Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Boeken ... en hun meerwaarde (https://forum.politics.be/showthread.php?t=215546)

Rudy 17 maart 2015 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7577744)
op de mdf plank. :D

wat mdf ook mag betekenen. het zal wel een goeie plaats op de plank zijn, hopelijk

Anna List 17 maart 2015 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7577759)
wat mdf ook mag betekenen. het zal wel een goeie plaats op de plank zijn, hopelijk

veel lijm, brandt geweldig fel ! ;-)

Anna List 17 maart 2015 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7577759)

Rudy 17 maart 2015 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7577761)

merci. als je Karin Slaughter op de brandstapel zet kom ik de brand blussen.

Zucht 17 maart 2015 15:27

Deel 2 & 3 (Dune Messia/Children of Dune) zijn ook verfilmd voor TV. Tesamen zijn ze uitgekomen op DVD onder de titel "Children of Dune", maar vooral deel 1 (Messiah) vind ik schitterend. Vééél beter dan de David Lynch film. (Zelfs beter dan het boek zou ik bijna durven zeggen, maar 't is al heel lang geleden dat ik het boek gelezen heb.)
Deel 2 was een stuk minder. Blijkbaar waren er budget-en-tijdproblemen. Toch de moeite om eens op te zoeken voor het Messiah deel.

Hier wat fragmetjes
https://www.youtube.com/watch?v=46czCmDrwI0

Anna List 17 maart 2015 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7577767)
merci. als je Karin Slaughter op de brandstapel zet kom ik de brand blussen.

die staat niet bij fantasy en sf :-)

Anna List 17 maart 2015 15:33

even terzijde :

sinds ik die e-reader heb, heb ik godverdomme veel goesting om al die boekenkasten compleet buiten te zwieren !!!

nog iemand met zulk neigingen ?
kandidaten voor mijn zelfhulpgroep ?

Rudy 17 maart 2015 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 7577768)
Deel 2 & 3 (Dune Messia/Children of Dune) zijn ook verfilmd voor TV. Tesamen zijn ze uitgekomen op DVD onder de titel "Children of Dune", maar vooral deel 1 (Messiah) vind ik schitterend. Vééél beter dan de David Lynch film. (Zelfs beter dan het boek zou ik bijna durven zeggen, maar 't is al heel lang geleden dat ik het boek gelezen heb.)
Deel 2 was een stuk minder. Blijkbaar waren er budget-en-tijdproblemen. Toch de moeite om eens op te zoeken voor het Messiah deel.

Hier wat fragmetjes
https://www.youtube.com/watch?v=46czCmDrwI0

'Children of Dune' heb ik gelezen. 'Messiah' ook. Ik zit meestal niet te wachten op de verfilming van een boek. De film "Dune" heb ik wel gezien.
De boeken zijn fantastisch, letterlijk.
Ik begrijp grote schrijvers die het brede publiek willen bereiken, via film.
Doch, ik heb het vertikt om bijvoorbeeld de verfilming van het eerst deel van de millenium trilogie van Stieg Larsson te bekijken.
De meeste films verkrachten gewoonweg het boek.

fox 17 maart 2015 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7577781)
'Children of Dune' heb ik gelezen. 'Messiah' ook. Ik zit meestal niet te wachten op de verfilming van een boek. De film "Dune" heb ik wel gezien.
De boeken zijn fantastisch, letterlijk.
Ik begrijp grote schrijvers die het brede publiek willen bereiken, via film.
Doch, ik heb het vertikt om bijvoorbeeld de verfilming van het eerst deel van de millenium trilogie van Stieg Larsson te bekijken.
De meeste films verkrachten gewoonweg het boek.

Ik heb de milleniumboeken eerst gelezen en vervolgens heb ik de zweedse films gezien. Ik vind dat ze de rauwheid vrij goed weergeven. Ik had me Lisbeth wel stukken knapper voorgesteld dan de actrice die ze speelt :) Mijn vrouw was dan weer teleurgesteld in het vierkant hoofd van Michael :)

Rudy 17 maart 2015 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7577800)
Ik heb de milleniumboeken eerst gelezen en vervolgens heb ik de zweedse films gezien. Ik vind dat ze de rauwheid vrij goed weergeven. Ik had me Lisbeth wel stukken knapper voorgesteld dan de actrice die ze speelt :) Mijn vrouw was dan weer teleurgesteld in het vierkant hoofd van Michael :)

Geen actrice die de rol van Lisbeth Sanders kan vertolken. Daarom vertik ik het om de film(s) te bezien.

Rudy 17 maart 2015 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7577778)
sinds ik die e-reader heb, heb ik godverdomme veel goesting om al die boekenkasten compleet buiten te zwieren !!!

Ik heb mijn boekenkast naar het containerpark gebracht. Papier. Toegegeven, het waren vooral computerboeken, en destijds waren het juweeltjes. Ze kostten mij toen destijds toch ongeveer iets minder dan 1000 frank per stuk. Het computerwinkeltje was niet zo echt goedkoop.
Ik heb alles buitengewipt.

Van fictie heb ik nooit papieren boeken gekocht.

inderdaad. voor schrijvers is de E-book niet altijd een zegen. Het kan worden gekopieerd en doorgemaild.
Heel wat schrijvers weigeren nog een E-book versie te publiceren.

Skobelev 17 maart 2015 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7577709)
maar ni voor te lezen ze :-)

voor de workout! :p :-)

trouwens, binnen een paar weken kan iedereen zo vroeg uit zijne nest! :D

Wablieft? 8O Om te sporten? 8O

Goe zot, maken dat ik op het werk ben om snel een paar tassen koffie binnen te gieten ja....;-)

fox 18 maart 2015 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7577805)
Geen actrice die de rol van Lisbeth Sanders kan vertolken. Daarom vertik ik het om de film(s) te bezien.

Nochtans, ik stelde mij een badass Angelina Jolie type voor als Lisbeth Salander :)

fox 18 maart 2015 08:28

Citaat:

even terzijde :

Kweet niet. De enige redenen dat ik mijn papieren boeken houd is om ze in de boekenkast in mijn bureau te zetten. Ik heb echt een coole boekenkast :) Maar papieren boeken zelf lees ik niet meer en ondanks het feit dat ik een gat in mijn hand heb, krijg ik het niet meer over mijn hart om ze gewoon te kopen om uit te stallen...Soms laat ik me nog eens gaan op het boekenfestijn, maar dat is alleen maar omdat ze dan spotgoedkoop zijn.

Anna List 18 maart 2015 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7577800)

ah ik vond de Lisbeth in de de Zweedse films net daarom sterk gecast.

die rauwheid, zowel in film als in boek, is echt wat de verhalen voor mij zo goed maken.

Anna List 18 maart 2015 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7577909)
Wablieft? 8O Om te sporten? 8O

Goe zot, maken dat ik op het werk ben om snel een paar tassen koffie binnen te gieten ja....;-)

beetje wel ... ben niet zeker dat alle profvoetballers in B nog wel meer trainingsuren per week kloppen :p

mss toch nog eens evalueren

Skobelev 18 maart 2015 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7578431)
beetje wel ... ben niet zeker dat alle profvoetballers in B nog wel meer trainingsuren per week kloppen :p

mss toch nog eens evalueren

Geen wonder dat je de sterk afgetrainde body van in uw avatar kan houden...:-P

Anna List 18 maart 2015 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7578472)
Geen wonder dat je de sterk afgetrainde body van in uw avatar kan houden...:-P

jaa, die appetijtelijke tietjes die komen er niet vanzelf !

Rudy 23 maart 2015 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7578424)
Nochtans, ik stelde mij een badass Angelina Jolie type voor als Lisbeth Salander :)

Fox. Als je de millenium trilogie hebt gelezen kan je toch moeilijk Lisbeth Salander vergelijken met Angeline Jolie. Ik had het al moeilijk toen deze laatste Tomb Raider vertolkte.

hamac 23 maart 2015 17:08

Citaat:

even terzijde :

Hierheen!!

Citaat:

Ik wil u wel helpen om van uw boeken af te geraken. :-)

Rudy 23 maart 2015 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7585905)
Hierheen!!

wat ga je doen met al die papieren boeken.

Boduo 23 maart 2015 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7585910)

Daar moet ge u geen zorgen om maken.

Boduo 23 maart 2015 17:20

Citaat:

Hierheen!!

Ik wil mééhelpen.
Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.

hamac 23 maart 2015 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7585910)

Mijn bibliotheek vullen tiens. ;-)

hamac 23 maart 2015 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7585924)
Ik wil mééhelpen.
Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.

Tof dat je mee wil helpen zijn/haar boeken naar mijn bib te dragen. :-)

Boduo 23 maart 2015 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7585926)
Tof dat je mee wil helpen zijn/haar boeken naar mijn bib te dragen. :-)

mag ik er ook een klein beetje naar mijn bib dragen ?

Rudy 23 maart 2015 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7585925)
Mijn bibliotheek vullen tiens. ;-)

Hamac. Wees ernstig. De tijd dat je met een encyclopedie van Winkelprins (70.000 Belgische franken) indruk kon maken, ook al was er geen kat uit kroost die er een letter uit las, hoogstens jijzelve, is al lang voorbij.

Anna List 24 maart 2015 08:38

Citaat:

Hierheen!!

ge dacht toch niet dat ik iets te zeggen had thuis ? :lol:

hamac 24 maart 2015 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7586376)
Hamac. Wees ernstig. De tijd dat je met een encyclopedie van Winkelprins (70.000 Belgische franken) indruk kon maken, ook al was er geen kat uit kroost die er een letter uit las, hoogstens jijzelve, is al lang voorbij.

Boeken zijn voor mij bijzonder, of ze nu gelezen worden of niet.
Ik koop jaarlijks voor minstens €500 (buiten de andere uitgaven aan lectuur) aan referentieboeken waarvan ik de pdf zo van het net kan halen en die na vaak minder dan een jaar al obsolete zijn.
Ik geef liever het geld uit om te kunnen lezen in een fysiek boek, dan dat ik het van het scherm moet lezen.

Ik heb een bib van 15 lopende meter kast en een hoogte van 2,95m - 0,6m voor kroonlijst & plint = 2,35m. In totaal dus 35m² dat ooit zal gevuld worden.
Dat staat mooier dan een USB-stickje waar ze ongetwijfeld allemaal op zouden kunnen als e-book.

Ik zit aan de helft. :-)

hamac 24 maart 2015 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7586529)
ge dacht toch niet dat ik iets te zeggen had thuis ? :lol:

Nu je het zegt, daar heb je hier inderdaad nooit blijk van gegeven. :-)

Anna List 24 maart 2015 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7586555)
Nu je het zegt, daar heb je hier inderdaad nooit blijk van gegeven. :-)

auch ... als jij snijdt, dan hou jij ook niet in hé ! ... :s

Johan Daelemans 24 maart 2015 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7569714)
Ik verkies een E-book. Overal te lezen. En je vertrekt op reis met een bibliotheek vol op een tablet. Geen kilo's papier meer.

Geef mij maar de papieren versie.
Trouwens, ik vermoed dat je bijna 'antieke' boeken niet vindt in de E-boekenwinkel.

Anna List 24 maart 2015 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7586554)
Boeken zijn voor mij bijzonder, of ze nu gelezen worden of niet.
Ik koop jaarlijks voor minstens €500 (buiten de andere uitgaven aan lectuur) aan referentieboeken waarvan ik de pdf zo van het net kan halen en die na vaak minder dan een jaar al obsolete zijn.
Ik geef liever het geld uit om te kunnen lezen in een fysiek boek, dan dat ik het van het scherm moet lezen.

Ik heb een bib van 15 lopende meter kast en een hoogte van 2,95m - 0,6m voor kroonlijst & plint = 2,35m. In totaal dus 35m² dat ooit zal gevuld worden.
Dat staat mooier dan een USB-stickje waar ze ongetwijfeld allemaal op zouden kunnen als e-book.

Ik zit aan de helft. :-)

ik zit nu aan zo'n 12 m² (maar ze staan dubbel, diepe kasten, er staat een rij achter(hm toch wel 99% gelezen ze)) ... wel echt, ik ben ze zo beu ! stofbakken zijn het!
k zou er denk ik 5 houden ... erfstukjes of kadootjes, voor de persoonlijke emo waarde of romantische waarde ...

Rudy 24 maart 2015 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7586561)
ik zit nu aan zo'n 12 m² (maar ze staan dubbel, diepe kasten, er staat een rij achter(hm toch wel 99% gelezen ze)) ... wel echt, ik ben ze zo beu ! stofbakken zijn het!
k zou er denk ik 5 houden ... erfstukjes of kadootjes, voor de persoonlijke emo waarde of romantische waarde ...

Anna List. Het was met deze draad niet de bedoeling dat er wordt geïmponeerd met een indrukwekkende boekenkast.

hamac 24 maart 2015 21:47

Citaat:

Dan is het bijna vol. Merci AL. :-)

hamac 24 maart 2015 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7569714)
Ik verkies een E-book. Overal te lezen. En je vertrekt op reis met een bibliotheek vol op een tablet. Geen kilo's papier meer.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7587462)
Anna List. Het was met deze draad niet de bedoeling dat er wordt geïmponeerd met een indrukwekkende boekenkast.

Er was een tijd dat de kleinste, smalste, dunste GSM in was.
Een modeverschijnsel zoals de 'hele bibliotheek' op een tablet? ;-)

hamac 24 maart 2015 21:54

Citaat:

Maar allé, de geur van boeken alleen al. Ik snuffel altijd aan mijn nieuwe boeken. Mijn vrouw lacht mij daar altijd voor uit.
Nu toegegeven, oudere boeken ruiken meestal wat muffer maar dat is ook toch nog beter dan een elektronicageur van de e-reader of tablet. :-)

Zucht 24 maart 2015 21:56

Dat is misschien een markt : e-bookreader met boekengeur-dispenser.

hamac 24 maart 2015 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 7587705)
Dat is misschien een markt : e-bookreader met boekengeur-dispenser.

En er zijn verschillende boekengeuren!

Zucht 24 maart 2015 22:15

Ik ben nu aan mijn derde boek op mijn e-reader, en ik neem nu duidelijk weer meer tijd om te lezen dan voorheen.
Kan natuurlijk zijn dat het "nieuw" aspect meespeelt, maar het gemak van het boek overal kunnen meenemen en lezen in verschillende "houdingen" of lichtvallen met grote letters zal zeker een rol spelen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be