Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nationaal voetbalstadion: blame NVA. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241491)

De schoofzak 9 juli 2018 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8755216)
Bart De Wever doet veel beter dan het onderlijkfken. Hij perst Vlaanderen uit om in Antwerpen een super de luxe straatje te krijgen voor 15 miljard.

Herverkiezing verzekerd.

Lang Leve Bart Van Antwerpen!

Ik dacht nu wel dat de gemiddelde Antwerpenaar amper op de ring rijdt.
Wie rijdt daar wel op die ring?
Mensen van O en WVlaanderen, die in de haven moeten zijn, of zelfs verder naar de Kempen, Limburg of Nederland.
Of omgekeerd.

Vrachtwagens. Veel vrachtwagens op die ring. Maar weinigen komen uit Antwerpen-Centrum.

Werknemers. Die in de haven van Antwerpen komen werken. Werknemers die uit een ruime cirkel rond de stad afkomstig zijn. En belastingen betalen ... in hun woonplaats.

Wel, al die mensen die zich langs daar verplaatsen, genieten daar van, en worden nu met de overkapping een beetje mee uitgenodigd om te betalen dat de leefbaarheid in Antwerpen iets groener wordt.

Een onafhankelijk Vlaanderen zal vooral een mooi, gezond (en welvarend, cultureel-rijk) Vlaanderen zijn.

De schoofzak 9 juli 2018 14:07

Wie gaat de voetballiefhebbers een belgicistisch stadion bezorgen?
Coucke.

Waar gaat dat liggen, dat stadion? Op Brussels grondgebied.

Het is die voetballers van harte gegund.

Dadeemelee 9 juli 2018 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8755571)
Ik dacht nu wel dat de gemiddelde Antwerpenaar amper op de ring rijdt.
Wie rijdt daar wel op die ring?
Mensen van O en WVlaanderen, die in de haven moeten zijn, of zelfs verder naar de Kempen, Limburg of Nederland.
Of omgekeerd.

Vrachtwagens. Veel vrachtwagens op die ring. Maar weinigen komen uit Antwerpen-Centrum.

Werknemers. Die in de haven van Antwerpen komen werken. Werknemers die uit een ruime cirkel rond de stad afkomstig zijn. En belastingen betalen ... in hun woonplaats.

Wel, al die mensen die zich langs daar verplaatsen, genieten daar van, en worden nu met de overkapping een beetje mee uitgenodigd om te betalen dat de leefbaarheid in Antwerpen iets groener wordt.

Een onafhankelijk Vlaanderen zal vooral een mooi, gezond (en welvarend, cultureel-rijk) Vlaanderen zijn.

Ik betwijfel of de verkeersituatie daardoor veel beter gaat worden. Ze hadden die doorsteek naar Nederland verder oostwaarts moeten leggen.

Zipper 9 juli 2018 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8755578)
Ik betwijfel of de verkeersituatie daardoor veel beter gaat worden. Ze hadden die doorsteek naar Nederland verder oostwaarts moeten leggen.

Gij weet het beter dan zij die gedurende twintig jaar alle pro's en contra's hebben afgewogen ?? Op welke studie is uw bewering dan wel gebaseerd ???

Knuppel 9 juli 2018 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8755581)
Gij weet het beter dan zij die gedurende twintig jaar alle pro's en contra's hebben afgewogen ?? Op welke studie is uw bewering dan wel gebaseerd ???

Dadeemelee is de verpersoonlijking van een hele resem Grote Geesten. Wat die uit de mond van Dadeemelee laten horen mag niemand in twijfel trekken, zeker geen Vlamingen. 8-)

Dadeemelee 9 juli 2018 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8755581)

Er is ooit een studie geweest om een nieuwe autostrade aan te leggen van ergens tussen Brussel en Leuven Noordwaarts. Maar dat is niet doorgegaan waarschijnlijk wegens teveel ambras met onteigeningen.

Knuppel 9 juli 2018 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8755628)
Er is ooit een studie geweest om een nieuwe autostrade aan te leggen van ergens tussen Brussel en Leuven Noordwaarts. Maar dat is niet doorgegaan waarschijnlijk wegens teveel ambras met onteigeningen.

Een autosnelweg tussen Brussel en Leuven die "waarschijnlijk" niet is doorgegaan wegens teveel ambras met onteigeningen. Wat heeft dat met de Antwerpse Oosterweelverbinding te maken? En daar komt jouw expertise vandaan???

Zipper 9 juli 2018 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8755628)

dat is geen antwoord op mijn vraag

Knuppel 9 juli 2018 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8755706)

Er zal ook geen antwoord komen. De reden is duidelijk: hij weet van toeten of blazen.

Dadeemelee 9 juli 2018 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8755706)

Dat is dan spijtig voor jou :)

Knuppel 9 juli 2018 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8755720)
Er zal ook geen antwoord komen. De reden is duidelijk: hij weet van toeten of blazen.

Max van Dietschland 9 juli 2018 19:52

Blijkbaar zijn voor al die Belgicistische politici die nu luid staan roepen de Rode Duivels toch niet zo belangrijk want anders was er al lang een nieuw nationaal stadion gerealiseerd...

Knuppel 9 juli 2018 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 8755895)
Blijkbaar zijn voor al die Belgicistische politici die nu luid staan roepen de Rode Duivels toch niet zo belangrijk want anders was er al lang een nieuw nationaal stadion gerealiseerd...

Ach, ze wilden dat wel hoor, maar in het land waarvan de "eendracht" wordt bezongen heeft letterlijk ALLES héél véél voeten in de aarde om gerealiseerd te worden.

^_^ 9 juli 2018 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 8755138)
De oplossing is nochtans zeer eenvoudig, breek het Koning Boudewijnstadion af en bouw een nieuw, iets groter stadion, dat ook kan gebruikt worden voor atletiek en concerten, maar niet voor clubvoetbal.

Dat gaat niet, want de Brusselse PS heeft die gronden al beloofd aan een projectontwikkelaar.

^_^ 9 juli 2018 20:19

nog eens een mooi staaltje van rond-de-pot-draaien:

https://bx1.be/evere/rudi-vervoort-s...va-de-decider/

dus de vraag aan Rudi is of de optie van een nieuwbouw-stadion op de huidige locatie nu op tafel kan worden gelegd. ( wat 'm vooral NIET zegt, staat in mijn bericht hierboven )

Knuppel 9 juli 2018 20:27

Juist ja....
Zoals het ook de N-VA is die de nieuwe gevechtsvliegtuigen kiest. :roll:
En die persé de kerncentrales wil sluiten.:roll:

Dadeemelee 10 juli 2018 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 8755895)

Ik zie niet goed waar er in Vlaanderen of Brussel op een nieuwe plek een stadion voor >40,000 man kan gebouwd worden. Zie maar naar de perikelen rond het Club Brugge stadion.

Enige mogelijkheid is een bestaand clubstadion te vergroten of ergens in Wallonië. En als het in Wallonië zou zijn dan gaat er in Vlaanderen waarschijnlijk verontwaaardigd gehuil van Vlaams Nationalisten weerklinken.

Xenophon 10 juli 2018 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8756187)
Ik zie niet goed waar er in Vlaanderen of Brussel op een nieuwe plek een stadion voor >40,000 man kan gebouwd worden. Zie maar naar de perikelen rond het Club Brugge stadion.

Enige mogelijkheid is een bestaand clubstadion te vergroten of ergens in Wallonië. En als het in Wallonië zou zijn dan gaat er in Vlaanderen waarschijnlijk verontwaaardigd gehuil van Vlaams Nationalisten weerklinken.

Maar nee man, de Walen spenderen hun eigen geld zoals ze zelf willen.

Oh, wacht, je wil zeggen met Vlaams geld?

Dadeemelee 10 juli 2018 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8756188)
Maar nee man, de Walen spenderen hun eigen geld zoals ze zelf willen.

Oh, wacht, je wil zeggen met Vlaams geld?

Het Eurostadion zou gebouwd worden met privé-geld op grond eigendom van Bruxelles. Waar zag je daar Vlaams geld?

Zipper 10 juli 2018 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8756190)
Het Eurostadion zou gebouwd worden met privé-geld op grond eigendom van Bruxelles. Waar zag je daar Vlaams geld?

dat was enkel mogelijk indien RSCA er zijn thuis-matchen zou spelen. En zo zot zal Coucke niet zijn, denk ik.

Knuppel 10 juli 2018 10:57

Citaat:

In Vlaanderen.
Dat viel even tegen.

Xenophon 10 juli 2018 11:02

Citaat:

Zou.

Niet dus.

Dadeemelee 10 juli 2018 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8756203)
In Vlaanderen.
Dat viel even tegen.

Wel ik begrijp dat nog altijd niet: er zou een Nationaal voetbalstadion komen in Vlaanderen op kosten van privé investeerders en van Brussel.

Wat zien we: verontwaardigde Vlaams-Nationalisten die zeggen dat er geen morzel Vlaamse grond afgestaan zou worden. Dan denk ik: wat is dat nu voor een redenering?

Witte Kaproen 10 juli 2018 11:06

Citaat:

Geen "tweetalig stade Nationale " op Vlaams grondgebied .

Het is er dan ook niet gekomen en het zal er ook nooit komen.:-)

Witte Kaproen 10 juli 2018 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8756209)
Wel ik begrijp dat nog altijd niet: er zou een Nationaal voetbalstadion komen in Vlaanderen op kosten van privé investeerders en van Brussel.

Wat zien we: verontwaardigde Vlaams-Nationalisten die zeggen dat er geen morzel Vlaamse grond afgestaan zou worden. Dan denk ik: wat is dat nu voor een redenering?

Dat ze hun" Stade National "maar in Brussel bouwen .

Xenophon 10 juli 2018 11:08

Citaat:

Daar verschiet ik niet van.

Je hebt eigenlijk geen enkel idee over de realiteit in dit land.

Zipper 10 juli 2018 11:09

Citaat:

er staat een stadion ; dat ze het renoveren (met hun "privé investeerders).
Ghelamco vroeg 10miljoen € /jaar huurprijs per jaar aan RSCA. Roger Van den Stock heeft daar toen eens goed mee gelachen.

Dadeemelee 10 juli 2018 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8756219)
Daar verschiet ik niet van.

Je hebt eigenlijk geen enkel idee over de realiteit in dit land.

Als je bedoelt dat ik de Vlaams-Nationalisten en hun redeneringen niet begrijp, dan geef ik je gelijk ;)

Knuppel 10 juli 2018 11:11

Citaat:

Hans Bonte is nochtans geen Vlaams-nationalist.

Maar dat JIJ er niets van begrijpt, begrijpen Vlaams-nationalisten perfect.

Dadeemelee 10 juli 2018 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8756221)
er staat een stadion ; dat ze het renoveren (met hun "privé investeerders).
Ghelamco vroeg 10miljoen € /jaar huurprijs per jaar aan RSCA. Roger Van den Stock heeft daar toen eens goed mee gelachen.

Je bedoelt het Boudewijnstadion?
Die gronden zijn al besproken, maar moest het toch daar komen wees dan maar zeker dat Brussel dat niet gratis zal toestaan. Dan zal er een pak Nationaal (en dus ook Vlaams) geld ingepompt worden. Zo zie je maar.

Xenophon 10 juli 2018 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8756222)
Als je bedoelt dat ik de Vlaams-Nationalisten en hun redeneringen niet begrijp, dan geef ik je gelijk ;)

Klopt, je leeft nog in de tijd waar de Franstalige fils a papa de lakens uitdeelde in Vlaanderen.

Die is voorbij, getuige daarvan het afgeschoten stadium in Vlaanderen.

Knuppel 10 juli 2018 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8756222)

Gelukkig begrijp jij degenen die op steeds vernuftiger wijze alsmaar meer Vlaamse grond inpalmen zoveel beter.

Dadeemelee 10 juli 2018 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8756227)
Hans Bonte is nochtans geen Vlaams-nationalist.

Maar dat JIJ er niets van begrijpt, begrijpen Vlaams-nationalisten perfect.

Die wou het niet om andere redenen.

https://www.hln.be/regio/vilvoorde/t...vast~a8dcdff3/

Citaat:

Toekomstplannen Renault-fabriek muurvast
BONTE VRAAGT DEBLOKKERING PROJECT MET BAANWINKELS EN SPORT- EN RECREATIERUIMTEN

Knuppel 10 juli 2018 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8756228)
Die gronden zijn al besproken, maar moest het toch daar komen wees dan maar zeker dat Brussel dat niet gratis zal toestaan. Dan zal er een pak Nationaal (en dus ook Vlaams) geld ingepompt worden. Zo zie je maar.

Vlaanderen stond ook niet toe dat er een Brussels stadion op haar grondgebied kwam. Noch door middel van maffiapraktijken, noch door andere vormen van omkoperij. Geen wonder dat jij dat niet begrijpt.

Zipper 10 juli 2018 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8756228)

het moet er niet meer komen, het staat er. Dat ze het restaureren. En dus ook Vlaams ??? 2/3 vd Belgische uitgaven zijn sowieso Vlaams, ook de niet-Vlaamse, want die zijn uiteindelijk toch betaald door de Vlamingen (15Miljard/jaar)

Knuppel 10 juli 2018 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8756232)
Die wou het niet om andere redenen.

https://www.hln.be/regio/vilvoorde/t...vast~a8dcdff3/

Hij wilde het niet. De reden doet er niet toe.
En het komt er niet.

Schelfie 10 juli 2018 12:32

Citaat:

Nope, eigendom van de gemeente Grimbergen. In het VLaamse Gewest.

Net daarom dat de hele bouw niet doorging.

Knuppel 10 juli 2018 13:02

Het zou best kunnen dat Brussel grond bezit in Vlaanderen, maar Vlaanderen bepaalt wat er met die grond mag, of niet mag, gebeuren.

In Wallonië ligt nog genoeg grond braak. Dat Brussel daar maar grond koopt om haar ding te doen. Wallonië is bovendien niet vies van maffiapraktijken en geld. Véééél geld.

^_^ 10 juli 2018 13:15

Citaat:

In Grimbergen zitten CD&V, Open VLD en Groen in de meerderheid. En op welke manier heeft N-VA dan geen grond afgestaan?

Zipper 10 juli 2018 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 8756277)
Nope, eigendom van de gemeente Grimbergen. In het VLaamse Gewest.

Net daarom dat de hele bouw niet doorging.

Parking C ligt op het grondgebied van de gemeente Grimbergen, maar de grond is eigendom van de stad Brussel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be