Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=226)
-   -   Is hartaanval Deense voetballer gevolg van Covid vaccinatie? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=259580)

patrickve 14 juni 2021 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9702512)
De enige die aan corona dood gegaan zijn bij de jongeren, waren er allemaal met 3 of 4 andere ziektes of onderliggende aandoeningen. En als het een natuurlijk virus is, dan is het maar zo. Nu gaat het om doden die vallen tussen gezonde jongeren die nooit door de natuurlijke ziekte zouden gevallen zijn. En dan is in mijn mening elk geval 1 teveel.

Ik had destijds een enquete opgestart: hoeveel doden van vaccinatie willen jullie aanvaarden ?

En vele zotten hadden daarop 0 geantwoord :-)

Dat komt er gewoon op neer van te zeggen "wij willen geen vaccins".

Uiteraard gaan vaccins mensen doden, dat is normaal. Daar is niks ergs aan. Het enige wat we moeten hebben, is dat het niet MEER mensen doodt dan de aandoening waarvoor we ze nemen. En eigenlijk liefst stukken minder.

We weten allemaal dat die omklap grens ergens tussen, ik zal het ruw nemen, 20 jaar en 40 jaar ligt. Wie jonger is dan die leeftijd, heeft waarschijnlijk meer kans om van het vaccin te sterven dan van corona. Maar er kunnen redenen zijn om toch een vaccin te nemen, en dus riskeren van dood te vallen. Motorrijders doen dat ook. Die kiezen ook van meer kans te hebben om dood te gaan.

Dus zelfs mocht die voetballer van een vaccin doodgegaan zijn, zou ik daar geen enkel probleem mee hebben. Als het nu eerder onwaarschijnlijk is dat hij zelfs maar gevaccineerd is, heeft dat nog minder belang natuurlijk.

Er zijn geen statistische aanwijzingen op dit ogenblik dat voetballers significant meer doodvallen van vaccins, dan zonder.

Ik zal het zo zeggen: als op het einde van dit toernooi geen 10 gevaccineerde voetballers doodgevallen zijn of 10 meer dan niet-gevaccineerde, dan kunnen we zeggen dat het vaccin best OK is, zelfs voor voetballers. Het is dan niet dodelijker dan corona voor een 60-er zonder vaccin. En vorig jaar vond ik dat dat best prima OK was. Er bleven nog meer dan genoeg 60-ers over. Wel, er zullen meer dan genoeg voetballers overblijven.

patrickve 14 juni 2021 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 9702816)
Liever dat, dan toe te geven dat men zich vergist heeft, en dat het hartfalen van Eriksen niets te maken heeft met covid en vaccins.

Of het er nu mee te maken heeft of niet heeft zelfs geen belang. Uit zo 1 enkel geval kunnen we gewoon niks zeggen. Het is pas als er statistiek opgebouwd wordt dat er enige redelijke verbanden kunnen gelegd worden.

CUFI 14 juni 2021 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9702872)
Ik had destijds een enquete opgestart: hoeveel doden van vaccinatie willen jullie aanvaarden ?

En vele zotten hadden daarop 0 geantwoord :-)

Dat komt er gewoon op neer van te zeggen "wij willen geen vaccins".

Uiteraard gaan vaccins mensen doden, dat is normaal. Daar is niks ergs aan. Het enige wat we moeten hebben, is dat het niet MEER mensen doodt dan de aandoening waarvoor we ze nemen. En eigenlijk liefst stukken minder.

We weten allemaal dat die omklap grens ergens tussen, ik zal het ruw nemen, 20 jaar en 40 jaar ligt. Wie jonger is dan die leeftijd, heeft waarschijnlijk meer kans om van het vaccin te sterven dan van corona. Maar er kunnen redenen zijn om toch een vaccin te nemen, en dus riskeren van dood te vallen. Motorrijders doen dat ook. Die kiezen ook van meer kans te hebben om dood te gaan.

Dus zelfs mocht die voetballer van een vaccin doodgegaan zijn, zou ik daar geen enkel probleem mee hebben. Als het nu eerder onwaarschijnlijk is dat hij zelfs maar gevaccineerd is, heeft dat nog minder belang natuurlijk.

Er zijn geen statistische aanwijzingen op dit ogenblik dat voetballers significant meer doodvallen van vaccins, dan zonder.

Ik zal het zo zeggen: als op het einde van dit toernooi geen 10 gevaccineerde voetballers doodgevallen zijn, dan kunnen we zeggen dat het vaccin best OK is, zelfs voor voetballers. Het is dan niet dodelijker dan corona voor een 60-er zonder vaccin. En vorig jaar vond ik dat dat best prima OK was. Er bleven nog meer dan genoeg 60-ers over. Wel, er zullen meer dan genoeg voetballers overblijven.

Bull f shit...
Mensen sterven nu ook aan vaccinatie die covid hadden overleefd, maar ze rushen liever dan verantwoord te doen.
Als ik nu een serologische test laat doen en ik heb anti stoffen tegen covid: is een vaccin dan nodig?
Is de propaganda waar? Dat we enkel tot een groepsimmuniteit van 70% kunnen komen door vaccineren? Of tellen alle eerdere besmette zielen die inmiddels genazen plots niet meer mee in de groepsimmuniteit?

Laten we hopen dat psychopaten die als u redeneren nooit den boel hier draaien, maar ik vrees dat het daarvoor al lang te laat is.

Gipsy 14 juni 2021 19:57

En maar blijven melken en doormelken over die voetballer.
Mooie zaak dat de moderatie deze draad, die niets te maken heeft met corona tenzij platte en groteske hypotheses, uit het corona hoofdstuk heeft gehaald.

kiko 14 juni 2021 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9702873)
Of het er nu mee te maken heeft of niet heeft zelfs geen belang. Uit zo 1 enkel geval kunnen we gewoon niks zeggen. Het is pas als er statistiek opgebouwd wordt dat er enige redelijke verbanden kunnen gelegd worden.

Inderdaad.

Ook al heeft het hartfalen niets te maken met corona, onverwachte neveneffecten zullen altijd optreden tijdens vaccinaties, zeker als zowat half de wereldbevolking, ieder met zijn eigen medische voorgeschiedenis, gestel en kwaaltjes, gevaccineerd wordt.

Oma 14 juni 2021 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 9702816)
De fantasie slaat hier weer op hol. Er wordt hier naar hartelust gedraaid en gekeerd om de zaak Eriksen toch maar ergens in corona & vaccinatiesfeer te kunnen krijgen.

Liever dat, dan toe te geven dat men zich vergist heeft, en dat het hartfalen van Eriksen niets te maken heeft met covid en vaccins.

Gij gelooft wat je wil.
Niks is eenvoudiger dan officieel bekend te maken dat hij niet gevaccineerd werd en dat gezonde atleten van 29 jaar nu ook al spontaan hartfalen krijgen.
Maar dat doen ze niet voor de voor de hand liggende redenen.
Uiteraard willen struisvogels dan ook niet weten van al die honderdduizenden doden en vaccinatie slachtoffers sinds het begin van de vaccinaties.

dalibor 14 juni 2021 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 9702954)
Gij gelooft wat je wil.
Niks is eenvoudiger dan officieel bekend te maken dat hij niet gevaccineerd werd en dat gezonde atleten van 29 jaar nu ook al spontaan hartfalen krijgen.
Maar dat doen ze niet voor de voor de hand liggende redenen.
Uiteraard willen struisvogels dan ook niet weten van al die honderdduizenden doden en vaccinatie slachtoffers sinds het begin van de vaccinaties.

Omdat een debiel een veronderstelling komt moet er iemand met een officieel antwoord komen?

Stel: ik beweer dat je gestoord bent. Ik maak dat wereldkundig op allerlei fora en hou vol dat mijn stelling overeind blijft tenzij een psychiater officieel komt bevestigen dat je niet gestoord bent.

Dat is uw stelling ivm Eriksen.

kiko 14 juni 2021 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 9702954)
Gij gelooft wat je wil.

Wat is er "officieel" aan bekend te maken ? Moet de burgemeester of zo dat onder ede verklaren ?

Als de directeur van Inter Milaan dat verklaart, is dat voor mij goed.

Citaat:

en dat gezonde atleten van 29 jaar nu ook al spontaan hartfalen krijgen.
Hier is al meermaals duidelijk op geantwoord in deze draad. Ik kan het ook niet helpen dat je weigert om deze te lezen.

kiko 14 juni 2021 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9702983)
Omdat een debiel een veronderstelling komt moet er iemand met een officieel antwoord komen?

Alsof de antivaxxers trouwens een officieel antwoord zouden geloven.

CUFI 14 juni 2021 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 9702997)

Waarom worden mensen die tegen dit vaccinatieBELEID zijn anti vax genoemd?
Er is een groot verschil tussen mensen die bv een geïnactiveerd vaccin afwachten dan volgzamen schapen die een experimenteel mRNA inspuiten en zich even gratis aanbieden als massa experiment.

Oma 15 juni 2021 00:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9702983)

Stel: ik beweer dat je gestoord bent. Ik maak dat wereldkundig op allerlei fora en hou vol dat mijn stelling overeind blijft tenzij een psychiater officieel komt bevestigen dat je niet gestoord bent.

Dat is uw stelling ivm Eriksen.

Neen, omdat de bevolking het RECHT heeft om te weten of jongeren ook risico lopen op hartaanvallen door vaccinatie.
Jongeren die helemaal geen last hebben van covid en toch vaccins aangesmeerd krijgen.

Daarom is het de plicht van de organisatie om duidelijkheid te scheppen over de vaccinatie waardoor het vaccin de mogelijke oorzaak is van de hartaanval of niet!
En dat kunnen ze doen door simpel het speculeren en de twijfel weg te nemen door te verklaren of hij gevaccineerd werd of niet!
DAT is mijn stelling ivm Eriksen!

Jouw stelling raakt kant noch wal.
En jij hoeft geen denkbeeldige stelling voor mij te maken, zorg jij eerst maar dat jouw stellingen geen pure onzin naast de kwestie zijn.

Oma 15 juni 2021 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 9702997)

Ja, vaxxers en vooral reeds gevaccineerden willen ook niet weten of hij gevaccineerd werd of niet. Het zou te beangstigend zijn om te weten dat zij ook het risico op hartaanvallen lopen, net zoals de hersenbloedingen en bloedklontering.

Het gaat er ook niet om of een officieel antwoord zou geloofd worden, het gaat erom dat het antwoord op de vraag of hij werd gevaccineerd van belang is voor de jongeren die ze nu willen vaccineren en of die groep dan datzelfde (verhoogd) risico op hartaanvallen zal lopen.
En dat weten we nog altijd niet want ze blijven weigeren om duidelijkheid te verschaffen of Eriksen nu wel of niet gevaccineerd werd.

Vette Pois(s)on 15 juni 2021 05:47

spannend e.k.

patrickve 15 juni 2021 06:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 9702916)
Inderdaad.

Ook al heeft het hartfalen niets te maken met corona, onverwachte neveneffecten zullen altijd optreden tijdens vaccinaties, zeker als zowat half de wereldbevolking, ieder met zijn eigen medische voorgeschiedenis, gestel en kwaaltjes, gevaccineerd wordt.

Inderdaad, elk actief bestanddeel heeft een kleine kans dat het fout gaat, en vaccins zijn niet anders. Vaccins zullen altijd een klein risico dragen, want zij moeten een ontsteking veroorzaken, en spelen met het immuunsysteem dat de capaciteit heeft om elk onderdeel van het lichaam stuk te maken. 1 dode per miljoen is een goeie prestatie normaal gezien voor een vaccin, orde van grootte.

Aangezien dit nog experimentele vaccins zijn, weten we nog niet precies wat bij deze totaal nieuwe technieken nu juist het risico is, maar het is vrij klein, het ziet er naar uit dat het kleiner is dan 1 op 100 000. Je zou dus kunnen vewachten dat er in Belgie alleen al minder dan 100 vaccinatie doden zullen vallen. Als die echter vallen in die klassen waar er minder corona doden vielen, was dat een beetje idioot van die vaccins te geven, maar erg is dat niet. 100 doden, dat kan ons eigenlijk niet schelen. Zij die minder kans hadden om te sterven van corona, hebben dus de verkeerde gok gewaagd, maar het blijven piepkleine getallen.

patrickve 15 juni 2021 06:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 9703068)
Ja, vaxxers en vooral reeds gevaccineerden willen ook niet weten of hij gevaccineerd werd of niet. Het zou te beangstigend zijn om te weten dat zij ook het risico op hartaanvallen lopen, net zoals de hersenbloedingen en bloedklontering.

Het gaat er ook niet om of een officieel antwoord zou geloofd worden, het gaat erom dat het antwoord op de vraag of hij werd gevaccineerd van belang is voor de jongeren die ze nu willen vaccineren en of die groep dan datzelfde (verhoogd) risico op hartaanvallen zal lopen.
En dat weten we nog altijd niet want ze blijven weigeren om duidelijkheid te verschaffen of Eriksen nu wel of niet gevaccineerd werd.

Maar dat heeft helemaal geen belang. Er zullen meer dan genoeg voetballers overblijven. Zo ook met jongeren. Er zullen genoeg jongeren overblijven.

Bedenk eens hoeveel voetballers er zijn. En hoeveel er dood vallen. Dat is piepklein he. Als je met de motor rijdt, neem je een groter risico. Dat gezegd, voor voetballers is dat wel grotendeels een zinloos risico, maar dat is ook zo voor motorrijders.

Jay-P. 16 juni 2021 01:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9703110)
Maar dat heeft helemaal geen belang. Er zullen meer dan genoeg voetballers overblijven. Zo ook met jongeren. Er zullen genoeg jongeren overblijven.

Bedenk eens hoeveel voetballers er zijn. En hoeveel er dood vallen. Dat is piepklein he. Als je met de motor rijdt, neem je een groter risico. Dat gezegd, voor voetballers is dat wel grotendeels een zinloos risico, maar dat is ook zo voor motorrijders.

Als ze maar geen gezamelijke zelfmoord plegen door al 't vermeende onrecht hen aangedaan, he. De arme bloeikes.

patrickve 16 juni 2021 05:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9703956)
Als ze maar geen gezamelijke zelfmoord plegen door al 't vermeende onrecht hen aangedaan, he. De arme bloeikes.

Dat zou niet slim zijn. Dat ze massaal gepensioneerden zouden afmaken, zou mij een meer logische reactie lijken.

Vette Pois(s)on 16 juni 2021 05:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9703972)
Dat zou niet slim zijn. Dat ze massaal gepensioneerden zouden afmaken, zou mij een meer logische reactie lijken.

pensioenkraan dicht en laten uithongeren

CUFI 16 juni 2021 07:20

Gepensioneerden die meeliepen en geen aansprakelijkheid eisten bij vaccins voor hun (klein)kinderen hebben dat dan zelf gezocht.
Als genoeg mensen zich nu vaccineren verloren wij dus de aansprakelijkheid.
Ich habe das gewusst.

Jan Janssen 16 juni 2021 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9703972)

Uiteraard, waarom zouden jongeren kwaad zijn op zich zelf?

Jan Janssen 16 juni 2021 21:42

Spijtig genoeg voor Lukaku staat de UEFA geen bezoek aan Eriksen toe. Hij moet in de bubbel van de Rode Duivels blijven.

Normaal zouden ze op het veld in elkanders nek liggen hijgen. Ze zullen dieje gast in het ziekenhuis toch op COVID hebben getest? Hebben ze voor iets anders schrik?

https://www.hln.be/dossier-ek-rode-d...eren~ab431bcb/

kiko 16 juni 2021 22:18

Je bent duidelijk iets op het spoor. Niet afhaken nu !

Jan Janssen 16 juni 2021 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 9704709)
Je bent duidelijk iets op het spoor. Niet afhaken nu !

Alle fact-checks gaan terug naar die ene Italiaan. Voor de rest niks communicatie er rond.

Jan Janssen 16 juni 2021 22:26

Of misschien heeft hem echt wel Corona gehad? Maar wat dan? Van wie heeft het hem gekregen en met wie heeft hem nog contact gehad?

Bach 17 juni 2021 00:37

Fußball EM: Christian Eriksen wurde vor zwei Wochen gegen Corona geimpft

Christian Eriksen vaccinated against Corona a fortnight ago

Zephyrkaos 17 juni 2021 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 9704771)
Fußball EM: Christian Eriksen wurde vor zwei Wochen gegen Corona geimpft

Christian Eriksen vaccinated against Corona a fortnight ago

bij anderweltonline weten ze het dus beter dan de ploegartsen van Inter Mailand en Denemarken

Ik zal van af nu enkel nog op anderweltonline , Engel Willems, Oma en Mambo hooren

al de rest is zoiezo enkel maar fakenews
als het niet van q-anon of trump komt geloof ik het niet meer
ben ninefornieuws nog vergeten, als het van daar komt is de info 1000% safe

Bach 17 juni 2021 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos (Bericht 9705074)
bij anderweltonline weten ze het dus beter dan de ploegartsen van Inter Mailand en Denemarken

Ik zal van af nu enkel nog op anderweltonline , Engel Willems, Oma en Mambo hooren

al de rest is zoiezo enkel maar fakenews
als het niet van q-anon of trump komt geloof ik het niet meer
ben ninefornieuws nog vergeten, als het van daar komt is de info 1000% safe

Info delen betekent niet noodzakelijk die info ook voor waar aannemen.

Moest Erikson pas geleden gevaccineerd zijn zou dat explosief nieuws zijn dat de vaccinatie campagne negatief zou beïnvloeden. Er is dus wel een motivatie om desnoods de waarheid te verbergen.

IJsboer 19 juni 2021 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus (Bericht 9701634)
Ja, echt gieren dit! Dat ze het zelf niet inzien hoe belachelijk ze zijn!

Vandaag ging ik voor het eerst naar een nieuwe kapper (nadat mijn vorige kapper overkop was gegaan door de wurgende corona maatregelen).

Na online een afspraak te hebben gemaakt kreeg ik een bevestigingsmail die ik voor de goede orde eens vluchtig wilde doornemen (vooral om te checken of datum en uur klopten)... maar... Wat bleek?

Geheel onverwacht las ik de melding dat mijn afspraak slechts doorgang kon vinden als ik een waarschuwende tekst onderaan wilde aanvinken "voor gelezen en akkoord met de maatregelen" en terug mailen.

De tekst waarschuwde mij als klant voor de gevaarlijke ziekte covid en alle maatregelen die daar mee samenhangen, de gekende lijst met (vooral) absurditeiten. O.a de verplichting om bij het binnenkomen een mondmasker te dragen. Uiteraard wist ik dat ook wel na jarenlange indoctrinatie via alle mogelijke nieuwskanalen maar goed...

Met een diepe zicht deed ik maar het gevraagde. Daags nadien ik naar de kapper, keurig voorzien van een stevig stoffen mondmasker (dicht geweven). Mij van geen kwaad bewust meldde ik mij bij de ontvangstbalie. De uitbaatster monsterde met een scherpe blik mijn mondmasker, zette verschrikt een stap terug en zei op alarmerende toon dat mijn stoffen mondmasker niet conform de richtlijnen was en een papieren chirurgisch mondmasker moest zijn (zo'n lichtblauw die ze in de ziekenhuizen dragen).

Ikzelf draag zo'n maskers nooit omdat ik die zeer onflatterend vind maar dat tussen haakjes. Uitbaatster vroeg of ik dergelijk masker niet bij me had (nee dus) en bood er mij een aan uit een doosje tegen een meerprijs van 1 euro.

De grap was (bedacht ik achteraf) dat ze dit exemplaar zelf met haar blote handen uit een doosje haalde en zo aan mij gaf. Dus alle mogelijke ziektedeeltjes die op haar handen aanwezig waren kwamen vervolgens voor mijn mond te hangen...!

Alweer een straf voorbeeld van het omgekeerde effect dat zulke absurde richtlijnen veroorzaken!

Nadat ik het mondmasker aanvaardde waarschuwde uitbaatster mij: 'Ik moet u wel vragen meneer om de mondmaskers buiten te verwisselen, want binnen mag dat niet volgens de richtlijnen' (ook al waren er op dat uur geen andere klanten aanwezig!)'

Terug binnen vroeg de kapster van dienst mij of ik mijn jasje wilde aanhouden tijdens de knipbeurt of niet? Uiteraard niet, en terwijl ik mijn jasje uitdeed in de verwachting dat de kapster het aan een kapstok zou hangen zette ook de kapster een stap achteruit en maakte ze een afwerend gebaar alsof mijn jasje doordrenkt was in 10 liter pusvocht van de middeleeuwse builenpest...

'Dan mag u uw jasje eigenhandig daar neerleggen op de kaptafel', zei de kapster. (een vestiaire was niet toegelaten, volgens de richtlijnen...) Ik overwoog een miniseconde om een voortijdig einde te maken aan deze zakelijke transactie (de kappersbeurt dus) maar bedacht dan toch maar dat ik van mijn lange haren af wilde en wie garandeerde mij dat een andere kapper niet ook op dezelfde manier zijn nieuwe klanten zou ontvangen, geheel volgens de regels door de overheid uitgevaardigd?

Voor de rest van mijn verblijf waren uitbaatster en kapster best vriendelijk, dus slikte ik mijn verontwaardiging in en onderging ik dit collectieve lot.

Ik bedoel maar: tot welk een collectieve waanzin zijn wij afgegleden? Begrijp me niet verkeerd: (tijdelijke) maatregelen mogen er zijn, maar niet als ze een omgekeerd effect sorteren! Zie vette tekst hierboven als voorbeeld.

Pfff, ik zie het nut van een maskertje als je dicht bij elkaar zit enzo, ik doe het soms zelfs uit respect als iemand zich ongemakkelijk voelt als ik het niet op heb, een beetje zoals niet in iemands buurt roken, maar dat is echt wel een pak erover. Trouwens, ik wist niet dat men chirurgische maskers kon verplichten. Het wisselen zorgt idnerdaad voor meer kans op ziekteoverdracht. Wat een dom wijf was me dat. Ze heeft zelfs niet door dat ze door haar angst/paniek zichzelf juist nog meer in gevaar brengt.

De schoofzak 19 juni 2021 12:59

Is hartaanval Deense voetballer gevolg van Covid vaccinatie?

Hij heeft het overleefd, dus zijn hartproblemen waren geen gevolg van zijn vaccinatie.
Maar mocht hij vooralsnog sterven ... dan weer wel.

patrickve 19 juni 2021 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9706921)
Is hartaanval Deense voetballer gevolg van Covid vaccinatie?

Hij heeft het overleefd, dus zijn hartproblemen waren geen gevolg van zijn vaccinatie.
Maar mocht hij vooralsnog sterven ... dan weer wel.

Het heeft totaal geen belang, er zijn meer dan voetballers genoeg.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be