Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Van Ranst krijgt de volle laag van advocaat (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258548)

Dadeemelee 22 april 2021 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9661909)
OP HET EINDE van de zomer. Dat is 21 september he, het einde van de zomer.

En nee, voel je niet dat de paniek voor het "Indiase virus" nu al klaargemaakt wordt ?

Nu ja, er zullen wat pseudo versoepelingen kunnen gedurende 3 weken of zo, een paar gepensioneeerden met vaccinatie bewijs zullen op een terrasje achter plastiek eens een pint mogen pakken. En dat zal het dan geweest zijn, want dan gaat de waanzin weer crescendo gaan he.

Vergelijk de ongerustheid over het Britse virus, en de gigantische derde golf die dat ging veroorzaken: dat was in december, en die gigantische golf van ondersterfte hebben we nu, in april. Nu begint men ongerust te doen over het Indiase virus. (het Braziliaanse heeft blijkbaar het verhoopte bibber effect niet gehad, hoewel het Indiase hetzelfde is ongeveer, met nog een mutatie bij op 452). Binnen 4 maanden, augustus - september dus, is het de paniekgolf. Zij het dat de zomer dat misschien naar september oktober zal brengen. Tegen juli beginnen de zotte virologen weeral drama scenario's naar voren te schuiven zoals voor dit golfje.

En kijk, Pfizer houdt het niet tegen ! Besmette studenten van een "superverspreider op de bus". Wel raar dat het INDIASE gevaccineerde studenten zijn die op de bus in PARIJS het Indiase virus zouden opgedaan hebben volgens de Grootviroloog he :-)

Juli heb ik recent gelezen. En dat is haalbaar. Men is nu bezig met de jongste 65+ en er worden miljoenen nieuwe vaccins verwacht.

patrickve 22 april 2021 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9661958)
Juli heb ik recent gelezen. En dat is haalbaar. Men is nu bezig met de jongste 65+ en er worden miljoenen nieuwe vaccins verwacht.

Maar nee gij. Ondertussen wordt Astra Zeneca afgelast, komt Johnson waarschijnlijk ook in de problemen. Vergeet ook niet dat men nog een goeie maand (Pfizer en Moderna) moet wachten na eerste injectie alvorens het werkt, en zelfs twee maanden bij Astra zeneca en co. Dus zelfs al heeft men iedereen zijn spuitje gezet ergens in juli, dan nog moeten we tot midden september wachten alvorens dat allemaal actief is. En tegen dan is de golf van de Indiase of weet ik veel variant daar, en moeten we allemaal terug maatregelen nemen, om het vaccin te beschermen tegen het boze virus. Nee nee, deze zomer zal je het kunnen vergeten, tenzij men echt gevaarlijk roekeloos wordt. Er zouden wel eens 20 besmettingen kunnen gebeuren.

Kijk, op een drie-tal maanden heeft men 6.3% van de bevolking volledig gevaccineerd. Binnen nog eens drie maanden, aan hetzelfde tempo, geeft U dat dus 13% gevaccineerd. Natuurlijk gaan er meer vaccins komen. Misschien 3 keer zoveel. Dan zitten we aan 25 % of zo. Als we de zotten hun raad moeten volgen en aan 70% geraken, dan moeten we dus nog 10 keer zoveel vaccineren als we sinds het begin van het jaar gedaan hebben, en dan nog een goeie maand wachten voor het effectief is.

Oma 22 april 2021 21:03

Citaat:

En in juli komen ze dan weer met andere beloftes en schuift gelijk welke versoepeling weer op, dan hangen ze weer een andere wortel voor je snuit, net zoals ze dat al meer dan een jaar doen en iedereen onbeschaamd voor de zot blijven houden!
Nogmaals: Voel jij je niet beschaamd dat ze je kunnen blijven aan het lijntje houden en steeds opnieuw bedotten?
En opnieuw, en opnieuw...áls de besmettingen dalen, áls er een vaccin is, áls iedereen gevaccineerd is, áls, áls...áls de hel bevriest zal het volgende zijn.:twisted:
Voel jij je dan geen idioot dat ze zo met je voeten kunnen blijven rammelen of merk je het na een jaar nog niet als ze met je kl*ten zitten te spelen?

Dan moeten we de politieke paljassen en de wetenschappelijke kwakzalvers nog gelijk gaan geven die een deel vd bevolking als achterlijk en dom beschouwen, maar dat wisten we al want door diezelfde marginalen kunnen ze deze corona nepcrisis blijven rekken. :roll:

Der Wanderer 22 april 2021 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9662055)
Maar nee gij. Ondertussen wordt Astra Zeneca afgelast, komt Johnson waarschijnlijk ook in de problemen. Vergeet ook niet dat men nog een goeie maand (Pfizer en Moderna) moet wachten na eerste injectie alvorens het werkt, en zelfs twee maanden bij Astra zeneca en co. Dus zelfs al heeft men iedereen zijn spuitje gezet ergens in juli, dan nog moeten we tot midden september wachten alvorens dat allemaal actief is. En tegen dan is de golf van de Indiase of weet ik veel variant daar, en moeten we allemaal terug maatregelen nemen, om het vaccin te beschermen tegen het boze virus. Nee nee, deze zomer zal je het kunnen vergeten, tenzij men echt gevaarlijk roekeloos wordt. Er zouden wel eens 20 besmettingen kunnen gebeuren.

Kijk, op een drie-tal maanden heeft men 6.3% van de bevolking volledig gevaccineerd. Binnen nog eens drie maanden, aan hetzelfde tempo, geeft U dat dus 13% gevaccineerd. Natuurlijk gaan er meer vaccins komen. Misschien 3 keer zoveel. Dan zitten we aan 25 % of zo. Als we de zotten hun raad moeten volgen en aan 70% geraken, dan moeten we dus nog 10 keer zoveel vaccineren als we sinds het begin van het jaar gedaan hebben, en dan nog een goeie maand wachten voor het effectief is.

gewoon nog even volhouden :lol:

daiwa 22 april 2021 22:25

Voor de camera's zegt Van Ranst dat je aan zee mondmaskers moet dragen en een kwartier nadien buiten de camera's zegt hij dat je aan zee geen mondmaskers moet dragen. Wat een leugenaar !

https://www.youtube.com/watch?v=mZx12rxntzs

fox 22 april 2021 23:44

Citaat:

Ongelooflijk. Jij hebt volgens mij zelfs niet eens door dat ze een wortel voor uw neus aan het hangen zijn. Precies een pony op de kermis die rondjes blijft draaien.

Gast_Peken 23 april 2021 06:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9662100)
Voor de camera's zegt Van Ranst dat je aan zee mondmaskers moet dragen en een kwartier nadien buiten de camera's zegt hij dat je aan zee geen mondmaskers moet dragen. Wat een leugenaar !

https://www.youtube.com/watch?v=mZx12rxntzs

Ik weet niet waarom je dat zegt, zoals je kan zien in onderstaande link doet Marc gewoon zijn job

https://youtu.be/3OAQ4QTv_3M

Hoofdstraat 23 april 2021 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gast_Peken (Bericht 9662149)
Ik weet niet waarom je dat zegt, zoals je kan zien in onderstaande link doet Marc gewoon zijn job

https://youtu.be/3OAQ4QTv_3M

Daar toont die rotzak in het begin al z'n conflict of interests maar die hoor je niet op TV, hij heeft Johnson en Johnson gewerkt plus een deel andere farma bedrijven. Tijd dat ze eens een neutraal persoon op TV zetten in plaats van die vaccin goeroes.

fred vanhove 23 april 2021 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9662055)

En zo belanden we stilaan toch in 2027;-)

Dadeemelee 23 april 2021 07:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9662157)
En zo belanden we stilaan toch in 2027;-)

Dan kunnen we dat samen vieren met de Vlaamse Onafhankelijkheid. ;-)

Maar serieus, ik denk dat in juli iedereen (die wil) de eerste prik gekregen heeft.

patrickve 23 april 2021 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9662166)
Maar serieus, ik denk dat in juli iedereen (die wil) de eerste prik gekregen heeft.

Wat gaat dat veranderen ? Vorig jaar in juli had iedereen die het wilde, een mondmasker. Vorig jaar in oktober kon iedereen die het wilde, een test laten afnemen. Vandaag koopt iedereen die het wil, een zelftest. In juli kan iedereen die het wil, een prikje krijgen VOLGENS JOU.

Maar dan moet je wel nog 2 maanden wachten he voor het actief is. Het is pas 2 - 3 weken na uw tweede prik dat men "gevaccineerd" is he.

En tegen dan moeten we maatregelen nemen tegen de "varianten".

Dus waarom zou men in juli gelijk wat doen, dat men al een gans jaar niet doet ?

Dadeemelee 23 april 2021 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9662193)
Wat gaat dat veranderen ? Vorig jaar in juli had iedereen die het wilde, een mondmasker. Vorig jaar in oktober kon iedereen die het wilde, een test laten afnemen. Vandaag koopt iedereen die het wil, een zelftest. In juli kan iedereen die het wil, een prikje krijgen VOLGENS JOU.

Maar dan moet je wel nog 2 maanden wachten he voor het actief is. Het is pas 2 - 3 weken na uw tweede prik dat men "gevaccineerd" is he.

En tegen dan moeten we maatregelen nemen tegen de "varianten".

Dus waarom zou men in juli gelijk wat doen, dat men al een gans jaar niet doet ?

De vaccins beginnen al een paar weken na de eerste injectie actief te werken. Geleidelijk uiteraard.

En natuurlijk gaat men niet ALLES opnieuw toelaten. Maar horeca en evenementen kunnen stapsgewijs terug heratten.

Der Wanderer 23 april 2021 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9662341)
De vaccins beginnen al een paar weken na de eerste injectie actief te werken. Geleidelijk uiteraard.

En natuurlijk gaat men niet ALLES opnieuw toelaten. Maar horeca en evenementen kunnen stapsgewijs terug heratten.

Die goedgelovigheid he. :lol: Zelfs na een jaar nog steeds. Ga je volgend jaar niet hetzelfde zeggen?

patrickve 23 april 2021 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9662341)

Voila, we zijn er. We gaan niet alles toelaten. Een klein beetje, enkele weken, en dan terug verstrengen he. Met andere woorden, op wat details na, zitten we nu voorgoed in een nieuw regime. Want men gaat uiteraard "niet alles" (ttz, niet veel) toelaten in juli, en vanaf augustus zal men weer moeten "verstrengen", he, want paniek, want simulaties, want varianten, want wie weet he.

patrickve 23 april 2021 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9662350)
Die goedgelovigheid he. :lol: Zelfs na een jaar nog steeds. Ga je volgend jaar niet hetzelfde zeggen?

Tuurlijk, maar volgend jaar, met die nieuwe, dure behandeling, gaat men toch wel wat kunnen versoepelen. Niet alles he. En voor niet lang. Nog even volhouden.

Dadeemelee 23 april 2021 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9662350)

Jij gelooft blijkbaar complottheoriën van antivaxxers.

Denk je niet dat antivaxxers geloven ipv de wetenschap een teken van goedgelovigheid is?

Een beetje minder rioolsites lezen (en niet zien dat het rioolwebsites zijn) zou ik velen hier aanraden.

patrickve 23 april 2021 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9662365)

Waarom zeg je dat ? Of is "antivaxxer" een algemene term geworden voor gelijk wie niet blindelings meeloopt met de TV zever die in tegenspraak is met alles wat wetenschappelijk gekend is ?

Der Wanderer 23 april 2021 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9662368)
Waarom zeg je dat ? Of is "antivaxxer" een algemene term geworden voor gelijk wie niet blindelings meeloopt met de TV zever die in tegenspraak is met alles wat wetenschappelijk gekend is ?

Bovendien beginnen ze zelf hun communicatie al wat bij te stellen in functie van die varianten.

jad°relen°ir 23 april 2021 10:57

Citaat:

Hoe minder hokjes om mensen in te steken, hoe overzichtelijker.
Er zijn anti- en er zijn pro-vaxxers. De goeie en de slechte.. zwart & wit..

Twee hokjes. Simpel.

Dadeemelee 23 april 2021 12:10

Citaat:

‘Ik ben tegen vaccinatie maar ge moogt mij geen antivaxxer noemen’ is nogal woke hé patrick. ;-)

Hoofdstraat 23 april 2021 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9662443)
‘Ik ben tegen vaccinatie maar ge moogt mij geen antivaxxer noemen’ is nogal woke hé patrick. ;-)

Er is een verschil tussen een vaccin tegen de pokken en eentje tegen een verkoudheid.

fred vanhove 23 april 2021 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9662365)

Denk je niet dat antivaxxers geloven ipv de wetenschap een teken van goedgelovigheid is?

Een beetje minder rioolsites lezen (en niet zien dat het rioolwebsites zijn) zou ik velen hier aanraden.

Hoe meer er worden gevaccineerd hoe meer het blijkbaar uit de hand begint te lopen. Ik ben niet tegen het vaccin wat ik zeker zal doen maar volgens mij wordt dat vaccineren een flop.

Oma 23 april 2021 13:18

Citaat:

Wat gij hardnekkig antivaxxer blijft noemen, zijn mensen die hun RECHT gebruiken om te kiezen, net zoals gij moogt kiezen om wel gevaccineerd te worden.
Het recht op volledige, waarheidsgetrouwe informatie om zelf een mening te kunnen vormen over vaccinatie om dan zélf te kunnen beslissen.
Dat zijn kritische mensen die zich vragen mogen stellen over wat men in hun lijf wil spuiten, die zijn dus niet TEGEN vaccinatie maar VOOR volledige informatie vóór ze beslissen ipv hersenloos desinformatie, nepnieuws en eenzijdige propaganda te slikken voor de winst van de big farma en mogelijk tégen hun eigen gezondheid.
Nog steeds niet duidelijk...te moeilijk, misschien?
Mogelijk wat meer wetenschappelijke studies met bewezen feiten lezen over wat vaccinaties de afgelopen dertig jaar aan gezondheidsschade wereldwijd aangericht hebben waarvoor reeds miljarden schadevergoedingen werden uitbetaald zodat je tenminste weet waarover je het hebt. :roll:

fox 23 april 2021 13:42

Citaat:

Patrick is helemaal niet tegen vaccinatie. Patrick zegt alleen dat vaccinatie er niet voor zal zorgen dat dit virus weg gaat en dat het vaccin het zoveelste worteltje is dat ze voor uw neus hangen om versoepelingen in het verschiet te stellen. Het worteltje erna zal een booster worden.

denkimi 23 april 2021 13:46

Citaat:

Waarom blijven mensen toch reageren op iemand die overduidelijk een troll is?

Denk je nu echt dat je daar op een dag plots wel een zinnige discussie mee gaat kunnen voeren?

Der Wanderer 23 april 2021 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9662582)
Waarom blijven mensen toch reageren op iemand die overduidelijk een troll is?

Denk je nu echt dat je daar op een dag plots wel een zinnige discussie mee gaat kunnen voeren?

Niet wanhopen, nog even volhouden. :-D

edwinp 23 april 2021 14:08

Georges-Louis Bouchez over heropening van terrassen: “Daar beslist Marc

Hebben ze eigenlijk in de rest van Europa ook zo'n experten die continu in de media hun versie van de maatregelen willen opdringen ?

edwinp 23 april 2021 17:29

even gesnuisterd in buitenlandse kranten, nergens geen viroloog of stoffige academicus op de voorpagina's met 'zijn' visie op de maatregelingen, nergens

Dadeemelee 23 april 2021 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9662577)
Patrick is helemaal niet tegen vaccinatie. Patrick zegt alleen dat vaccinatie er niet voor zal zorgen dat dit virus weg gaat en dat het vaccin het zoveelste worteltje is dat ze voor uw neus hangen om versoepelingen in het verschiet te stellen. Het worteltje erna zal een booster worden.

Dat is een zeer goede beschrijving van ‘tegen vaccinatie zijn’. :lol:

edwinp 23 april 2021 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9662790)

vaccinatie gaat een pak helpen, zonder twijfel...

edwinp 23 april 2021 17:58

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210423_95224975

en dat is het laatste woord dat ik nog ga verspillen aan die attention hores....

stuyckp 23 april 2021 18:25

Citaat:

Dat begrip woke dat ik hier geregeld op de meest ongepaste manier zie verschijnen door linkse adepten is echt storend aan het worden.

stuyckp 23 april 2021 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwinp (Bericht 9662832)
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210423_95224975

en dat is het laatste woord dat ik nog ga verspillen aan die attention hores....

Als je al niet weet hoe je uw gsm in trilstand of niet storen moet zetten vraag ik me af of je dan expert kan worden in eender welk onderwerp.

edwinp 23 april 2021 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 9662872)
Als je al niet weet hoe je uw gsm in trilstand of niet storen moet zetten vraag ik me af of je dan expert kan worden in eender welk onderwerp.

omgekeerde psychologie, dit is een NOODKREET om terug aandacht te krijgen !!

stab 24 april 2021 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwinp (Bericht 9662599)
Hebben ze eigenlijk in de rest van Europa ook zo'n experten die continu in de media hun versie van de maatregelen willen opdringen ?

Ik vermoed dat het typisch 'Belgisch' is dat een lid van een 'officiële' adviesraad , de gems, op dergelijke wijze zijn opinies - ook politieke , trouwens, ventileert.
Ik refereer vnl naar MVR.
Dat komt trouwens die adviesraad niet ten goede.

Henri1 24 april 2021 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwinp (Bericht 9662798)
vaccinatie gaat een pak helpen, zonder twijfel...

Inderdaad.
Er belanden haast geen gevaccineerden in het ziekenhuis, op intensieve zorgen, of erger.....

Eyjafjallajökull 24 april 2021 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9663407)
Inderdaad.
Er belanden haast geen gevaccineerden in het ziekenhuis, op intensieve zorgen, of erger.....

Hoe lang zou het vaccin werkzaam blijven ?

Vanaf augustus-september wordt dat een belangrijke vraag.

patrickve 24 april 2021 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9663421)
Hoe lang zou het vaccin werkzaam blijven ?

Vanaf augustus-september wordt dat een belangrijke vraag.

Ik denk dat de vraag verkeerd is. Waarschijnlijk is uw immuniteit, zowel van besmetting als van vaccin, meer dan lang genoeg om irrelevant te zijn, omdat het virus ondertussen veranderd is.

Eigenlijk weten we niet echt hoe lang de immuniteit van RNA vaccins meegaat. De anderen zullen waarschijnlijk een vergelijkbare immuniteit opleveren als een natuurlijke infectie, omdat ze ook een natuurlijke infectie veroorzaken, zij het met een ander virus dat maar een stukje lijkt op corona.

Gans de vraag is in welke mate die RNA vaccins cellulaire immuniteit veroorzaken. Hun goeie prestaties zijn enkel maar gebaseerd op de ongelofelijk hoge titers van antilichamen die ze veroorzaken, maar dat zegt maar weinig over de lange duur.

Maar zoals ik al stelde, de vraag is eigenlijk naast de kwestie. We zien nu ook dat 6 maanden of ten hoogste een jaar later, de virus populatie totaal anders is geworden. De Chinezen hadden een ander virus dan de westerse wereld (D614G mutatie). In het najaar vorig jaar hebben we andere virussen gehad dan tijdens de eerste golf maar toen sprak men daar nog niet veel over. Al die virussen zijn zo goed als verdwenen, en nu is het de Britse familie die overal heerst, behalve in landen waar ze "voorsprong" hebben, zoals Z-A, Brazilie en Indie, waar ze al aan de volgende generatie begonnen zijn.

Natuurlijk is er deelse kruis immuniteit, en hou je nog wat bescherming over. De echte vraag is: hoeveel golven gaat uw immuniteit mee, en hoe lang belet ze U van zwaar ziek te worden van nieuwe varianten, eerder dan hoe lang blijft mijn immuniteit werken tegen hetzelfde virus.

Waarschijnlijk krijg je "korting" op de volgende golf, en is twee golven verder, er geen winst meer.

patrickve 24 april 2021 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9662790)

Helemaal niet. Vaccinatie is goed als je het wil gebruiken om niet te zwaar ziek te worden in de komende maanden. Maar dat is het dan ook.

patrickve 24 april 2021 11:37

Citaat:

Ik ben helemaal niet tegen vaccinatie. In tegendeel.

Ik ben wel tegen denken dat vaccinatie 1) nodig 2) voldoende is om te denken dat corona weg zal zijn, en dat alles wat aanleiding gaf tot corona hysterie, daarmee blijft.

Vaccins zijn geen mirakel oplossing. Ze gaan een beetje helpen, maar meer ook niet. Waarschijnlijk gaan ze GOED helpen gedurende enkele maanden.

Wat totaal idioot is, is denken dat de maatschappij aan zware regels moet onderworpen worden zonder vaccin, en dat die regels dan allemaal weg zouden mogen omdat men nu toevallig gevaccineerd zou zijn.

Tenzij het een vaccin is tegen hysterie. Dan is het wel de moeite waard.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be