Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   "Enkel nog verdoofd ritueel slachten toelaten...." (https://forum.politics.be/showthread.php?t=217425)

Bobke 30 april 2015 06:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu (Bericht 7635898)
Bs'd

Onzin. In de westerse wereld mag abortus gewoon altijd als de vrouw daar om vraagt.

Dat is pas onzin.
Nogmaals lees er de wetgeving op na.
Citaat:

En er hoeft tegenwoordig geen mens meer een leven lang te lijden, daar zijn goede medicijnen voor.
l
Dat is al een verbetering, ze mogen al medicijnen gebruiken.
Maar zelfs dat kan niet alle lijden vermijden.

Eliyahu 30 april 2015 06:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7635908)
Maar mag iemand met zulke afwijking een kind maken van god?

Bs'd

Ja.

Citaat:

Overleven zulke mensen überhaupt in fundamentele kringen?
Zulke mensen overleven ALLEEN in fundamentalistische kringen.

In atheïstische kringen worden ze vermoord.

Eliyahu 30 april 2015 06:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7635911)
Dat is pas onzin.
Nogmaals lees er de wetgeving op na.

Bs'd

De praktijk is dat elke vrouw die een abortus wil het krijgt.

Met uitzondering misschien van als de zwangerschap te ver gevorderd is.

Citaat:

Dat is al een verbetering, ze mogen al medicijnen gebruiken.
Maar zelfs dat kan niet alle lijden vermijden.
Niemand die leeft kan alle lijden vermijden.

Daarom iedereen maar vermoorden?

Peche 30 april 2015 07:31

Ik snap dat standpunt tegen de abortus wel. Maar er was toch een profeet die relativiteit kwam prediken he?

We moeten er vooral naar streven dat er zo weinig mogelijk abortussen gepleegd worden. Dat er geen ongewenste zwangerschappen zijn, en dat mensen zich laten screenen op voorhand of het kind wel "gezond" geboren wordt.
In het geval van het artikel: had adoptie niet beter geweest?
Ja die mens is vrij, maar we zitten met een overbevolking en ons egoïsme leidt de wereld kapot.

Over dat verdoofd slachten, daar moeten we in het verlichte Europa gewoon kei hard onze vuist op tafel slaan en niet van onze principes afstappen.
Wat gelovige landen besluiten te doen is hun zaak.
Als je onnodig lijden kan vermijden, dan doe je dat toch gewoon? Het ene land hoeft zich toch niet te verantwoorden voor het andere land?

Bobke 30 april 2015 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu (Bericht 7635919)
Bs'd

De praktijk is dat elke vrouw die een abortus wil het krijgt.

Met uitzondering misschien van als de zwangerschap te ver gevorderd is.

Niemand die leeft kan alle lijden vermijden.

Daarom iedereen maar vermoorden?

Wij noemen dat euthanasie of iemand uit zijn lijden verlossen op zijn verzoek.
Vermoorden is iemand tegen zijn wil doden.

Zipper 30 april 2015 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7635901)
Lees er eens de wetgeving op na en kom dan eens terug want ge maakt u belachelijk.

Het toppunt is, is dat in Israël de wetgeving betreffende abortus zelfs nog soepeler is dan in België, en dat er jaarlijks +/- zo'n 40.000 abortussen worden uitgevoerd. Op een bevolking van zo'n acht miljoen inwoners, is dat meer dan het dubbele van "hier" (in België jaarlijks zo'n 20.000 op een bevolking van 11.000.000 inw)

http://en.wikipedia.org/wiki/Abortion_in_Israel

Het Verzet 30 april 2015 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu (Bericht 7635917)
Bs'd

Ja.

Zulke mensen overleven ALLEEN in fundamentalistische kringen.

Ik deel uw mening over abortus. Maar ik kan niet zeggen dat ik geloof in god zoals jij dat doet.

Maar ik kan uw moraal over ritueel slachten, alsook doodstraf, niet begrijpen.

Athelas 30 april 2015 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu (Bericht 7635917)

Ik blijf het fantastisch vinden dat religieuze personen atheïsten als een groep beschouwen die wat gemeen zouden hebben.

FYI u bent atheïst tov alle goden op één na. Tov de griekse goden van welleer bent u atheist. U zal zonder verpinken zeggen dat die goden niet bestaan. Ik stop niet bij die goden maar neem jou god ook op in dat lijstje. Uiteraard maakt dat van mij een immoreel, op moord belust individu. Logica.

Johnny Blaze 30 april 2015 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 7636108)
Ik blijf het fantastisch vinden dat religieuze personen atheïsten als een groep beschouwen die wat gemeen zouden hebben.

FYI u bent atheïst tov alle goden op één na. Tov de griekse goden van welleer bent u atheist. U zal zonder verpinken zeggen dat die goden niet bestaan. Ik stop niet bij die goden maar neem jou god ook op in dat lijstje. Uiteraard maakt dat van mij een immoreel, op moord belust individu. Logica.

Guinevere 30 april 2015 10:44

Ik moet Eliyahu in deze bijtreden.

Een abortus op een gezonde foetus is 1000... keer erger dan een dier onverdoofd (ritueel) slachten ter vreugde en consumptie.

SDX 30 april 2015 10:46

Ja juist; vreugde.

Vreugde om 't leed & lijden van 'n spartelend levend wezen.

Guinevere 30 april 2015 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7616752)
Dedecker heeft er ooit één ingediend. Als ik me het goed herinner heeft de Raad van State toen een advies uitgebracht dat stelde dat de godsdienstvrijheid voor hen primeert op het dierenwelzijn. Niet bepaald mijn standpunt.

http://www.senate.be/www/?MIval=/pub...LGNR=1&LANG=nl

Ben Weyts heeft een initiatief in het vooruitzicht gesteld. Ik ben benieuwd hoe de strijd tussen hem en Jambon binnen de partij zal aflopen.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/te...on-443937.html

Godsdienstvrijheid en menselijk welzijn primeert weldegelijk op dierenwelzijn. Het één hoeft het andere zelfs niet uit te sluiten, zeker moslims zien dit zo.

Het zijn de ongelovigen die voortdurend dieren boven mensen willen zetten... misschien wel hierom:

"Zij hebben harten maar begrijpen er niet mede en zij hebben ogen maar zij zien er niet mede en zij hebben oren maar zij horen er niet mede. Zij zijn als vee, neen zij dwalen nog meer (dan dit), zij zijn de achtelozen". Koran 7:179

Guinevere 30 april 2015 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7636170)
Ja juist; vreugde.

Vreugde om 't leed & lijden van 'n spartelend levend wezen.

Nee achteloze, vreugde omwille van de Leiding van God en de voltooiing van de godsdienst.
Vreugde omwille van de islam.

De mens is een behoeftig wezen, wist je dat?

SDX 30 april 2015 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7636182)
Nee achteloze, vreugde omwille van de Leiding van God en de voltooiing van de godsdienst.

Gij misschien, ik heb uwe bloeddorstige, intolerante, racistische, discriminerende, autoritaire, tirannieke, onderdukkende god nergens voor nodig en al zeker niet om dieren onnodig te laten lijden.

En nee, godsdienstvrijheid staat niet boven dierenrechten.

Athelas 30 april 2015 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7636168)

Een abortus op een gezonde foetus is 1000... keer erger dan een dier onverdoofd (ritueel) slachten ter vreugde en consumptie.

Moeten we dan kiezen ofzo? Het is gewoon alle twee erg. Als je begint te vergelijken kan je alles weg relativeren. Feit is dat er geen excuus moet zijn om onverdoofd slachten toe te laten.

Eliyahu stelt abortus hier trouwens op een erg éénzijdige en egoïstische manier tov de moeder voor. Abortus of een kind verliezen, is in heel veel gevallen een moeilijke beslissing en zal steeds een trauma achter laten. Het is niet zomaar een beslissing die je even neemt omdat je niet wil dat je figuur minder strak wordt of omdat het een overlast is. Dat is de zaken gewoon verkeerd en wereldvreemd voorstellen.

Zipper 30 april 2015 11:27

Citaat:

verwondert mij geenszins, ultra-extremistische islamieten en ultra-extremistische joden verschillen nauwelijks. Eén pot nat ; religioten onder elkaar.

Bovenbuur 30 april 2015 11:38

O, ik denk dat abortus een heel complex probleem is waarbij zeker een goed woordje te zeggen is voor het pro-life standpunt. Ik denk alleen niet dat dat een goede reden is om een discussie over ritueel slachten vol te trollen. Dat zijn dingen die compleet van elkaar losstaan. Het argument lijkt te zijn "wij zijn moreel hoogstaander vanwege dit compleet andere ding wat we doen dus jullie hebben geen recht om ons te vertellen dat dit slecht is, en dat is gewoon een kutargument.

Athelas 30 april 2015 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 7636249)
O, ik denk dat abortus een heel complex probleem is waarbij zeker een goed woordje te zeggen is voor het pro-life standpunt. Ik denk alleen niet dat dat een goede reden is om een discussie over ritueel slachten vol te trollen. Dat zijn dingen die compleet van elkaar losstaan. Het argument lijkt te zijn "wij zijn moreel hoogstaander vanwege dit compleet andere ding wat we doen dus jullie hebben geen recht om ons te vertellen dat dit slecht is, en dat is gewoon een kutargument.

Er valt voor zowel pro-life als pro-choice wat te zeggen. Zoals vaak in het leven van een volwassene, is dit een grijs thema indien we beide kanten gaan afwegen.

Religie wordt en werd vaak gebruikt om mensen voor je kar te spannen en hen te manipuleren om al naargelang een zwart of een wit standpunt in te nemen met geen plaats voor grijs (uiteraard is religie daar niet uniek in). Meestal gaat dit gepaard met een gebrek aan argumenten (want het is niet je eigen standpunt maar een opgedrongen/vaststaand standpunt).

Wat triest is, is dat standpunten uit de jaren stillekes (2000 jaar geleden people!) nog steeds met man en macht verdedigd worden zonder dat er nog 1 persoon weet waarom. Zoals je zelf al eerder hebt uitgelegd was dit ritueel slachten omwille van hygiene. Maarja, ... breng hen dat maar aan hun verstand dat als je een feest organiseert, je hygiëne in acht moet nemen ipv dieren te laten afzien.

Eliyahu 30 april 2015 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7635998)
Het toppunt is, is dat in Israël de wetgeving betreffende abortus zelfs nog soepeler is dan in België, en dat er jaarlijks +/- zo'n 40.000 abortussen worden uitgevoerd. Op een bevolking van zo'n acht miljoen inwoners, is dat meer dan het dubbele van "hier" (in België jaarlijks zo'n 20.000 op een bevolking van 11.000.000 inw)

http://en.wikipedia.org/wiki/Abortion_in_Israel

Bs'd

Maar dat gebeurt ook weer alleen in de atheïstische kringen in Israel.

Eliyahu 30 april 2015 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 7636249)

Bs'd

Het is een ijzersterk argument wat haarfijn de hypocrisie van de zogenaamde dierenliefhebbers aantoont.

Zipper 30 april 2015 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu (Bericht 7636281)
Bs'd

overgrote meerderheid vd bevolking.

Bovenbuur 30 april 2015 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu (Bericht 7636281)
Bs'd

Uhuh.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu (Bericht 7636286)
Bs'd

Het is een ijzersterk argument wat haarfijn de hypocrisie van de zogenaamde dierenliefhebbers aantoont.

Weet je dat heel zeker? Jij hebt zelf hier op het forum namelijk publiekelijk opgeroepen tot het vermoorden van homo's, dus bij alles wat jij zegt is dan, volgens jouw eigen logica, "jij bent zelf nog veel erger" een geldig en ijzersterk tegenargument dat jouw hypocrisie aantoont.

Zipper 30 april 2015 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 7636298)
Uhuh.

Weet je dat heel zeker? Jij hebt zelf hier op het forum namelijk publiekelijk opgeroepen tot het vermoorden van homo's, dus bij alles wat jij zegt is dan, volgens jouw eigen logica, "jij bent zelf nog veel erger" een geldig en ijzersterk tegenargument dat jouw hypocrisie aantoont.

en dat terwijl er een uitgesproken "gay-scene" is in Israël :lol:

http://www.gaytlvguide.com/the-guide/pride-parade

Athelas 30 april 2015 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu (Bericht 7636286)
Bs'd

Neen hoor, helemaal niet. Slachten van dieren -> enkel leed/rechten van dier dienen in rekening gebracht te worden. Eenvoudig thema.

Abortus -> heeft mogelijk impact op gezondheid van de moeder, levenskwaliteit zowel fysiek als mentaal van de moeder, idem wat betreft het kind: levenskwaliteit, rechten van het kind. Er zijn meerdere situaties mogelijk, is een veel complexere materie. Abortus mag zeker geen regel worden maar ik snap dat er mensen zijn die ervoor kiezen en kan voor die mensen ook begrip opbrengen. Ik zeg niet dat ik begrip opbreng voor mensen die abortus plegen omdat een kind hen niet goed uit komt. Dat is gewoonweg misdadig.

Zipper 30 april 2015 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 7636303)
Neen hoor, helemaal niet. Slachten van dieren -> enkel leed/rechten van dier dienen in rekening gebracht te worden. Eenvoudig thema.

Abortus -> heeft mogelijk impact op gezondheid van de moeder, levenskwaliteit zowel fysiek als mentaal van de moeder, idem wat betreft het kind: levenskwaliteit, rechten van het kind. Er zijn meerdere situaties mogelijk, is een veel complexere materie. Abortus mag zeker geen regel worden maar ik snap dat er mensen zijn die ervoor kiezen en kan voor die mensen ook begrip opbrengen. Ik zeg niet dat ik begrip opbreng voor mensen die abortus plegen omdat een kind hen niet goed uit komt. Dat is gewoonweg misdadig.

dat zal het ook nooit worden ; het is en blijft een heelkundige ingreep.

Eliyahu 30 april 2015 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7636296)
overgrote meerderheid vd bevolking.

Bs'd

Niet lang meer.

Eliyahu 30 april 2015 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7636304)
dat zal het ook nooit worden ; het is en blijft een heelkundige ingreep.

Bs'd

Ja ja, een heelkundige ingreep. Kijk eens hoe mooi DIT kindje geheeld is!

"Abortus een heelkundige ingreep", waar halen ze de idioterie vandaan?? :?

Bobke 30 april 2015 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 7636108)

Dat is juist.
Atheisten hebben een eigen mening, gelovigen geloven in de voorgekauwde kost van hun profeet.
Ik wil best geloven in wat men God noemt.
Ik geloof niet in profeten die beweren te waten wat god is of wilt.

Zipper 30 april 2015 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu (Bericht 7636309)
Bs'd

Niet lang meer.

Ah, gaan de "pijpekrullers" van de klaagmuur een staatsgreep plegen, ofwa ?? :lol:

Bobke 30 april 2015 12:31

Citaat:

Daarom is abortus ook niet toegelaten in alle gevallen.
Maar als ge door een stier bedreigt wordt moet je hem heus niet verdoven voor je hem dood.

Bobke 30 april 2015 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7636182)

Moslims zijn blijkbaar gehoeftige wezens.
Ze zijn blijkbaar niet in staat zelfstandig te denken en hebben hun profeet nodig om een mening te vormen.

Bobke 30 april 2015 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7636238)
verwondert mij geenszins, ultra-extremistische islamieten en ultra-extremistische joden verschillen nauwelijks. Eén pot nat ; religioten onder elkaar.

Het kan moeilijk anders.
Ze gingen bij elkaar spieken.

Eliyahu 30 april 2015 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7636323)
Ah, gaan de "pijpekrullers" van de klaagmuur een staatsgreep plegen, ofwa ?? :lol:

Bs'd

Nee. Maar ze hebben gemiddeld 8 kinderen per vrouw, de ongelovigen die hebben een hond, en dan duurt het maar heel kort voor ze de meerderheid hebben.

Als het zo doorgaat, dus zonder massa-immigratie van de eu of zo, dan is dat binnen 20 jaar het geval.

Zipper 30 april 2015 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu (Bericht 7636351)
Bs'd

Nee. Maar ze hebben gemiddeld 8 kinderen per vrouw, de ongelovigen die hebben een hond, en dan duurt het maar heel kort voor ze de meerderheid hebben.

Als het zo doorgaat, dus zonder massa-immigratie van de eu of zo, dan is dat binnen 20 jaar het geval.

de vrouw als "kweekzeug", of broedmachine, dus ??
Soit, een meerderheid is 50+1. Om een meerderheid te halen moet dus 40% goedgemaakt worden in twintig jaar, aangezien die pijpekrullers nu zo'n 10% voorstellen in Israël. Way to go :lol::lol:
Ik zou er toch niet teveel geld op inzetten, dat het zo'n vaart gaat lopen. :lol:

Bovenbuur 30 april 2015 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu (Bericht 7636312)
Bs'd

Ja ja, een heelkundige ingreep. Kijk eens hoe mooi DIT kindje geheeld is!

"Abortus een heelkundige ingreep", waar halen ze de idioterie vandaan?? :?

Nou, deze homo is anders ook heel blij met de behandeling hoor.

Bovenbuur 30 april 2015 13:50

Bam, abortusdraad.

Ik beloof daar niet bovenstaand drogargument te gebruiken als jullie je er ook allemaal een beetje serieuzer gedragen.

Kallikles 30 april 2015 14:50

(dubbel)

Kallikles 30 april 2015 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7636356)
de vrouw als "kweekzeug", of broedmachine, dus ??
Soit, een meerderheid is 50+1. Om een meerderheid te halen moet dus 40% goedgemaakt worden in twintig jaar, aangezien die pijpekrullers nu zo'n 10% voorstellen in Israël. Way to go :lol::lol:
Ik zou er toch niet teveel geld op inzetten, dat het zo'n vaart gaat lopen. :lol:

25 % van de Joden in Israël zijn Orthodox, en van die 25% zijn 40% Haredi. Tegen 2050 verwacht men echter dat de Haredim meer dan 30% van de Joodse bevolking zullen uitmaken, precies omwille van hun hoge(re) fertiliteitsratio's (of o.w.v. de lage(re) fertiliteit van de liberale en Conservatieve Joden, het is maar hoe je het bekijkt). Samen met de andere Orthodoxe groepen kan dat dus zeker een meerderheid worden.

Los daarvan kan ik mij voorstellen dat beledigende termen als "pijpenkrullers" op veel Joden als antisemitisch kunnen overkomen. Als ik jou was, zou ik dus mijn excuses aanbieden aan Eliyahu. Of is het werkelijk je bedoeling antisemitisch uit de hoek te komen?

Nietzsche 30 april 2015 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 7636484)
25 % van de Joden in Israël zijn Orthodox, en van die 25% zijn 40% Haredi. Tegen 2050 verwacht men echter dat de Haredim meer dan 30% van de Joodse bevolking zullen uitmaken, precies omwille van hun hoge(re) fertiliteitsratio's (of o.w.v. de lage(re) fertiliteit van de liberale en Conservatieve Joden, het is maar hoe je het bekijkt). Samen met de andere Orthodoxe groepen kan dat dus zeker een meerderheid worden.

Los daarvan kan ik mij voorstellen dat beledigende termen als "pijpenkrullers" op veel Joden als antisemitisch kunnen overkomen. Als ik jou was, zou ik dus mijn excuses aanbieden aan Eliyahu. Of is het werkelijk je bedoeling antisemitisch uit de hoek te komen?

Wat is er mis met het woord "pijpenkrullers"?

Verder kan ik je garanderen dat veel van die orthodoxe joden geen respect voor je zullen tonen als ze erachter komen dat jij geen jood bent.

Maar goed, tegenwoordig hoeft respect niet meer van twee kanten te komen.

Antisemiet ! antisemiet ! CIDI CIDI !!!!

Zipper 30 april 2015 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 7636484)

Als zelfs historisch-getinte sites het over pijpekrullen hebben, waarom zou ik mij dan moeten inhouden.

http://historianet.nl/vraag-het-hist...-pijpenkrullen

Ik heb trouwens lak aan iedere vorm van religieus extremisme, of het nu katholiek, joods of islamitisch is.
Ik heb vijf jaar bij joden gewerkt (geen extremistische pijpenkrullers uiteraard, maar normale mensen) en ben tweemaal in Israël geweest. Niet slecht voor iemand die jij als antisemitisch beschouwt, nietwaar ??

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be