Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Gedaan met op het VB te stemmen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256585)

Skobelev 22 december 2020 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9552712)
Maar ze roepen nu blijkbaar wel voor strengere maatregelen en/of afdwinging.

Het wordt dus enkel maar erger als zij aan de macht zouden komen.

Misschien, maar dat zijn we niet zeker. Het draait ook niet uitsluitend om Corona en de bijhorende maatregelen. Er zijn nog andere katten te geselen in de maatschappij.

De Rode Willem 22 december 2020 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9552670)
Wat begrijp je daar niet aan? Uitgezonderd NVA, die evenzeer een traditionele partij zijn geworden, zitten alle traditionele partijen in de regering. Het enige alternatief is het VB. Als je dus niet voor VB stemt kies je voor wat we nu hebben.

Gemakshalve dus PVDA vergeten.
Lijkt mij een veel beter alternatief. Die hebben met hun "geneeskunde voor het volk" tenminste al iets maatschappelijk construktiefs gedaan.
En van dat laatste kan men de beerput van de Vlaemschen poltiek echt niet van beschuldigen.

Skobelev 22 december 2020 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9552718)
Lijkt mij een veel beter alternatief. Die hebben met hun "geneeskunde voor het volk" tenminste al iets maatschappelijk construktiefs gedaan.
En van dat laatste kan men de beerput van de Vlaemschen poltiek echt niet van beschuldigen.

PVDA? Gekker moet het niet worden.

TheFourHorsemen 22 december 2020 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9552713)
Misschien, maar dat zijn we niet zeker. Het draait ook niet uitsluitend om Corona en de bijhorende maatregelen. Er zijn nog andere katten te geselen in de maatschappij.

Dat is toch waar dit hele onderwerp over gaat?

TheFourHorsemen 22 december 2020 09:01

Citaat:

We zoeken alternatieven voor het instellen van een dictatuur. Dan is stemmen op het communisten wel het domste dat je kan doen.

Skobelev 22 december 2020 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9552731)
Dat is toch waar dit hele onderwerp over gaat?

Als je uw stem enkel van het corona-gedoe laat afhangen lijkt me dat niet zo verstandig.

TheFourHorsemen 22 december 2020 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9552871)
Als je uw stem enkel van het corona-gedoe laat afhangen lijkt me dat niet zo verstandig.

'Enkel' niet neen. Maar wel in zeer grote mate.

Beslissingen van de federale overheid hebben immers nog nooit zo'n grote invloed gehad op mijn leven als nu.

Het verschil tussen een linkse regering en een rechtse regering in bijvoorbeeld de jaren 2014-2019 is veel kleiner dan het verschil tussen het huidige beleid in België en bijvoorbeeld het beleid in Zweden.

TheFourHorsemen 22 december 2020 11:57

Men kan zich natuurlijk de vraag stellen of er nog sprake kan zijn van rechtse regeringen in België.

Elke partij schijnt hier immers voorstander te zijn van het totaal domineren van het privéleven en het handelsleven.

Libro 22 december 2020 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 9549713)
Partijloos zijn belet geen tactische stem op het geschikte moment. Een kritische benadering van gelijk welke politieke richting of partij blijft aangewezen. Trouwens corona is een voorbijgaand iets.

Maar de lessen die we eruit trekken, zijn blijvend.

TheFourHorsemen 22 december 2020 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 9549713)
Partijloos zijn belet geen tactische stem op het geschikte moment. Een kritische benadering van gelijk welke politieke richting of partij blijft aangewezen. Trouwens corona is een voorbijgaand iets.

Het feit dat elke partij op disproportionele wijze onze vrijheid beperkt op een wijze die ongezien is in het verleden, is geen voorbijgaand iets.

Ik vraag me af hoe die partijen gaan reageren wanneer eens echt een zware pandemie is.

Skobelev 22 december 2020 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9552882)
'Enkel' niet neen. Maar wel in zeer grote mate.

Beslissingen van de federale overheid hebben immers nog nooit zo'n grote invloed gehad op mijn leven als nu.

Het verschil tussen een linkse regering en een rechtse regering in bijvoorbeeld de jaren 2014-2019 is veel kleiner dan het verschil tussen het huidige beleid in België en bijvoorbeeld het beleid in Zweden.

Dit gebeuren, covid-19, zal naar alle waarschijnlijkheid tegen volgend jaar deze tijd voorbij zijn. Er zijn wantoestanden in België die al tientallen jaren aanslepen en waar het gros van de bevolking nog steeds in meegaat als je het stemgedrag bekijkt. Kiezen voor wat hier al 50 jaar aan de macht is blijft dus geen optie.

TheFourHorsemen 22 december 2020 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9552892)
Dit gebeuren, covid-19, zal naar alle waarschijnlijkheid tegen volgend jaar deze tijd voorbij zijn. Er zijn wantoestanden in België die al tientallen jaren aanslepen en waar het gros van de bevolking nog steeds in meegaat als je het stemgedrag bekijkt. Kiezen voor wat hier al 50 jaar aan de macht is blijft dus geen optie.

'Dit gebeuren' is een gebeuren waarbij er dit jaar ongeveer 10% meer overlijdens zullen zijn dan in een normaal jaar. That's it.

Als men voor een situatie als dit al zulke waanzinnige maatregelen treft, wat gaat men dan doen wanneer we met een ziekte zitten die bijvoorbeeld voor 30% oversterfte zorgt?

TheFourHorsemen 22 december 2020 12:05

Citaat:

Die wantoestanden verbieden mij niet mijn familie en vrienden te zien. Die wantoestanden zorgen er niet voor dat een overheid mensen verbiedt hun onderneming te openen gewoon om een "schokeffect" te verkrijgen. Die wantoestanden verbieden mijn verplaatsingen niet (herinnert u zich maart-april?)

Het beleid van de overheid heeft nog nooit zo'n grote invloed gehad op mijn dagelijks leven EN op onze economie.

Natuurlijk laat ik mijn stemgedrag er dan toe beïnvloeden.

patrickve 22 december 2020 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9552871)

Er is geen ander gedoe meer. De impact van het corona gedoe is totaal, universeel, ongezien.

patrickve 22 december 2020 12:18

Citaat:

Dit gebeuren, covid-19, zal naar alle waarschijnlijkheid tegen volgend jaar deze tijd voorbij zijn.

Tenzij natuurlijk het vaccin tegen dan ervoor gezorgd heeft dat covid 10 keer dodelijker geworden is en even vrolijk propageert, he.

patrickve 22 december 2020 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9552894)
Als men voor een situatie als dit al zulke waanzinnige maatregelen treft, watgaat men dan doen wanneer we met een ziekte zitten die bijvoorbeeld voor 30% oversterfte zorgt?

Zeggen dat er pas voelbaar maatschappelijke effecten zijn als men oversterftes van 200 - 300% begint te hebben. Dat zou dan enkele procentpunten van het BNP kunnen beinvloeden. Wat er nu gedaan is, is totaal waanzinnig en buiten proportie.

Er was ergens een paper dat stelde dat wat men deed, OK was, want men schatte daar de kostprijs van een leven op 7 miljoen Euro. Dat zou willen zeggen dat als men 1 miljoen doden zou hebben, men bereid zou zijn om 7000 miljard "op te offeren" om dat te vermijden. De dag dat Belgie 7000 miljard opoffert om 10% van zijn bevolking dus te "redden", wil dat zeggen dat Belgie 17 jaar lang bereid is om de 90% die niet zou sterven, in TOTALE armoede te stoppen (ttz, met 0 waarde productie). Of nog anders, want dan zijn ze allemaal dood van honger en koude, dat Belgie bereid zou zijn om de volgende 34 jaar half zijn inkomen te hebben om ooit 10% van zijn bevolking gered te hebben.
Met andere woorden, die marginale schattingen van hoeveel een mensenleven waard is houdt geen rekening met het gegeven dat men die luxe kan betalen als het om weinig levens gaat, en dat dat niet opschaalbaar is.

TheFourHorsemen 22 december 2020 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9552916)
Zeggen dat er pas voelbaar maatschappelijke effecten zijn als men oversterftes van 200 - 300% begint te hebben. Dat zou dan enkele procentpunten van het BNP kunnen beinvloeden. Wat er nu gedaan is, is totaal waanzinnig en buiten proportie.

Er was ergens een paper dat stelde dat wat men deed, OK was, want men schatte daar de kostprijs van een leven op 7 miljoen Euro. Dat zou willen zeggen dat als men 1 miljoen doden zou hebben, men bereid zou zijn om 7000 miljard "op te offeren" om dat te vermijden. De dag dat Belgie 7000 miljard opoffert om 10% van zijn bevolking dus te "redden", wil dat zeggen dat Belgie 17 jaar lang bereid is om de 90% die niet zou sterven, in TOTALE armoede te stoppen (ttz, met 0 waarde productie). Of nog anders, want dan zijn ze allemaal dood van honger en koude, dat Belgie bereid zou zijn om de volgende 34 jaar half zijn inkomen te hebben om ooit 10% van zijn bevolking gered te hebben.
Met andere woorden, die marginale schattingen van hoeveel een mensenleven waard is houdt geen rekening met het gegeven dat men die luxe kan betalen als het om weinig levens gaat, en dat dat niet opschaalbaar is.

Ik wou nog heel voorzichtig zijn met mijn 30% (3x de corona-sterfte).

Onze kwetsbare medemens kan het nu al mentaal niet aan dat er hier elke dag - corona of niet - een Boeing vol bejaarden sterft.

Skobelev 22 december 2020 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9552898)
Die wantoestanden verbieden mij niet mijn familie en vrienden te zien. Die wantoestanden zorgen er niet voor dat een overheid mensen verbiedt hun onderneming te openen gewoon om een "schokeffect" te verkrijgen. Die wantoestanden verbieden mijn verplaatsingen niet (herinnert u zich maart-april?)

Het beleid van de overheid heeft nog nooit zo'n grote invloed gehad op mijn dagelijks leven EN op onze economie.

Natuurlijk laat ik mijn stemgedrag er dan toe beïnvloeden.

Ik zie mijn familie nog, behalve diegenen die ik anders ook maar een paar keer per jaar zie. Economisch ben ik er ook nog geen Euro op achteruit gegaan. Die verplaatsingen, of het verbod er op, kwamen me nog goed uit. Er moest, gezien het voorjaar was, stevig gewerkt worden in de tuin. Op mijn dagelijks leven heeft dat dus miniem invloed gehad.
Het heeft zelfs de criminaliteit ingeperkt, wat dan weer lekker meegenomen was.
Nu mogen we niet samen kerst en nieuwjaar vieren...daar ga ik nu ook niet meteen voor zitten bleiten.
Vroeger staken ze u in het leger en kon je, als je pech had, elke drie maand eens naar huis komen voor een weekend.
Kortom, er zijn ergere dingen dan deze tijdelijke maatregelen die ons opgedrongen worden maar die je, met mate, zonder problemen kan omzeilen.

Immigratie, illegaliteit, criminaliteit, politiek gegraai, de EU...lijken me belangrijker zaken om mijn stem te laten van afhangen.

TheFourHorsemen 22 december 2020 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9552920)
Ik zie mijn familie nog, behalve diegenen die ik anders ook maar een paar keer per jaar zie. Economisch ben ik er ook nog geen Euro op achteruit gegaan. Die verplaatsingen, of het verbod er op, kwamen me nog goed uit. Er moest, gezien het voorjaar was, stevig gewerkt worden in de tuin. Op mijn dagelijks leven heeft dat dus miniem invloed gehad.
Het heeft zelfs de criminaliteit ingeperkt, wat dan weer lekker meegenomen was.
Nu mogen we niet samen kerst en nieuwjaar vieren...daar ga ik nu ook niet meteen voor zitten bleiten.
Vroeger staken ze u in het leger en kon je, als je pech had, elke drie maand eens naar huis komen voor een weekend.
Kortom, er zijn ergere dingen dan deze tijdelijke maatregelen die ons opgedrongen worden maar die je, met mate, zonder problemen kan omzeilen.

Immigratie, illegaliteit, criminaliteit, politiek gegraai, de EU...lijken me belangrijker zaken om mijn stem te laten van afhangen.

Geen enkel van die dingen die u opsomt hebben zo veel invloed op mijn leven als wat de overheid de laatste 9 maanden heeft gedaan.

Ik mag niet kiezen wie ik thuis uitnodig. Restaurants mogen niet openen. Kappers mogen niet openen. xxxx mogen niet openen...

Ik mag verdorie zelfs mijn huis niet uit 's nachts!

Stel u eens voor dat er elke avond om 24u een politieagent voor uw deur gaat staan en die verdwijnt pas 's ochtends. Als u uw huis wil verlaten, moet u zeggen waarom.

Zoiets is toch ongezien? Wat een totale controle heeft de overheid over mijn leven?

Wat er ook gebeurt, ik vind niet dat een overheid de macht mag hebben om op algemene wijze (dus los van concrete gevallen) te gaan bepalen wie ik wel of niet in mijn huis uitnodig.

marie daenen 22 december 2020 14:00

Citaat:

Twintig jaar geleden moest la Belgique beslissen of het de Vlaamse werkwijze zou volgen; een werkwijze die op werkelijk elk vlak, zeker en vooral ook op sociaal vlak, torenhoog uitstak boven de francofone werkwijze...
Maar de francofonie verdroeg dat niet en eiste dat haar methodes als maatsaf zouden gebruik worden...

Ik zou dus maar wijs zwijgen over het niets voorbrengen van die Vlaamse beerput... in tegendeel het is de Belgische beerput die het moet hebben van bedelen en afnemen...

patrickve 22 december 2020 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9552981)
Stel u eens voor dat er elke avond om 24u een politieagent voor uw deur gaat staan en die verdwijnt pas 's ochtends. Als u uw huis wil verlaten, moet u zeggen waarom.

Zoiets is toch ongezien? Wat een totale controle heeft de overheid over mijn leven?

Wat er ook gebeurt, ik vind niet dat een overheid de macht mag hebben om op algemene wijze (dus los van concrete gevallen) te gaan bepalen wie ik wel of niet in mijn huis uitnodig.

Ik vind dat ook eigenaardig dat mensen dat zomaar slikken. Zelfs al kunt ge U daarnaar schikken.

Hier in Frankrijk was het gewoon stukken erger: 24 u / 24 u mocht ge niet eens buiten, tenzij met een formulier waarop een paar uitzonderingen aangegeven waren en die je moest kunnen bewijzen, zoals boodschappen doen of naar de dokter gaan, of 1 uur op niet meer dan 1 km van uw huis alleen wandelen of lopen.

Naar uw werk mocht je alleen met een speciaal formulier van uw werkgever als die U niet in telewerken zette. Ik had een toffe chef die mij toeliet om naar bureau te gaan.

Ik begrijp totaal niet dat mensen dat kunnen aanvaarden.

Der Wanderer 22 december 2020 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9552986)
Ik vind dat ook eigenaardig dat mensen dat zomaar slikken. Zelfs al kunt ge U daarnaar schikken.

Hier in Frankrijk was het gewoon stukken erger: 24 u / 24 u mocht ge niet eens buiten, tenzij met een formulier waarop een paar uitzonderingen aangegeven waren en die je moest kunnen bewijzen, zoals boodschappen doen of naar de dokter gaan, of 1 uur op niet meer dan 1 km van uw huis alleen wandelen of lopen.

Naar uw werk mocht je alleen met een speciaal formulier van uw werkgever als die U niet in telewerken zette. Ik had een toffe chef die mij toeliet om naar bureau te gaan.

Ik begrijp totaal niet dat mensen dat kunnen aanvaarden.

Bossen op twee km zijn onveilig? :-)

patrickve 22 december 2020 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9552987)
Bossen op twee km zijn onveilig? :-)

Het probleem was natuurlijk dat je dat studenten konden joggen tot bij hun lief als dat verder was.

Als je dus op straat was, kon men onmiddellijk uw formulier vragen (dat je op de corona app kon ingeven) en daar stond ook uw domicilie in. Als je dan verder dan 1 km van uw domicilie was, boete, of bij recidive, zware boete, of bij tweede recidive, correctionele rechtbank.

Skobelev 22 december 2020 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9552981)
Geen enkel van die dingen die u opsomt hebben zo veel invloed op mijn leven als wat de overheid de laatste 9 maanden heeft gedaan.

Ik mag niet kiezen wie ik thuis uitnodig. Restaurants mogen niet openen. Kappers mogen niet openen. xxxx mogen niet openen...

Ik mag verdorie zelfs mijn huis niet uit 's nachts!

Zoals ik al schreef, ik heb van die maatregelen weinig persoonlijke hinder.
Waarmee ik niet schrijf dat de overheid dat zo maar mag doen, maar ze doen het wel en blijkbaar met de steun van een groot deel van de bevolking. Is het niet verloren zoveel energie te steken in dit aan te klagen terwijl je weet dat dit niets zal veranderen? Draai u om, maak er het beste van, wees even geduldig en doe zoveel mogelijk uw ding zonder dat ze u snappen.

Hoofdstraat 22 december 2020 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9552995)
Waarmee ik niet schrijf dat de overheid dat zo maar mag doen, maar ze doen het wel en blijkbaar met de steun van een groot deel van de bevolking. Is het niet verloren zoveel energie te steken in dit aan te klagen terwijl je weet dat dit niets zal veranderen? Draai u om, maak er het beste van, wees even geduldig en doe zoveel mogelijk uw ding zonder dat ze u snappen.

Bill Gates radde een lockdown van 4 tot 6 weken aan, wat is dat nu, even op de tanden bijten en we zijn er.

patrickve 22 december 2020 14:37

Citaat:

Waarmee ik niet schrijf dat de overheid dat zo maar mag doen, maar ze doen het wel en blijkbaar met de steun van een groot deel van de bevolking.

Dat was destijds ook zo. De vraag is natuurlijk in welke mate pure propaganda dat veroorzaakt heeft ; en in tweede instantie in welke mate dat eigenlijk waar is dat een groot deel van de bevolking dat steunt.

patrickve 22 december 2020 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9553013)
Bill Gates radde een lockdown van 4 tot 6 weken aan, wat is dat nu, even op de tanden bijten en we zijn er.

Je kan je afvragen wat je daarmee bereikt.

Skobelev 22 december 2020 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9553013)

6 weken zijn toch zo voorbij? Niet? Voor je het weet is het weer al maart of april.

Skobelev 22 december 2020 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9553014)
Dat was destijds ook zo. De vraag is natuurlijk in welke mate pure propaganda dat veroorzaakt heeft ; en in tweede instantie in welke mate dat eigenlijk waar is dat een groot deel van de bevolking dat steunt.

Dat is nu eenmaal een middel om de bevolking op uw hand te krijgen. Kijk maar naar de propaganda rond milieu, vluchtelingen, kerncentrales...Als je het voldoende door de mensen hun strot ramt slikken ze uiteindelijk alles, of toch heel veel.

Hoofdstraat 22 december 2020 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9553016)
Je kan je afvragen wat je daarmee bereikt.

Dat was hetgeen hij zei in z'n TED talk. Om de ziekenhuizen wat tijd te geven om zich voor te bereiden.

Hij dacht toen waarschijnlijk dat ze niet zo zot gingen zijn om dat langer vol te houden gegeven de economie en dergelijke. :?

patrickve 22 december 2020 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9553021)
Dat was hetgeen hij zei in z'n TED talk. Om de ziekenhuizen wat tijd te geven om zich voor te bereiden.

Hij dacht toen waarschijnlijk dat ze niet zo zot gingen zijn om dat langer vol te houden gegeven de economie en dergelijke. :?

Ah, ja, dat was dan niet eens idioot he.

TheFourHorsemen 22 december 2020 14:52

Citaat:

Tja, er zijn ook veel mensen die weinig hinder hebben van migratie. Degene die in een villa op den buiten wonen bijvoorbeeld.

Maar ontkennen dat het uniek is dat een overheid op dergelijke wijze de vrijheden van de eigen bevolking inperkt, is gewoon het licht van de zon ontkennen.

U zegt om te stoppen met klagen en er het beste van te maken. Dat ik dat doe, hoeft mij toch niet te weerhouden om niet meer te stemmen op partijen die zulke maatregelen goedkeuren?

Want daar gaat het hier om hé.

TheFourHorsemen 22 december 2020 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9553017)
6 weken zijn toch zo voorbij? Niet? Voor je het weet is het weer al maart of april.

De 6 weken zijn al heeeel lang voorbij. Die waren al voorbij eind april 2020.

Skobelev 22 december 2020 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9553027)
De 6 weken zijn al heeeel lang voorbij. Die waren al voorbij eind april 2020.

Juni, juli augustus en september waren toch vrij normaal? OK, geen massaspektakels maar verder? O.a. een feestje in de tuin gehouden.

Skobelev 22 december 2020 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9553026)
Tja, er zijn ook veel mensen die weinig hinder hebben van migratie. Degene die in een villa op den buiten wonen bijvoorbeeld.

Maar ontkennen dat het uniek is dat een overheid op dergelijke wijze de vrijheden van de eigen bevolking inperkt, is gewoon het licht van de zon ontkennen.

U zegt om te stoppen met klagen en er het beste van te maken. Dat ik dat doe, hoeft mij toch niet te weerhouden om niet meer te stemmen op partijen die zulke maatregelen goedkeuren?

Want daar gaat het hier om hé.

Zeker niet, maar dan kan je op geen enkele partij meer stemmen want ze keuren het allemaal goed.

TheFourHorsemen 22 december 2020 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9553031)
Juni, juli augustus en september waren toch vrij normaal? OK, geen massaspektakels maar verder? O.a. een feestje in de tuin gehouden.

Redelijk normaal ja. Dat moet ik toegeven. Het meeste wat ik normaal doe, kon deze zomer doorgaan. Op augustus na dan, want toen waren er in Antwerpen weer een heleboel extra maatregelen.

Maar het blijft waanzinnig dat een overheid kan bepalen hoeveel mensen ik thuis mocht (en mag) uitnodigen.

TheFourHorsemen 22 december 2020 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9553032)
Zeker niet, maar dan kan je op geen enkele partij meer stemmen want ze keuren het allemaal goed.

Dat is net het frustrerende.

Ik heb altijd op N-VA gestemd. Hun gebrek aan weerstand t.o.v. de maatregelen stelt me enorm teleur.

Het is echter enorm frustrerend dat er gewoon geen enkele partij is naar wie mijn stem dan wel kan gaan. Moest LDD vandaag de dag nog bestaan, kan ik aannemen dat zij de grootste tegenstanders zouden zijn van de maatregelen.

Maar nu... iedereen vindt het normaal om zelfs de meest normale en menselijke dingen (zoals gezellig samen kerst en oudjaar vieren) te verbieden.

Hoofdstraat 22 december 2020 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9553014)

De meerderheid steunt het ergens wel maar de meerderheid zou ook een kerstfeest met de familie vieren als het toegelaten zou zijn.

Het is ergens een soort van debiliteit

TheFourHorsemen 22 december 2020 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9553041)
De meerderheid steunt het ergens wel maar de meerderheid zou ook een kerstfeest met de familie vieren als het toegelaten zou zijn.

Het is ergens een soort van debiliteit

Men wil vooral dat de ander zich aan de maatregelen houdt. Daarom dat veel mensen toch voorstander zijn van zulke verboden.

Idioot eigenlijk. Als je bang bent van corona is het net veel beter dat al de rest zich NIET aan de maatregelen houdt, maar je jezelf wel beschermt.

Rudy 22 december 2020 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9552640)
Juist en dat is hier overduidelijk niet het geval. 99% van de maatschappij gaat hier zwaar zijn levensjaar of meer naar de vaantjes helpen voor noegabolle winst.

Zij die winst hierdoor maken hadden voor zichzelf kunnen zorgen, en hadden zij dat gedaan in plaats van op de "solidariteit" te rekenen, dan waren ze er beter van af gekomen, met minder doden.

Kunnen we dan ineens samenvatten dat de overheden dit beter hadden kunnen aanpakken.
Ik heb daar geen probleem mee. Het moet wel plausibel zijn. Voor iedereen.
Ik ben het niet eens als er steeds met vinger naar de ouderen wordt gewezen.

Het ging uiteindelijk over het Vlaams Belang.
Het Vlaams Belang biedt geen oplossingen. Enkel polemiek.
Wolven in schaapskleren.
Domme mensen, deze die vinden dat hun verstand in hun portemonnee zit, vinden dat zoiets als het VB soelaas brengt.
Ze hebben uit de geschiedenis nooit iets geleerd, behalve eigen volk eerst.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be