Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Euforie zelfverklaarde nepdemocraten wankelt volgens de pers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252829)

cato 9 april 2020 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9293177)
Kun je nog even samenvatten wat er nog zoal mis is in La Belgique ?

Veel te veel schulden en veel te veel regeringen.
Eindeloos politiek spelletjes spelen van de Francofielen ,
om te voorkomen dat de grote partijen van Vlaanderen gaan meeregeren.

quercus 9 april 2020 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9291843)
Ze stellen geen alternatief voor. Zoals altijd. Ze kankeren gewoon omdat ze er niet bij zijn. Eigen schuld, dikke bult.

Ze zijn er niet bij omdat de francofone politici van PS, Ecolo en MR sedert 26 mei 2019 praktisch onafgebroken een veto hebben uitgesproken tegen NVA. Ze hebben de schutkring, die aanvankelijk uitsluitend tegen het Vlaams Belang gericht was, moedwillig uitgebreid tot NVA. Dat zal de francofone politici nog erg zuur opbreken. En de Vlaamse collabo’s evenzeer.

Het Oosten 9 april 2020 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9293253)
Ze zijn er niet bij omdat de francofone politici van PS, Ecolo en MR sedert 26 mei 2019 praktisch onafgebroken een veto hebben uitgesproken tegen NVA. Ze hebben de schutkring, die aanvankelijk uitsluitend tegen het Vlaams Belang gericht was, moedwillig uitgebreid tot NVA. Dat zal de francofone politici nog erg zuur opbreken. En de Vlaamse collabo’s evenzeer.

Neen, ze zijn er niet bij omdat ze zijn gaan lopen uit de regering Michel. En omdat ze hovaardig dachten dat ze nadien 'incontournable' waren. Quod non.

dpg 9 april 2020 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9293265)
Neen, ze zijn er niet bij omdat ze zijn gaan lopen uit de regering Michel. En omdat ze hovaardig dachten dat ze nadien 'incontournable' waren. Quod non.

En nu zijn ze irrelevant samen met het vb-uitschot en de PVDA.

Elio di Supo 9 april 2020 20:58

Citaat:

Alles kaat koet.

Another Jack 9 april 2020 21:11

Er zijn te veel migranten in ons land en die willen maar niet assimileren, ze blijven met hun hoofd en hart in hun thuisland leven!

Sounds familiar, Elio?

Elio di Supo 9 april 2020 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 9293315)
Er zijn te veel migranten in ons land en die willen maar niet assimileren, ze blijven met hun hoofd en hart in hun thuisland leven!

Sounds familiar, Elio?

Verklaar u nader.

Another Jack 9 april 2020 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9293326)
Verklaar u nader.

Ik kan het niet duidelijker formuleren.
Is dat een discours dat nieuw is voor u?

fox 9 april 2020 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9291862)
Dat is ook het gevolg van wat we nu zien.

In een democratie moet je kunnen verdragen dat er coalities worden gevormd zonder jouw favoriete partij. Let wel, ik ben tegen cordons hoor.

De N-VA had gewoon na zo'n slechte uitslag moeten zeggen: wij gaan de oppositie in en steunen wat goed is. Punt andere lijn.

Ik ben het volledig met u eens. Zegt u dan ook dat CD&V, Open VLD en SPA ook voor de oppositie moesten kiezen omwille van exact dezelfde reden? Want hun uitslag was ook slecht hé. NVA verloor 24% van zijn zetels, CD&V 33%, SPA 30% en Open VLD dit het minst slecht met een verlies van 14% van hun zetels.

fox 9 april 2020 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9293265)

Tja, we zitten ondertussen 1,4 jaar zonder volwaardige regering. We kunnen dus stellen dat het zonder NVA toch ook niet zo goed lukt hé. En het misbaksel Wilmes 2 ligt ook weeral bijna op zijn gat. Maar hey, alles onder controle in Belgie hoor. Man man man, je bent ziende blind.

Elio di Supo 9 april 2020 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 9293337)
Ik kan het niet duidelijker formuleren.
Is dat een discours dat nieuw is voor u?

Ik gaf u gewoon de kans om u te verduidelijken. U heeft blijkbaar een grudge. Ik weet niet goed op welke post van mij u reageert noch waar u naar toe wil.

Dus neen, u bent niet zo duidelijk als u dat zou willen.

quercus 10 april 2020 07:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9293348)
Ik gaf u gewoon de kans om u te verduidelijken. U heeft blijkbaar een grudge. Ik weet niet goed op welke post van mij u reageert noch waar u naar toe wil.

Dus neen, u bent niet zo duidelijk als u dat zou willen.

Hij zal geen verduidelijking geven. Open en eerlijk communiceren is voor sommigen buitengewoon moeilijk.

praha 10 april 2020 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9293343)
Ik ben het volledig met u eens. Zegt u dan ook dat CD&V, Open VLD en SPA ook voor de oppositie moesten kiezen omwille van exact dezelfde reden? Want hun uitslag was ook slecht hé. NVA verloor 24% van zijn zetels, CD&V 33%, SPA 30% en Open VLD dit het minst slecht met een verlies van 14% van hun zetels.

?
Dus met allen in de oppositie ?

Behalve diegenen die erop vooruit gegaan zijn zoals pvda,vb, groen, en nog enkel splinterpartijen en dan proberen een coalitie te vormen voor een regering met een Waalse meerderheid om achteraf te komen zagen dat er niks uit de bus valt of iets met geen Vlaamse meerderheid

Fijn plan

fox 10 april 2020 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 9293487)
?
Dus met allen in de oppositie ?

Behalve diegenen die erop vooruit gegaan zijn zoals pvda,vb, groen, en nog enkel splinterpartijen en dan proberen een coalitie te vormen voor een regering met een Waalse meerderheid om achteraf te komen zagen dat er niks uit de bus valt of iets met geen Vlaamse meerderheid

Fijn plan

Dat is het plan van vrijheid he. Als je verliest dan ga je naar de oppositie.

Het Oosten 10 april 2020 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9293343)

Er ligt niets op zijn gat. Mensen met verantwoordelijkheidszin werken zich uit de naad om de corona-crisis te bemeesteren, terwijl anderen gaan lopen. En het zijn de vaandelvluchtigen en deze die aan de kant blijven staan die steeds maar kritiek hebben op alles en nog wat .

Henri1 10 april 2020 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9293344)
Tja, we zitten ondertussen 1,4 jaar zonder volwaardige regering. We kunnen dus stellen dat het zonder NVA toch ook niet zo goed lukt hé. En het misbaksel Wilmes 2 ligt ook weeral bijna op zijn gat. Maar hey, alles onder controle in Belgie hoor. Man man man, je bent ziende blind.

U start dus op de datum dat Bardogan besloot te gaan lopen?

praha 10 april 2020 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9293499)

Ja ge hebt die vrijheid, okay...'t zou maar erg zijn van niet.
Zo ook heb je de vrijheid niet met iemand in zee te willen...iets wat hier op forum niet echt geapprecieerd wordt en gelijk 'ondemocratisch' krijgt opgekleeft

Maar elke partij moet dat voor zichzelf uitmaken
De nva blijft wel de grootste zowel in aantal als gewicht.

Doch zie ik een verschil
Door dat grote verlies hadden ze een beetje gereserveerd mogen omspringen bij de onderhandelingspogingen.

praha 10 april 2020 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9293510)
U start dus op de datum dat Bardogan besloot te gaan lopen?

:-)

Zipper 10 april 2020 08:56

Citaat:

"Tout baigne" (dans la merde bien entendu).

Vette Pois(s)on 10 april 2020 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 9293315)

Sounds familiar, Elio?

de waarheid komt uit een kindermond?

Pandareus 10 april 2020 09:06

Citaat:

Correctie : als je de coalitiegesprekken verliest, dan ga je naar de oppositie.

Vette Pois(s)on 10 april 2020 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9293546)
Correctie : als je de coalitiegesprekken verliest, dan ga je naar de oppositie.

dat waren van in de beginnen al oppositiegesprekken

geen vlaams verraad, geen deelname, wetewel

Universalia 10 april 2020 09:49

En nog maar eens Wilmès (MR)

Wilmès blijft zoeken naar cohesie: 'Ontbreekt leiding'

Uit het artikel gegrepen:

Citaat:

De politieke kracht die nodig is om de kritiek af te schudden, onder meer in de Kamer, en tegelijk haar ploeg in handen te nemen, lijkt premier Sophie Wilmès (MR) te ontbreken.

Another Jack 10 april 2020 09:51

Citaat:

@Elio
Ik gaf een antwoord op bovenstaande vraag.

Jay-P. 10 april 2020 10:20

Djiezes, waarom zo zurig en uiterst defensief gedrag in al die topics, Jack?
Adem, lach en leef. 't Is 't enig leven dat je hebt!

praha 10 april 2020 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 9293558)
dat waren van in de beginnen al oppositiegesprekken

ja zeg dat wel ...maar dan wel van de kant de nva hé

Anders komt ge daar niet als vermeend 'incontournable' wat communautaire brol verkondigen
En al zeker niet als ge aanzienlijk wat gewicht hebt verloren tegen een potentiële coalitiepartner die er aanzienlijk wat gewicht heeft bijgewonnen

Zephyrkaos 10 april 2020 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 9293624)

Anders komt ge daar niet als vermeend 'incontournable' wat communautaire brol verkondigen
En al zeker niet als ge aanzienlijk wat gewicht hebt verloren tegen een potentiële coalitiepartner die er aanzienlijk wat gewicht heeft bijgewonnen

De Nva is dood , komende regering zonder de nva , de kiezers naar de VB en de regering achter de regering Wilmes I zal weer zonder het VB zijn

als de nva en vb beginnen met te regeren zijn ze kapot
ze moeten dan stoppen met Belgie bashen

Another Jack 10 april 2020 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9293622)
Djiezes, waarom zo zurig en uiterst defensief gedrag in al die topics, Jack?
Adem, lach en leef. 't Is 't enig leven dat je hebt!

Oei, ik heb precies nog tegen een andere slecht geïntegreerde migrant zijn kar gereden....

Jay-P. 10 april 2020 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 9293640)
Oei, ik heb precies nog tegen een andere slecht geïntegreerde migrant zijn kar gereden....

:? Da's nu exact wat ik bedoel.
Leef wat vent: 't Is 't enige dat ge hebt in je miserabel bestaan! :cheer:

Tavek 10 april 2020 10:36

Citaat:

Waarom ?

Een partij die van pakweg 20 naar 15 % gaat, vertegenwoordigt wel nog 15 % en moet zijn best doen om die 15 % ook effectief het beleid te geven dat ze wensten.

Dat winnen/verliezen verhaal is leuk voor de gazetten en politicologen, maar daar blijft het dan ook bij.

Another Jack 10 april 2020 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9293647)
:? Da's nu exact wat ik bedoel.
Leef wat vent: 't Is 't enige dat ge hebt in je miserabel bestaan! :cheer:

"Mijn leven is het enige wat ik heb in mijn miserabel bestaan."
Heb je nog meer van die Oosterse wijsheden? :lol:

Moest mijn leven of mijn bestaan u voor de rest intrigeren > koetjes&kalfjes > forummer van de week > vraag het aan Jack!

Dit is "Binnenland"

Het Oosten 10 april 2020 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 9293659)
"Mijn leven is het enige wat ik heb in mijn miserabel bestaan."
Heb je nog meer van die Oosterse wijsheden? :lol:

Moest mijn leven of mijn bestaan u voor de rest intrigeren > koetjes&kalfjes > forummer van de week > vraag het aan Jack!

Dit is "Binnenland"

Let wel, Oosterse wijsheden zijn zeer dikwijls niet te versmaden. Ook op dit forum waar ze regelmatig verschijnen. Het is maar dat u het weet.

Another Jack 10 april 2020 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9293677)
Let wel, Oosterse wijsheden zijn zeer dikwijls niet te versmaden. Het is maar dat u het weet.

Ja ja...
Ik zou niet twijfelen om me erin te verdiepen, moest het me boeien...

fox 10 april 2020 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9293649)
Waarom ?

Een partij die van pakweg 20 naar 15 % gaat, vertegenwoordigt wel nog 15 % en moet zijn best doen om die 15 % ook effectief het beleid te geven dat ze wensten.

Dat winnen/verliezen verhaal is leuk voor de gazetten en politicologen, maar daar blijft het dan ook bij.

Ja man, zeg dat tegen vrijheid hé. Hij kwam ermee af dat NVA de oppositie in moest omdat ze achteruitgegaan waren.

daiwa 10 april 2020 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 9293531)
J
Door dat grote verlies hadden ze een beetje gereserveerd mogen omspringen bij de onderhandelingspogingen.

Alle partijen buiten de drie gekende verloren fors !

Tavek 10 april 2020 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9293685)
Ja man, zeg dat tegen vrijheid hé. Hij kwam ermee af dat NVA de oppositie in moest omdat ze achteruitgegaan waren.

De NVA heeft de kapitale fout gemaakt om in de shock van de verkiezingsnederland het confederalisme te eisen. De verkiezingen zijn daar niet over gegaan, dus op dat moment hebben ze de kleine kier die openstond, volledig dichtgesmeten. Confederalisme en staatshervormingen waren no-go voor de Franstalige partijen en ook enkele Vlaamse partijen.

Wat hadden ze dan verwacht ?

praha 10 april 2020 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9293685)

neen niet moesten maar dat het misschien wijs zou geweest zijn.

En ja dat is te overwegen (en toch weer niet omdat het tevens oblivion inhoudt) daar de nva het zwaar moest kunnen spelen vanwege de hete asem van het vb in hun nek tijdens de onderhandelingen en dat met veel minder gewicht als de vorige reis
Waarom denkt ge dat bdw op het laatste (wegens corona) toch nog een kans zag om zonder al teveel kleerscheuren erin te stappen ?

Jay-P. 10 april 2020 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9293696)
De NVA heeft de kapitale fout gemaakt om in de shock van de verkiezingsnederland het confederalisme te eisen. De verkiezingen zijn daar niet over gegaan, dus op dat moment hebben ze de kleine kier die openstond, volledig dichtgesmeten. Confederalisme en staatshervormingen waren no-go voor de Franstalige partijen en ook enkele Vlaamse partijen.

Wat hadden ze dan verwacht ?

Geen voor- of tegenstander persoonlijk van de N-VA. Als buitenstaander zag ik dat ze geblooperd hebben.
Niks meer. Niks minder.
Bart van A. kan die fundamentele misser opnemen in zijn CV. Pech voor hem.
Theo ook. -> spijtig maar waar.

Pandareus 10 april 2020 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 9293624)

Ze hebben idd 2 stommiteiten gedaan :

1)vanuit hun verzwakte positie en zonder daarvoor zelfs ook maar 1 bondgenoot te hebben mordicus toch terug beginnen memmen over confederalisme...

2)de franstalige gesprekspartners noch lekker wat zitten te jennen door doelbewust Theo Francken te sturen...

samengevat : nul op tien voor tactiek. Inzake politiek amateurisme is dit vergelijkbaar met Van Besien die ging lopen in Antwerpen, of Calvo die verzoop in het moeras van de salariswagens.

praha 10 april 2020 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9293694)
Alle partijen buiten de drie gekende verloren fors !

ja en ?
Wat heeft dat er nu weer mee te maken ?

Het moet (liefst) gaan over zwaargewichten waar nog een mogelijke potentiële coalitie met te vormen was
Awel van die zwaargewichten verloor de nva aanzienlijk zowel procentueel in representatie van volk, in zetels en in gewogen gewicht tov het hele spectrum langs Vlaamse zijde
Sp verloor bv ook zowel % als in zetels maar steeg net in gewogen gewicht langs de Waalse kant

Dus van meet af aan had bdw niet zoveel noten op zijn zang mogen nemen zowel tov de Walen maar ook tov partijen langs Vlaamse zijde waar ie verder mee moest.
Kortom, zoals al zoveel gezegd, van meet af aan dichter bij een mogelijke consensus moeten beginnen.

Komt ie daarenboven nog af met communautaire rotzooi dan is het gewoon helemaal onmogelijk.
Want dan zeg je zoveel als ik wil enkel bij het feestje om de boel af te breken

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be