Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   "Vreemde talen" in de klas? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241344)

Libro 2 december 2017 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8586557)
Ze zullen 'iets' spreken, maar denk je dat ze bezig zullen zijn met hun 'Integratie in de Vlaamse Gemeenschap'?

Heb jij je zoon of dochter van 10 al wijs weten te maken wat de Vlaamse Gemeenschap is?

Wat hebben ze hier dan te zoeken?

Libro 2 december 2017 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8586546)
Die kinderen hun natuurlijke reaktie is dan volgens de Vlaams-Nationalisten op dit forum: we gaan nu Nederlands spreken, want dat is goed voor onze integratie in de Vlaamse gemeenschap.

Het is net niet hun natuurlijke reactie. Vandaar dat enige dwang noodzakelijk is.

Dadeemelee 2 december 2017 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8586579)
Wat hebben ze hier dan te zoeken?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8586594)
Het is net niet hun natuurlijke reactie. Vandaar dat enige dwang noodzakelijk is.

Ik heb eens 10 year old kid opgezocht:

Je ziet dat hij nadenkt over de Vlaamse Gemeenschap ;)

Libro 2 december 2017 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8586599)

Ik weet eigenlijk niet wat hierop geantwoord. Dit is zelfs voor mij te onnozel.

Zucht 2 december 2017 22:29

Trol die de draad wil laten ontsporen.

Dadeemelee 2 december 2017 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8586617)
Ik weet eigenlijk niet wat hierop geantwoord. Dit is zelfs voor mij te onnozel.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8586623)
Trol die de draad wil laten ontsporen.

Jullie denken dus écht dat een 10 jarige bezig is met zijn integratie in de Vlaamse Gemeenschap.

Ik weet even niet wat te zeggen :|

Zucht 2 december 2017 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8586629)
Jullie denken dus écht dat een 10 jarige bezig is met zijn integratie in de Vlaamse Gemeenschap.

Ik weet even niet wat te zeggen :|

Goed, houden zo ! Dan kan de draad weer on-topic komen.

Jan van den Berghe 2 december 2017 22:44

Citaat:

Jullie denken dus écht dat een 10 jarige bezig is met zijn integratie in de Vlaamse Gemeenschap.|

Als een groepje van een tiental leerlingen van zijn klas zich plotseling afzijdig houdt en onder elkaar hun eigen taal gebruikt, d

Jan van den Berghe 2 december 2017 22:45

Citaat:

Jullie denken dus écht dat een 10 jarige bezig is met zijn integratie in de Vlaamse Gemeenschap.|

Als een groepje van een tiental leerlingen van zijn klas zich plotseling afzijdig houdt en onder elkaar hun eigen taal gebruikt, dan zal die Vlaamse jongen zich uitgesloten voelen. De kans op spanningen en conflicten wordt groot.

Dadeemelee 2 december 2017 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8586650)
Als een groepje van een tiental leerlingen van zijn klas zich plotseling afzijdig houdt en onder elkaar hun eigen taal gebruikt, dan zal die Vlaamse jongen zich uitgesloten voelen. De kans op spanningen en conflicten wordt groot.

Geostrategische oorlogen tussen 10 jarige Vlaamse en anderstalige schoolkinderen.

Een nieuwe bedreiging voor een Onafhankelijk Vlaanderen :?

No Apologies 2 december 2017 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8586237)
Dus als ze met te veel zijn werkt dit contraproductief voor integratie?

Daar zit zeker waarheid in.

Diego Raga 2 december 2017 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8586363)
Ergens anders in deze draad kloeg iemand omdat men een blank kindje dwong met een zwart kindje om te gaan.
Maar een zwart kindje dwingen met een blank kindje om te gaan zou dan wel mogen.

Zo kennen we onze Vlaams-Nationalisten weer.

Droog je traantjes even en duid eens aan waar hier de racisten zitten::

"Een 13-jarige jongen uit Amsterdam was het enige blanke kind in zijn klas. En dat viel niet mee. Hij werd uitgescholden en weggepest. De tiener hield het twee maanden vol maar stortte dan in.

Mees uit Amsterdam-Noord heeft het echt geprobeerd in het Waterlant College maar uiteindelijk was het niet meer vol te houden. Zijn klasgenoten spraken alleen maar Turks en Marokkaans. De jongen vond geen aansluiting en zat steeds alleen in de kantine. Mees werd uitgescholden voor ‘kaaskop’ en ‘kut-Hollander’."

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...pest~ae473562/

Dadeemelee 2 december 2017 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8586665)
Droog je traantjes even en duid eens aan waar hier de racisten zitten::

"Een 13-jarige jongen uit Amsterdam was het enige blanke kind in zijn klas. En dat viel niet mee. Hij werd uitgescholden en weggepest. De tiener hield het twee maanden vol maar stortte dan in.

Mees uit Amsterdam-Noord heeft het echt geprobeerd in het Waterlant College maar uiteindelijk was het niet meer vol te houden. Zijn klasgenoten spraken alleen maar Turks en Marokkaans. De jongen vond geen aansluiting en zat steeds alleen in de kantine. Mees werd uitgescholden voor ‘kaaskop’ en ‘kut-Hollander’."

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...pest~ae473562/

Dus je pleit ervoor dat schoolkinderen hun eigen taal kunnen gebruiken op de speelplaats.

Allochtonen mogen kinderen met een andere taal niet pesten

Vlaams-Nationalisten mogen kinderen met een andere taal niet pesten.

Sounds fair :thumbsup:

Diego Raga 2 december 2017 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8586666)
Dus je pleit ervoor dat schoolkinderen hun eigen taal kunnen gebruiken op de speelplaats.

:thumbsup:

Ok, ga nu maar terug met je champion spelen, vort trolleke kwajongen.

Dadeemelee 2 december 2017 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8586669)
Ok

Zo denk ik er ook over.

marie daenen 3 december 2017 07:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8586546)
Je hebt groot gelijk, maar wat dacht je van dit:

Een groepje 10 jarige Marokkaanse kinderen hebben speeltijd.

Die kinderen hun natuurlijke reaktie is dan volgens de Vlaams-Nationalisten op dit forum: we gaan nu Nederlands spreken, want dat is goed voor onze integratie in de Vlaamse gemeenschap.

:crazyeye:

Ik dacht dat kinderen opgevoed moesten worden tot wat goed is voor hen...
Of wil je er francofoontjes van maken die, gezien hun deel van la Belgique er niets terecht van brengen???
En wat veel erger is op alle mogelijke en onmogelijke manieren dat deel van la Belgique dat wel werkt nog stokken in de wielen wil steken want zij hebben geleerd dat hun (kinderlijke) wil, democratie genoemd wordt en dus wet is...
Het is niet aan de kinderen om te beslissen wat wel of niet goed voor hen is, daar waar zij het op die leeftijd nog niet kunnen weten... en gezien la Belgique is het zeker niet aan de francofielen om daar commentaar bij te geven want zijzelf zijn het duidelijkste voorbeeld van hoe het niet moet...

marie daenen 3 december 2017 07:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8586557)
Ze zullen 'iets' spreken, maar denk je dat ze bezig zullen zijn met hun 'Integratie in de Vlaamse Gemeenschap'?

Heb jij je zoon of dochter van 10 al wijs weten te maken wat de Vlaamse Gemeenschap is?

Hewel de francofonie laat ons toch zien hoe het niet moet...
Denk je nu echt dat er nog een francofoon kind uit zichzelf Nederlands gaat praten... maar wat hij wel al kent is dat het volstaat om van zijn neus te maken om zijn gelijk te krijgen...
Waarom zouden die kinderen moeten inzitten met de Vlaamse gemeenschap???
Ze wonen erin, in meer dan de helft van de gevallen worden ze erdoor onderhouden... Zeg eens aan die kinderen dat hun vader of moeder geen onderhoudsgeld meer krijgt indien zij weigeren Nederlands te praten op school...
Hoe lang zal het duren of ze weten wel waarom ze in de Vlaamse scholen Nederlands moeten spreken...

Maar ja, wij hebben in la Belgique een slechtvarende francofonie om de mensen wijs te maken dat ze maar moeten doen wat ze graag doen en dat de overgebleven Vlamingen er wel voor zullen betalen...

marie daenen 3 december 2017 07:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8586576)
Wat brengt u ertoe om dat te stellen?

De francofiele indoctrinatie die hem met de paplepel ingelepeld werd... en daar vroegen ze ook niet of hij dat wou of niet...

marie daenen 3 december 2017 07:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8586599)

Neen, neen, het is een kind en dus denkt hij daar niet over na; maar wij hebben de grote francofonie om hem wel met alle macht wijs te maken dat de Vlaamse gemeenschap trol is...

Wat is het eerste dat vreemdelingen, vooral als ze in Bruxelles leven kennen??? Hewel dat is 'sale flamin'...
Er moet toch iemand zijn die dat bij hen erin stampt en dat zal zeker niet de Vlaamse gemeenschap zijn... Zou het kunnen dat het de franstalige gemeenschap is???
Hen op hun ouderdomspapieren nemend bestaat daar inderdaad geen enkele twijfel over...
Maar ja, het zijn de Vlamingen die racistisch zijn en daarom hebben de franstaligen de plicht alle nieuwkomers daar met hand en tand voor te waarschuwen...
Vive la Belgique en vive the hell hole, Bruxelles...

marie daenen 3 december 2017 07:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8586671)
Zo denk ik er ook over.

Jij nog denken???
Trollen als de beste francofiel, voor de rest zit er niets meer in je kop...

andev 4 december 2017 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8586177)
Volgens mij werkt zoiets contraproductief. De kinderen gaan een hekel krijgen aan Nederlands.

Zoals vele Franstaligen al generaties lang een hekel hebben aan het Nederlands? Die Franstaligen hebben vooral een eigen ruimte in Bruxelles en Wallonië. Hebben we nog een ruimte over voor Turken, Marokkanen, enz ?
Het is toch simpel: staat het hen hier niet aan, dat ze er weg blijven!

andev 4 december 2017 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8586363)
Ergens anders in deze draad kloeg iemand omdat men een blank kindje dwong met een zwart kindje om te gaan.
Maar een zwart kindje dwingen met een blank kindje om te gaan zou dan wel mogen.

Zo kennen we onze Vlaams-Nationalisten weer.

We zitten hier in België, niet in Afrika.
En dat moet zo blijven tenzij je uitkijkt naar Afrikaanse toestanden en gewoontes binnenkort.
Marokkanen, Turken enz die hier hun leven willen opbouwen (met liefst iets meer dan OCMW-klant zijn) moeten één van landstalen meester zijn na een aanvaardbare tijd. Zoniet hoepelen ze beter weer op!

andev 4 december 2017 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8586378)
Het is ook intellectueel oneerlijk. U suggereert dat ik een bepaald racistisch standpunt zou delen.

Ik heb daar niets van doen mee.

Alles is tegenwoordig "racistisch" aan het worden!
En dat zeggen diegenen die zelf de smerigste racisten zijn tegenover anderen!
Wij zijn toch maar ongelovige varkens die ze mettertijd hun lesje wel zullen leren, nietwaar?
Is ondertussen het woord "zwartje" racistisch, en "blanke" ook?

Universalia 5 december 2017 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8588179)
Zoals vele Franstaligen al generaties lang een hekel hebben aan het Nederlands? Die Franstaligen hebben vooral een eigen ruimte in Bruxelles en Wallonië. Hebben we nog een ruimte over voor Turken, Marokkanen, enz ?
Het is toch simpel: staat het hen hier niet aan, dat ze er weg blijven!

Het 'gekke' is dat alles wat onze grootouders en ouders en wijzelf opbouwden ze wel aanstaat anders hadden ze al lang terug weg geweest.

Plus kunnen ze van véél voordelen genieten.

Men blijft ze maar toesteken ...

De hamvraag is dan: In wat gaat dat uiteindelijk ontaarden? :roll:

alberto 8 december 2017 08:38

Citaat:

Bijna 20 procent minder studenten in lerarenopleidingen
https://www.demorgen.be/binnenland/b...ngen-bf6ff90b/

Daar verschiet ik niet van.

Universalia 9 december 2017 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 8591381)

Ik ook niet. 8O

Laten we hopen dat de robotica/AI het lesgeven uiteindelijk zal kunnen overnemen. :lol:

Robots likely to be used in classrooms as learning tools, not teachers

Humanoid Robot - Gemonoid HI-1 Android Prototype

Die kan 'les' geven. :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be