Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Oplossingen voor het vluchtelingenprobleem ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=222735)

Lance 8 september 2015 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7813471)
Intussen veel blabla maar weinig concrete oplossing(en) ....

Mensen die onterecht steun trekken aan het werk zetten en hun uitkering aan een familie vluchtelingen geven. Geld genoeg.

Eduard Khil 8 september 2015 22:29

Citaat:

zoals ik zei: platbombarderen van alles en iedereen tussen Tel Aviv en Kabul :lol:

En de volledige niet-westerse wereld koloniseren om ze terug orde en beschaving te brengen.

The Paulus Experience 8 september 2015 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lance (Bericht 7813481)
Mensen die onterecht steun trekken aan het werk zetten en hun uitkering aan een familie vluchtelingen geven. Geld genoeg.

hedde gij iets tegen Walen jong?

bembem 8 september 2015 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7813476)
Gij gaf ze toch al? ;)

I know ^_______________________^

Lance 8 september 2015 22:34

Het ironische aan heel deze vluchtelingencrisis: Zij die jarenlang zelf hebben geprofiteerd vrezen nu zelf hun uitkering te zien dalen of volledig verliezen aan de vluchtelingen.
Want zij beseffen als geen ander dat wanneer een land écht met crisis te maken krijgt de uitkeringen, de sociale beschermingen, etc... het eerste zullen verdwijnen.

Nietzsche 8 september 2015 22:36

Citaat:

Er is een heldere oplossing: strenge grenscontroles, opvang in eigen regio.

Nu zal immigratie niet stoppen, omdat er nu eenmaal altijd mensen zijn die naar Europa proberen te komen. Maar zoals ik al zei: ik ben niet tegen immigratie, maar tegen massa-immigratie.

Lance 8 september 2015 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 7813487)
hedde gij iets tegen Walen jong?

Ze zitten niet enkel in Wallonië.

bembem 8 september 2015 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7813496)

Nu zal immigratie niet stoppen, omdat er nu eenmaal altijd mensen zijn die naar Europa proberen te komen. Maar zoals ik al zei: ik ben niet tegen immigratie, maar tegen massa-immigratie.

Yep, ben ik ook voorstander van ...

Lance 8 september 2015 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7813496)

Het is nu net door mensen zoals gij, die niet kunnen kiezen tussen vlees of vis, dat huidige problemen er zijn. Ofwel zijt ge volledig voor en doet ge alles om het goed te laten verlopen, ofwel zijt ge volledig tegen en knalt ge iedereen af die over de schutting komt piepen.
Tussenoplossingen werken niet, dat is nu net het beleid van de afgelopen decennia dat gij net kwam aan te klagen.

Nietzsche 8 september 2015 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lance (Bericht 7813503)
Het is nu net door mensen zoals gij, die niet kunnen kiezen tussen vlees of vis, dat huidige problemen er zijn. Ofwel zijt ge volledig voor en doet ge alles om het goed te laten verlopen, ofwel zijt ge volledig tegen en knalt ge iedereen af die over de schutting komt piepen.
Tussenoplossingen werken niet, dat is nu net het beleid van de afgelopen decennia dat gij net kwam aan te klagen.

Het heeft niets met tussenoplossingen te maken. Immigratie en massa-immigratie zijn twee verschillende zaken.

bembem 8 september 2015 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7813508)
Het heeft niets met tussenoplossingen te maken. Immigratie en massa-immigratie zijn twee verschillende zaken.

Precies ;-)

Nietzsche 8 september 2015 22:43

Immigratie is nodig, om zaken als vergrijzing, werkeloosheid tegen te gaan. Het kan een boost voor de economie zijn.

Massa-immigratie daarentegen lijdt per definitie tot destabilisatie .

bembem 8 september 2015 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7813512)
Immigratie is nodig, om zaken als vergrijzing, werkeloosheid tegen te gaan. Het kan een boost voor de economie zijn.

Yep 2

Lance 8 september 2015 22:45

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7813508)

De film 'Independence Day'. Dat was massa immigratie.

Eduard Khil 8 september 2015 22:49

Citaat:

.

het k�*n een boost zijn voor de economie, maar dan moet er serieus veranderd worden op vlak van immigratie. Meer Canadees of Australisch systeem ipv het linkse sossensysteem dat we nu hebben. Nu komen er vooral mensen binnen die een last zijn voor de economie, geen boost: zoals gelen die zich gehandicapt laten verklaren of bruinen die gaan doppen.

Nietzsche 8 september 2015 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7813525)
het k�*n een boost zijn voor de economie, maar dan moet er serieus veranderd worden op vlak van immigratie. Meer Canadees of Australisch systeem ipv het linkse sossensysteem dat we nu hebben. Nu komen er vooral mensen binnen die een last zijn voor de economie, geen boost: zoals gelen die zich gehandicapt laten verklaren of bruinen die gaan doppen.

Klopt, mensen als bembem zouden ze per direct het land uit moeten trappen.

Het is tamelijk simpel: wij moeten beter selecteren en de mensen die hier voet aan bodem krijgen moeten aan bepaalde zaken voldoen om een verblijfvergunning te krijgen.

bembem 8 september 2015 22:53

Trouwens van immigratie gesproken: ben er zeker van dat er veel Vlamingen zijn die helemaal niet pure souche zijn, maw als men 2de, 3de generatie enzo teruggaat zal er wel ergens een Italiaan, Spanjaard, Griek, of whatever tussenzitten en dat waren destijds voor het merendeel de immigranten/gelukzoekers .. dus een toontje lager zingen zou ik zeggen en zeker wanneer het over oorlogsvluchtelingen gaat, duh.

Lance 8 september 2015 22:54

Citaat:

Er zijn wat relletjes en Jopie slaat in paniek. Destabilisatie, jongen toch. Als men had gewild was er al lang burgeroorlog geweest. Al in de jaren negentig. Zonder cordon sanitair had Filip de Winter de macht gehad en was er een heel ander migratiebeleid geweest. Destabilisatie, laat mij niet lachen. Het systeem valt als een kaartenhuisje in elkaar als men wil. Mensen zijn van nature geen sociaal voelende wezens, maar vertrappelen elkaar meteen als ze wat van hun welzijn dreigen te verliezen. Vertel me wat over stabiliteit.

Lance 8 september 2015 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7813535)
Trouwens van immigratie gesproken: ben er zeker van dat er veel Vlamingen zijn die helemaal niet pure souche zijn, maw als men 2de, 3de generatie enzo teruggaat zal er wel ergens een Italiaan, Spanjaard, Griek, of whatever tussenzitten en dat waren destijds voor het merendeel de immigranten/gelukzoekers .. dus een toontje lager zingen zou ik zeggen en zeker wanneer het over oorlogsvluchtelingen gaat, duh.

Vooral een toontje lager zingen als je fysiek perfect in staat bent om te werken maar profiteert van de overheid. Dan moet je ook vluchtelingen gunnen dat ze hun graantje komen meepikken uit jouw gratis kommetje.

bembem 8 september 2015 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7813534)
Klopt, mensen als bembem zouden ze per direct het land uit moeten trappen.

Het is tamelijk simpel: wij moeten beter selecteren en de mensen die hier voet aan bodem krijgen moeten aan bepaalde zaken voldoen om een verblijfvergunning te krijgen.

Oh, "wij moeten selecteren" .. :lol: wihihi :lol:

Eduard Khil 8 september 2015 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lance (Bericht 7813547)
Vooral een toontje lager zingen als je fysiek perfect in staat bent om te werken maar profiteert van de overheid. Dan moet je ook vluchtelingen gunnen dat ze hun graantje komen meepikken uit jouw gratis kommetje.

Inderdaad

Lance 8 september 2015 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7813555)
Oh, "wij moeten selecteren" .. :lol: wihihi :lol:

Inderdaad. Net zoals moeder natuur doet: De sterken genezen en de zwakken sterven van een ziekte. Dat lijkt cruel, maar op lange termijn geeft het wel de beste resultaten.

Nietzsche 8 september 2015 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lance (Bericht 7813537)
Er zijn wat relletjes en Jopie slaat in paniek. Destabilisatie, jongen toch. Als men had gewild was er al lang burgeroorlog geweest. Al in de jaren negentig. Zonder cordon sanitair had Filip de Winter de macht gehad en was er een heel ander migratiebeleid geweest. Destabilisatie, laat mij niet lachen. Het systeem valt als een kaartenhuisje in elkaar als men wil. Mensen zijn van nature geen sociaal voelende wezens, maar vertrappelen elkaar meteen als ze wat van hun welzijn dreigen te verliezen. Vertel me wat over stabiliteit.

1: Het kan nog veel erger, inderdaad. Maar dat lijkt mij nu juist een reden om nu een grens te trekken.

Voorkomen is immers beter dan genezen.

2: Mensen zijn wel degelijk sociaal voelende wezens, dat situaties ons tot gewelddadige wezens kunnen maken doet daar niets aan af.

Lance 8 september 2015 23:04

@ts voeg maar toe aan uw lijst, we zijn het er allemaal over eens: onterecht verklaarde gehandicapte profiteurs/euses hun uitkering afpakken en weggeven aan de echte arme stumperds die hier binnen komen.

bembem 8 september 2015 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7813525)

In Canada en Australië zijn er ook gelen en bruinen zonder job ... Het is crisis by the way, doch ben ik van mening dat een border security zoals in Australië geen slecht idee is .... Maar dat je zwakkeren met een kleurtje steeds afschildert als profiterend tuig keur ik zeker niet goed.

Ieder mens verdient een menswaardig bestaan, of dat nu een zogezegde autochtoon, migrant of vluchteling is.. Natuurlijk dat men met deze laatsten beter quota's instelt, dat spreekt voor zich.

Lance 8 september 2015 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7813566)
1: Het kan nog veel erger, inderdaad. Maar dat lijkt mij nu juist een reden om nu een grens te trekken.

2: Mensen zijn wel degelijk sociaal voelende wezens, dat situaties ons tot gewelddadige wezens kunnen maken doet daar niets aan af.

Ge gebruikt de term massa immigratie. Wel, ik vertel u, mocht er écht massa immigratie van komen, en dan spreek ik over 100.000 'en tegelijk, per dag. Dan zullen we zien hoelang het duurt vooraleer men iedereen begint af te schieten. Dan zal men niet meer vragen of ze uit oorlogsgebied komen of niet. Een mens doet maar 1 ding: zorgen dat hij zelf niets tekort komt. De omstandigheden maken ons wie we zijn. Niet omgekeerd.

Nietzsche 8 september 2015 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lance (Bericht 7813577)
Ge gebruikt de term massa immigratie. Wel, ik vertel u, mocht er écht massa immigratie van komen, en dan spreek ik over 100.000 'en tegelijk, per dag. Dan zullen we zien hoelang het duurt vooraleer men iedereen begint af te schieten. Dan zal men niet meer vragen of ze uit oorlogsgebied komen of niet. Een mens doet maar 1 ding: zorgen dat hij zelf niets tekort komt. De omstandigheden maken ons wie we zijn. Niet omgekeerd.

We praten langs elkaar heen.

bembem 8 september 2015 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7813566)

Klopt, de een is al wat meer sociaal voelend ingesteld als de ander. Ikzelf heb helemaal niets tegen die vluchtelingen zolang het zoals je zegt binnen de perken blijft, en dat is niet omdat ik denk van m'n uitkering of zo te verliezen (iemand met kennis van zaken weet dat dit verschillende budgetten zijn), wel om de sociale vrede zo goed mogelijk te behouden.

bembem 8 september 2015 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7813580)

;-)

Nietzsche 8 september 2015 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7813585)
Klopt, de een is al wat meer sociaal voelend ingesteld als de ander. Ikzelf heb helemaal niets tegen die vluchtelingen zolang het zoals je zegt binnen de perken blijft, en dat is niet omdat ik denk van m'n uitkering of zo te verliezen (iemand met kennis van zaken weet dat dit verschillende budgetten zijn), wel om de sociale vrede zo goed mogelijk te behouden.

Het gaat niet enkel en alleen om de aantallen. Het feit dat ze uit een compleet andere cultuur komen en zich dus niet zullen aanpassen aan de westerse waarden (althans de meeste) is minstens zo belangrijk.

Lance 8 september 2015 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7813580)

Dat is normaal op een forum. Het belangrijkste is dat we ons ei kwijt kunnen. Dat de gesprekken hier logisch, zinnig of nuttig zijn dat maakt niet uit. Want indien u het nog niet moest weten: op een forum lost u de wereldproblemen niet op. We zitten hier enkel om onze frustratie uit te kakken die we voelen door onmacht en het feit dat we nietig en onbetekenend zijn geboren en ook zo zullen sterven, anders zaten we niet op een forum, maar in het parlement.

Lance 8 september 2015 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7813585)

Geeft dat jou het fictieve gevoel van veiligheid? Hahaha. Laat me niet lachen. Als in een land de echte crisis toeslaat dan spreken we over 1 grote pot geld en de eersten die dan hun geld verliezen zijn de mensen die niet zelfvoorzienend zijn. En dat is wat er nu langzaam aan het gebeuren is. En als er effectief massa immigratie van zou komen, redelijk snel.

Nietzsche 8 september 2015 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lance (Bericht 7813588)
Dat is normaal op een forum. Het belangrijkste is dat we ons ei kwijt kunnen. Dat de gesprekken hier logisch, zinnig of nuttig zijn dat maakt niet uit. Want indien u het nog niet moest weten: op een forum lost u de wereldproblemen niet op. We zitten hier enkel om onze frustratie uit te kakken die we voelen door onmacht en het feit dat we nietig en onbetekenend zijn geboren en ook zo zullen sterven, anders zaten we niet op een forum, maar in het parlement.

Oh, oke.

Lance 8 september 2015 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7813587)
Het gaat niet enkel en alleen om de aantallen. Het feit dat ze uit een compleet andere cultuur komen en zich dus niet zullen aanpassen aan de westerse waarden (althans de meeste) is minstens zo belangrijk.

bembem, degene aan wie u dit adresseert, is zelf een immigrante die de Westerse waarden verfoeit. Topictitel: "Blanken willen alles en iedereen domineren", etc...d
Zij is nochtans een product van de door u voorgestelde langzame immigratie. Ze heeft zich ook niet kunnen aanpassen, ze gebruikt haar afkomst dagelijks als excuus en haar mentale toestand en trekkersstatuut bevestigen dit. Grappig toch?

bembem 8 september 2015 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7813559)
Inderdaad

Oh maar ik gun het die vluchtelingen hoor, waar ik voor vrees is de opkomst van extreem-rechts gedachtegoed in de trant van "werklozen, gehandicapten, zieken hebben het aan zichzelf te danken, zijn niets anders dan profiterende nietsnutten, weg ermee!" ... Want tja, ik kijk verder dan m'n neus lang is.

Zelfs als werkende mens zou ik hier door extreem-rechts geïnspireerde individuen maar net gedoogd worden. En vanaf het slecht zou gaan zoals nu steeds met de vinger gewezen want dan zou het zijn: "ze pakt de job af van de echte Vlaam!" Rauss! :evil:

Nietzsche 8 september 2015 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lance (Bericht 7813596)
bembem, degene aan wie u dit adresseert, is zelf een immigrante die de Westerse waarden verfoeit. Topictitel: "Blanken willen alles en iedereen domineren", etc...d
Zij is nochtans een product van de door u voorgestelde langzame immigratie. Ze heeft zich ook niet kunnen aanpassen, ze gebruikt haar afkomst dagelijks als excuus en haar mentale toestand en trekkersstatuut bevestigen dit. Grappig toch?

Daarom ben ik ook van mening dat wij ons beleid moeten aanpassen. Mensen als bembem moeten in mijn ogen terug naar land van herkomst.

Lance 8 september 2015 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7813598)
Oh maar ik gun het die vluchtelingen hoor, waar ik voor vrees is de opkomst van extreem-rechts gedachtegoed in de trant van "werklozen, gehandicapten, zieken hebben het aan zichzelf te danken, zijn niets anders dan profiterende nietsnutten, weg ermee!" ... Want tja, ik kijk verder dan m'n neus lang is.

Zelfs als werkende mens zou ik hier door extreem-rechts geïnspireerde individuen maar net gedoogd worden. En vanaf het slecht zou gaan zoals nu steeds met de vinger gewezen want dan zou het zijn: "ze pakt de job af van de echte Vlaam!" Rauss! :evil:

Zonder cordon sanitair zou de hel al lang losgebarsten zijn. Dat weet iedereen. En in goede tijden houdt dat een mens tegen. Maar de slechte tijden komen er aan...

Lance 8 september 2015 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7813599)
Daarom ben ik ook van mening dat wij ons beleid moeten aanpassen. Mensen als bembem moeten in mijn ogen terug naar land van herkomst.

Voor mij moet ze niet naar het land van herkomst. Voor mij moet ze zich herpakken en doen wat ze kan doen: haar steentje bijdragen. En als dat niet kan via een job, tenminste als vrijwilliger. Dat is een billijk gevoel dat bij de meeste mensen speelt. Geven en nemen. Zo oud als de straat.

Nietzsche 8 september 2015 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lance (Bericht 7813603)
Voor mij moet ze niet naar het land van herkomst. Voor mij moet ze zich herpakken en doen wat ze kan doen: haar steentje bijdragen. En als dat niet kan via een job, tenminste als vrijwilliger. Dat is een billijk gevoel dat bij de meeste mensen speelt. Geven en nemen. Zo oud als de straat.

Ik ben tegen dwang. Ze wil niet werken, dus ze moet weer terug naar land van herkomst.

bembem 8 september 2015 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7813587)

Dat ook, maar toch even verduidelijken dat Syriërs nog iets anders is dan zeg maar de berbers uit Marokko .. niet dat ik neerbuigend ben tov die laatsten maar er is wel een zeker verschil, ook wat betreft atbeidsethos .. Een Libanees ga ik bvb ook niet echt als laag inschatten als je begrijpt wat ik bedoel ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be