![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ter attentie van de Belzieke blinde mollen:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Die heldhaftige verzetstrijders van het laatste uur, hebben zelfs echte verstrijders en strijderster op gruwelijke manieren behandel. |
Er is hier weer veel spreekwoordelijke inkt gevloeid over een gebeuren dat feitelijk een futiliteit is vergeleken met veel andere meer dramatische zaken. Omdat het nu eenmaal over mijnheer/mevrouw Anuna gaat en er bepaalde vlaggen waren.
Een echte symbolenstrijd dus die enkel maar onderstreept hoe geladen en gepolariseerd de samenleving wel geworden is en de vlam in de pan kan slaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
uitgevonden in de 19e eeuw. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben niet zo’n vlaggenman. Ik ben eigenaar van 0 vlaggen. Hier in het dorp hangen de Europese, Belgische en officiële Vlaamse. Dat is best ok voor mij. |
Citaat:
|
Citaat:
Ben al een tijdje aan het zoeken, maar ik kan nergens in de officiele Vlaamse kleuren het rood terugvinden. De leeuwenvlag met rode klauwen en tong werd door Raad voor de Nederlandse Cultuurgemeenschap in 1973 gekozen. En die raad bestond vooral uit CVPers. Maar dat rood kan in nergens terugvinden in de officiele Vlaamse kleuren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De Zuid-Koreaanse vlag vind ik mooi maar ik heb verder geen bijzondere band met dat land. Idem dito voor de Australische vlag. Dat zuiderkruis staat er mooi op maar ik heb geen speciale pro-Australie sentimenten. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Veel toponiemen in Wallonië hebben een germaanse oorsprong. |
Citaat:
Vlaanderen is voor mij geen natie en Vlaams geen nationaliteit. En ja, er zijn veel weerstanders gesneuveld. Maar wat veel van de verzetstrijders van het laatste uur niet wisten, was de het verzet seks als wapen gebruikte om aan informatie te geraken. En veel van de jonge vrouwen die zich inzette om via die weg aan informatie te geraken werden door de idioten na bevrijding gruwelijk mishandeld en in sommige gevallen zelfs vermoord als dank voor hun zelfopoffering en inzet voor hun volk. |
Citaat:
Als je in de plaats van de officiële Vlaamse Vlag de collaboratievlag gebruikt. Wat wil je daarmee zeggen? |
Citaat:
|
Citaat:
Hij was gevlucht naar Franco Spanje, en heeft het daar nog uitgezongen tot in de jaren '90 |
Citaat:
|
Citaat:
:? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Een leider van de sossenjongeren was beledigd door leeuwenvlaggen en heeft heel dit circus gestart, en zijn sossenvriend Chokri ging dit oplossen.
En toevallig werden Anuna-volgers even later ook belaagd door Vlaamse vlaggen, chapeau voor de voorzienigheid van Chokri en Kaoutar. Op Dranouter was er geen probleem voor de Clap-actie, wel boe-geroep, maar geen agressie met Vlaamse vlaggen. De Limburgers zijn blijkbaar extremer Vlaams dan de West-Vlamingen. Of misschien waren er in Dranouter niet genoeg SPA partijkaders die de organisatie konden overtuigen dat er een progleem was. Anuna en haar klimaatbeweging heeft zich mogelijk weer eens laten "pakken" door gretige partijpolitiek, en ook Pukkelpop zal dit gepolitiseerde imago nu verder met zich dragen. https://www.demorgen.be/nieuws/hoe-z...eeuw~b95fd4e1/ |
Citaat:
Maar al die alt right machos die uit hun pedo bol gaan. Anunatastic. |
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Heb je het nieuwste boek van Johan Sanctorum, “Na het journaal volgt het nieuws” gelezen? Sanctorum is filosoof, publicist en criticus. Zijn boek gaat over waarheid en fictie in de media. Is nieuws al dan niet fake? Een verbijsterend boek over de vierde macht! Verkrijgbaar bij Doorbraak, maar ook bij bol.com. DOEN! |
Citaat:
Dus, op die verkeerde inschatting van sterkte na, wat heb jij tegen die "collaboratie vlag" ? |
Citaat:
|
Citaat:
Is het niet eerder de vraag waarom men nu rondloopt met de vlag van de losers uit WOII terwijl de Vlaming wel degelijk zijn eigen vlag heeft. ? Moest die niet bestaan, dan had die nostalgische kijk richting het verleden nog een -kwestieus- nut gehad. Maar sinds 1973 hebben we een Vlag van Vlaanderen. Waarom dan zitten own-goals scoren nu in 2019 ? Wie met een Vlaams symbool wil naar buiten komen, heeft zijn vlag. Wie met een collaborateurs symbool (de losers:lol:) wil pronken heeft dat geel-zwarte vod. |
Citaat:
Spoort behoorlijk goed met de gebruikte bewoordingen vanuit Pukkelpop hee : "collaborateursvlag". 8-) |
Citaat:
Citaat:
In mijn analogie staat de EU dus als de hoopgevende sterke partner die voor de Vlamingen het Derde Rijk was, de Soviet Unie voor Belgie, de officiele vlaamse vlag die die de soviet unie aan Oekraine toekende, en het vlaggetje met het EU symbooltje bij, als de collaboratie vlag. |
Citaat:
Men heeft hem inderdaad met rust gelaten. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be