Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Heeft u spijt van uw stem voor N-VA ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=211063)

subocaj 12 januari 2017 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8345280)
Je even eraan herinneren dat de Vlaamse regering, je nog met 20 miljard extra schulden heeft opgezadeld, in de vorige legislatuur, met N-VA in de Vlaamse regering.

Natuurlijk ben je dat al vergeten. Ik herinner me de Foxjes, Hypochonders en Schoofjes nog, die me uitmaakten voor leugenaar en vervielen in totale stilte toen de nationale bank en Eurostat, een einde maakten aan de tsjeven, supertsjeven en sossen praktijken.

Je mag er de liberalen nog aan toevoegen, want die wisten net zo goed van de opgezette constructies.

De eeuwige stilte is weer ingetreden.

Bobke 12 januari 2017 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8345465)
Kan je één voorbeeld geven van wat N-VA uitstekend doet ?

Dat hoeft ook niet.
Kunt ge een voorbeeld geven van een partij die het beter doet?

reservespeler 12 januari 2017 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8345479)

Er zijn er die tussendoor moeten werken.

subocaj 12 januari 2017 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8345489)
Er zijn er die tussendoor moeten werken.

Je zegt het juist, tussendoor. Toch raar dat het enkel is als je die supertsjeven streken onder hun neus wrijft.

ViveLaBelgique 12 januari 2017 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8345485)
Dat hoeft ook niet.
Kunt ge een voorbeeld geven van een partij die het beter doet?

Maggie De Block heeft er de vorige legislatuur in geslaagd de asielkraan dicht te draaien. Ze lijkt me de enige minister die onder haar bevoegdheid nog grote veranderingen doorvoert onder Charles Michel I. Ze maakt een einde aan de dokterschriftproblemen door de artsen hun voorschriften in de E-Health cloud te laten plaatsen.

Bobke 12 januari 2017 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8345703)
Maggie De Block heeft er de vorige legislatuur in geslaagd de asielkraan dicht te draaien. Ze lijkt me de enige minister die onder haar bevoegdheid nog grote veranderingen doorvoert onder Charles Michel I. Ze maakt een einde aan de dokterschriftproblemen door de artsen hun voorschriften in de E-Health cloud te laten plaatsen.

De vraag is of ze daar nu ook zou in geslaagd zijn.
Ze heeft zich ne t zo goed aan de regels te houden.

andev 12 januari 2017 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7456976)
Beter en mooier kan je het niet uitleggen.:thumbsup:

En hoe zit het met het antwoord op de vraag welke partij het beter zou doen dan de NVA??? Niet met het VB afkomen want die kunnen niets meer.

andev 12 januari 2017 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7456985)
Maar niets verandert. Integendeel de Vlaming is weer den dupe en de koning is gerustgesteld voor komende generaties. Het Belgisch profetariaat blijft rechtop staan op kap van de gewone man.

NVA is een eenmanspartij van iemand die zich laten omvormen heeft door kapitalisten. Letterlijk en figuurlijk laten omvormen.
Hopelijk is Vlaanderen wijs genoeg om in te zien hoe genaaid ze zijn door Dewever. De man vertegenwoordigt het volk met een half miljoen voorkeurstemmen. En hoeveel meer Vlaanderen is er nu hij de macht heeft? Hoeveel meer kunnen wij in ons onderwijs en zorg steken nu ze aan de macht zijn?

Die besparingen dienen enkel maar om dit profetariaat te behouden. Weg met geheel het systeem en een republiek. En hell ja Laurent mag dat van mij doen. Weg met dit grijs oudbollig gedoe!!!

En waarom denk je dat de Franstaligen het in hun broek doen en dat bewijzen door voortdurend en voor alles naar de NVA te verwijzen als de baarlijke duivel die la Belgique wil vernietigen???
Neen, de NVA kan niet rechttrekken in een paar jaar wat andere partijen decennialang naar de bliksem hebben geholpen? Wil je die weer aan de macht?

Henri1 13 januari 2017 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8344835)
Ik stel me de vraag hoe het zou zijn zonder dwarsliggers van CD&V en OV

Klinkt nogal dictatoriaal.

Ga je eens staatsgreep plegen ?
Waar doet dat toch alweer aan denken ?

Henri1 13 januari 2017 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8345070)
Als de N-VA meer stemmen gehaald had, dan hadden ze een ander beleid kunnen voeren.
Nu willen ze vooruit, maar de handrem staat constant op.

Paraplu aan het open doen voor als het bergaf gaat gaan ?

Henri1 13 januari 2017 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8345465)
Kan je één voorbeeld geven van wat N-VA uitstekend doet ?

Ik ben nu ook wel benieuwd.

fox 13 januari 2017 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8345479)

ik wil gerust het gerust zeggen hoor. Je kraamt onzin uit.

ViveLaBelgique 13 januari 2017 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8346609)

Wat is volgens jouw juist onzin ?

dalibor 13 januari 2017 16:40

Citaat:

Als de N-VA meer stemmen gehaald had, dan hadden ze een ander beleid kunnen voeren.
Nu willen ze vooruit, maar de handrem staat constant op.
Wat een dooddoener. Dat is een omstandigheid waar elke partij mee te maken heeft. Het is van 1950 geleden dat een partij simpelweg zijn programma ten uitvoer kon leggen.

ViveLaBelgique 13 januari 2017 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8345713)
De vraag is of ze daar nu ook zou in geslaagd zijn.
Ze heeft zich ne t zo goed aan de regels te houden.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2865202

Maggie De Block is lang aan het onderhandelen om de excessen in artsenvergoedingen en medische onderzoeken in te tomen. Met effect. De artsensyndicaten zeggen de tariefakkoorden op waardoor de vraag gesteld wordt of het nog zin heeft voor een arts om zich te conventioneren.

Zie je Theo Francken daar toe in staat ? Neen, meer Francken houdt zich aan regels....

Bobke 13 januari 2017 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8346883)
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2865202

Maggie De Block is lang aan het onderhandelen om de excessen in artsenvergoedingen en medische onderzoeken in te tomen. Met effect. De artsensyndicaten zeggen de tariefakkoorden op waardoor de vraag gesteld wordt of het nog zin heeft voor een arts om zich te conventioneren.

Zie je Theo Francken daar toe in staat ? Neen, meer Francken houdt zich aan regels....

En wat hebben artsensyndicaten met de asielkraan te maken?

ViveLaBelgique 13 januari 2017 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8346929)
En wat hebben artsensyndicaten met de asielkraan te maken?

De artsensyndicaten krijgen te maken met Maggie De Block die in de vorige legislatuur de asielkraan dichtdraaide. Theo Francken houdt zich echter aan de regels en heeft de asielkraan volledig terug opengedraaid.

Bobke 13 januari 2017 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8346933)
De artsensyndicaten krijgen te maken met Maggie De Block die in de vorige legislatuur de asielkraan dichtdraaide. Theo Francken houdt zich echter aan de regels en heeft de asielkraan volledig terug opengedraaid.

Ach zo, daarom krijgt hij pr ocesse n aan zijn broek en Maggie niet?
Moet kunnen.

subocaj 14 januari 2017 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8345745)
En waarom denk je dat de Franstaligen het in hun broek doen en dat bewijzen door voortdurend en voor alles naar de NVA te verwijzen als de baarlijke duivel die la Belgique wil vernietigen???
Neen, de NVA kan niet rechttrekken in een paar jaar wat andere partijen decennialang naar de bliksem hebben geholpen? Wil je die weer aan de macht?

Gelukkig kakt de N-VA niet op de Walen.

En de zever van rechttrekken wat vorige regeringen naar de bliksem hebben geholpen, hoor ik reeds 6 decennia.

subocaj 14 januari 2017 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8346609)

Ik wil het gerust het gerust nogmaals zeggen, die 20 miljard heb je aan je broek en die is er gekomen met N-VA in de Vlaamse regering.

Dus als je wil gerust het gerust wil weerleggen mag je dat gerust.

Gelukkig is jouw onzin de juiste weerlegging van de feiten en geen onzin. Of toch?

ViveLaBelgique 14 januari 2017 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8346953)
Ach zo, daarom krijgt hij pr ocesse n aan zijn broek en Maggie niet?
Moet kunnen.

Omdat Theo Francken lomper is dan Maggie De Block.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be