Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Sven Ornelis onder vuur: "Zelden zoveel boosheid gekregen" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=231446)

kiko 7 mei 2016 20:12

Net in Aalst geweest. Het centrum - Grote Markt en naburige straten - is daar ook grotendeels verkeersvrij.

Je kon over de koppen lopen, terrasjes stampvol en aanschuiven in de winkels.

Vrijheideerst 7 mei 2016 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8095280)
Net in Aalst geweest. Het centrum - Grote Markt en naburige straten - is daar ook grotendeels verkeersvrij.

De ondergrondse parking in het centrum is u niet opgevallen, zeker?

Vrijheideerst 7 mei 2016 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis (Bericht 8094982)
Men wil in Gent vooral de illusie wekken dat de parkeeroverlast wordt veroorzaakt door de bezoeker van buitenaf. Echter onderzoeken hebben aangetoond dat reden nummer één van de overlast de bewoners zelf zijn, dankzij de nogal royaal uitgedeelde bewonerskaarten (bezoekers eisen gemiddeld 5% van alle beschikbare parkeerplaatsen op).

Ja, het is dat van "we moeten het verkeer dat er niet moet zijn uit Gent houden" ofzoiets.

Waar, wie, hoeveel?

@ Jan, ja en?

Jan van den Berghe 7 mei 2016 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8095295)

Ook in Gent heb je ondergrondse parkings. Of was u dat nog niet opgevallen?

kiko 7 mei 2016 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8095295)

Er is meer dan één ondergrondse parking, maar ik neem aan dat je de nieuwe parking op de Hopmarkt bedoelt.

Is daar iets mee ? Moet ik me zorgen maken ?

non-conformist 7 mei 2016 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8095280)

Ben curieus of het op de Meier nog ooit zo druk is geweest nadat het Wijnegemschoppingcenter is gebouwd...

De meesten die ik ken gaan alleen nog als ze er op een degelijke manier met de auto kunnen raken. En dat betekent dat ze die plaatsen waar je niet of moeilijk kan geraken, links laten liggen.

kiko 7 mei 2016 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 8095339)
De meesten die ik ken gaan alleen nog als ze er op een degelijke manier met de auto kunnen raken. En dat betekent dat ze die plaatsen waar je niet of moeilijk kan geraken, links laten liggen.

Ja een mens zou zo eens 100 meter te voet moeten gaan. Mijn moeder stapte als meisje 7 km. naar haar school, 14 km. in het totaal, door weer en wind, elke schooldag.

Wat een bende pussies is de huidige generatie toch. Als men er niet kan geraken zonder een malse zetel onder hun kont interesseert het hen al niet meer.

non-conformist 7 mei 2016 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8095345)
Ja een mens zou zo eens 100 meter te voet moeten gaan. Mijn moeder stapte als meisje 7 km. naar haar school, 14 km. in het totaal, door weer en wind, elke schooldag.

Wat een bende pussies is de huidige generatie toch. Als men er niet kan geraken zonder een malse zetel onder hun kont interesseert het hen al niet meer.

Tja, we leven nu éénmaal niet begin twintigste eeuw

kiko 7 mei 2016 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 8095346)
Tja, we leven nu éénmaal niet begin twintigste eeuw

Allez gij.

Mambo 7 mei 2016 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko5280

En ik ben net op restaurant geweest centrum Gent aan de korenmarkt.
Idd redelijk wat volk buiten, maar in het restaurant zat er in totaal 6 man.
Waarvan 4 met een kortingsbon.

Ik ben er zeer zeker van...vandaag hebben ze nog geen 5 € verdiend.

En 4€ aan de parking waren we kwijt.

Vrijheideerst 8 mei 2016 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8095302)
Ook in Gent heb je ondergrondse parkings. Of was u dat nog niet opgevallen?

Die als het van Watteeuw afhangen en co allemaal dichtgaan. Of zoals De Lille in Brusssel de voetgangerszone niet ver genoeg gaan vindt, van wereldvreemdheid gesproken.

@ Kiko, nee juist niet, maar je beseft toch dat je die zeker nodig hebt omdat dan je centrum volledig dood bloedt?

@ Mambo, toch leuk, een stad voor hipsters?

kiko 8 mei 2016 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8095560)
@ Kiko, nee juist niet, maar je beseft toch dat je die zeker nodig hebt omdat dan je centrum volledig dood bloedt ?

Ja, dus ? Heb ik ooit iets negatiefs gezegd over ondergrondse parkingen ? Ik vind die net reuze handig, vooral wanneer ze op strategische plaatsen ingeplant worden.

Vrijheideerst 8 mei 2016 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8095618)
Ja, dus ? Heb ik ooit iets negatiefs gezegd over ondergrondse parkingen ? Ik vind die net reuze handig, vooral wanneer ze op strategische plaatsen ingeplant worden.

Zo is dat ;-)

Jan van den Berghe 8 mei 2016 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 8095339)
Ben curieus of het op de Meier nog ooit zo druk is geweest nadat het Wijnegemschoppingcenter is gebouwd...

Blijkbaar gaat het toch goed, daar de koopzondagen bijvoorbeeld door de handelaars op de Meir heel positief werden beoordeeld.

Jan van den Berghe 8 mei 2016 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8095353)
En ik ben net op restaurant geweest centrum Gent aan de korenmarkt.
Idd redelijk wat volk buiten, maar in het restaurant zat er in totaal 6 man.
Waarvan 4 met een kortingsbon.

Ik ben er zeer zeker van...vandaag hebben ze nog geen 5 € verdiend.

En 4€ aan de parking waren we kwijt.

Misschien zegt dat iets over de kwaliteit van dat restaurant... Of over de prijszetting. Of over de bediening. Loop eens in Gent rond en u zult zien dat er heel wat horeca-zaken overvol zitten.

Jan van den Berghe 8 mei 2016 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8095560)
Die als het van Watteeuw afhangen en co allemaal dichtgaan.

In welk plan staat dat te lezen?

Vrijheideerst 8 mei 2016 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8095834)
In welk plan staat dat te lezen?

Slaapt u rustig verder. :rofl:

Vre wijze schepen ze, negeert compleet de grieven van handelaren, bewoners en bezoekers.

Leute. Maar plezante Daniël vreest dat ze er op af gaan gerekend worden, en dat alle drie de collegepartijen het "plan" elk apart gaan uitleggen is veelzeggend.

Dan kan Matthias nog zo hard roepen dat het "de Open VLD was die dit wou".

Jan van den Berghe 8 mei 2016 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8095842)
Slaapt u rustig verder. :rofl:

Geen antwoord op de vraag, hoor. Zo gemakkelijk komt u er niet van af. Kom, toon ons eens dat plan waarin staat dat Watteeuw de ondergrondse parking weg wil.

Vrijheideerst 8 mei 2016 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8095845)
Geen antwoord op de vraag, hoor. Zo gemakkelijk komt u er niet van af. Kom, toon ons eens dat plan waarin staat dat Watteeuw de ondergrondse parking weg wil.

Stond dat niet in het verkiezingsprogramma van SP.A Groen dat door de VLD braaf wordt mee uitgevoert in ruil voor zijn postje van havenschepen?

Jan van den Berghe 8 mei 2016 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8095851)
Stond dat niet in het verkiezingsprogramma van SP.A Groen dat door de VLD braaf wordt mee uitgevoert in ruil voor zijn postje van havenschepen?

Geef ons dan eens de bron.

Vrijheideerst 8 mei 2016 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8095858)
Geef ons dan eens de bron.

Lees het programma annex collegeakkoord he, of duurt dat te lang?

Als je met de auto komt kan ik het begrijpen, met al dat geknip. Als het er niet in staat, excuus.

Straks ga je nog poneren dat Groen in Mortsel ook goed bezig was.

Jan van den Berghe 8 mei 2016 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8095859)
Lees het programma annex collegeakkoord he, of duurt dat te lang?

U hebt het zelf niet gelezen.

Jan van den Berghe 8 mei 2016 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8095859)
Als je met de auto komt kan ik het begrijpen, met al dat geknip. Als het er niet in staat, excuus.

Hier, haal het er maar eens uit:

https://stad.gent/sites/default/file..._2013_2018.pdf

Vrijheideerst 8 mei 2016 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8095864)

Ik ben mis, maar dat komt enkel omdat de VLD in het college zit, neem dat maar van mij aan.

Waarom wil Watteeuw trouwens geen referendum? in Antwerpen is Groen hard aan het kwekken voor zo'n volksraadpleging.

Jan van den Berghe 8 mei 2016 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8095871)
Ik ben mis, maar dat komt enkel omdat de VLD in het college zit, neem dat maar van mij aan.

Dan is mijn volgende vraag: in welk pamflet, document, visietekst... hebt u dat gevonden?

Vrijheideerst 9 mei 2016 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8095877)
Dan is mijn volgende vraag: in welk pamflet, document, visietekst... hebt u dat gevonden?

:rofl:

Blijft de vraag: wat zou er gebeuren mocht SP.A Groen alleen bestuurd hebben?

Leuke wistjedatje.

Jan van den Berghe 9 mei 2016 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8096297)
:rofl:

Blijft de vraag: wat zou er gebeuren mocht SP.A Groen alleen bestuurd hebben?

Leuke wistjedatje.

Ook hier hebt u niets achter de hand.

non-conformist 9 mei 2016 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8095832)
Blijkbaar gaat het toch goed, daar de koopzondagen bijvoorbeeld door de handelaars op de Meir heel positief werden beoordeeld.

Ik ben nog op de Meier geweest voordat het centrum er was. U ook ?

warpozio 11 mei 2016 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8090223)
Zelfs in Brussel zijn er parkings in het centrum van de stad.

In Gent 2 grote parkings naast de Veldstraat (eentje ondergronds, de andere in een toren)

warpozio 11 mei 2016 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis (Bericht 8092774)
In het week-end op een niet druk moment zeker ?

Rij (met de wagen) eens in de week in de spits naar de Gentse binnenstad, de tijd die je verliest op de stadsring is gruwelijk. Om van het Zuid naar het Rabot te rijden verlies je gauw meer dan een half uur, voor amper een paar kilometer.

Waarom zou je naar het Rabot gaan? Het enige dat ik daar zou doen is naar de afbraak van de appartementen gaan kijken... :roll:

warpozio 11 mei 2016 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8093818)
800 parkeerplaatsen weghalen zonder compensatie heeft niks te maken met "de auto beperken", maar met "de auto wegpesten met alle gevolgen van dien".

Winkelen buiten de stad en natuurlijk ook online zijn in opmars met een reden, beste.

Het grotendeel van die 800 plaatsen verdwenen in de Afrikalaan. Daar kom je niet om te winkelen ;)

warpozio 11 mei 2016 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8094291)
Dan zult u overal moeten zien dat de middenstand het voetgangersgebied weg wil. Is dat zo?

In Gent waren de machtige dekenijen ook tegen het lussenplan, daarna tegen het autovrij centrum. (met als luidste stem Dhr. Cocquyt van Dekenij Veldstraat).

Nu bij de uitbreiding van het autovrij centrum van Gent zijn deze dekenijen verdacht stil.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be