Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Hoofddoekenverbod in GO is niet langer houdbaar (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242581)

GandalftheGrey 26 februari 2018 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8655795)
U lijkt met maar niet te willen begrijpen? "Wij" moeten helemaal niets, laat staan hen redden. "Wij" bieden hulpverlening, onderwijs, recht op gezondheidszorg en sociale zekerheid.
Wat we niet moeten , is dat islamitisch gedachtengoed over vrouwen en hun positie acceptabel maken aan onze emancipatie.
Wanneer vrouwen zonder hoofddoek zonder respect worden behandeld is dit maar al te vaak door een man die vindt dat ze daartoe uitnodigt zonder hoofddoek. Mee nu? Daarom gaat de discussie de samenleving aan, ongeacht het standpunt van hoofddoekdraagsters.

Ik denk dat ik het bijzonder goed begrijp.

Jij lijkt de basisrechten van mensen in deze maatschappij niet te begrijpen.

Anna List 26 februari 2018 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey (Bericht 8655743)
Dat zal wel zijn.
Ik heb vooral de indruk dat het GO zich probeert te ontdoen van de druk die de moslimse scholenpopulatie in aantal op het systeem heeft.

Misschien dat de dialoogschool van Lieven Boeven verlichting brengt voor het GO.

Aan de ene kant is het goed dat het katholiek onderwijs hier na decennia eindelijk het roer lijkt om te gooien (edoch ik kijk de kat uit de boom). Aan de andere kant slaat het als een tang op een varken. Er is namelijk geen enkele goede reden meer om het katholieke net alsdusdanig in stand te houden.
Bovendien was het imo aan het overheidsonderwijs, als pionier met een maatschappelijke plicht, om dit soort dialoogschool te installeren. Maar daar gooiden ze de facto de deur dicht. Een gemiste kans.

de deur staat voor iedereen open, ze gooien de deur alleen dicht voor een ongewenste invloed van religie op school.

als de hoofddoek een onschuldig kledingsstuk is, dan is dat voor niemand ook een probleem. de rechtszaken om die hoofddoek door te duwen wijzen er echter op dat dit geen onschuldig kledingstuk betreft, maar een religieus machtsmiddel. reden te meer waarom het absoluut in geen enkele school thuis hoort.

GandalftheGrey 26 februari 2018 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8655800)
Kun je daar een mening over hebben, wanneer je overtuigd bent dat je religie verwacht dat je jezelf onderwerpt aan totaal andere normen en waarden?
hun religie geeft mannen recht op meerdere vrouwen, ruimere partnerkeuze, soms zelfs recht op seks binnen het huwelijk, ongeacht wat de vrouw daar zelf van vindt, er wordt vanuit een ander kader vertrokken.
Wie het als ongelijkheid al ziet draagt vaak geen hoofddoek meer of enkel om zichzelf te beschermen omdat de dwang groot is en ze teveel in haar vrijheid beperkt zou worden mocht ze die stap zetten.
Een eigen mening vormen is al een lange weg, vaak nergens geleerd.

Wij hebben geen hoofddoek in 'onze' cultuur ... Check de recente cijfers mbt misbruik van 'onze' vrouwen.

Wij hebben ook toegang tot meerdere partners. In alle denkbare constellaties. Alleen doen we daar van rechtswege een beetje hypocriet over. En moreel bekrompen.

Een eigen mening moet je leren vormen. Dat doe je misschien wel het meest effectief met een zo ruim en divers mogelijk referentiekader. Onderwijs kan daarbij een houvast bieden. Ook voor jouw onderdrukte moslima's. Behoudens dat je ze niet bij voorbaat van school stuurt.

Ik denk dat we de cirkel rond zijn gegaan.

GandalftheGrey 26 februari 2018 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8655844)
Uiteraard, dat juk is dan ook (zo goed als) voltooid verleden tijd. Dus niet verwonderd zijn, dat niemand (uitgezonderd sp-a en Groen) staat te springen om het islamitisch juk te gaan omarmen.

Het failliet van links vergoelijkt geen afbraak van onze eigen grondrechten door rechts.

GandalftheGrey 26 februari 2018 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8655886)
Niet speciaal. Maar ik geloof wel in een paar normen en waarden en dat zijn niet diegene van een volk dat kamelenkak pleegt te kneden om zichzelf te verwarmen.
Het spijt me maar ook niet omwille van de lieve vrede wil ik zo ver zakken.

O maar ik geloof ook heel sterk in de normen en waarden die zich vertalen in oa het EVRM.
Daarom dat ik terughoudend ben ten aanzien van maatregelen die in wezen die rechten uithollen. Waar overigens elke betrokken partij zich aan dreigt te bezondigen.

Ik val in herhaling, maar de problematiek inzake hoofddoek/onderwijs moet oordeelkundiger aangepakt worden dan de contraproductieve wijze van het GO.

GandalftheGrey 26 februari 2018 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8655962)
Bij het afwegen van botsende rechten, worden zij verondersteld wijs te zijn.

En als dat niet gaat, dat wijs zijn, dan moet de wet maar verfijnd worden. In het parlement.

Ge kunt dat tijdig doen,
of ge kunt wachten op een Trump.

Het toepassen van rechten moet ook met wijsheid gebeuren.
Dit verbod is een voorbeeld van onwijsheid.

GandalftheGrey 26 februari 2018 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8655965)
Cultuur, plichten en nog zo van die dingen, worden ook nogal eenzijdig geïnterpreteerd.

Het komt er uiteindelijk wel op neer: ik moet er niet van weten. Dus ik zal stemmen op een partij die daarin een houding aanneemt die beantwoordt aan mijn visie.
En die is vooral geïnspireerd op scheiding van staat en kerk, en godsdienstbeleving is geen publieke zaak. Neutraal onderwijs is dat wel.

Cultuur wordt beleefd door wie er met zijn beide voeten instaat.
Cultuur wordt geïnterpreteerd door wie er geen deel van uitmaakt.

Het is jouw goede recht om er niets van te hoeven te weten. En daar een gepaste politieke stem voor uit te brengen.

Godsdienstbeleving is een persoonlijke zaak. Ja. Maar mensen leven (best) niet in een eigen vacuüm. En zo worden de effecten van een persoonlijke overtuiging indirect een zaak die ook tot een publieke positionering dwingt. Maar de publieke sfeer is geen steriele ruimte. En de neutraliteit van de staat slaat in eerste instantie op de representativiteit van de staat ten aanzien van haar vrije, niet neutrale burgers. Neutraliteit betekent ook dat de staat zich als gelijkbehandelend opstelt tov haar burgers. De jure maar ook de facto.
En voorts is er natuurlijk de discussie over hoe de problematiek het meest efficiënt kan aangepakt worden.

GandalftheGrey 26 februari 2018 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8656012)
Sinds de religie het voorschrijft, he.

Het gebruik van hoofddoek, sluier , ... komt uit pre-islamitische tijden.
Het is geadopteerd geweest door de Islamitische religie.

GandalftheGrey 26 februari 2018 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8656114)
De meeste moslima's dragen het hoofddoek vrijwillig omdat ze racistische oriëntalistische haatdragende mensen zijn die er alles aan zullen doen om de oorspronkelijke bevolking op stang te jagen en om een wij zij verhaal te kunnen uitspelen en uitmelken. Hun religie helpt hen alle empathie die ze zouden kunnen voelen voor de mensen wiens samenleving ze binnen dringen volledig te smoren.

Oriëntalistische?

Wat een bizar begrip in deze zin.

Dat ze racistische en/of haatgevoelens zouden kunnen krijgen tgv oriëntalisme is dan weer niet zo moeilijk in te beelden. Je zou van minder. Maar misschien zijn ze gewoon wat nostalgisch.

GandalftheGrey 26 februari 2018 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8656116)
Op zich een goei zaak, de clash tussen beide culturen kan niet snel genoeg komen.

Het is maar wat je wil framen.

Misschien om de aandacht weg te houden van wat onze maatschappij effectief ontwricht.

De schoofzak 26 februari 2018 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8656115)
En denk je dat uw partijtje dat tegen zal houden? Droom lekker verder. We hebben de voorbije jaren al genoeg gezien. cfr Jambon/Bourgois....

Inderdaad: je moet het monster verslaan, zonder zelf een monster te worden.

Dat is het verschil tussen de partij die ik aanhang, en die andere partij.

Pericles 26 februari 2018 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey (Bericht 8656157)
O maar ik geloof ook heel sterk in de normen en waarden die zich vertalen in oa het EVRM.
Daarom dat ik terughoudend ben ten aanzien van maatregelen die in wezen die rechten uithollen. Waar overigens elke betrokken partij zich aan dreigt te bezondigen.

Ik val in herhaling, maar de problematiek inzake hoofddoek/onderwijs moet oordeelkundiger aangepakt worden dan de contraproductieve wijze van het GO.

Wie naar hier komt moet assimileren en als dat niet gaat moet men maar blijven waar dat men zat. Dat is niet alleem mijn mening maar ook bijvoorbeeld die van Geert Van Istendael.

GandalftheGrey 26 februari 2018 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8656127)
de deur staat voor iedereen open, ze gooien de deur alleen dicht voor een ongewenste invloed van religie op school.

als de hoofddoek een onschuldig kledingsstuk is, dan is dat voor niemand ook een probleem. de rechtszaken om die hoofddoek door te duwen wijzen er echter op dat dit geen onschuldig kledingstuk betreft, maar een religieus machtsmiddel. reden te meer waarom het absoluut in geen enkele school thuis hoort.

Met het wetgevend oordeel om de hoofddoek te verbieden , dat aan de rechtszaken is vooraf gegaan , heeft men er nu een nog sterker en gepolitiseerd symbool van gemaakt.
Een protestsymbool voor de gemeenschap in kwestie.

De ongewenste invloed van religie veruitwendigt zich niet in een lap stof gedrapeerd op iemands hoofd. Ongewenste invloeden van het ideologische soort worden bestreden in de breinen van de volgers met solide argumenten en motiverende, inspirerende voorbeelden.

De schoofzak 26 februari 2018 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey (Bericht 8656120)

En jij lijkt het misbruik van basisrechten van mensen in onze maatschappij niet te willen begrijpen.

Pericles 26 februari 2018 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey (Bericht 8656175)
Het is maar wat je wil framen.

Misschien om de aandacht weg te houden van wat onze maatschappij effectief ontwricht.

Wat is dat dan? Volgens mij is dat moslimgezeik.

GandalftheGrey 26 februari 2018 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8656179)

Het blijft een delicate evenwichtsoefening.

De schoofzak 26 februari 2018 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey (Bericht 8656181)
Met het wetgevend oordeel om de hoofddoek te verbieden , dat aan de rechtszaken is vooraf gegaan , heeft men er nu een nog sterker en gepolitiseerd symbool van gemaakt.

Goed zo ! Duidelijkheid is altijd goed.

Citaat:

De ongewenste invloed van religie veruitwendigt zich niet in een lap stof gedrapeerd op iemands hoofd. Ongewenste invloeden van het ideologische soort worden bestreden in de breinen van de volgers met solide argumenten en motiverende, inspirerende voorbeelden.

Ik wil op godsdienstig vlak in niemands brein interveniëren.
Gij zijt een aanhanger van Russische psychiaterpraktijken?

Anna List 26 februari 2018 09:44

Citaat:

als het niet slechts over een lap stof gaat, vanwaar dan de steeds maar herhaalde rechtszaken?
elke rechtszaak bevestigt en versterkt het gelijk van het GO! om dit religieus geladen symbool en machtsmiddel buiten te houden.

GandalftheGrey 26 februari 2018 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8656180)
Wie naar hier komt moet assimileren en als dat niet gaat moet men maar blijven waar dat men zat. Dat is niet alleem mijn mening maar ook bijvoorbeeld die van Geert Van Istendael.

Blijven waar men zat?
In de baarmoeder van de vrouw die, om wat voor reden dan ook, besloot naar België te komen om hier een leven proberen op te bouwen?

Wat zegt wijze Geert? Assimileren onder dwang of evolueren naar ... ?

GandalftheGrey 26 februari 2018 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8656182)
En jij lijkt het misbruik van basisrechten van mensen in onze maatschappij niet te willen begrijpen.

Volgens de uitspraak van deze rechter , en behoudens een uitspraak in beroep, misbruiken deze mensen hun basisrechten niet.
En nu?

Anna List 26 februari 2018 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey (Bericht 8656204)
Volgens de uitspraak van deze rechter , en behoudens een uitspraak in beroep, misbruiken deze mensen hun basisrechten niet.
En nu?

als die mensen echt vinden dat hun leven hier onmogelijk is zonder die hoofddoek, dan moeten ze maar naar ergens trekken waar die hoofddoek geen probleem is.

ik zou ze hier niet ongelukkig willen zien worden.

Pericles 26 februari 2018 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey (Bericht 8656201)
Blijven waar men zat?
In de baarmoeder van de vrouw die, om wat voor reden dan ook, besloot naar België te komen om hier een leven proberen op te bouwen?

Wat zegt wijze Geert? Assimileren onder dwang of evolueren naar ... ?

Wel het is hier geen moslimland. Als men ten volle zijn moslim zijn wil cultiveren, dat men dat verhuist naar een moslimland. Dat denk ik ervan.

GandalftheGrey 26 februari 2018 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8656185)
Wat is dat dan? Volgens mij is dat moslimgezeik.

De valse belofte van eindeloze groei op basis van uitputtelijke bronnen.
Dat mag je in alle denkbare contexten en connotaties opvatten.

alice 26 februari 2018 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey (Bericht 8656120)

Dan mag u dit beantwoorden " sinds wanneer is het een mensenrecht te mogen uitdragen dat vrouwen verantwoordelijk zijn voor het seksueel gedrag van mannen?3
Hoofddoeken zijn niet steeds en overal een basisrecht, bizar hoe tolerant u bent voor een totaal vrouwonvriendelijke ideologie en hoe onbedachtzaam u omgaat met de verworvenheden van emancipatie!
Het is eerder een basisrecht van alle vrouwen om te verwachten dat dit onderscheid tussen " goede" en "minder goede vrouwen" via hoofddoeken juist niet overal mag en kan, u pleit gewoon voor apartheid.
Wat met die vrouwen die nu al worden lastig gevallen omdat dit onderscheid er al is in publieke ruimtes? Die hebben geen basisrechten en zijn geen mensen?

Pericles 26 februari 2018 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey (Bericht 8656210)
De valse belofte van eindeloze groei op basis van uitputtelijke bronnen.
Dat mag je in alle denkbare contexten en connotaties opvatten.

Dat ook en een reden te meer om het land niet langer te blijven vullen met analfabeten die we levenslang gaan moeten onderhouden.

GandalftheGrey 26 februari 2018 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8656187)
Goed zo ! Duidelijkheid is altijd goed.

Ik wil op godsdienstig vlak in niemands brein interveniëren.
Gij zijt een aanhanger van Russische psychiaterpraktijken?

Ik denk het niet. Enlighten me please.

Jouw brein wordt dagelijks geïntervenieerd. Op diverse vlakken. Daar lijk je geen bezwaar tegen te hebben.
Geldt vanzelfsprekend voor iedereen.

alice 26 februari 2018 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey (Bericht 8656140)
Wij hebben geen hoofddoek in 'onze' cultuur ... Check de recente cijfers mbt misbruik van 'onze' vrouwen.

Wij hebben ook toegang tot meerdere partners. In alle denkbare constellaties. Alleen doen we daar van rechtswege een beetje hypocriet over. En moreel bekrompen.

Een eigen mening moet je leren vormen. Dat doe je misschien wel het meest effectief met een zo ruim en divers mogelijk referentiekader. Onderwijs kan daarbij een houvast bieden. Ook voor jouw onderdrukte moslima's. Behoudens dat je ze niet bij voorbaat van school stuurt.

Ik denk dat we de cirkel rond zijn gegaan.

Er is een reden waarom " wij" geen hoofddoeken moeten dragen.
"wij" hebben net zoals mannen toegang tot meerdere partner, ook daar is een reden voor. Daar doet niemand , ook niet van " rechtswege" moeilijk over. De reden is gelijke rechten voor mannen en vrouwen, die zijn niet komen aanwaaien hoor.
" wij" sturen niemand van school, sinds wanneer krijgen moslima's ander of apart onderwijs? Maar " zij" beperken de kansen van hun zussen en dochters en dat moeten we niet omarmen, maar juist ter discussie stellen.
Dus eigenlijk heeft u totaal en nergens een echt argument?

Recente cijfers misbruik? Weet u eigenlijk wel waarover u praat? In vluchthuizen vormen moslima's al jaren de grootste groep! IK krijg steeds meer de indruk dat u eigenlijk nergens iets over weet?

alice 26 februari 2018 10:09

Citaat:

Sinds wanneer is het onderdrukken van vrouwen een mensen of basisrecht? :roll:
Kom zeg, wat een salongeneuzel....

Anna List 26 februari 2018 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8656218)

²

het lijkt erop dat t m slechts om het trollen te doen is ...

Skobelev 26 februari 2018 10:33

Citaat:

En je ziet hoever je er al mee gekomen bent met jullie "verdraagzaamheid". Van kwaad naar erger.

Skobelev 26 februari 2018 10:35

Citaat:

Uw EVRM maakt u zo verplicht verdraagzaam tov van een totalitair geloof dat je uiteindelijk uw EVRM zal zien uitgehold worden door net diegenen waar je tolerant voor bent.

GandalftheGrey 26 februari 2018 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8656206)
als die mensen echt vinden dat hun leven hier onmogelijk is zonder die hoofddoek, dan moeten ze maar naar ergens trekken waar die hoofddoek geen probleem is.

ik zou ze hier niet ongelukkig willen zien worden.

Er zullen er ongetwijfeld zijn die deze keuze maken. Ze doen maar. Liever kwijt dan rijk die gevallen.
Er zijn er ook die het leven hier als moslim(a) prima vinden. Conformeren aan de wetten, studeren, werken, netjes belasting betalen, actief participeren en zich engageren voor allerlei doelen.
Dat zij dit alles mét hoofddoek doen maakt voor de buitenstaander geen wezenlijk verschil en beperkt die buitenstaander niet in zijn/haar eigen rechten.

Skobelev 26 februari 2018 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey (Bericht 8656233)
Er zullen er ongetwijfeld zijn die deze keuze maken. Ze doen maar. Liever kwijt dan rijk die gevallen.
Er zijn er ook die het leven hier als moslim(a) prima vinden. Conformeren aan de wetten, studeren, werken, netjes belasting betalen, actief participeren en zich engageren voor allerlei doelen.
Dat zij dit alles mét hoofddoek doen maakt voor de buitenstaander geen wezenlijk verschil en beperkt die buitenstaander niet in zijn/haar eigen rechten.

De Vlaamse Aboriginal moet de dagdagelijkse confrontatie met de islam en zijn volgelingen maar slikken?

TV-verslaafde 26 februari 2018 10:38

Citaat:

Hoe moet ik dat concreet zien? In ieder geval niet zoals de roden en de groensels, die tactiek was "als je ze niet kunt verslaan dan worden we lid van de club." Wat is de tactiek dan van de "grote leider"? :lol:

TV-verslaafde 26 februari 2018 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8656234)
De Vlaamse Aboriginal moet de dagdagelijkse confrontatie met de islam en zijn volgelingen maar slikken?

Jij kan ook wel overdrijven.

Anna List 26 februari 2018 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey (Bericht 8656233)

jawel, dat fnuikt het GO! in haar rechten, en dat zijn ook grondwetsrechten.
terwijl die hoofddoekers rechten niet geraakt worden omdat zij wel in andere scholen terecht kunnen.

TV-verslaafde 26 februari 2018 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8656218)

Stop met je gezaag en stem op Vlaams Belang. Er is een vijand (de islam) en er is een geneesmiddel. (Vlaams Belang) :lol: Of is die partij weer "creepy" ofzo, zeker?! Met u soort kunnen we toch ook niets aanvangen, he.

GandalftheGrey 26 februari 2018 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8656211)
Dan mag u dit beantwoorden " sinds wanneer is het een mensenrecht te mogen uitdragen dat vrouwen verantwoordelijk zijn voor het seksueel gedrag van mannen?3
Hoofddoeken zijn niet steeds en overal een basisrecht, bizar hoe tolerant u bent voor een totaal vrouwonvriendelijke ideologie en hoe onbedachtzaam u omgaat met de verworvenheden van emancipatie!
Het is eerder een basisrecht van alle vrouwen om te verwachten dat dit onderscheid tussen " goede" en "minder goede vrouwen" via hoofddoeken juist niet overal mag en kan, u pleit gewoon voor apartheid.
Wat met die vrouwen die nu al worden lastig gevallen omdat dit onderscheid er al is in publieke ruimtes? Die hebben geen basisrechten en zijn geen mensen?

Natuurlijk hebben die vrouwen dezelfde rechten en toegang tot juridische middelen om zich tegen dergelijke verwerpelijke aanvallen te verdedigen. Er moet heel hard tegen vrouwenmisbruik opgetreden worden. Heb ik eerder iets anders beweerd?

Zelfbeschikking impliceert dat iemand vrijelijk kan kiezen om zich te onderwerpen aan deze of gene regels. Een moslima die gedwongen wordt een hoofddoek te dragen wordt geschonden in haar recht. Het recht zal aan haar kant staan. Een moslima die gedwongen wordt als burger haar hoofddoek af te leggen wordt eveneens geschonden in haar recht. Ook zij zal haar gram kunnen halen bij de rechtbank.

Elke vrouw die tot eender wat gedwongen wordt heeft de rechtspraak aan haar kant.

Waarom doe je je voor als de feministische heiland die meent dat er maar aan 1 kant van het debat zielen gered moeten worden? Waarom herleid je niet aflatend de realiteit van toegepaste rechten tot iets wat enkel in jouw visie past? Als jij een autoritair of dictatoriaal rechtssysteem wil moet jij misschien verhuizen?

GandalftheGrey 26 februari 2018 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8656215)
Dat ook en een reden te meer om het land niet langer te blijven vullen met analfabeten die we levenslang gaan moeten onderhouden.

Daar ben ik het in principe mee eens.
Maar daar gaat deze discussie niet over.

Skobelev 26 februari 2018 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 8656238)
Jij kan ook wel overdrijven.

Dat hangt er maar vanaf waar je woont.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be