![]() |
Citaat:
Zo heb ik recent 100bfr betaald voor een brood, volgens mijn vader is dat evenveel als in de oorlog van 40-45. Laat u maar verder in 't zak zetten met uw Euro's. |
Citaat:
Uiteraard niet. Het probleem met dat omrekenen is dat men plots doet alsof de waarde van een munt doorheen de tijd constant blijft. Dat is uiteraard niet het geval. Het zijn trouwens niet enkel mijn euros maar ook de uwe. |
Citaat:
De indexaanpassing zorgt ervoor dat de waardevermindering van ons geld relatief beperkt. blijft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vandaar: het is relatief. |
Citaat:
|
Citaat:
Een devaluatie van 8,5 % ,hun eigen bevolking in één klap een stuk armer maken durven ze dan in de politieke wereld nog te verkopen als de succesvolste operatie in de Belgische economische geschiedenis ,de bevolking laten opdraaien voor hun eigen fouten noem ik dat ....:roll::roll: https://www.knack.be/nieuws/belgie/d...mal-49722.html |
Citaat:
|
Citaat:
Voila. Net daarom dat als men euro's omrekent naar Belgische frank, men denkt dat dingen veel duurder zijn dan wat ze zijn. Men gaat zich dan immers voorstellenwat men anno 2000 met X Belgische Frank kon kopen. Dat is uiteraard een slechte vergelijking. Men vergeet dan immers dat als men de Belgische frank had gehouden, men anno 2020 met een Belgische frank ook veel minder had kunnen kopen dan in 2000. |
Citaat:
De Belgische frank daalde doorheen de tijd in waarde (zoals zoveel munten). Maar tegenstanders van de euro zitten met het vastgeroeste idee in hun hoofd dat vanaf 2000 alle prijzen hetzelfde zouden zijn gebleven indien men de frank had gehouden. |
Citaat:
|
dankzij de euro kan hier de competitie regeringsvorming tot in het oneindige worden gespeeld
dat weten die schelmen goed genoeg |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nog een kleinere Vlaamse minderheid in de federale regering, tegen de wil van de Vlaamse kiezers in. Ik daarentegen verheug me op die regering. :D |
Citaat:
Eigenlijk stond Tömmchen daar na zijn inval in die school in Schoten in 2012 'rijke mensen eten' uit te delen aan de moslims ? |
Citaat:
Die miljoenen gaan nu, tot spijt van de gemiddelde anti-Vlaming, naar N-VA en VB. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:twisted: |
Citaat:
|
https://trends.knack.be/economie/bel...s-1853219.html
De federale regering ziet het begrotingstekort oplopen tot 20,7 miljard euro, 4,3 miljard euro meer dan het bedrag waarmee tijdens de begrotingsopmaak van oktober rekening werd gehouden. De naweeën van de vijfde coronagolf en vooral de oorlog in Oekraïne verhinderen verdere relance. Het zal niet tot 2030 duren alvorens onze staatsschuld een extra cijfer nodig heeft. |
Citaat:
Enkele devaluaties, een indexsprong en de inflatie zorgen daarvoor. Oordeel is wel dat eventuele schuld ook minder waard is. |
Citaat:
|
Citaat:
In 1979 kocht ik mijn eerste nieuwe auto. Een Mitsubishi Colt 1400 met een goede uitrusting voor 150.000 BFr. Kun jij me vertellen wat ik vandaag nieuw kan kopen voor 3.250€ ? |
Citaat:
Neen ! |
Citaat:
:roll::roll::roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zolang Decroo kan lenen aan 0 %, leent hij verder.
|
Zou: "wie een put graaft voor een ander, valt er soms (<- invuloefening)"
Een put graven voor iemand anders is op zich al geen verstandige zaak, laat ze die put zelf graven. |
Citaat:
Alleen weten ze daar niet, hoe ze de inflatie, die daar het gevolg van is, zullen moeten gaan oplossen, als ze die willen oplossen tenminste. Want ook die inflatie speelt weer in het voordeel van de landen met veel schuld. En de werkende, sparende Vlaming stond erbij, keek ernaar en werd slapend arm. |
Citaat:
De inflatie is in quasi alle EU landen groot. De ontsporing v.d. prijzen is er ook in onze buurlanden. Een evt. indexsprong is geen oplossing. De oorlog in Oekraïne zal die nog verergeren. Gelukkig hebben we in Belgie het indexsysteem dat de pil een beetje verzacht en onze koopkracht (ook een beetje) ondersteunt. Dat is goed voor iederéén ! |
Citaat:
Maar nogmaals de werkende, sparende (zelfs al is zijn loon geindexeerd, zijn spaargeld is het niet) Vlaming is de sigaar. Het spaargeld smelt weg als sneeuw voor de zon, zoals ook de schulden wegsmelten als sneeuw voor de zon. |
Citaat:
|
Citaat:
En voor de speculanten, short gaan op ne GBL (duitse obligaties, 10 jaar) of ZB (amerikaanse obligaties, 30 jaar) future. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be