Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Reuzegomdraad “Ze hebben maximaal vier flessen sterkedrank gedronken.” en vervolg (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254413)

Vette Pois(s)on 12 augustus 2020 09:34

er is maar 1 ras

dus racisme bestaat niet

Anselmo 12 augustus 2020 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 9415638)
Provincie Antwerpen, ja.

Oké!
Maar wees dan wel consequent !
Je kunt niet naargelang het je goed uitkomt enerzijds over de gehele provincie hebben en anderzijds over het stad en zijn "parking".

Elio di Supo 12 augustus 2020 09:59

Als de grote klokke luidt
De klokke luidt
De reuze komt uit

Kere weerom, reuze reuze
Kere weerom reuzegom

Moeder hangt de pot op 't vier
De pot op 't vier
De reuze komt hier

Kere weerom, reuze reuze
Kere weerom reuzegom

Moeder snijdt een boterham
Een boterham
De reuze is gram

Kere weerom, reuze reuze
Kere weerom reuzegom

Moeder tapt het beste bier
Het beste bier
De reuze is gier

Kere weerom, reuze reuze
Kere weerom reuzegom

Moeder stopt alras het vat
Alras het vat
De reuze is zat

Kere weerom, reuze reuze
Kere weerom reuzegom

Moeder geeft maar kaas en brood
Maar kaas en brood
De reuze is dood

Kere weerom, reuze reuze
Kere weerom reuzegom

Die daar zegt: "De reus die kom
De reus die kom"
Die liegen er om

Kere weerom, reuze reuze
Kere weerom reuzegom

Vrijheideerst 12 augustus 2020 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9415372)
Er is helemaal geen jezuietencollege in Mortsel.

Dan sticht hij er wel eentje. De oorlogskas van de N-VA is groot genoeg denk ik. :?

Xenophon 12 augustus 2020 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9415328)
Niet posten laat het gerecht zijn werk doen.

:D

Tot op het bot!

Dadeemelee 12 augustus 2020 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9415740)
:D

Tot op het bot!

Het zal wel, dat wordt nog een klucht. :-D

https://www.demorgen.be/nieuws/gaia-...mmer~b52dd1c5/

Citaat:

‘Al onze onderzoeksrechters zijn met verlof. De enige die we hebben is bevriend met F.N.’ Dat kreeg advocaat Anthony Godfroid van Gaia gisterochtend te horen toen hij zich burgerlijke partij wou stellen tegen Jef S. en andere leden van studentenclub Reuzegom. Magistrate F.N. is de moeder van Jef S.

Citaat:

Juist omwille van haar verhuisde het Reuzegom-onderzoek in februari 2019 na een arrest van het hof van cassatie van Turnhout naar Hasselt.

“Nu stelde men plots vast dat er ook in Hasselt een belangenconflict was voor de dienstdoende onderzoeksrechter”, zegt Godfroid. “Maar de rechter die de klacht ontvangt, is zelden de rechter die het onderzoek voert. Zoals het nu is verlopen komt het neer op rechtsweigering. Gaia en alle andere rechtspersonen van dit land hebben het recht om een klacht met burgerlijke partijstelling neer te leggen. Dat de dienstdoende rechter van zichzelf meent dat ze niet aan die vereisten van onafhankelijkheid en onpartijdigheid voldoet, betekent niet dat ze de klacht niet zou mogen ontvangen. Het betekent enkel dat ze het onderzoek aan iemand anders zou moeten overlaten.”

edwinp 12 augustus 2020 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 9415675)
er is maar 1 ras

dus racisme bestaat niet

:lol:

helaas niet waar, maar bij tomaten kunnen verschillende rassen wel dezelfde (huids)kleur hebben ! :-D

Xenophon 12 augustus 2020 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9415835)
Het zal wel, dat wordt nog een klucht. :-D

https://www.demorgen.be/nieuws/gaia-...mmer~b52dd1c5/

Leve Belgie.

Waar de top de top beschermt.

Maar het VB zijn de fascisten...

Anselmo 12 augustus 2020 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 9415452)
is er iemand die echt geloofd dat die elitaire gasten met al hun connecties een paar jaar gaan moeten zitten?...

Je moet wel rekening houden dat die gast zich "vrijwillig" heeft aangeboden en wel kon raden wat hem te wachten stond.

De rechter kan dan wel mild en ten gunste oordelen zoals dat nog niet zolang geleden met een SM-meesteres gebeurde waarbij haar klant tijdens een "sessie" om het leven kwam.

Vonnis : opschorting !

de zaak :

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20121017_00338991

het vonnis :

http://4nieuws.be/binnenland/494515/...sm-sessie.html

No Apologies 12 augustus 2020 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 9414915)
De namen, inclusief die van de ouders, circuleren al veel langer dan vandaag.

Verder vallen de situaties totaal niet te vergelijken. Blankenberge was ordeverstoring, Reuzegom gaat over toedienen van giftige stoffen, onopzettelijke doding en mishandeling.

Blankenberge gaat over opzettelijke slagen en verwondingen en gewapende weerspannigheid. Zoals jij het voorstelt lijkt het te gaan over een zatlap die na 22.00 u een een dronkemanslied brult.
En vooraleer je mij van dezelfde vooringenomenheid als de jouwe beschuldigt, ik hoop dat die Reuzegoms zwaar gestraft worden. Net zoals het Brussels crapuul dat in Blankenberge is aangehouden.

No Apologies 12 augustus 2020 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9415144)
Dit is "uit de hand gelopen", die rellen in Blankenberg zijn "klopt dat tuig halfdood en smijt ze in de gevangenis in Marokko".

Toch graag in de gevangenis in België.

fox 12 augustus 2020 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9415144)
Dit is "uit de hand gelopen", die rellen in Blankenberg zijn "klopt dat tuig halfdood en smijt ze in de gevangenis in Marokko".

Dat het uit de hand gelopen is, is wel duidelijk toch? Verder is het toch ook niet meer dan normaal dat je enkel de aanwezigen bij die doop voor het gerecht sleurt?

Ik ben wel benieuwd hoe loyaal de 18 tegenover elkaar zullen zijn en of ze hun aandeel zullen minimaliseren en de schuld in de schoenen van anderen zullen schuiven. Ik vermoed dat de praeses en schachtentemmer de zwaarste boter zullen eten. 10 jaar cel is de maximumstraf en is wat mij betreft correct. Verregaand sadisme en foltering, dat is wat er gebeurd is.

Voor de rellen in Blankenberge, waar geen doden bij gevallen zijn, hoeft dat natuurlijk niet, maar een maandje of 6 brommen (maar dan echt hé) en een strandverbod lijkt me correct. Het zijn immers hardnekkige recidivisten.

Anselmo 12 augustus 2020 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9415969)

...
Ik vermoed dat de praeses en schachtentemmer de zwaarste boter zullen eten. 10 jaar cel is de maximumstraf en is wat mij betreft correct. Verregaand sadisme en foltering, dat is wat er gebeurd is.

...

In de realiteit zou dat hier wel eens vrijspraak of opschorting kunnen worden.

No Apologies 12 augustus 2020 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9415336)
Ik ben er tegen.

Goh, doet er me aan denken, we hebben een jaar of twaalf geleden zo op dit forum es voor de fun allemaal een foto van onszelf gepost.
Nu was het zo, dat iedereen die foto er na een half uur weer afhaalde om misbruik te vermijden.
De pointe zat hem er ook in dat er toch altijd iets was met de foto, zodat je toch nog een beetje je identiteit beschermde (vb een carnavalfoto van jezelf of zo)
Ik heb toen een foto gepost die van me werd gemaakt, nadat ik was afgedaald in een kolenmijn (je kan je voorstellen hoe zwart ik er uitzag)

Dat zou je vandaag een aanklacht wegens racisme (blackface) opleveren :-)

No Apologies 12 augustus 2020 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9415517)
Echte hotshots in Antwerpen? De families Huts, Van Rompuy, Van Thillo, Saverys, Plouvier, Leysen, Lathouwers, Beerens, Delen, … Er zijn er genoeg, maar die komen in dat lijstje van crapuulzonen niet voor.

De Wever, Dewinter, Zé

dalibor 12 augustus 2020 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies (Bericht 9416023)
De Wever, Dewinter,

:lol:

Eberhard Leclerc 12 augustus 2020 15:56

Citaat:

Voor de rellen in Blankenberge, waar geen doden bij gevallen zijn, hoeft dat natuurlijk niet, maar een maandje of 6 brommen (maar dan echt hé)....

straffen < 2 jaar bestaan effectief allang niet meer in Belgie

Voor neoliberalen is dat "te duur" en linksmensen vinden dat kortgestraften "van straf geen betere mensen worden".

0 dagen effectief dus.

Onze reuzegom vrienden krijgen hooguit 12 tot 18 maanden en zullen dus nooit hoeven zitten.
Die strandboys zullen effectief wat langer moeten zitten omdat ze hun voorarrest mee moeten pakken. Kan snel een week of 6 worden. Maar ook daarna zullen ze de cel niet meer van binnen zien. Althans, niet voor dit.

Boduo 12 augustus 2020 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 9416119)
straffen < 2 jaar bestaan effectief allang niet meer in Belgie

Voor neoliberalen is dat "te duur" en linksmensen vinden dat kortgestraften "van straf geen betere mensen worden".

0 dagen effectief dus.

Onze reuzegom vrienden krijgen hooguit 12 tot 18 maanden en zullen dus nooit hoeven zitten.
Die strandboys zullen effectief wat langer moeten zitten omdat ze hun voorarrest mee moeten pakken. Kan snel een week of 6 worden. Maar ook daarna zullen ze de cel niet meer van binnen zien. Althans, niet voor dit.

Glazen bol ?

Anselmo 12 augustus 2020 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9416127)
Glazen bol ?

Ervaringsdeskundige, maar vooral realist.

Tamam 13 augustus 2020 19:35

't ligt offline

Zephyrkaos 13 augustus 2020 19:56

Doxbin Maintenance

Our website will be restored shortly.

Discord | Telegram

ydde 13 augustus 2020 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 9415675)
er is maar 1 ras

dus racisme bestaat niet

Gij scoorde ongetwijfeld enorm hoog tijdens de lessen 'politiek correcte' biologie? :lol: En racisme is niet identiek aan rassendiscriminatie ... Maar een gefundamenteerde argumentatie vereist een open geest, en dat is niet voor iedereen weggelegd !:lol:

Gipsy 13 augustus 2020 20:29

Citaat:

Dat het uit de hand gelopen is, is wel duidelijk toch? Verder is het toch ook niet meer dan normaal dat je enkel de aanwezigen bij die doop voor het gerecht sleurt?

Ik ben wel benieuwd hoe loyaal de 18 tegenover elkaar zullen zijn en of ze hun aandeel zullen minimaliseren en de schuld in de schoenen van anderen zullen schuiven. Ik vermoed dat de praeses en schachtentemmer de zwaarste boter zullen eten. 10 jaar cel is de maximumstraf en is wat mij betreft correct. Verregaand sadisme en foltering, dat is wat er gebeurd is.

Voor de rellen in Blankenberge, waar geen doden bij gevallen zijn, hoeft dat natuurlijk niet, maar een maandje of 6 brommen (maar dan echt hé) en een strandverbod lijkt me correct. Het zijn immers hardnekkige recidivisten.

Hun kop 5 minuten onder water houden. Goedkoop en effectief en meer plaats op de trein terug naar Brussel.

Tamam 17 augustus 2020 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9415849)
Leve Belgie.

Waar de top de top beschermt.

Maar het VB zijn de fascisten...

waar gij mee afkomt.

die gasten hebben in prive berichten dat hun club niet zoals "een of andere BSO club met 1 of andere allochtoon mag worden", ze lachen in een filmpje dat speurders ontdekten met een allochtone bedelaar met "handjes kappen congo is van ons", en in getuigenissen wilden ze die dode kerel extra hard aanpakken omdat hij een kleurtje had.

denk niet dat het echt de meest linkse jongens waren, en hun kiesgedrag richting VB wel zal neigen.

Eberhard Leclerc 17 augustus 2020 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 9421979)

denk niet dat het echt de meest linkse jongens waren, en hun kiesgedrag richting VB wel zal neigen.

Misschien dat ze stiekem op VB stemmen, maar hun signatuur is eerder ovld

Eberhard Leclerc 21 augustus 2020 00:00

Sinds wanneer is een gerechtelijke uitspraak nodig om (zware) sancties uit te spreken als universiteit? Dat staat daar volledig los van. Zoals je ook van de universiteit kan gegooid worden omwille van (herhaaldelijk) spieken bijvoorbeeld, ook zonder gerechtelijke uitspraak.

De universiteit mag dus gerust verregaande sancties nemen als ze dat nodig achten, los van gerechtelijke uitspraken. Behalve bij de elite-zoontjes. Dan verschuilen ze zich plots achter "wachten op gerechtelijke uitspraken", goed wetende dat de meesten al lang zullen afgestudeerd zijn vooraleer er een gerechtelijke uitspraak zal zijn. Zeker met dat legertje (proce)dure advocaten die er alles zullen aan doen om het proces te rekken.

Als je de volgende keer spiekt of het varken uithangt aan de universiteit, kun je er dus als student maar beter direct een rechtszaak van maken. Want dan mag je blijkbaar rustig verder studeren tot er een gerechtelijke uitspraak valt. Maar dan moet je wel een advocaat kunnen betalen natuurlijk.

Dadeemelee 30 augustus 2020 19:55

Ja het komt stilaan naar boven:

https://www.demorgen.be/nieuws/de-go...egom~be887584/

Citaat:

“Er stond die avond nog een hele stapel tafels en stoelen voor een poort. Die moesten terug de zaal in en dat kon ik niet alleen. Dus ik sprak die Reuzegommers aan. Een van hen riep: ‘Hey, neger!’ naar de jongen van wie ik nu weet dat het Sanda Dia was. Sanda was al een eindje ver in de Brusselsestraat en keerde terug. Om in zijn eentje al die tafels en stoelen op hun plek te zetten. Ik zei: ‘Kerel, zoiets laat je je toch niet zeggen?’ Hij zei: ‘Ja, ik kan er niks aan doen.’ Met die Reuzegommers had ik discussie: ‘Doe eens normaal. Op zo’n manier praat je toch niet?’ Ze waren erg agressief. Uiteindelijk zijn Sanda en ik vier uur bezig geweest.”

Citaat:

Voorzitter Kenny Van Minsel van LOKO herinnert zich het voorval: “Volgens wat toen aan ons is gerapporteerd, deden clubleden meerdere racistische uitspraken. De hele tijd ‘neger’ en opmerkingen over hoe die jongen ‘als zwarte de blanken moest bedienen’.”

Knuppel 30 augustus 2020 20:07

Dat zijn dan de zonen van de machtige elite die ons morgen de wetten door onze strot zullen rammen waar ze zich zelf geen hol van aantrekken.

Knuppel 30 augustus 2020 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 9425801)
Sinds wanneer is een gerechtelijke uitspraak nodig om (zware) sancties uit te spreken als universiteit? Dat staat daar volledig los van. Zoals je ook van de universiteit kan gegooid worden omwille van (herhaaldelijk) spieken bijvoorbeeld, ook zonder gerechtelijke uitspraak.

De universiteit mag dus gerust verregaande sancties nemen als ze dat nodig achten, los van gerechtelijke uitspraken. Behalve bij de elite-zoontjes. Dan verschuilen ze zich plots achter "wachten op gerechtelijke uitspraken", goed wetende dat de meesten al lang zullen afgestudeerd zijn vooraleer er een gerechtelijke uitspraak zal zijn. Zeker met dat legertje (proce)dure advocaten die er alles zullen aan doen om het proces te rekken.

Als je de volgende keer spiekt of het varken uithangt aan de universiteit, kun je er dus als student maar beter direct een rechtszaak van maken. Want dan mag je blijkbaar rustig verder studeren tot er een gerechtelijke uitspraak valt. Maar dan moet je wel een advocaat kunnen betalen natuurlijk.

Geen probleem. Hun vaders zijn advocaten, rechters of politici. Die werken gratis voor zoonlief.

Dadeemelee 30 augustus 2020 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9434827)
Geen probleem. Hun vaders zijn advocaten, rechters of politici. Die werken gratis voor zoonlief.

We zijn het voor een zeldzame keer eens Knuppel.

fox 30 augustus 2020 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9434820)

Bon, dat lijken me dan verzwarende omstandigheden. Ik kan er wel met mijn hoofd niet bij dat die Sanda bij dat clubje wilde horen.

Knuppel 30 augustus 2020 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9434942)
Bon, dat lijken me dan verzwarende omstandigheden. Ik kan er wel met mijn hoofd niet bij dat die Sanda bij dat clubje wilde horen.

Hij gaf zijn leven om "erbij te horen", en bewees dat racisme, discriminatie en verregaande wreedheid gedijt in de hoogste Belgische kringen.

lamenielachen 31 augustus 2020 06:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9434825)
Dat zijn dan de zonen van de machtige elite die ons morgen de wetten door onze strot zullen rammen waar ze zich zelf geen hol van aantrekken.

Inderdaad dat zijn onze politieke leiders van morgen zoals de huidige politiekers de reuzegommers van gisteren waren.
Machtig inderdaad, maar onder "elite" versta ik iets heel anders alhoewel ze zelf stellig overtuigd zijn het te zijn.
Ze zijn eerder een gevaar voor de samenleving dan een "elite".
En "dat schorremorrie" zijn nu juist diegenen die ons land in goede banen zouden moeten leiden, "onmogelijk".

fox 31 augustus 2020 07:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9434825)

Niet overdrijven hé. De meeste zijn omhooggevallen zoontjes van de lokale kleine zelfstandige. Het zijn geen armoezaaiers maar het zijn vooral wannabees. In mijn tijd werd er nogal vaak met die gastjes gelachen zonder dat ze het zelf doorhadden en het is niet zo dat die mannen in hogere posities terechtgekomen zijn dan KUL studenten die niet in Reuzegom hebben gezeten....

quercus 31 augustus 2020 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 9414902)
Reuzegom steeds meer onder vuur van linkse clubs die gerechtigheid eisen tav de dood van de zwarte Vlaming Sanda Dia.

Bij de rellen van Blankenberge werden de personalia van de vechters gepubliceerd. Het lijkt dat Reuzengommers hetzelfde lot beschoren zullen zijn.

Het lekte eerder al uit dat het zoontje van Cathy Berx lid van deze illustere club is.

Op een internetforum staan verschillende leden van de studentenvereniging Reuzegom vermeld met al hun gegevens. Ook de namen, telefoonnummers en e-mailadressen van hun ouders zijn gelekt. Achttien leden van de studentenvereniging werden vorige week naar de raadkamer verwezen voor hun rol in de dood van de ingenieursstudent Sanda Dia (20) in december 2018.

Je hoeft helemaal niet “links” te zijn om te walgen van dat clubje dat zich “Reuzegom” noemt. Het is een groepje verwende kindjes, wellicht zoontjes van rijke gevestigde burgerij. De Leuvense unief treedt hier uitermate zwakjes tegen op. Het is noch min noch meer een racistische moord. Die kereltjes mogen wat mij betreft voor een jaar of tien in de gevangenis gelogeerd worden, zonder strafvermindering.

Hypochonder 31 augustus 2020 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9435073)
Je hoeft helemaal niet “links” te zijn om te walgen van dat clubje dat zich “Reuzegom” noemt. Het is een groepje verwende kindjes, wellicht zoontjes van rijke gevestigde burgerij. De Leuvense unief treedt hier uitermate zwakjes tegen op. Het is noch min noch meer een racistische moord. Die kereltjes mogen wat mij betreft voor een jaar of tien in de gevangenis gelogeerd worden, zonder strafvermindering.

Inderdaad, 100% mee eens. Dergelijke clubjes stronverwende en verwaande snotneuzen die denken dat ze alles kunnen en mogen moeten kei-en keihard aangepakt worden.

Vrijheideerst 31 augustus 2020 09:41

Citaat:

Volledig mee eens. :thumbsup:

lamenielachen 31 augustus 2020 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9435038)
Niet overdrijven hé. De meeste zijn omhooggevallen zoontjes van de lokale kleine zelfstandige. Het zijn geen armoezaaiers maar het zijn vooral wannabees. In mijn tijd werd er nogal vaak met die gastjes gelachen zonder dat ze het zelf doorhadden en het is niet zo dat die mannen in hogere posities terechtgekomen zijn dan KUL studenten die niet in Reuzegom hebben gezeten....

Iets tegen zelfstandigen vriend? Kijk maar eens "goed maar eerlijk" rondom je wie hier nog aarde aan de dijk brengt.

fox 31 augustus 2020 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9435157)
Iets tegen zelfstandigen vriend? Kijk maar eens "goed maar eerlijk" rondom je wie hier nog aarde aan de dijk brengt.

Waar lees je dat ik iets tegen zelfstandigen heb? Ik ben overigens zelf een kleine zelfstandige. Ik ga er wel op toezien dat mijn zoon geen rotverwend zoontje van wordt. De zoon van de bakker van een dorpje in de kempen die zich elitair opstelt zonder zelf ook maar iets bewezen te hebben, daar heb ik inderdaad iets tegen en dat is al zo sinds mijn studententijd. Ik keek toen al neer op die bende wannabees.

DucDEnghien 31 augustus 2020 10:34

Citaat:

De lijst van namen en hun ouders laat duidelijk zien dat het hier om omhooggevallen zelfstandigen gaat, wannabees dus of parvenus, niet de rijke gevestigde burgerij.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be