![]() |
Citaat:
De lichamelijke en de geestelijke kant. Nu wil ik hiermede niet zeggen dat er geen maagdelijke ontvangenis geweest kan zijn, alleen anders geïnterpreteerd, namelijk dat bij die verkrachting ook nog sprake is geweest van de heilige geest van God die tot Maria is gekomen. De Romeinse soldaat vertegenwoordigt de lichamelijke kant, met name dat het christendom via de kruisiging van Jezus door de Romeinen in Rome terecht is gekomen op de troon van Caesar, die evenzeer een God was. Maar evenzeer dat Maria, lijdende onder die verkrachting als een vernedering omdat ze immers met Jozef zou trouwen, tot God heeft gebeden en die haar gebed heeft verhoord door tot haar te komen in de Geest. De waarheid is immers de eenheid van beide. En verder dat Jozef, die wordt gedacht als zijnde reeds een oude man, impotent geweest kan zijn, en dat de heilige geest ook van hem uit gegaan kan zijn als het goddelijke in hem. En zich aldus, wetende van Maria's verkrachting, daarmee heeft verzoend in zijn liefde voor haar, begrijpende dat zijn impotentie het tegendeel van die verkrachting heeft uitgelokt. Dit uit mijn atoomtheorie in plaatjes nummer 7 over Jezus. |
@harriechristus
Je bent niet in staat om onderscheid te maken tussen theorie en fantasie? |
Citaat:
De bibliotheek van Caesarea was bekend en bevatte heel wat zeer oude christelijke documenten. Deze bibliotheek telde in de tijd van Eusebius effe zowat 30.000 manuscripten... Dus, Eusebius woonde wel degelijk op de goede plaats om de geschiedenis van 'zijn' kerk te schrijven. Al te lichtzinnig het geschrift van Eusebius naar de prullenmand verwijzen, zou zeer onverstandig zijn. |
Citaat:
a -van die Romeinse soldaat is zelfs een beeld gevonden. b - Jozef was oud en waarschijnlijk impotent, wat de "heilige geest" verklaart als de liefde van de oude man voor zijn jonge vrouw. |
Citaat:
Overigens, het was geen beeld. Het was volgens wikipedia een normale grafsteen. |
Citaat:
Fantasie is de oerknal van de wetenschap en dat het leven zo maar vanzelf uit de dode materie zou zijn ontstaan en ons lichaam zomaar vanzelf zou werken. Dus je weet zelf het verschil niet tussen fantasie en werkelijkheid. Maar je hebt mijn atoomtheorie natuurlijk nooit gelezen, anders zou je niet zo dom reageren. Citaat:
![]() |
Citaat:
Nu noem je het een beeld. Hierboven noemde je het een standbeeld. Een standbeeld staat vrij in de ruimte. Maar dit beeld is verbonden met de staande grafsteen aan de achterzijde. Het is een sculptuur in hoog-reliëf en geen standbeeld. |
Citaat:
Van de andere kant zou het niet de eerste keer zijn dat een Romeinse soldaat zich zou vergrepen hebben aan een jong Joods meisje. We weten ook dat het legerkorps van de geciteerde Pant(h)era voordat het naar de Rijn vertrok, gelegerd was in Caesarea of omstreken (1ste cohort boogschutters). Maar dat is allemaal geen bewijs voor wat dan ook. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus ook hier zit je mis. En een feit is ook dat de wetenschap de evolutie noch de werking van het lichaam goed kan verklaren. Citaat:
|
Citaat:
En het berust op het boek van Paul Verhoeven: Jezus van Nazareth, op het feit dat de stad Sepphoris (in de buurt van Nazarereth) werd verwoest door de Romeinen, vlak na de dood van Herodus de Grote en het mogelijk is dat Jozef daar toen werkte als timmerman en ook Maria daar was en werd verkracht. Dit was een idee voor zijn film, die er helaas niet gekomen is. |
Citaat:
Ik begrijp eigenlijk niet dat je met een dergelijke flut-auteur zijn verhaal afkomt... |
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=16 Het Jezus-verhaal is een theorie, want gebaseerd op documenten en een voorwerp, een grafsteen, en je zogenaamde atoomtheorie is pure fantasie, fictie. Duidelijk? En verder valt mij op dat je pissig bent en gaat schelden als je wordt tegengesproken. Dat zegt genoeg over je werkelijke intenties. Nou, je bent beroemd hoor, als fantast. |
Citaat:
Als harriechristus al zo pissig kan zijn, wat zegt dat dan over zijn superieuren, de microwezentjes ? Zouden die ook zo heetgebakerd zijn ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
En ben je het daar niet mee eens, dan moet je met argumenten komen en niet zomaar wat zeggen. Jouw reacties zijn flut, dat wel...:-P |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn atoomtheorie is gebaseerd op logica en op feiten en zeer sterke argumenten. En dat kan van het hele Jezus verhaal niet gezegd worden. Het is slechts een mythe en de enige Christus die ook echt bestaat, dat ben ik, de enige die het bestaan van God kan bewijzen. Citaat:
Maar het is wel een feit dat je zelf helemaal niet in staat bent inhoudelijk te reageren, dus ik denk dat je mijn atoomtheorie zelfs nooit hebt gelezen. En alleen maar zeggen dat het fantasie is, is een zeer domme manier van reageren. Het is een uiting van totaal gebrek aan enig verstand en ook enig gebrek aan beschaving. |
Citaat:
Als men die periode wetenschappelijk wil onderzoeken, is het niet met priesters na te babbelen dat er vooruitgang geboekt zal worden. Of dacht je misschien dat het theologen zijn die bijvoorbeeld de Talpiot tombe hebben ontdekt en onderzocht ? |
Citaat:
En je eigen domme reactie op Paul Verhoeven (zonder enig argument) behoort daar dan ook nog bij. :-P |
Citaat:
Want wat je nu zegt zijn alleen maar verdachtmakingen zonder enige argumenten. Want ik denk toch niet dat priesters en theologen zo blij zouden zijn met dat verkrachtingsverhaal van Paul Verhoeven. En waarom zouden priesters en theologen niet in staat zijn de bijbel uit te pluizen en te analyseren? Kortom: je zegt maar wat. Ga het boek eens lezen, dan leer je nog eens wat. |
Citaat:
|
Citaat:
En neen, dat is -uiteraard- niet geschreven door een priester. |
Citaat:
|
Citaat:
Als je dan toch op je stokpaardje wilt vliegen doe het dan tegen terroristen, punkers, onruststokers, commies, hippies, skinheads. Okay je hebt een punt dat het allemaal wat wetenschappelijker kan. Maar nu lijk je precies de boze pa die de dromen van de kindjes wilt crushen. Kan ook wel voldoening schenken om je hiel te zetten op de smartphone van je zoon maar het is niet zo vriendelijk... |
Citaat:
Maar dat neemt niet weg dat Paul Verhoeven een flutboek heeft geschreven, op basis van wat bijeengesprokkelde info van priesters. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat wil niet zeggen dat als hij eens ernstig probeert te zijn dat hij met kut-referenties uit flutboekjes moet afkomen. |
Jezus is geboren omdat Maria overspel had gepleegd en om geen kletsen te krijgen van Jozef verzon ze dat het de "heilige geest was".
|
Citaat:
Citaat:
Zeer dom dus. |
Citaat:
Het seminarie bestaat uit Amerikaanse protestante theologen, eminente hoogleraren in de godgeleerdheid, filosofie, linguistiek en bijbelgeschiedenis. En de theorie dat de Romeinen Sepphoris verwoest hebben is van Dominic Crossan, een van de meest gelezen Amerikaanse theologen. En de mogelijkheid dat Maria verkracht zou kunnen zijn is van de theologe Jane Schaberg. En Paul Verhoeven heeft beide ideeën met elkaar gecombineerd voor zijn film. Niet zo gek bedacht naar mijn idee. En verder is ook de rest van zijn boek goed onderbouwd overeenkomstig wat er in de Bijbel staan. Maar ik neem aan dat jij het zelf nooit hebt gelezen en zomaar wat zegt. Enig argument heb ik daarom nog niet van je gehoord. |
Citaat:
Overigens niet helemaal uit eigen duim, maar op basis van andere theorieën van prominente theologen. Dus goed onderbouwd. Citaat:
Citaat:
Hij zegt zomaar wat en zou zelf wat meer wetenschappelijk te werk moeten gaan. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En zo is mijn atoomtheorie ook geen fantasie, dus ik zou dat dan ook maar eens gaan lezen en wat beter reageren voortaan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be