regering toe en tekent ze het doodvonnis ofwel gaat de vakbond door tot het bittere einde en tekent ze daarmee ook het doodvonnis.

Eduard Khil 9 december 2014 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 7445152)
We kunnen hier wel heel veel zeveren en zagen en elkaar voor het vuil van de straat uit maken!

Ten eerste de stakers treffen vooral hun eigen mensen. Werknemers kunnen niet gaan werken dus verliezen die ook loon. Het zijn ook vooral werkwillige werknemers die stakers uit maken en vice versa. Zowel de politici als de vakbondstop amuseren zich kostelijk. Ik zou er niet versteld van staan dat ze 's avonds na een stakingsdag zich bij elkaar thuis zouden gaan bezatten. Lachend om het gepeupel dat zo onnozel aan het doen is.

Ten tweede die dag dat er gestaakt wordt moet een werkgever ook geen lonen uit betalen. Dus weer een win-win situatie. Bij veel bedrijven is de loonkost een te zware handicap geworden en een dag staking doet soms meer goed dan slecht.

Ten derde komt een bedrijf zo in problemen dan moet hij gaan saneren = mensen ontslaan = ten gevolge van de stakingen = vakbond en stakers eigen schuld. Als je gisteren over de luchthaven hoorde. Het water staat al bij veel bedrijven aan de lippen en nu dit weer erbij. 20 miljoen euro omzetverlies. Nog even en bedrijven gaan in faling of moeten zwaar gaan reorganiseren.

Ten vierde je kan niet blijven staken. Wat is de stakingsvergoeding? 30 euro per dag? Leg het maar uit als je blijft staken en je de lening van je huis niet meer kan betalen? Als je geen eten voor je kinderen kan kopen. Van die worst op de BBQ en een blik caraplis van het stakingspiket ga je niet overleven.

De regering gaat nooit toegeven. Op een manier zoals nu de vakbond hun eisen aan het stellen is kan een regering gewoon niet toegeven. Dat is hetzelfde als aan eisen van terroristen toegeven. Als de regering nu toegeeft dan lijdt ze voor de rest van de wereld gezichtsverlies. Dan is het een regering zonder ballen aan hun lijf en zullen Buitenlandse investeerders België links laten liggen. Dus toegeven aan de grillen van de vakbond = België de doodsteek geven.

Nu dat zijn mijn meningen erover. Velen zullen het wel anders zien. En we zullen na 15/12 wel zien of er iets gaat veranderen. Maar toch nog gelukkig dat er zo van alles in dat landje hier gebeurd. We zouden ons ander nogal vervelen :D Maar ofwel geeft de regering toe en tekent ze het doodvonnis ofwel gaat de vakbond door tot het bittere einde en tekent ze daarmee ook het doodvonnis.

zo is dat.

En de vakbond weet dat ze in de penarie zitten, vandaar dat ze op TV luid roepen en maar achter de schermen al aan het praten zijn met de regering. Ze zijn duidelijk op zoek naar een uitweg uit de benarde situatie die ze voor zichzelf gecreeerd hebben.

Vrijheideerst 9 december 2014 16:36

Citaat:

Ik ben beschaamd over het feit dat dergelijke acties hun steuners hebben. Stakingsrecht is hetzelfde als het recht tot werken.

Tavek 9 december 2014 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 7445152)

Als bedrijven beter een dag kunnen dichtdoen en geen loon uitbetalen, dan wel werken, dan kunnen ze beter hun hele sataboetiek meteen opdoeken. Want dan draaien ze zowieso massas verlies.

Iets zegt mij dat ge een poser zijt die zich komt voordoen als dikke ondernemer door zulke onzin uit te kramen.

Eduard Khil 9 december 2014 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7445169)
Ik ben beschaamd over het feit dat dergelijke acties hun steuners hebben. Stakingsrecht is hetzelfde als het recht tot werken.

neenee! Sommigen denken werkelijk dat ze koste wat het kost mogen gaan werken!
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141208_01417814

PORSCHE 9 december 2014 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7445172)
Als bedrijven beter een dag kunnen dichtdoen en geen loon uitbetalen, dan wel werken, dan kunnen ze beter hun hele sataboetiek meteen opdoeken. Want dan draaien ze zowieso massas verlies.

Iets zegt mij dat ge een poser zijt die zich komt voordoen als dikke ondernemer door zulke onzin uit te kramen.

Ik ben geen ondernemer. Ik heb geen mensen in dienst. Ik ben zelfstandige zonder personeel werkend met een vennootschap. Voor mij is een dag staken hetzelfde als een andere dag. Wel geen afspraken met bedrijven en geen goederen die verscheept moeten worden. Dus geen omzet en geen winst. Maar de dag nadien komen toch weer bestellingen binnen en worden goederen bezorgd. Ik werk trouwens met vaste contracten dus zo een dag als gisteren geeft geen verschil. Zelfs elke week zo een dag zou geen verschil maken.

Maar ik neem aan dat een bedrijf met honderden mensen in dienst en waar overproductie is (lees pas het artikel over DAF en 100 ontslagen) wel veel doet. Dan ben ik er zeker van dat voor veel bedrijven een dag staken = geen loon betalen wel een verschil kan maken.

Plus het gaat hier niet enkel over dat punt. Lees alle punten nog eens na. Misschien enkele keren lezen en proberen te begrijpen. En antwoord dan nog eens. Liefst deze keer dan op een volwassen en intellectueler manier aub ;)

hollande 9 december 2014 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 7445119)
Ook nog een beetje gelei erbij. Dan blijft het wat langer branden. ;)

Inderdaad, van die pasta om uw rantsoen mee op te warmen.

Klojo eerste klas 9 december 2014 19:59

Citaat:

Lanoye.....ondernemer ... :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Klojo eerste klas 9 december 2014 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7445130)
ah is het al zover gekomen dat de stakers moeten beginnen met het recuperen van de werkwilligen?

De moed moet daar al serieus in de schoenen beginnen te zakken :lol:
Het ziet er goed uit voor de regering

Je weet toch wel dat iedereen die op die dagen thuiswerk deed of niks anders kon dan congé nemen, in theorie ook staakte ? Enfin, toch volgens de tellingen van de vakbonden..... ;-)

Stoute Jos 9 december 2014 20:03

Citaat:

Lanoye een ondernemer? -lol-
Dat is een SPA subsidietrekker.

Gipsy 9 december 2014 20:10

Citaat:

Wat een zeveraar die Lanoye, om beschaamd in te zijn. Ik heb het diagonaal gelezen het is echt ongelofelijk dat een krant zulk een artikel plaatst. De ENIGE werkneemster van die "ondernemers" is "een vrouw met 2 kinderen" Wauw wat een "ondernemer" .

Ik ga zelf niet eens in detail treden op een paar van zijn onjuiste flaters die hij poneert. Wat een sukkel!

Quorthon 10 december 2014 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7445490)
Wat een zeveraar die Lanoye, om beschaamd in te zijn. Ik heb het diagonaal gelezen het is echt ongelofelijk dat een krant zulk een artikel plaatst. De ENIGE werkneemster van die "ondernemers" is "een vrouw met 2 kinderen" Wauw wat een "ondernemer" .

Ik ga zelf niet eens in detail treden op een paar van zijn onjuiste flaters die hij poneert. Wat een sukkel!

TL;DR Ik kan niet lezen dus hij is een sukkel. Proficiat voor het overtreffelijke niveau!! U kan alvast succesvol een federale lijst van N-va trekken.

Hier een andere ondernemer aan het woord:

http://www.tijd.be/opinie/algemeen/B...76425-7765.art

nabat54 10 december 2014 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7443219)
Dat gebleit?
Ja, dat went.

Ja naar het schijnt zou "gezeik" ook wennen, maar ja jij kan wel eens toelichten zekers !

Stoute Jos 10 december 2014 01:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Quorthon (Bericht 7445896)
TL;DR Ik kan niet lezen dus hij is een sukkel. Proficiat voor het overtreffelijke niveau!! U kan alvast succesvol een federale lijst van N-va trekken.

Hier een andere ondernemer aan het woord:

http://www.tijd.be/opinie/algemeen/B...76425-7765.art

Harry Demey, die meer dan 10 jaar aan een stuk de communicatie in opdracht van de SPA heeft gevoerd van 't stad?

Doomy 10 december 2014 05:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stoute Jos (Bericht 7443184)
Wat zouden de gevolgen zijn wanneer je uw doorgang tot uw werk hardhandig afdwingt?
Met wat schietlappen boks ijzers en ingehuurde Albanezen op kop?
Mag je vakbondsmannen afkloppen als ze aan U komen tijdens het passeren?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7443203)
oei, het begint al............alleen doe je het in je broek

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stoute Jos (Bericht 7443208)
Kun jij niet lezen wat er staat? Ik zeg toch dat ik niet professioneel ben, en het liever uitbesteed aan professionelen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7443202)
een grote muil opzetten op een internetforum associeer ik niet onmiddellijk met "professioneel".

De grootste oorlogsstokers blijven altijd ver van het oorlogsfront vandaan. Anderen moeten maar het vuil werk doen.
Een eeuw geleden werd de Westhoek dankzij dit soort verre oorlogsstokers 4 jaar lang platgebombardeerd. Tot op de dag van vandaag hebben veel Westhoekbewoners alleen maar minachting voor stokers die anderen in hun plaats laten vechten in plaats van zelf hun handen vuil te maken.

epicurist_dirk 10 december 2014 06:05

We zullen Margaret Thatcher nodig hebben. Een ijzeren dame of man. Het is aan de regering om zich kordaat op te stellen. Te zorgen dat de bedrijven kunnen verder werken. In Engeland lag alles plat. Margaret Thatcher heeft daar verandering in gebracht. Zelfs het leger ingezet om de haven te doen draaien enz. De dictatoriale almacht van de vakbonden die daar heerste aan banden gelegd. Daarom word ze nu nog door de vakbonden vergruist. Toch heeft ze de patstelling kunnen doorbreken. De zaak weer rollend gekregen. Zodat de bedrijven konden werken. De mensen weer loon kregen. Konden leven!!!

Boduo 10 december 2014 07:29

[quote=Gipsy;7445490]Wat een zeveraar die Lanoye, om beschaamd in te zijn. Ik heb het diagonaal gelezen het is echt ongelofelijk dat een krant zulk een artikel plaatst. De ENIGE werkneemster van die "ondernemers" is "een vrouw met 2 kinderen" Wauw wat een "ondernemer" .

Ik ga zelf niet eens in detail treden op een paar van zijn onjuiste flaters die hij poneert. Wat een sukkel![/QUOT]

Lanoye kan inderdaad nogal lullen.
Het gaat hier NIET om z'n "ondernemerschap" maar om de regering:
We zijn beschaamd om een regering die de rijken pampert en de werkenden meer doet betalen.
Praktisch iedereen is akkoord dat we het zuiniger moeten doen maar de balans tussen de inlevering door de rijken en de armen is uit evenwicht.

doremi 10 december 2014 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7445994)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7445490)

Lanoye kan inderdaad nogal lullen.
Het gaat hier NIET om z'n "ondernemerschap" maar om de regering:
We zijn beschaamd om een regering die de rijken pampert en de werkenden meer doet betalen.
Praktisch iedereen is akkoord dat we het zuiniger moeten doen maar de balans tussen de inlevering door de rijken en de armen is uit evenwicht.

Ik blijf me toch de vraag stellen hoe al diegenen die beweren dat vermogens(winst)belastingen de gouden koe zijn gaan verhinderen dat de vermogens(winsten) zullen wegtrekken en daarmee ook de voorspelde (meer)opbrengsten van zo'n belasting.
Als ik mensen zoals Roland Duchatelet bezig hoor dan lijkt het mij vrij helder dat de vermogenswinstbelasting of eender welk stelsen van dien aard weinig meerwaarde zal bbieden t.o.v. de bestaande belastingen. De enkelen die blijven zullen misschien meer betalen, maar er zullen ook zeer velen hun vermogen(swinst) wegtrekken en dus minder gaan betalen dan nu...

Door dit simpele mechanisme geloof ik niet dat een vermogens(winst)belasting de schatkist van de staat zeer veel extra geld zal opleveren dan vandaag en dan blijft de vraag, als men dan niet de maatregelen wil nemen die er vandaag genomen worden, waar gaat men dan wel het geld halen? Zeker omdat diezelfde mensen/vakbonden ook tegen elke beperking zijn van vervangingsinkomens, ambtenaren aantallen en statuten enz.

Standaard krijgen we nu steeds het antwoord 'vermogensbelasting' gaat dat allemaal betalen, maar dat is dus gewoon een fabel. Ik wil eens horen, waar zouden de vakbonden het geld halen?

De schoofzak 10 december 2014 10:19

Ik vind de discussie over de blokkades van de wegen interessant genoeg om hier een appelleke te doen om bij de draad te blijven.

Misschien een aanzet:
klassieke vakbonden zetten wegen af met vuurke stook en paletten.
Straks komen de flikkenvakbonden aan de beurt.

Mogen zij de straten blokkeren in 't wilde weg, alleen maar met hun boekje in de hand en hun klak op hunne kop ?

.

PORSCHE 10 december 2014 11:00

Dan moet de regering het leger tegen die politiestakers inzetten! En een agent die staakt = onmiddellijk ontslag zonder enige opzeg of andere gouden handdruk en dit om een voorbeeld te stellen.

Another Jack 10 december 2014 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 7446250)
Dan moet de regering het leger tegen die politiestakers inzetten! En een agent die staakt = onmiddellijk ontslag zonder enige opzeg of andere gouden handdruk en dit om een voorbeeld te stellen.

Moet moet moet...

Tavek 10 december 2014 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 7446250)

Denk dat die militairen hun collegas van de politie eens vriendelijk goeiendag gaan zeggen en mee piket opzetten.

Al eens gekeken naar de besparingen bij het leger ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be