Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Wie is verantwoordelijk voor de menselijke drama's in de Middellandse Zee? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=217526)

Peche 21 april 2015 08:55

Denken jullie echt dat ge een mensenhandelaar kunt stoppen?
Waar ge ene pakt staan er tien ander in de rij....
Dat is gelijk een dealer, zolang er vraag is zal er aanbod zijn.

Ge moet het bij de wortel aanpakken.
Waar zijn onze blauwhelmen?

Boduo 21 april 2015 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7623678)

Waar een wil is, is een weg...

Peche 21 april 2015 09:06

Awel, en de weg die ze nu afgaan gaat mensensmokkelaars alleen maar inventiever maken.
Dat is gelijk cannabis verbieden, ze is er niet slechter op geworden he?
En ze is in elke straat aanwezig.

Pericles 21 april 2015 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7623696)
Awel, en de weg die ze nu afgaan gaat mensensmokkelaars alleen maar inventiever maken.
Dat is gelijk cannabis verbieden, ze is er niet slechter op geworden he?
En ze is in elke straat aanwezig.

Ja en dan ? Je maakt het hen gewoon zo moeilijk mogelijk.
En de strafmaat zo zwaar als kan.
Het is in deze nu eenmaal niet zo dat die bootvluchtelingen in plaats van 5000 euro nu ineens 10000 euro gaan kunnen geven hé.
Als hun winstmarge zwaar zakt en hun pakkans zwaar stijgt dan wil ik mog wel eens zien hoeveel er de "stiel" nog zullen blijven uitoefenen. :-D

Peche 21 april 2015 09:35

Zorg dat er daar ter plaatse kampen zijn beschermd door blauwhelmen. Niet door uitbuiters. Doe dit tot de vrede hersteld is en duw desnoods wat harder voor vrede.

Pericles 21 april 2015 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7623723)
Zorg dat er daar ter plaatse kampen zijn beschermd door blauwhelmen. Niet door uitbuiters. Doe dit tot de vrede hersteld is en duw desnoods wat harder voor vrede.

Ja vrede. Kumbajaa.:-D:-D:-D
Ze vechten daar tot de dood omdat de ene strekking zegt dat de Mo op 12 juni 622 zijn haar liet knippen en de andere strekking zegt dat dat niet waar is omdat hij die dag , de volledige dag met zijn bakkes vol paardenmast heeft rondgelopen.
Veel succes. :lol:

Peche 21 april 2015 09:44

Als ge een olieraffinaderij kunt vasthouden te midden van een kalifaat moet een kamp ook lukken he.
Kwestie van prioriteiten verleggen.

Pericles 21 april 2015 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7623730)
Als ge een olieraffinaderij kunt vasthouden te midden van een kalifaat moet een kamp ook lukken he.
Kwestie van prioriteiten verleggen.

Ach kom , al de Amerikanen willen blazen ze alle olieraffinaderijen in Irak binnen het kwartier totaal naar de filistijnen.

Peche 21 april 2015 10:17

Verdiep

Pericles 21 april 2015 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7623781)
Verdiep

Denk je nu echt dat het platschieten van al die raffinaderijen voor de Amerikanen een probleem zou zijn ? ;-)

Drukazz 21 april 2015 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7623762)
Ach kom , al de Amerikanen willen blazen ze alle olieraffinaderijen in Irak binnen het kwartier totaal naar de filistijnen.

Waarom doen ze het dan niet?

Scherven A. Mok 21 april 2015 11:13

http://www.demorgen.be/economie/fisc...nden-a2293876/

Pericles 21 april 2015 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7623792)

Als ze het doen , is het ook niet goed, dan zijn het imperialisten. :-D

djoebidoebidoe 21 april 2015 13:25

Citaat:

da's een beetje gelijk het nieuws dat de nr.2 van al-qaida in Jemen is uitgeschakeld: de nr.3 wordt automatisch de nieuwe nr.2 :lol:

circe 21 april 2015 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7619300)
Het toont de onmacht en verkeerde interpretatie van het Westen wat democratie betreft. Beter een stabiele dictatuur in niet Westerse landen.

Om democratie te installeren heeft men een paar basisvereisten nodig. Om te beginnen moet de bevolking een minimum aan ontwikkeling hebben; Zonder ontwikkelde bevolking lopen ze achter gelijkwelke charlatan aan.

In islamitische paradijzen kan men totaal geen democratie invoeren, omdat islam h�*�*ks staat op democratie en enkel theocratie gedoogd. Men ziet dat aan de hier wonende (zelfs ontwikkelde!) moslims: ook dan nog wensen ze de goddelijke sharia boven de democratisch gestemde wetten te stellen.

Het enige wat men met moslim kan doen is ze een "verlichte despoot" toewensen. Een Atatürk, die zijn land op een paar decennia vanuit de Middeleeuwen kon ophogen. Atatürk was dan ook geen moslim, maar waarschijnlijk een jood (sommigen beweren zelfs een homo-jood).

Zie waar Turkije naartoe gaat, nu men (dankzij Europa) de door Atatürk vastgelegde macht van het leger heeft afgeschaft: op slag schuiven de hoofddoeken terug aan en wordt het leven lijk van islam terug tot leven gewekt.

Zie Egypte waar ze toch in eerste instantie massaal analfabeet voor de moslimbroederschap kozen, zie Algerije met het Fez dat (gelukkig) de kop kon worden ingeduwd nadat ze halve dorpen hebben uitgemoord. Ik ken toevallig een Algerijn die er als jongeman aan mee heeft geholpen om de lijken te bergen. Geloof me vrij: dié man is géén moslim meer hoor (en mocht dan uiteraar ook gerust aanschuiven aan mijn tafel).

Peche 21 april 2015 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe (Bericht 7624068)
da's een beetje gelijk het nieuws dat de nr.2 van al-qaida in Jemen is uitgeschakeld: de nr.3 wordt automatisch de nieuwe nr.2 :lol:

Daarom denk ik dus dat het in Europa's voordeel zou zijn daar vluchtelingekampen op te stellen. Hoe hard die strijd ook is, er dient een veilige haven te komen voor zij op de vlucht.

Reyers laat heb ik niet gemist, de getuigenis van iemand die aanraking kwam met een mensensmokkelaar.
Ik had nooit geloofd dat ikzelf tot zo'n drastische vaststelling kon komen, maar mijne vinger blijven afwijzen gaat niet helpen.
Mensen gaan dood, zorg dat ze opvang hebben.

Drukazz 21 april 2015 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7624072)
Om democratie te installeren heeft men een paar basisvereisten nodig. Om te beginnen moet de bevolking een minimum aan ontwikkeling hebben; Zonder ontwikkelde bevolking lopen ze achter gelijkwelke charlatan aan.

In islamitische paradijzen kan men totaal geen democratie invoeren, omdat islam h�*�*ks staat op democratie en enkel theocratie gedoogd. Men ziet dat aan de hier wonende (zelfs ontwikkelde!) moslims: ook dan nog wensen ze de goddelijke sharia boven de democratisch gestemde wetten te stellen.

Het enige wat men met moslim kan doen is ze een "verlichte despoot" toewensen. Een Atatürk, die zijn land op een paar decennia vanuit de Middeleeuwen kon ophogen. Atatürk was dan ook geen moslim, maar waarschijnlijk een jood (sommigen beweren zelfs een homo-jood).

Zie waar Turkije naartoe gaat, nu men (dankzij Europa) de door Atatürk vastgelegde macht van het leger heeft afgeschaft: op slag schuiven de hoofddoeken terug aan en wordt het leven lijk van islam terug tot leven gewekt.

Zie Egypte waar ze toch in eerste instantie massaal analfabeet voor de moslimbroederschap kozen, zie Algerije met het Fez dat (gelukkig) de kop kon worden ingeduwd nadat ze halve dorpen hebben uitgemoord. Ik ken toevallig een Algerijn die er als jongeman aan mee heeft geholpen om de lijken te bergen. Geloof me vrij: dié man is géén moslim meer hoor (en mocht dan uiteraar ook gerust aanschuiven aan mijn tafel).

Sommige culturen hebben nu eenmaal geen boodschap aan hoe Europeanen de democratie beleven. Als ikzelf kan kiezen tussen leven in een katholieke staat of een seculiere democratie, moet ik geen 2 seconden nadenken.

djoebidoebidoe 21 april 2015 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7624166)
Sommige culturen hebben nu eenmaal geen boodschap aan hoe Europeanen de democratie beleven. Als ikzelf kan kiezen tussen leven in een katholieke staat of een seculiere democratie, moet ik geen 2 seconden nadenken.

kiest u dan maar voor de katholieke staat, moet u verder nooit meer nadenken.

hagel 21 april 2015 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 7622904)
Wat een vergelijk !

En hebben de geallieerden of Rusland daar zoveel tamtam rond gemaakt ?
Hebben ze die mensen gaan redden of ophalen ?
Integendeel, de Russen vonden het nog nodig ze te torpederen met duizenden dioden tot gevolg.

U snapt ook niet veel.

djimi 21 april 2015 21:13

Citaat:

...

Waar zit die wortel?

:?

Nietzsche 21 april 2015 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7623788)
Denk je nu echt dat het platschieten van al die raffinaderijen voor de Amerikanen een probleem zou zijn ? ;-)

:rofl:

Boduo 21 april 2015 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7623721)
Ja en dan ? Je maakt het hen gewoon zo moeilijk mogelijk.
En de strafmaat zo zwaar als kan.
Het is in deze nu eenmaal niet zo dat die bootvluchtelingen in plaats van 5000 euro nu ineens 10000 euro gaan kunnen geven hé.
Als hun winstmarge zwaar zakt en hun pakkans zwaar stijgt dan wil ik mog wel eens zien hoeveel er de "stiel" nog zullen blijven uitoefenen. :-D

Dat is zéér goed gezegd !

:clapping::clapping::clapping:

Boduo 21 april 2015 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7623792)

Omdat het niet past in hun kraam, tiens.

De naam "Middellandse zee" veranderen in "Doden zee".

Peche 22 april 2015 04:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7624960)
Omdat het niet past in hun kraam, tiens.

De naam "Middellandse zee" veranderen in "Doden zee".

Of omdat de olie hier tegen een appel en een ei verkocht wordt?
Winstbelangen he. Welke winst halen ze eruit vluchtelingenkampen op te stellen en peperdure soldaten "op te offeren" voor die duizenden daar gevestigd?

Boduo 23 april 2015 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7625149)
Of omdat de olie hier tegen een appel en een ei verkocht wordt?
Winstbelangen he. Welke winst halen ze eruit vluchtelingenkampen op te stellen en peperdure soldaten "op te offeren" voor die duizenden daar gevestigd?

You tube: PVV Geert Wilders : No way !

Klare taal !

Paddenstoel 28 april 2015 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7618842)
je mist een beetje het punt.

diegenen die proberen naar hier te vluchten zijn bijlange na niet allemaal moslims.

Volgens mij wilde hij zeggen dat zeer veel vluchtelingenstromen op gang komen door "Moslimgeweld", of althans geweld van extremistische Islam-aanhangers.
Denk maar aan de vreugden en het genot dat I.S. verspreidt, of Boko Haram. Ik denk niet dat iemand verkiest in die gasten hun buurt te vertoeven.

Paddenstoel 28 april 2015 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7618894)
Het beste is vermijden te praten over de diefstal van grondstoffen van de betrokken landen, door corruptie van hun politici en de multinationals die met hulp van de westerse politici en plaatselijke corrupte politici alles doen om de chaos in stand te houden.
Of ze daar religies of extreme fanaten allerhande voor gebruiken blijft hun hetzelfde, de winsten moeten kloppen, al de rest is bijzaak.

Keer het eens om: waarom laat een land of een bevolking zich bestelen?

Europa is toch ook meerdere malen aangevallen doorheen de geschiedenis. Telkens waren er ook diverse uitkomsten gaande van volledig bestolen tot niet bestolen. Wij zijn er precies toch wat minder belabberd uitgekomen.

Bobke 28 april 2015 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel (Bericht 7633569)
Volgens mij wilde hij zeggen dat zeer veel vluchtelingenstromen op gang komen door "Moslimgeweld", of althans geweld van extremistische Islam-aanhangers.
Denk maar aan de vreugden en het genot dat I.S. verspreidt, of Boko Haram. Ik denk niet dat iemand verkiest in die gasten hun buurt te vertoeven.

Er klopt toch iets niet.
Er vertrekken er ook van hier om ginder van de vreugden en genot dat IS verspreidt te genieten.

Paddenstoel 28 april 2015 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7618969)
De feiten zijn:

1: De christenen zijn overboord gegooid.

2: Dit zijn niet de meest hulpbehoevende, de straatarme kunnen zo'n bootvlucht helemaal niet betalen. Dit zijn mensen die opzoek zijn naar meer welvaart, maar het in hun eigen land relatief goed hadden.

Dat bleek al tal van malen uit onderzoek. Maar we weigeren dat te geloven.
Niet beseffend wat 10 000 dollar betekent in Afrika!! De lonen zijn nu eenmaal niet zoals hier. 100 dollar per maand verdienen is al heel veel ... Stel je dan maar eens voor wat 5 000 dollar of 10 000 dollar even uitgeven voor een reisje betekent ...
Ik denk dat je dan beter zelf een vlot kan bouwen en het zo kan proberen of naar de luchthaven gaan, want zo'n bedrag tover je echt niét zomaar te voorschijn.

Bedenk eens wat je kan doen in een regio die dusdanig geteisterd is door honger, dorst, ziekte, ... met dat geld!
Ik vraag me dan af of er op die plaatsen dan wel honger, dorst en ziekte was.
Een beetje mens spendeert dan dat geld toch niet om weg te komen maar probeert ter plekke de weldoener uit te hangen om zijn eigen landgenoten niet te zien omkomen??

Of men geeft daar niet om mekaar, het eigen land, of de toekomst van het land. Vraag is waarom men dan van Europa verwacht het wel te doen?

Paddenstoel 28 april 2015 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 7619252)
Zowel handelaren als afnemers zijn verantwoordelijk.
Zonder helers zijn er geen handelaren.

De mensenhandelaars verkopen geen boottochtjes, cruises of rondvaartjes op de middellandse zee.
Ze verkopen ook geen tickets om Europa eens van dichterbij te mogen aanschouwen.

Wat ze werkelijk verkopen is sociale zekerheid, het vluchtelingenstatuut en de liefde van europa om voor mensen te zorgen en een minimum van sociale rechten te bieden.
Iedereen die ervoor pleit meer te geven aan deze mensen is dus verantwoordelijk voor hun dood tijdens de oversteek.

Draai de geldkraan en het gulle geven toe, en de stroom droogt snel op. Men komt niet naar hier voor het goede weer.

Maar dat is moeilijk want nog maar na het aanzetten van voet aan wal worden al sporttassen met alle nodige spullen uitgedeeld (voor hygiëne, kleding, ...).

Wie zich wil scholen in een knelpuntberoep uit een ander land kan dat ter plekke. Zo'n opleiding kost minder dan 10 000 dollar en geeft ook levenslange inkomsten en een echt betere toekomst in een ander land ...

Boduo 28 april 2015 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel (Bericht 7633578)
Keer het eens om: waarom laat een land of een bevolking zich bestelen?

Europa is toch ook meerdere malen aangevallen doorheen de geschiedenis. Telkens waren er ook diverse uitkomsten gaande van volledig bestolen tot niet bestolen. Wij zijn er precies toch wat minder belabberd uitgekomen.

minder belabberd: Onze HUIDIGE welvaart hebben we te danken aan de (slaven)arbeid van onze ouders & grootouders.
Vlaanderen, Denemarken & Zwitserland zijn de beste landen om er te werken & te wonen.

Boduo 28 april 2015 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel (Bericht 7633590)
Dat bleek al tal van malen uit onderzoek. Maar we weigeren dat te geloven.
Niet beseffend wat 10 000 dollar betekent in Afrika!! De lonen zijn nu eenmaal niet zoals hier. 100 dollar per maand verdienen is al heel veel ... Stel je dan maar eens voor wat 5 000 dollar of 10 000 dollar even uitgeven voor een reisje betekent ...
Ik denk dat je dan beter zelf een vlot kan bouwen en het zo kan proberen of naar de luchthaven gaan, want zo'n bedrag tover je echt niét zomaar te voorschijn.

Bedenk eens wat je kan doen in een regio die dusdanig geteisterd is door honger, dorst, ziekte, ... met dat geld!
Ik vraag me dan af of er op die plaatsen dan wel honger, dorst en ziekte was.
Een beetje mens spendeert dan dat geld toch niet om weg te komen maar probeert ter plekke de weldoener uit te hangen om zijn eigen landgenoten niet te zien omkomen??

Of men geeft daar niet om mekaar, het eigen land, of de toekomst van het land. Vraag is waarom men dan van Europa verwacht het wel te doen?

Wie is (zijn) "men" ???

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be