![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Die man is zo irritant in zijn communicaties dat ik zowaar Trump interessanter vond,
god wat kan die vent toch zagen... |
Citaat:
Zonde van de zendtijd dat oeverloze gezaag van wat iedereen eigenlijk al weet of wist. :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Voor ambtenaren(door pensioen verhoging) is die populair maar voor mensen met laag pensioen totaal niet.
|
We hebben in ieder geval een unicum in onze politiek. Ik ben zeker dat we het enige land zijn waar de eerste minister EEN DWEIL is en dat nog ZELF GEZEGD HEEFT OOK.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sta me toe te googlen of ik het correct heb. https://nl.wikipedia.org/wiki/Faciliteitengemeente Veel Vlamingen vinden dat de faciliteiten hun oorspronkelijke doel niet meer dienen en daarom afgeschaft moeten worden. De meeste Franstaligen zien de faciliteiten echter als fundamenteel recht. Daar de wet die de faciliteiten regelt niets zegt over het doel van de faciliteiten of de eindigheid ervan, hetzij in tijd hetzij in doelgroep, blijven deze tegenstellingen bestaan. Maar er is ook : De bedoeling was dat hiermee zowel immigranten als historische taalminderheden in deze gemeenten, aan de taalgrens en in de Rand rond Brussel, ruim de tijd kregen om zich aan te passen aan de nieuwe situatie. Ergo, in de geest van die wet zijn ze tijdelijk. https://www.juridischwoordenboek.nl/...st%20der%20wet |
Citaat:
Ik heb zelfs gelezen dat in de Nederlandstalige creches in Bruxelles het ontbreken van de kennis van het Nederlands bij het personeel niet mag aanleiding geven tot ontslag... Je moet je kind maar in zo'n creche steken en later tot de ontdekking komen dat het koeterwaals geleerd heeft... |
Citaat:
|
Citaat:
Ik spreek zelf zeer slecht Frans, ik heb geen taalknobbel, maar voor mezelf vind ik dat toch een tekortkoming. Meer en meer Walen die hier komen werken doen zeer actief hun best om Nederlands te spreken. Maar Brussel blijft een probleem. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom weigeren de Vlaamse partijen de Vlaamse belangen te verdedigen en blijven ze vasthouden aan totaal corrupt la Belgique zelfs als ze goed weten dat dat totaal in het nadeel van Vlaanderen is... Welke maffieuze afkooppraktijken gebruikt la Belgique om die Vlaamse horige partijen in het gelid te houden... Dat is de vraag waar ik tot nu toe niet genoeg antwoord op krijg... We weten dat de particratie, de verzuiling, de politieke vergoedingen, de parastatalen en nog zoveel andere elementen daar waarschijnlijk een grote rol in spelen... Maar waarom wordt die toren van Babel niet aan het wankelen gebracht... zelfs als het hoognodig is voor het welzijn en de welvaart van Vlaanderen??? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat er voor de francofonie toch wel een adder onder het gras zit en dat in het voordeel van Vlaanderen speelt... Vroeger wouden die franstaligen partijen niet liever dan dat de rand een groot Brussels gewest zou worden... Liefst heel Vlaams Brabant erbij... Maar nu er steeds meer en meer franstalige Brusselaars uit Brussel wegtrekken denk ik dat ze voor geen geld nog bij dat corrupte Brussel willen horen en Vlaanderen en de Vlaamse welvaart verkiezen... En daarom zouden ze die alleenheerserij van hun franse taal wel eens kunnen afzweren... Ik weet het niet maar ik kan verkeerd zijn... Maar ik heb al meerdere franstaligen horen klagen en zagen over de grotere en grotere belabbering van Bruselles en dat ze daar liefst zo vlug mogelijk weg willen en ik denk niet dat zij, naar de rand getrokken terug het onheil om bij Bruxelles ingelijfd te worden wensen te ondergaan... |
Citaat:
|
Citaat:
Tot nu toe, ik('k hehaal: tot nu toe) doet De Croo het als Premier vrij aardig in deze moeilijke tijden. Natuurlijk kankeraars zijn er altijd. Zeker nu bij bepaalde Vlaams-nationalisten. Maar moet een mens zich daar iets van aantrekken? Neen! Vaneiges niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be