Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Brexit-prognose (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233039)

zonbron 24 juni 2016 05:14

De spannendste dag van Europa sinds tijden...

LOL, 'onze' EU gaat vandaag op z'n... Zet de flessen koud!

Drukazz 24 juni 2016 05:19

Welgemeende proficiat aan alle Britten die met hun hart én hun verstand hebben gestemd en zich geen angst hebben laten aanpraten door de globalisten.

zonbron 24 juni 2016 05:19

Vanavond vieren we feest!

subocaj 24 juni 2016 05:28

Eindelijk een afstraffing voor de arrogantie van de Goldman Sachs club.
Zoals reeds dikwijls door meerderen op dit forum geschreven, voor de gewone werkman/vrouw heeft de EU geen enkele meerwaarde.
Natuurlijk valt nu af te wachten, welke wapens de Goldman Sachs club gaat inzetten tegen de UK en of ze net zoals in Nederland, de uitslag gewoon naast zich neerleggen.
Hier zal men ook trachten alles om de uittreding in goede banen te leiden, over jaren te rekken.

Johan Bollen 24 juni 2016 05:30

Tusk dient op te stappen. Iemand die gelooft dat de westerse beschaving nu om zeep is dient geen belangrijke functie te vervullen in Europa.

Cameron best ook. Nu dient er een leider te komen die de brexit ook echt implementeert.

zonbron 24 juni 2016 05:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8148043)
Zoals reeds dikwijls door meerderen op dit forum geschreven, voor de gewone werkman/vrouw heeft de EU geen enkele meerwaarde.
Natuurlijk valt nu af te wachten, welke wapens de Goldman Sachs club gaat inzetten tegen de UK en of ze net zoals in Nederland, de uitslag gewoon naast zich neerleggen.
Hier zal men ook trachten alles om de uittreding in goede banen te leiden, over jaren te rekken.

`Zonder strijd, geen overwinning`, alles is beter dan indommelen en de tirannen zomaar laten begaan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eerebe...ts_Bloemendaal

Jay-P. 24 juni 2016 05:35

En nu volgt hopelijk het echte werk.
Indien GB heeft beslist uit te treden hebben ze carte blanche om hun economische en migratie problemen in eigen beheer op te lossen, plus als extraatje eventueel nieuwe territoriale kopzorgen in N.-Ierland, Schotland, Gibraltar en zelfs Wales.
Langs de overkant: de Eurokomieken (of Euro-Comiques, Comical Euros - zoals omschreven in de omgeving van het Schumannplein) zullen uit hun decenialange winterslaap moeten ontwaken om hun regionale meute's in bedwang te houden en eigen regelneverij in te tomen.
En hun verstand gebruiken, wat een regelrechte ramp betekent daags na een zware kater! Dat wordt nog de grootste hic.

Voorwaar, 't worden interessante tijden.

Blijf echter toch maar oppassen voor een last moment donderslag...

HOUZEE ! 24 juni 2016 05:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 8148045)
Tusk dient op te stappen. Iemand die gelooft dat de westerse beschaving nu om zeep is dient geen belangrijke functie te vervullen in Europa.

Cameron best ook. Nu dient er een leider te komen die de brexit ook echt implementeert.

De EU zou het roer nu toch wel moeten omgooien... Maar het valt eerder te vrezen dat ze hardnekkig tegen de bevolking zullen ingaan en hun agenda nog sneller zullen doordrukken

HOUZEE ! 24 juni 2016 05:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8148047)
En nu volgt hopelijk het echte werk.
Indien GB heeft beslist uit te treden hebben ze carte blanche om hun economische en migratie problemen in eigen beheer op te lossen, plus als extraatje eventueel nieuwe territoriale kopzorgen in N.-Ierland, Schotland, Gibraltar en zelfs Wales.
Langs de overkant: de Eurokomieken (of Euro-Comiques, Comical Euros - zoals omschreven in de omgeving van het Schumannplein) zullen uit hun decenialange winterslaap moeten ontwaken om hun regionale meute's in bedwang te houden en eigen regelneverij in te tomen.
En hun verstand gebruiken, wat een regelrechte ramp betekent daags na een zware kater! Dat wordt nog de grootste hic.

Voorwaar, 't worden interessante tijden.

Blijf echter toch maar oppassen voor een last moment donderslag...

Ik vrees dat ze vooral de les gaan trekken dat ze geen referenda meer mogen organiseren :lol:

Johan Bollen 24 juni 2016 05:37

En nu een nieuw Schots referendum? Of zullen ze niet meer mogen?

zonbron 24 juni 2016 05:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 8148009)
Het ziet erna uit dat de Britten voor de exit hebben gekozen.
De eerste berekeningen wijzen op 50,5 % voor de "leaves", de vertrekkers dus, en 49,5% voor de "remains" de blijvers.

Bye, bye, Groot-Brittannië dus.

Het pond stortte ondertussen in elkaar en verloor op een paar minuten 8 dollarcent. Een daling die men enkel in 2008 tijdens de financiële crisis heeft gezien.

Jo Cox draait zich om...

zonbron 24 juni 2016 05:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8148028)
Mijn ontbijt begint sunny-side-up te smaken.
Nu nog hopen op een voldane burp later. Onze Thomas behoudt toch een wantrouwige frons.

Laat U maar eens gaan, nog meer genieten kan nooit niet slecht zijn. ;-)

Johan Bollen 24 juni 2016 05:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8148049)
Ik vrees dat ze vooral de les gaan trekken dat ze geen referenda meer mogen organiseren :lol:

Dat zou kunnen, maar uiteindelijk zal zich dat tegen de EU keren. De EU als elite dictatuur zal dan onontkenbaar zijn. In GB zie je ook een stem tegen de elite. Rijke regio's stemmen wel voor Remain.

zonbron 24 juni 2016 05:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 8148030)
We hebben meer referendums nodig in Europa. Totdat de ruling class rekening houdt met het volk.

Mogelijkheden tot referenda zullen in de EU spoedig afgeschaft worden wegens te gevaarlijk, net als klokkenluiders die 'geheimen lekken' en het opruiende internetvolkje dat ook dringend aangepakt moet worden. De EU wacht een grootse taak.

edit: Mijn excuses, ik was vergeten alles wat niet politiek correct is te vernoemen, namelijk onze eigenste 'homegrown terrorists', nl. ziek extreem rechts.

LOL

Jay-P. 24 juni 2016 05:52

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 8148052)
Laat U maar eens gaan, nog meer genieten kan nooit niet slecht zijn. ;-)

Allez, dan... er is nog hoop, ook in andere regiootjes!
(Tong-In-Wang) :lol:

pajoske 24 juni 2016 05:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8148043)

????
Gij vergeet de vele mensen die in Limburg na de mijnsluitingen een nieuwe job
gevonden hebben dank zij de steunmaatregelen van Europa? Denk maar aan het toerisme met o.a. het fietsroutenetwerk.
Gij vergeet bv ook dat dank zij Europa uw stekker van uwe gsm in alle Europese landen past.
Gij vergeet dat dank zij Europa en de euro gij geen massa's geld meer verliest door het wisselen van munten.

Leugens en onwaarheden, verspreid door machtswellustelingen zijn de oorzaak dat kiezers in een referendum foute keuzes maken. De toekomst zal uitwijzen of de keuze van de Britten in het voordeel zal zijn van de gewone werkman/vrouw daar en in Europa. Ik heb zo de indruk dat er een aantal héél vreemd gaan opkijken.

zonbron 24 juni 2016 05:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 8148045)

U moet dat begrijpen, dat is zijn visie en U weet door wie hij omringt is, hier in het Westen.

Zo weten we wat er binnen elitaire cirkels 'leeft'. Arme Tusk.

Danny430 24 juni 2016 05:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 8148021)
The Telegraph, the Mirror, Bloomberg, the independant, the Guardian...allemaal dezelfde resultaten. Ongeveer 10 % meer Brexit, enkel Schotland & Londen Remain.

Ik wordt wakker en ik voel me intussen de gelukkigste man op aarde. Brexit lijkt een gegeven feit te zijn. Al die jaren van inspanningen, het verzet tegen deze verderfelijke EU, eindelijk lijkt te zijn gebeurd waar wij eurosceptici op hoopte. Dit is het begin van de afbraak van de EU. De Britten kozen voor eigen land, eigen baas. Een vervolg kan niet uitblijven. Wij in Nederland gaan als vervolg op deze Brexit voor een Nexit. Het verlaten van Nederland uit de Europese Unie. Het gaat gebeuren. 24-06-2016 zal voortaan een nieuwe Bevrijdingsdag markeren. Historie is geschreven. Europa viert feest. Hulde aan de Britten. Bedankt.

zonbron 24 juni 2016 05:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8148056)
Allez, dan... er is nog hoop, ook in andere regiootjes!
(Tong-In-Wang) :lol:

Joepie, no problem. Vandaag wil ik met hen gerust meedansen. Er bestaat hoop. :p

pajoske 24 juni 2016 05:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 8148055)
Mogelijkheden tot referenda zullen in de EU spoedig afgeschaft worden wegens te gevaarlijk, net als klokkenluiders die 'geheimen lekken' en het opruiende internetvolkje dat ook dringend aangepakt moet worden. De EU wacht een grootse taak.

edit: Mijn excuses, ik was vergeten alles wat niet politiek correct is te vernoemen, namelijk onze eigenste 'homegrown terrorists', nl. ziek extreem rechts.

LOL

Belangrijke beslissingen overlaten aan mensen die niet weten waarover het gaat is niet verstandig. Dat is het probleem met een referendum.

Pandareus 24 juni 2016 05:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 8148051)
Jo Cox draait zich om...

mee eens, het is een triestig schouwspel...

Ondertussen krijgt Soros gelijk : black friday is ingezet als ik de koers van de pond bekijk, japanse beurs op zwaar verlies, goud een absurde stijging. Vluchtgedrag.

zonbron 24 juni 2016 05:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8148057)
Gij vergeet bv ook dat dank zij Europa uw stekker van uwe gsm in alle Europese landen past.

Zonder verdere commentaar.

Die fietspaden in de Limburg zijn idd wel tof.

pajoske 24 juni 2016 05:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Danny430 (Bericht 8148059)
Ik wordt wakker en ik voel me intussen de gelukkigste man op aarde. Brexit lijkt een gegeven feit te zijn. Al die jaren van inspanningen, het verzet tegen deze verderfelijke EU, eindelijk lijkt te zijn gebeurd waar wij eurosceptici op hoopte. Dit is het begin van de afbraak van de EU. De Britten kozen voor eigen land, eigen baas. Een vervolg kan niet uitblijven. Wij in Nederland gaan als vervolg op deze Brexit voor een Nexit. Het verlaten van Nederland uit de Europese Unie. Het gaat gebeuren. 24-06-2016 zal voortaan een nieuwe Bevrijdingsdag markeren. Historie is geschreven. Europa viert feest. Hulde aan de Britten. Bedankt.

Eigen baas? Gij laat u ook alles wijsmaken. We leven niet meer in de middeleeuwen.

zonbron 24 juni 2016 06:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8148062)
mee eens, het is een triestig schouwspel...

Ondertussen krijgt Soros gelijk : black friday is ingezet als ik de koers van de pond bekijk, japanse beurs op zwaar verlies, goud een absurde stijging. Vluchtgedrag.

Duvelse Soros vergist zich NOOIT. Hij zal opnieuw goed verdienen, dankzij Brexit. Mooi zo.

edit: En ja. Dat 'gedoe zullen we het maar noemen' rondom de aanslag op Cox en haar overlijden, alhoewel ik de pest had aan haar ideologie, heeft me wel een beetje geraakt. Alle ethiek en moraal lijkt verloren. Zeer zeker teleurstellend, zelfs meer dan dat. Daar moet men belangrijke besluiten uit trekken.

Johan Bollen 24 juni 2016 06:04

Citaat:

????
gevonden hebben dank zij de steunmaatregelen van Europa? Denk maar aan het toerisme met o.a. het fietsroutenetwerk.
Gij vergeet dat dank zij Europa en de euro gij geen massa's geld meer verliest door het wisselen van munten.

Leugens en onwaarheden, verspreid door machtswellustelingen zijn de oorzaak dat kiezers in een referendum foute keuzes maken. De toekomst zal uitwijzen of de keuze van de Britten in het voordeel zal zijn van de gewone werkman/vrouw daar en in Europa. Ik heb zo de indruk dat er een aantal héél vreemd gaan opkijken.

Alleen al het feit dat er nu een soort van concurrentie zal ontstaan tussen GB en EU is goed voor de gewone man (Tenzij ze toch nog zouden afspreken om samen te werken om de elite nog machtiger te maken.). Als GB toont dat ze het alleen beter kunnen komt de EU onder druk te staan. Dat zal natuurlijk niet van vandaag op morgen zijn.

Johan Bollen 24 juni 2016 06:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 8148065)
Duvelse Soros vergist zich NOOIT. Hij zal opnieuw goed verdienen, dankzij Brexit. Mooi zo.

Soros was net in goudmijnbedrijven gegaan las ik.

subocaj 24 juni 2016 06:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 8148046)
`Zonder strijd, geen overwinning`, alles is beter dan indommelen en de tirannen zomaar laten begaan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eerebe...ts_Bloemendaal

Gisteren nog met een Britse politieagent op verlof hier, op een terras gewed voor 50 £ dat leave zou winnen.
Deze namiddag gaan we innen, maar we zuipen ze ook weer direct op, hij is intussen ook een Duvel liefhebber geworden.:drinking::cheer:

pajoske 24 juni 2016 06:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8148070)
Gisteren nog met een Britse politieagent op verlof hier, op een terras gewed voor 50 £ dat leave zou winnen.
Deze namiddag gaan we innen, maar we zuipen ze ook weer direct op, hij is intussen ook een Duvel liefhebber geworden.:drinking::cheer:

Hij gaat in de toekomst wel een pak meer ponden betalen om die duvel in zijn eigen land te kunnen drinken.

HOUZEE ! 24 juni 2016 06:16

Er zijn ook staatkundige gevolgen ... UK zal uiteenvallen want Schotland ZAL er uit trekken. En Noord-Ierland idem, dat wordt een oorlogskwestie :-s

Jay-P. 24 juni 2016 06:16

Citaat:

????

Ahum: bedoel je deze?

Ik kan je verzekeren dat ge daarmee zeker niet in gans Europa tot resultaat komt.
En dat land is part van Europa sinds hoe lang?

Johan Bollen 24 juni 2016 06:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8148061)
Belangrijke beslissingen overlaten aan mensen die niet weten waarover het gaat is niet verstandig. Dat is het probleem met een referendum.

Moest de EU een democratischer structuur geweest zijn ipv een speelbal van de globalisten en zelfs buiteneuropese krachten was het niet tot een Brexit gekomen mijns inziens. Gewone mensen voelen ook wel aan dat de EU gepaard ging met een verlies van medezeggenschap (waar u blijkbaar niet echt in gelooft), een groter wordende kloof tussen arm en rijk, een kwasi zelfdestructieve migratie politiek waarvoor geen draagvlak bestaat enz. Over stekkers gaat het echt niet hoor.

Daarbij, prefereert u een EU met een speciale status voor het GB op een Brexit? Ik niet. In een democratie zijn alle varkens gelijk.

Johan Bollen 24 juni 2016 06:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8148070)

Wens hem proficiat met zijn onafhankelijkheid

zonbron 24 juni 2016 06:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 8148068)
Soros was net in goudmijnbedrijven gegaan las ik.

Soros is de linkerhand van Sir Jacob, uiteraard is hij van het een en ander 'op de hoogte'.

Hij verdient het dubbel en dik trouwens, na al die inzet...

George Soros explains being a NAZI collaborator was a happy time
https://www.youtube.com/watch?v=7WObTaaorgY

George Soros - Nazi Collaborator.mp4
https://www.youtube.com/watch?v=CW8ENFOCeBs

Move on...

Een aanrader:

History of George Soros (door LaRouchePAC)
https://www.youtube.com/watch?v=V18AKidyA4U

Jay-P. 24 juni 2016 06:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 8148077)
Moest de EU een democratischer structuur geweest zijn ipv een speelbal van de globalisten en zelfs buiteneuropese krachten was het niet tot een Brexit gekomen mijns inziens. Gewone mensen voelen ook wel aan dat de EU gepaard ging met een verlies van medezeggenschap (waar u blijkbaar niet echt in gelooft), een groter wordende kloof tussen arm en rijk, een kwasi zelfdestructieve migratie politiek waarvoor geen draagvlak bestaat enz. Over stekkers gaat het echt niet hoor.

Daarbij, prefereert u een EU met een speciale status voor het GB op een Brexit? Ik niet. In een democratie zijn alle varkens gelijk.

Probleem is natuurlijk dat de UK deel uitmaakt van die 'buiteneuropese krachten'. Maar dat terzijde?

Johan Bollen 24 juni 2016 06:22

Bijna alle stemmen geteld. Bijna 4 procent verschil. Cox was goed voor een 3 procent ten nadele van brexit schat ik.

Johan Bollen 24 juni 2016 06:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8148081)
Probleem is natuurlijk dat de UK deel uitmaakt van die 'buiteneuropese krachten'. Maar dat terzijde?

De Britten maakten steeds het onderscheid tussen Britain en Europe. Uiteindelijk blijft GB een Europees land. Net zoals Rusland trouwens. De buiteneuropese invloed op Europa komt vooral van de VS. Obama kwam dan ook even ongegeneerd zeggen op wie de Britten moesten stemmen. Vrij symbolisch.

pajoske 24 juni 2016 06:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 8148077)

IK ben in zekere zin blij dat die ambetante dikke nekken er uit trekken. Het zal er hopelijk toe leiden dat ons Europa sterker wordt. Maar dat wijzigt niks aan mijn standpunt dat de Britten een foute keuze maakten, en dat vooral de gewone man de dupe zal zijn. Ik heb in mijn eigen zaak heel duidelijk gezien dat Europa er voor gezorgd heeft dat producten relatief goedkoper geworden zijn voor de consument dankzij Europa. Iemand die meer dan 40 jaar in dezelfde handel zit kan vergelijken.

hurricane 24 juni 2016 06:27

Mooi zo. Europa is een onding dat alleen maar handenvol geld kost. Een soort van uitbolcontract voor uitgerangeerde politici.
En wat hebben ze concreet al gedaan ? Buiten wat idiote regeltjes opleggen, niks, nul, nada...

Jay-P. 24 juni 2016 06:28

Rusland ten westen van de oeral is meer Europees dan de Engelsen (Englanders) ooit kunnen zijn, niettegenstaande de genetische verwantschap van een groot deel met Angels & Saxen.

pajoske 24 juni 2016 06:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 8148087)
Mooi zo. Europa is een onding dat alleen maar handenvol geld kost. Een soort van uitbolcontract voor uitgerangeerde politici.
En wat hebben ze concreet al gedaan ? Buiten wat idiote regeltjes opleggen, niks, nul, nada...

Ongeveer 70 jaren vrede in Europa.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be