Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Taalgrens is stakingsgrens (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233417)

Witte Kaproen 11 juli 2016 21:43

1 Bijlage(n)
De schrik voorde Vlaamse Onafhankelijkheid zit er diep in bij de Franstaligen.
Als er geen tegenargumenten meer zijn ,
rest er alleen nog het spelen op de man ipv op de bal :roll:

Jay-P. 12 juli 2016 06:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8166810)

Kan ook niet anders: 'k zie daar een man zonder ballen.

Karel Martel B 12 juli 2016 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8166810)

Kroll, dat is radio mille collines light.

Karel Martel B 12 juli 2016 07:50

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door A340 (Bericht 8165630)
In een gebied waar 300.000 mensen wonen en 3.000.000 varkens worden gekweekt, met name West.Vlaanderen,
van daaruit kunt je toch geen beter taalgebruik verwachten.
M.a.w een westvlaamse boer op TV op zijn paasbest.

PORSCHE 12 juli 2016 08:05

Eric Van Rompuy op een leugen betrapt! Geert Bourgeois zie dat de meeste Vlamingen de Waalse stakingen beu zijn. Eric de depressieveling zei dat dit niet waar is. In welke eeuw leeft die klojo eigenlijk? Jaloers op zijn broertje omdat die meer carrière heeft gemaakt en hij maar enkel maar een lawaai- en amokmaker kan zijn. Heel veel Vlamingen zijn de Walen meer dan beu. De taalgrens = stakinggrens geworden en hopelijk snel een landgrens. Wij Vlamingen hebben Wallonië NIET nodig! Splitsen die handel, stoppen met de geldtransfers en Vlaanderen zal een begrotingsoverschot ipv. -tekort hebben. REPUBLIEK VLAANDEREN met een president en Wallonië mag zelfs het koningshuis hebben.

Boduo 12 juli 2016 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 8166930)
Eric Van Rompuy op een leugen betrapt! Geert Bourgeois zie dat de meeste Vlamingen de Waalse stakingen beu zijn. Eric de depressieveling zei dat dit niet waar is. In welke eeuw leeft die klojo eigenlijk? Jaloers op zijn broertje omdat die meer carrière heeft gemaakt en hij maar enkel maar een lawaai- en amokmaker kan zijn. Heel veel Vlamingen zijn de Walen meer dan beu. De taalgrens = stakinggrens geworden en hopelijk snel een landgrens. Wij Vlamingen hebben Wallonië NIET nodig! Splitsen die handel, stoppen met de geldtransfers en Vlaanderen zal een begrotingsoverschot ipv. -tekort hebben. REPUBLIEK VLAANDEREN met een president en Wallonië mag zelfs het koningshuis hebben.

Zijn "ze" nu bezig met die geldtransfers af te bouwen of is dat een fabeltje ?

quercus 12 juli 2016 09:20

Citaat:

De zuurtegraad van Eric Van Rompuy is verschrikkelijk hoog en neemt verder toe naarmate hij oud wordt. Hij kan het echt niet verwerken dat de Tsjevenpartij niet meer de eerste viool speelt. En zo zijn er in CD&V nog wel meer. Voeg daar nog aan toe dat hun "oplossing" voor de Arco-gedupeerden dreigt afgeketst te worden door de Europese Commissie, met alle gevolgen van dien op electoraal vlak.

Jay-P. 12 juli 2016 09:35

Citaat:

Heb dat individu maar 1x gekruist (begin jaren 80, op de Heysel destijds). Zelfs toen was hij al chagrijnig tov grotere broer, die zelf nog maar opkomend was. EVR had toen al zelfde vettige wijze van zich uitdrukken.
Een Kneusje

Jay-P. 12 juli 2016 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8166992)
De zuurtegraad van Eric Van Rompuy is verschrikkelijk hoog en neemt verder toe naarmate hij oud wordt. Hij kan het echt niet verwerken dat de Tsjevenpartij niet meer de eerste viool speelt. En zo zijn er in CD&V nog wel meer. Voeg daar nog aan toe dat hun "oplossing" voor de Arco-gedupeerden dreigt afgeketst te worden door de Europese Commissie, met alle gevolgen van dien op electoraal vlak.

Het is eerder dat in de vroegere CVP zelf hij nooit echt iet of wat betekende ten tijde van L. Tindemans.
De enige Van Rompuy die men binnenskamers 'kende' heette Herman, die een braaf volgzaam politiek leven opstartte in de Tweekerkenstraat.

Henri1 12 juli 2016 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8166896)
Kan ook niet anders: 'k zie daar een man zonder ballen.

Een man zonder ballen is geen man.

Henri1 12 juli 2016 13:40

Citaat:

Eric de depressieveling heeft wel gelijk.
En ondertussen gaat het burger-rippen gewoon door.......

Zipper 12 juli 2016 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8166992)

en zeggen dat hij vroeger zelf de "flamingante" rebel was binnen de CVP (toegegeven, lang geleden)

Xenophon 12 juli 2016 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8167307)
en zeggen dat hij vroeger zelf de "flamingante" rebel was binnen de CVP (toegegeven, lang geleden)

Tijdens de verkiezingen.

Pakt nu precies niet meer.

Pandareus 12 juli 2016 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8167346)
Tijdens de verkiezingen.

Pakt nu precies niet meer.

Hoe gaat De Wever dat volgens jou aanpakken, om bij de verkiezingen in 2019 terug als flamingant over te komen ?

Shadowke 12 juli 2016 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8167305)
Eric de depressieveling heeft wel gelijk.
En ondertussen gaat het burger-rippen gewoon door.......

maar over de miljardentransfers van noord naar zuid wordt niets gezegd door hypocriet Rikske. dat is (burger-rippen)²

Xenophon 12 juli 2016 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8167350)
Hoe gaat De Wever dat volgens jou aanpakken, om bij de verkiezingen in 2019 terug als flamingant over te komen ?

Ik moet zeggen, ik ben minstens even benieuwd als u.

We weten dat hij het kan uitleggen, er zal ook veel afhangen van het gedrag van de andere regeringspartijen. Neem Maggie Blockmans, de toegevingen aan de Walen wat betreft de artsen-quota's stuiten bij de Vlaming op enige weerzin.

Op zich is dat geen probleem voor de OVLD, ze hebben tenslotte niet veel Vlaamse kiezers meer door hun ostentatieve anti-Vlaamse gedrag. Als je de reacties leest in de pers zijn er verschillende bij die toch nog verschieten van dit gedrag. Stijl 'ik dacht dat Maggie een Vlaamse was', op zich is dat natuurlijk grappig, een Vlaamse in OVLD... :D
Hoe onnozel kan de kiezer nu eigenlijk zijn, er staat blijkbaar geen bovengrens op.

Alleszins, je begrijpt zo dat hoe dichter we het einde van de regeringstermijn naderen hoe meer het communautaire door de N-VA gepusht zal worden, de uitgesproken anti-Vlaamse reacties daarop door de traditio's worden steeds minder goed ontvangen bij veel kiezers.

Dus ja, we gaan zien. Voor mij is het simpel, hoe harder de traditioneel anti-Vlaamse partijen roepen over de N-VA hoe meer ik geneigd ben van weer N-VA te stemmen.
Hopelijk stellen veel mensen zich de vraag, komt de Vlaamse staat op korte termijn dichterbij door op het VB te stemmen?
Het antwoord is uiteraard neen.
We kunnen dan beter op de N-VA stemmen, al was het al alleen maar omdat de traditio's er razend van worden en het aan hun hart krijgen van zulke verkiezingsuitslag.

De schoofzak 12 juli 2016 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8167350)

Ne keer goed spuwen.
Liefst op een sos.

.

Pandareus 12 juli 2016 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8167364)

We weten dat hij het kan uitleggen, er zal ook veel afhangen van het gedrag van de andere regeringspartijen. Neem Maggie Blockmans, de toegevingen aan de Walen wat betreft de artsen-quota's stuiten bij de Vlaming op enige weerzin.

Op zich is dat geen probleem voor de OVLD, ze hebben tenslotte niet veel Vlaamse kiezers meer door hun ostentatieve anti-Vlaamse gedrag. Als je de reacties leest in de pers zijn er verschillende bij die toch nog verschieten van dit gedrag. Stijl 'ik dacht dat Maggie een Vlaamse was', op zich is dat natuurlijk grappig, een Vlaamse in OVLD... :D
Hoe onnozel kan de kiezer nu eigenlijk zijn, er staat blijkbaar geen bovengrens op.

Alleszins, je begrijpt zo dat hoe dichter we het einde van de regeringstermijn naderen hoe meer het communautaire door de N-VA gepusht zal worden, de uitgesproken anti-Vlaamse reacties daarop door de traditio's worden steeds minder goed ontvangen bij veel kiezers.

Dus ja, we gaan zien. Voor mij is het simpel, hoe harder de traditioneel anti-Vlaamse partijen roepen over de N-VA hoe meer ik geneigd ben van weer N-VA te stemmen.
Hopelijk stellen veel mensen zich de vraag, komt de Vlaamse staat op korte termijn dichterbij door op het VB te stemmen?
We kunnen dan beter op de N-VA stemmen, al was het al alleen maar omdat de traditio's er razend van worden en het aan hun hart krijgen van zulke verkiezingsuitslag.

Reken mij daar alvast niet bij, ik blijf bij mijn pronostiek van 27% voor n-va in 2019. Het dipje nu is overdreven, te sterke kleuring door het terrorisme dossier dat mensen terug op het blok een kiesintensie laat geven. Dat is volgens mij niet duurzaam. De economie gaat het snel weer overnemen en dan zit n-va terug in haar domein waar ze zich het meest concurrentieel kunnen opstellen. Van Overtveldt bijvoorbeeld rendeert als politicus van zodra hij over de economie en fiscaliteit kan praten. In een veiligheidscontext rendeert zo een politicus niet. Volgens mij kun je vanuit een terroristisch incident maximaal 6 maand echt politiek garen spinnen zoals het blok nu doet. Daarna begint de burger naar andere zaken terug te kijken die hij tijdelijk had weggezet door de sterke focus op veiligheid.
En dan gaat de verontruste burger terug kijken naar partijen die over iets anders kunnen spreken dan over makakken en de islam.

Pandareus 12 juli 2016 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8167369)
Ne keer goed spuwen.
Liefst op een sos.

.

Interessant. Dus als hij gaat spuwen op een sos dan is de burger vergeten dat hij de communautaire valies machtsgeil op zolder is gaan zetten voor 5 jaar in ruil voor postjes * ?

* : ik gebruik bewust ouwe VU retoriek om het je gemakkelijker te maken dit te begrijpen. :-D

Another Jack 12 juli 2016 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8167369)
Ne keer goed spuwen.
Liefst op een sos.

.

Behalve wanneer het is om een Vlaamse coalitie te vormen, dan is de sos steeds welkom... ;-)

quercus 12 juli 2016 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8167500)
Interessant. Dus als hij gaat spuwen op een sos dan is de burger vergeten dat hij de communautaire valies machtsgeil op zolder is gaan zetten voor 5 jaar in ruil voor postjes?

Kijk eens aan. Het is nochtans een luidop beleden credo van de belgicistisch georiënteerde trado's dat de Vlaming zich van het communautaire niets aantrekt, dat dit communautaire uitsluitend een zorg is van "vijf man en een paardekop". En nu zouden de Vlamingen met de volgende verkiezingen ineens "kwaad" zijn op BDW omdat hij het communautaire een tijdje in de koelkast heeft gezet? Lijkt mij weinig geloofwaardig.
N-VA zal opnieuw een heel behoorlijke score halen. Om de eenvoudige reden dat geen van al de trado-partijen (de Groentjes incluis) als een aantrekkelijk geloofwaardig alternatief naar voor komt.

Xenophon 12 juli 2016 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8167510)
Kijk eens aan. Het is nochtans een luidop beleden credo van de belgicistisch georiënteerde trado's dat de Vlaming zich van het communautaire niets aantrekt, dat dit communautaire uitsluitend een zorg is van "vijf man en een paardekop". En nu zouden de Vlamingen met de volgende verkiezingen ineens "kwaad" zijn op BDW omdat hij het communautaire een tijdje in de koelkast heeft gezet? Lijkt mij weinig geloofwaardig.
N-VA zal opnieuw een heel behoorlijke score halen. Om de eenvoudige reden dat geen van al de trado-partijen (de Groentjes incluis) als een aantrekkelijk geloofwaardig alternatief naar voor komt.

Ja, deze keer nog wel.

Hopelijk trekken ze weer geen Belgisch konijn uit de hoed.

De schoofzak 12 juli 2016 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8167503)
Behalve wanneer het is om een Vlaamse coalitie te vormen, dan is de sos steeds welkom... ;-)

Je maakt me wel bang.
Stel dat de kiezer de kaarten zo schudt dat ....

.

quercus 12 juli 2016 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8167503)

In 2014 toch niet. En daar zijn bij de sossen nog steeds "nie goe van".

marie daenen 12 juli 2016 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8167364)

2

Another Jack 12 juli 2016 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8167536)
Je maakt me wel bang.
Stel dat de kiezer de kaarten zo schudt dat ....

.

Maar dat is toch al ooit gebeurd, ben je Peeters II al vergeten?

Man, ik begin me echt zorgen te maken...

N-Vb 12 juli 2016 21:32

N-Vb spuwt op rijken en corruptici die geen belastingen betalen;

es ist zum kotsen

Henri1 13 juli 2016 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 8167360)
maar over de miljardentransfers van noord naar zuid wordt niets gezegd door hypocriet Rikske. dat is (burger-rippen)²

Zijn Walen dan minder waard dan uzelf ?

Shadowke 13 juli 2016 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8167736)

rond de pot draaien is jouw hobby zekers? want het is enkel getrol dat je wouwelt.

Shadowke 13 juli 2016 08:19

Citaat:

rond de pot draaien is jouw hobby zekers? want het is enkel getrol dat je wouwelt.

Pandareus 13 juli 2016 08:23

Citaat:

Dus jij besluit ook dat de vlaamse kiezer zich eigenlijk niets aantrekt van het communautaire, en om andere redenen op n-va stemt. Interessant.

PORSCHE 13 juli 2016 08:33

Citaat:

Je kent mijn antwoord nu al wel zeker :D

Maar wanneer een bepaalde bevolkingsgroep jaarlijks miljarden euro's nodig heeft van een andere groep dan kun je ze moeilijk nog evenwaardig noemen. In een bedrijf legt men verlieslatende delen stil dus waarom kan een land dat niet doen? Wanneer politici eens hun land als een bedrijf gaan bekijken en ook zo gaan handelen ... Maar in een verlieslatend deel maar blijven geld pompen en dat geld dan uit het winstgevend deel weg halen? Zo krijgt men op termijn twee verlieslatende delen en is het kalf verdronken.

De schoofzak 13 juli 2016 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8167594)
Maar dat is toch al ooit gebeurd, ben je Peeters II al vergeten?

Man, ik begin me echt zorgen te maken...

Ja, Peeters II en co. ben ik al vergeten.
Het enige dat ik nog weet is de uitslag van de laatste verkiezingen: de gele tsunami van de nva.

En sedertdien maak jij je zorgen; we weten het.

.

De schoofzak 13 juli 2016 09:16

Citaat:

Vind je dat nu zelf geen erg domme vraag ?

.

Henri1 13 juli 2016 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 8167756)

Kunt u niet gewoon antwoorden op de vraag ?

Zijn de Waalse landgenoten minder waard dan de Vlamingen. Dat was de vraag.

Henri1 13 juli 2016 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8167837)
Vind je dat nu zelf geen erg domme vraag ?

.

Neen, ik heb enkel de indruk dat sommigen hier van het idee zijn dat Walen minderwaardig zijn en minder rechten dienen te hebben.

Sukkelaar 13 juli 2016 09:30

Citaat:

Opnieuw vergeet je doelbewust het VB en nog erger de twee tussentijdse peilingen.

Zipper 13 juli 2016 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8167846)

als het op werken aankomt, zeker wel.

Sukkelaar 13 juli 2016 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8167548)
2

VB stemmen? Waarom uiteraard neen? Ik weet via gemeenteraadsleden dat NVA niet gelukkig is met de peilingen die een gevolg zijn van hun veranderde houding ten overstaan van het onafhankelijke Vlaanderen. . Dus stemmen voor het VB is geen verloren stemmen maar wel het gebruik van de zweep op de NVA.

PORSCHE 13 juli 2016 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8167846)

Kort en bondig : JA

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be