![]() |
Citaat:
Hoe oud zijn die ook alweer? :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb er geen ondervinding van maar in diverse films over de USA heb ik die brave jongens ook gezien vastgeketend aan een lange ketting en met een bol aan hun voet er bovenop. Dus het is uitvoerbaar. En kostenbesparend! Minder eten en maar een bewapende bewaker die moest schieten als ze niet in de pas liepen. Onze miliciens genoten van dezelfde voordelen als ze niet luisterden. En die moesten dan nog niet alles kapot slaan. En bij het minste vergrijp van die onnozelaars ze zonder pardon terug naar hun heimat sturen. Men is hier te laks geworden. En stop er mee om de politie de schuld te geven. Die worden betaald om er op te slaan. En niet om op hen te laten slaan. Men draait hier verdomd alles op zijn kop. Voor ons Belgen zijn er wetten. Waarom zijn deze er niet voor leeglopers? Wat is de basis van een democratie? Wel dat iedereen gelijk is voor de wet. Durft er nu nog één politieker zeggen dat dit principe nog geldt in dit land? Voor mij is er hier geen democratie meer. Alleen vriendjes en vijanden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of Soumission? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat dat voor hem behoorlijk angstaanjagend zal geweest zijn. |
Citaat:
En hebben die kleinkinderen schuld aan hun grootvaders daden? Ik vind dit gewoon een vorm van racisme. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn daden, niemand voor die van zijn voorvaderen. Dat uitschot dat nu die vernietigingen en gewelddaden gepleegd heeft, die zijn verantwoordelijk voor hun daden. Maar toch focus je je liever op vermeende kleinkinderen van... Sommige mensen leven echt nog in het verleden. |
Citaat:
De waarheid onder ogen zien kan bevrijdend zijn. Uw kop in het zand steken zal u niet lang deugd doen. De koning heeft het geprobeerd, maar zelfs hij wordt ermee geconfronteerd... |
Citaat:
Dan ja, is dat een erfzonde. Maar je kan er zo vanaf geraken door het te verwerpen, er is volledig vrije keuze. Maar het kan zuur zijn als je een familienaam draagt van iemand die in Oost Europa op strooptocht is gedaan en bloed heeft vergoten voor de nazi. |
Citaat:
Ik weet dat niet, maar ik volg niet elk profiel op de voet. Russen zijn effectief een plaag gebleken, nietwaar? Of was die koude oorlog maar een droom? Ik voel mij in elk geval niet aangesproken, ik denk niet dat mijn familienaam met collaboratie verbonden is. Van mijn grootvader aan moeders kant weet ik dat hij een Spanjaard na of tijdens de burgeroorlog (kan hem de details niet meer vragen) bij hem onderdak gegeven heeft. Citaat:
Voor mij moeten die mensen helemaal niets, zolang ze zelf het nazisme niet omarmen zie ik geen probleem. Citaat:
Ik hoef ze ook niet te weten, waarom zou ik mensen anders moeten behandelen op basis van iets waar ze zelf niet schuldig aan zijn? Ik vind het een vorm van racisme. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb geen probleem met strengere straffen. Ik durf er zelfs een lans voor breken. Maar tussen 'strengere straffen' en 'in brand steken/doodknuppelen', lijkt me wel een vrij groot verschil te zitten. Toch? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik vrees dat je in de EU op een muur gaat botsen. Werk van lange adem ongetwijfeld. |
Citaat:
|
Citaat:
Het antwoord ligt dan ook (in de eerste plaats) bij justitie. Niet zozeer bij de rechterlijke macht. Deze hanteren tenslotte ook gewoon maar wat zij ter hunne beschikking hebben. En dat zijn m.i. te softe wetten; al dan niet voorzien van 1001 achterpoortjes. |
Citaat:
Verder, stel, dwangarbeid is terug legaal. Welke straffen voorzie je voor werkweigeraars? Hou in gedachte, zelfs de politie moet de wapens in de kluis leggen alvorens ze toegang tot de gevangenis krijgen. De cipiers gaan die straffen dus ongewapend moeten afdwingen. |
Citaat:
|
Citaat:
Zelfs voor bandjes maken ze er nu al een tijdje een farce van door de strafonderbreking. Kort voor dat de termijn van vijf jaar verloopt in welke de straf uitgevoerd moet worden, roepen ze u op naar de gevangenis en sturen u terug naar huis in strafonderbreking. Ik ken iemand die kreeg een bandje voor drie maand, negen jaar nadat de straf werd uitgesproken. Het systeem werkt niet, het valt uiteen waar we bij staan. |
Citaat:
Ze doodhongeren? Dat gaan zelfs Belgische rechtbanken er wat over vinden, denk ik. |
Citaat:
|
Zijn de social media van de extreem rechtse Turkse grijze wolf Emir Kir die dit heeft laten gebeuren eigenlijk al afgesloten ?
|
Citaat:
ipv een jaar op hotel te gaan, 3 maanden eenzame opsluiting in een kale betonnen cel op water en brood. geen bezoek, geen tv, geen playstation, geen sigaretten, gewoon bezinnen. dat zou gevangenisstraffen tenminste ietwat afschrikwekkend maken en tegelijkertijd de duur ervan beperken waardoor er meer plaats vrijkomt. |
Moesten ze van den bak een soort school maken, misschien dat er minder recidivisme zou zijn.
Voor zware gevallen mag gerust een 'escape from new york' scenario mogen worden opgezet. Ge doet wat ge wilt, maar wel gescheiden van de rest van de maatschappij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kan dat ook omzetten naar andere producten hé. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be