![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Deel 2 & 3 (Dune Messia/Children of Dune) zijn ook verfilmd voor TV. Tesamen zijn ze uitgekomen op DVD onder de titel "Children of Dune", maar vooral deel 1 (Messiah) vind ik schitterend. Vééél beter dan de David Lynch film. (Zelfs beter dan het boek zou ik bijna durven zeggen, maar 't is al heel lang geleden dat ik het boek gelezen heb.)
Deel 2 was een stuk minder. Blijkbaar waren er budget-en-tijdproblemen. Toch de moeite om eens op te zoeken voor het Messiah deel. Hier wat fragmetjes https://www.youtube.com/watch?v=46czCmDrwI0 |
Citaat:
|
even terzijde :
sinds ik die e-reader heb, heb ik godverdomme veel goesting om al die boekenkasten compleet buiten te zwieren !!! nog iemand met zulk neigingen ? kandidaten voor mijn zelfhulpgroep ? |
Citaat:
De boeken zijn fantastisch, letterlijk. Ik begrijp grote schrijvers die het brede publiek willen bereiken, via film. Doch, ik heb het vertikt om bijvoorbeeld de verfilming van het eerst deel van de millenium trilogie van Stieg Larsson te bekijken. De meeste films verkrachten gewoonweg het boek. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb alles buitengewipt. Van fictie heb ik nooit papieren boeken gekocht. inderdaad. voor schrijvers is de E-book niet altijd een zegen. Het kan worden gekopieerd en doorgemaild. Heel wat schrijvers weigeren nog een E-book versie te publiceren. |
Citaat:
Goe zot, maken dat ik op het werk ben om snel een paar tassen koffie binnen te gieten ja....;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
die rauwheid, zowel in film als in boek, is echt wat de verhalen voor mij zo goed maken. |
Citaat:
mss toch nog eens evalueren |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik koop jaarlijks voor minstens €500 (buiten de andere uitgaven aan lectuur) aan referentieboeken waarvan ik de pdf zo van het net kan halen en die na vaak minder dan een jaar al obsolete zijn. Ik geef liever het geld uit om te kunnen lezen in een fysiek boek, dan dat ik het van het scherm moet lezen. Ik heb een bib van 15 lopende meter kast en een hoogte van 2,95m - 0,6m voor kroonlijst & plint = 2,35m. In totaal dus 35m² dat ooit zal gevuld worden. Dat staat mooier dan een USB-stickje waar ze ongetwijfeld allemaal op zouden kunnen als e-book. Ik zit aan de helft. :-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, ik vermoed dat je bijna 'antieke' boeken niet vindt in de E-boekenwinkel. |
Citaat:
k zou er denk ik 5 houden ... erfstukjes of kadootjes, voor de persoonlijke emo waarde of romantische waarde ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Een modeverschijnsel zoals de 'hele bibliotheek' op een tablet? ;-) |
Citaat:
Nu toegegeven, oudere boeken ruiken meestal wat muffer maar dat is ook toch nog beter dan een elektronicageur van de e-reader of tablet. :-) |
Dat is misschien een markt : e-bookreader met boekengeur-dispenser.
|
Citaat:
|
Ik ben nu aan mijn derde boek op mijn e-reader, en ik neem nu duidelijk weer meer tijd om te lezen dan voorheen.
Kan natuurlijk zijn dat het "nieuw" aspect meespeelt, maar het gemak van het boek overal kunnen meenemen en lezen in verschillende "houdingen" of lichtvallen met grote letters zal zeker een rol spelen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be