Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Politieke uitspraken prins Filip (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Het wraaksein is gegeven! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=25334)

Yann 2 december 2004 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joeri-dc
zoek het dan effe op aub...

ps: zeveraar eerste klas, altijd geweest...

Nee geen zin. En BTW het is niet mijn bedoeling om individuën "aan te pakken" voor het gewoon verkondigen van hun mening. Ik wil dat het flamingantisme in kaart wordt gebracht, niet meer, niet minder.

joeri-dc 2 december 2004 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Nee geen zin. En BTW het is niet mijn bedoeling om individuën "aan te pakken" voor het gewoon verkondigen van hun mening. Ik wil dat het flamingantisme in kaart wordt gebracht, niet meer, niet minder.

oke, ook jij hebt recht op je eigen mening....
net als ik.

ps: behalve prins filip he...

Yann 2 december 2004 21:14

Citaat:

oke, ook jij hebt recht op je eigen mening....
net als ik.

ps: behalve prins filip he...

Waarom de prins niet?

joeri-dc 2 december 2004 21:18

Citaat:

Waarom de prins niet?

hahaha,

ieder zijn mening he...

ik vind gewoon dat een toekomstige koning zijn mening niet openlijk mag uiten.
pas op, hij mag die mening hebben he, maar hij mag geen miljoen kiezers op hun tenen trappen..

trouwens, zelfs de eerste minister vind dat de prins in de fout is gegaan..

Raf 2 december 2004 21:20

Citaat:

hahaha,

ieder zijn mening he...

ik vind gewoon dat een toekomstige koning zijn mening niet openlijk mag uiten.
pas op, hij mag die mening hebben he, maar hij mag geen miljoen kiezers op hun tenen trappen..

trouwens, zelfs de eerste minister vind dat de prins in de fout is gegaan..

Tiens, ik dacht nochtans dat in de grondwet het recht op vrije meningsUITING werd ingeschreven en niet zozeer op vrije meningsHEBBING... Jij hanteert waarschijnlijk een andere grondwet dan de rest van België...

Zeno! 2 december 2004 21:26

Is dat hier nu nog altijd bezig? Case closed zou ik zeggen.

joeri-dc 2 december 2004 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Tiens, ik dacht nochtans dat in de grondwet het recht op vrije meningsUITING werd ingeschreven en niet zozeer op vrije meningsHEBBING... Jij hanteert waarschijnlijk een andere grondwet dan de rest van België...

ik heb zo men eigen grondwet,

wat ik goed vind mag...de rest niet.

Raf 2 december 2004 21:28

Citaat:

Aaaah, het teken van een ware democraat! :roll:

joeri-dc 2 december 2004 21:28

betaalt een koning of minister eigenlijk belastingen?

joeri-dc 2 december 2004 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Aaaah, het teken van een ware democraat! :roll:

hehe...

Yann 2 december 2004 21:29

Citaat:

:lol:

Yann 2 december 2004 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Is dat hier nu nog altijd bezig? Case closed zou ik zeggen.

Jij hebt daar niet over te beslissen. Eigen topic eerst! Aanpassen of opkrassen!

joeri-dc 2 december 2004 21:34

Citaat:

Jij hebt daar niet over te beslissen. Eigen topic eerst! Aanpassen of opkrassen!

hahaha,

je word nog een echte vb-er....

welkom

Yann 2 december 2004 21:35

Citaat:

hahaha,

je word nog een echte vb-er....

welkom

Over men lijk. (zie onderschrift :wink: )

joeri-dc 2 december 2004 21:39

Citaat:

hahaha, die is goed...

zorroaster 3 december 2004 00:39

Citaat:

Bang! :lol:

Voor wie dan wel??? :lol:

Voor uw eigen zotte praat. Een beetje maniak heeft nog het lef om zijn stoten te verdedigen, maar zelfs die fase ben je voorbij...

Vlaamse Leeuw 3 december 2004 00:43

Citaat:

We zijn hun tergen moe. Alle Belgen moeten alle nummerplaten noteren van automobilisten die enkel de VL als landkenteken kleven. Ook overdreven Vlaams-gezinden (bv. zwarte Leeuw aan woning of in tuin) komen op de lijst.

Tot op de dag van vandaag zijn daar nog geen concrete cijfers over. Nadien spelen we de databank door naar Staatsveiligheid. Ik begin vandaag alvast!

Succes!

Hahaha. Dus de mensen die een VL i.p.v. een B dragen, mensen die een Vlaamse Leeuw uithangen, ... moeten allemaal gemeld worden aan de staatsveiligheid.

Dit is te belachelijk voor woorden. Ik neem aan dat u in eigen naam spreekt, en niet in naam van de BUB?

Vlaamse Leeuw 3 december 2004 00:45

Citaat:

Waarom alle Vlaamse symbolen? Alleen diegenen die dermate besmeurd en gerecupereerd werden door extreem-rechts. Het enigste wat ik momenteel kan bedenken is inderdaad die Ijzertoren.

Die hebben de Belgicisten reeds één keer opgeblazen. Dus laat die toren maar mooi staan!

filosoof 3 december 2004 02:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mulder7
Het rondrijden met ocharme een onschuldige sticker is een misdaad tegen de menselijkheid, excuseer belgitude? Dat zijn nu eens onze uiterst verdraagzame belziekneukers, zie. Aub, sterf voor je geliefde koning en rap een beetje!

Lees dit eens, en denk er eens over na:
[font=Arial][size=2]02 december 2004, p. 1

[/size][/font][font=Arial][size=1]© Uitgeverij De Morgen, 2003

[/size][/font][font=ConduitITC-MediumItalic]VIJAND
[/font][font=ConduitITC-Medium]Ik weet het nu wel dat een miljoen Vlamingen op het Vlaams Blok heeft gestemd.
De voorbije maanden heb ik het magische getal van 1 miljoen zeshonderd keer per dag horen rondzingen op radio en televisie, in kranten en tijdschriften. Alsof het de elite der elites is. Van hogerhand nedergedaald. Wat doen we met de andere vijf miljoen Vlamingen?Over hen hoor je nooit iets. Te melaats misschien? Te onbenullig? Paria’s van de welvaartsstaat? In ieder geval worden ze niet benoemd, en al helemaal niet opgeteld. Niet door Guy, niet door Steve, niet door Yves. De meerderheid als aanhangsel? Staartvolk?

Ik ga een in extremis tot leven gewekte veertiger als kroonprins Filip niet tot porte-parole van mijn innere Emigration bombarderen. Ik ben niet kreupel, heb geen kunstheupen. Nog niet. Maar ik mag graag horen dat iemand weet dat ik besta. Náást de een miljoen Vlamingen van Philip Dewinter. Zowaar met burgerrechten en tricolore sentimenten. Alles is omgekeerd in dit land. We worden geregeerd door regeringen en coalities in fatsoen. Toch heeft de paljas-koning van de minderheid, Philip Dewinter, het laatste woord. Vooral op radio en televisie, en in sommige kranten. Het miljoen kiezers van deze hengst in democratisch verderf wordt bijna dagelijks tot een soort numerieke moraal gemanipuleerd, tot anonnenvlees voor statuur en legitimatie. De schapen zwijgen. Daar kan een koninklijk lichtgewicht niet tegenop. Beter voor paleiskringen zou zijn fascisme en aanverwante ziektes te negeren, zolang de politiek zich ophoudt binnen populistisch-academische krijtlijnen. Spreek liever over het volk dat je nog wél hebt, Monseigneur-sukkel. Over de vijf miljoen anderen dus. Over de verweesde meerderheid die geen naam heeft, wie weet alleen maar een interieure vlag en hymne, maar nog wel een kloppend hart voor solidariteit. De kroonprins heeft de vijand op het schild gehesen. Dat verdient deze vijand niet.
[/font][font=ConduitITC-Italic][size=3][size=2]Hugo Camps[/size]
[/size][/font]

Distel 3 december 2004 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Lees dit eens, en denk er eens over na:
[font=Arial][size=2]02 december 2004, p. 1

[/size][/font][font=Arial][size=1]© Uitgeverij De Morgen, 2003

[/size][/font][font=ConduitITC-MediumItalic]VIJAND
[/font][font=ConduitITC-Medium]Ik weet het nu wel dat een miljoen Vlamingen op het Vlaams Blok heeft gestemd.
De voorbije maanden heb ik het magische getal van 1 miljoen zeshonderd keer per dag horen rondzingen op radio en televisie, in kranten en tijdschriften. Alsof het de elite der elites is. Van hogerhand nedergedaald. Wat doen we met de andere vijf miljoen Vlamingen?Over hen hoor je nooit iets. Te melaats misschien? Te onbenullig? Paria’s van de welvaartsstaat? In ieder geval worden ze niet benoemd, en al helemaal niet opgeteld. Niet door Guy, niet door Steve, niet door Yves. De meerderheid als aanhangsel? Staartvolk?

Ik ga een in extremis tot leven gewekte veertiger als kroonprins Filip niet tot porte-parole van mijn innere Emigration bombarderen. Ik ben niet kreupel, heb geen kunstheupen. Nog niet. Maar ik mag graag horen dat iemand weet dat ik besta. Náást de een miljoen Vlamingen van Philip Dewinter. Zowaar met burgerrechten en tricolore sentimenten. Alles is omgekeerd in dit land. We worden geregeerd door regeringen en coalities in fatsoen. Toch heeft de paljas-koning van de minderheid, Philip Dewinter, het laatste woord. Vooral op radio en televisie, en in sommige kranten. Het miljoen kiezers van deze hengst in democratisch verderf wordt bijna dagelijks tot een soort numerieke moraal gemanipuleerd, tot anonnenvlees voor statuur en legitimatie. De schapen zwijgen. Daar kan een koninklijk lichtgewicht niet tegenop. Beter voor paleiskringen zou zijn fascisme en aanverwante ziektes te negeren, zolang de politiek zich ophoudt binnen populistisch-academische krijtlijnen. Spreek liever over het volk dat je nog wél hebt, Monseigneur-sukkel. Over de vijf miljoen anderen dus. Over de verweesde meerderheid die geen naam heeft, wie weet alleen maar een interieure vlag en hymne, maar nog wel een kloppend hart voor solidariteit. De kroonprins heeft de vijand op het schild gehesen. Dat verdient deze vijand niet.
[/font][font=ConduitITC-Italic][size=3][size=2]Hugo Camps[/size]
[/size][/font]

Nochthans hebben Steve & co het toch zo graag over "de mensen", waartoe Camps hopelijk ook behoort. Ik denk dat Hugo jaloers is.

Yann 3 december 2004 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Voor uw eigen zotte praat. Een beetje maniak heeft nog het lef om zijn stoten te verdedigen, maar zelfs die fase ben je voorbij...

Ben je mij nu aan het uitdagen? Rikske Verwaest... :twisted:

Yann 3 december 2004 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Hahaha. Dus de mensen die een VL i.p.v. een B dragen, mensen die een Vlaamse Leeuw uithangen, ... moeten allemaal gemeld worden aan de staatsveiligheid.

Dit is te belachelijk voor woorden. Ik neem aan dat u in eigen naam spreekt, en niet in naam van de BUB?

Ik spreek altijd in eigen naam.

En ja, alle overdreven Vlaams-nationalisten dienen geregistreerd te worden. Kwestie om toekomstige terroristische dreigingen te lokaliseren, en desnoods uit te schakelen. En doe nu maar niet verwonderd, de talrijke reacties van vele flamimbo's op dit forum zijn staatsgevaarlijk.

Piet Hein 3 december 2004 10:05

Citaat:

En ja, alle overdreven Vlaams-nationalisten dienen geregistreerd te worden. Kwestie om toekomstige terroristische dreigingen te lokaliseren, en desnoods uit te schakelen. En doe nu maar niet verwonderd, de talrijke reacties van vele flamimbo's op dit forum zijn staatsgevaarlijk.

zoals ik.

Vlaamse Leeuw 3 december 2004 10:42

Citaat:

Gelukkig voor de BUB.

Citaat:

En ja, alle overdreven Vlaams-nationalisten dienen geregistreerd te worden. Kwestie om toekomstige terroristische dreigingen te lokaliseren, en desnoods uit te schakelen.

Wat verstaat u onder overdreven Vlaams-nationalisten?

Citaat:

En doe nu maar niet verwonderd, de talrijke reacties van vele flamimbo's op dit forum zijn staatsgevaarlijk.

Dus omdat we tegen de staat zijn, zijn we staatsgevaarlijk?

Distel 3 december 2004 10:42

Citaat:

Neen dat doe je niet. Anders zou je opmerkingen a la "de prins zegt wat een meerderheid der Vlamingen denkt" achterwege laten.

Citaat:

Best wel leuk hoe jij (over)dramatiseert en met termpjes als "staatsgevaarlijk" blijft gooien. Dat doet mij denken aan spam. Daar gooien ze graag met hoofdletters, uitroeptekens, en woordjes als "free!" in de hoop dat ze geloofwaardig overkomen.

Pieter de Coninck 3 december 2004 10:50

Citaat:

En wanneer kan dat?

Pieter de Coninck 3 december 2004 10:52

Citaat:

Een echte democraat aan het woord.
Neuroot.

Yann 3 december 2004 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Gelukkig voor de BUB.

Wat verstaat u onder overdreven Vlaams-nationalisten?

Dus omdat we tegen de staat zijn, zijn we staatsgevaarlijk?

Natuurlijk zijn jullie staatsgevaarlijk. Jullie willen België kapot maken. Zegt dat niet genoeg?

Yann 3 december 2004 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
En wanneer kan dat?

Na de kantooruren en in het weekend.

Yann 3 december 2004 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Neen dat doe je niet. Anders zou je opmerkingen a la "de prins zegt wat een meerderheid der Vlamingen denkt" achterwege laten.

Best wel leuk hoe jij (over)dramatiseert en met termpjes als "staatsgevaarlijk" blijft gooien. Dat doet mij denken aan spam. Daar gooien ze graag met hoofdletters, uitroeptekens, en woordjes als "free!" in de hoop dat ze geloofwaardig overkomen.

Jij mag denken wat je wilt. Mensen die België kapot willen maken, zijn staatsgevaarlijk, en vijanden van de staat. Zoals Eerste Minister Verhofstadt het mooi formuleerde: "U pleit voor desintegratie en afbraak van de instellingen van dit land, hetgeen onze regering zal voorkomen".

Yann 3 december 2004 11:38

Na tien topicbladzijden kunnen we vaststellen dat de flaminganten over het algemeen uiterst geïrriteerd reageren op de titel: "Het wraaksein is gegeven!" Nochtans is dit een letterlijke passage uit de Vlaamse Leeuw. Dat lied dat voor hen de nationale hymne zou worden.

Bovendien is er niets mis met het verzamelen van gegevens. Ik benadruk uitdrukkelijk dat het niet de bedoeling is om gewelddadig repressief op te treden, verre van zelfs. En toch krijg ik tal van haatreacties vanuit het flamimbokamp.

Ben je Vlaams-nationalist, en sta je 100 % achter je idealen? Prima! Maar klaag dan ook niet dat je geviseerd wordt!

Riksken 3 december 2004 11:42

Citaat:

Na tien topicbladzijden kunnen we vaststellen dat de flaminganten over het algemeen uiterst geïrriteerd reageren op de titel: "Het wraaksein is gegeven!" Nochtans is dit een letterlijke passage uit de Vlaamse Leeuw. Dat lied dat voor hen de nationale hymne zou worden.

Bovendien is er niets mis met het verzamelen van gegevens. Ik benadruk uitdrukkelijk dat het niet de bedoeling is om gewelddadig repressief op te treden, verre van zelfs. En toch krijg ik tal van haatreacties vanuit het flamimbokamp.

Ben je Vlaams-nationalist, en sta je 100 % achter je idealen? Prima! Maar klaag dan ook niet dat je geviseerd wordt!

Je kan mss beginnen met jezelf wat te quoten.

See ya

belgie Barst!!

Yann 3 december 2004 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken

belgie Barst!! (zelfs nog niet na 175 jaar)

kleine toevoeging.

Distel 3 december 2004 11:52

Citaat:

Jij mag denken wat je wilt. Mensen die België kapot willen maken, zijn staatsgevaarlijk, en vijanden van de staat. Zoals Eerste Minister Verhofstadt het mooi formuleerde: "U pleit voor desintegratie en afbraak van de instellingen van dit land, hetgeen onze regering zal voorkomen".

Dan kunnen we mensen als jij, die het belang van de staat boven het belang van de bevolking stellen, volksgevaarlijk en vijanden van het volk noemen.

Verhofstadt, als autoritaire nep-democraat, is trouwens niet meteen een referentie op vlak van wat staatsgevaarlijk is en wat niet.

Pieter de Coninck 3 december 2004 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Je kan mss beginnen met jezelf wat te quoten.

See ya

belgie Barst!!

[size=6]belgie is al gebarsten.[/size]

Distel 3 december 2004 11:55

Citaat:

Het lijkt mij eerder uw drang naar een nieuwe repressie die voor de nodige reacties zorgt.

Citaat:

Dat zeiden ze tegen de joden wellicht ook.

Karel Hendrik 3 december 2004 11:57

Het Koningshuis wordt gesteund door een halve gare

@Yann

Als u meent dat er lijsten moeten aangelegd worden die worden doorgegeven aan de staatsveiligheid dan bent u een halve gare.

Ik wens Albert II succes met het feit dat hij zijn steun bij dergelijke mensen moet vinden.

Een Koningshuis dat op dergelijke supporters steunt mag van mij zo snel mogelijk verdwijnen.

Yann 3 december 2004 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Dan kunnen we mensen als jij, die het belang van de staat boven het belang van de bevolking stellen, volksgevaarlijk en vijanden van het volk noemen.

Verhofstadt, als autoritaire nep-democraat, is trouwens niet meteen een referentie op vlak van wat staatsgevaarlijk is en wat niet.

Dat jullie voor alles een andere definitie hebben is onderhand wel duidelijk. Zo hebben jullie een totaal andere kijk op wat vrije meningsuiting betekent (arrest en Prins Filip), wat racisme eigenlijk inhoudt, en nu ook al wat staatsgevaarlijk wil zeggen. In plaats van hypocriet te doen, zou je beter ervoor uitkomen dat je België wil doen barsten. En vermits België nog steeds een feit is, met inclusief de door het volk gekozen politici, de gestemde wetten, de democratische instellingen... zijn jullie staatsgevaarlijk.

Yann 3 december 2004 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik
@Yann

Als u meent dat er lijsten moeten aangelegd worden die worden doorgegeven aan de staatsveiligheid dan bent u een halve gare.

Waarom? Staatsveiligheid houdt zich specifiek bezig met mensen die een bedreiging vormen voor de Staat. Is Staatsveiligheid dan een instelling van halve garen?

Citaat:

Ik wens Albert II succes met het feit dat hij zijn steun bij dergelijke mensen moet vinden.
Dat heet niet steun, maar trouw.

Citaat:

Een Koningshuis dat op dergelijke supporters steunt mag van mij zo snel mogelijk verdwijnen.
Een Flamingant die op dergelijke supporters steunt mag van mij zo snel mogelijk verhuizen.

Pieter de Coninck 3 december 2004 12:04

Citaat:

Dat jullie voor alles een andere definitie hebben is onderhand wel duidelijk. Zo hebben jullie een totaal andere kijk op wat vrije meningsuiting betekent (arrest en Prins Filip), wat racisme eigenlijk inhoudt, en nu ook al wat staatsgevaarlijk wil zeggen. In plaats van hypocriet te doen, zou je beter ervoor uitkomen dat je België wil doen barsten. En vermits België nog steeds een feit is, met inclusief de door het volk gekozen politici, de gestemde wetten, de democratische instellingen... zijn jullie staatsgevaarlijk.

Dat wordt stilaan een eretitel.
De prins een eredoctoraat en wij een eretitel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be