Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ze zullen hem niet temmen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260037)

WYSIWYG 12 juli 2021 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9725776)
U gaat niets doen. Dat is het net.

Dat klopt omdat hier in de buurt niemand zo gek is om die vod nog uit te hangen, zelfs niet in Jupiler-versie. Dat is enkel en in beperkte mate als de salonvoetballers nog eens de pretentie hebben om tevergeefs om aan een of ander kampioenschap deel te nemen.8-)

Pandareus 12 juli 2021 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9725777)
Fantastische hobby dat u hebt. Vlaggen tellen.

In Merelbeke hebben ze korte metten gemaakt met de verontreiniging van het publiek domein met collabo-vlaggen. :lol:

https://www.hln.be/merelbeke/n-va-di...gjes~aa8cbb93/

WYSIWYG 12 juli 2021 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9725779)
In uw gemeente leven ze waarschijnlijk allemaal nog in de Tweede Wereldoorlog, als u zich zo representatief acht voor de rest van 'uw' gemeente.

Belgisch-nationalisten die brood zien in het oprakelen van het verleden, gaan dat niet aan zich laten voorbijgaan. Money is alles wat telt.:roll:

WYSIWYG 12 juli 2021 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9725791)
In Merelbeke hebben ze korte metten gemaakt met de verontreiniging van het publiek domein met collabo-vlaggen. :lol:

Haatsmurfen vind je overal. Het is zoals onkruid. Ze duiken op waar ze het meest gemist kunnen worden. 8-)
Zelfs blauwalgen verzieken alles. Zeer gevaarlijk zoals al wat blauw is, volgens experten.
https://www.hbvl.be/cnt/DMF20210712_..._BT=6961597374

De gemuilkorfde 12 juli 2021 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9725796)
Haatsmurfen vind je overal. Het is zoals onkruid. Ze duiken op waar ze het meest gemist kunnen worden. 8-)
Zelfs blauwalgen verzieken alles. Zeer gevaarlijk zoals al wat blauw is, volgens experten.
https://www.hbvl.be/cnt/DMF20210712_..._BT=6961597374

Ja, je hebt ook je blauw ergeren, je blauw betalen, de blauwziekte, de zaken blauw blauw laten, een blauwtje oplopen, blauwe plekken, bont en blauw slaan, weinig positieve uitdrukkingen met 'blauw'...

De gemuilkorfde 12 juli 2021 20:37

Citaat:

Bij niet-VLD'ers heet zoiets gewoon diefstal, hoor.
Maar ik begrijp dat er bij jouw partij wel wat normvervaging is...

Den beer van b 12 juli 2021 20:41

Citaat:

Dat zijn verzamelaars, hopen daar binnen 30 jaar nog geld van te krijgen :cry::lol:
Serieus nu. Gisteren was er in een naburig dorp 11 juli feestje, wat 2de en 3de rang optredens, veel bier, veel opgetutte vrouwkes, relatief veel te dure wagens op de parking vergeleken met het gemiddeld inkomen per inwoner, maar een vlag heb ik in de buurt sinds de uitschakeling van de Belgische ploeg op het EK amper gezien, laat staan een Vlaamse vlag op 11 juli.
Ik verblijf ongeveer 8 tot 10 dagen per maand in Wallonië, daar was men verleden week al enthousiast bezig met de voorbereidingen van de 21 juli viering, iedereen welkom, geen vlaggenkwestie.

Het Oosten 12 juli 2021 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9725771)
We gaan de Belgische vodden tellen op 21 juli. Da beperkt het Belgisch-nationalisme zich tot vodden tellen

En soms gebeurt er dit:

[/url]

Jawel.

Weyland 12 juli 2021 20:42

Rare jongens daar in Limburg. ;)

De gemuilkorfde 12 juli 2021 20:46

Citaat:

Waar haalt u het?
Als ik thuiskom en ik stap uit mijn auto, moet ik dan mijn ogen dichtdoen om de vlaggen niet te zien?
Daar maakt u dan een hobby van.
De enigen die ik hier heb zien tellen zijn de belgicisten.

Den beer van b 12 juli 2021 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9725840)
Rare jongens daar in Limburg. ;)

Ice Tea drinken, eikes.

Weyland 12 juli 2021 20:47

Nu weet iedereen hier wel dat ik Groot-Nederlandse sympathieën heb. Maar hypernationalisme is niet aan mij besteed en ik kan vaak nog door één deur met andersdenkenden. Belgovlaggen in de poubelle gooien is niet iets wat ik ooit zou doen van mijn leven.

Sowieso is het een statement en de meningen zijn vrij. Er zijn ook anderen die Belgovlaggen verbrand hebben. Dat is waar.

Het enige jammere vind ik wanneer men elkaar dingen misgunt of elkaar opzettelijk niet begrijpt. Dat gebeurt ook al te vaak. Voor de rest kijk ik uit naar 14 juli en 21 juli.

Nu pas op, stel Groot-Nederland ligt binnen handbereik, misschien loop ik dan wel harder van stapel. Dat kan. Volgens sommigen zal dat experiment nooit plaatsvinden. Het zij zo. :lol: Al bij al kan ik leven met een België dat rationeel en met erkenning van onze historische banden als buurlanden met gelijkaardige oorsprong met onze noorderburen hoor. En zelfs zonder die erkenning, maar dan als dissidente stem.

Die Limburger was wel slim genoeg om de strijdvlag erin te gooien.

De gemuilkorfde 12 juli 2021 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9725838)
En soms gebeurt er dit:

[/url][url=https://postimages.org/nl/]

Jawel.

Dat kan gerust, stel dat men mij zo ongevraagd een Belgische collaboratievlag in de hand duwt, dan kan het zijn dat ik die ook in de vuilbak gooi.
Soms worden die bij evenementen uitgedeeld, en dan kun je dat dus wel verwachten, zeker met van die kinderachtige reacties, zoals je hier op het forum bij de blauwe partijslaafjes ziet.
Anderzijds deed Theo Francken een vlaguitdelingsactie en in recordtijd was heel de stock leeg.

Weyland 12 juli 2021 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9725851)
Dat kan gerust, stel dat men mij zo ongevraagd een Belgische collaboratievlag in de hand duwt, dan kan het zijn dat ik die ook in de vuilbak gooi.
Soms worden die bij evenementen uitgedeeld, en dan kun je dat dus wel verwachten, zeker met van die kinderachtige reacties, zoals je hier op het forum bij de blauwe partijslaafjes ziet.
Anderzijds deed Theo Francken een vlaguitdelingsactie en in recordtijd was heel de stock leeg.

Volgens mij is dat zo verlopen. Iemand deelde die uit in het centrum en enkelen waren daar niet mee gediend. Het houdt opeens steek. Dat is er ook om vragen eigenlijk.

Den beer van b 12 juli 2021 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9725855)
Volgens mij is dat zo verlopen. Iemand deelde die uit in het centrum en enkelen waren daar niet mee gediend. Het houdt opeens steek. Dat is er ook om vragen eigenlijk.

Het waren dan tenminste nette opgevoede mensen die de moeite genomen hebben ze in de vuilbak te steken. Kunnen we van de Ice Tea drinker niet zeggen.

DucDEnghien 12 juli 2021 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9725774)
Dat is iets dat ik nu net bij de belgicisten hier gezien heb.
Ik heb niets geteld, het viel mij gewoon op dat ik geen enkele officiële Vlaamse vlag met rode klauwen gezien heb.
Vanavond trouwens nog altijd wat leeuwenvlaggen gezien, nog altijd, zonder rode klauwen.
Belgische vlaggen kon ik nergens zien.

Als u met de wagen rijdt zit u dus vlaggen te bekijken. Roflol. I don't give a shit.

De gemuilkorfde 12 juli 2021 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9725862)
Als u met de wagen rijdt zit u dus vlaggen te bekijken. Roflol. I don't give a shit.

U heeft toch echt problemen met begrijpend lezen.
Als ik thuiskom, stap ik uit mijn wagen, en zie ik die vlaggen.
Volgens jou zou ik dan mijn ogen moeten dichtdoen of zo?
Ja, die belgicisten hebben altijd rare ideeên.

En ja, als je rondrijdt, dan valt zo'n gigantische Vlaamse Leeuw natuurlijk ook niet op, die mag je helemaal niet zien.
Reclameborden langs de weg staan er ook omdat niemand die kan zien.
Rare jongens, die belgicisten.

pajoske 12 juli 2021 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt (Bericht 9725709)
Pajosje

De Maaslanders vochten aan Vlaamse zijde en werden daardoor als Vlamingen aangezien.

Jaja en als een aantal Vlaamse huurlingen in Congo gaan vechten worden alle Vlamingen als Congolezen aanzien volgens uw stelling.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt (Bericht 9725709)
Wat nu als Limburg beschouwd wordt, heeft niets met het Hertogdom Limburg te maken (afgezien van enkele Voerdorpen). U zwijgt daarover in alle talen terwijl u ook de verschillende betekenissen van Vlaanderen nog steeds niet blijkt te snappen. De Walen noemen de Maaslanders al eeuwen "Vlamingen" (flamands).

Ofwel leest gij mijn antwoorden op uw beweringen niet ofwel zijt gij een echte leugenaar. Ik denk vooral dat laatste. Ik heb al altijd geschreven dat de naam Limburg voor oze provincie een historische fout is die we te danken hebben aan de hoogheidswaanzin van de Nederlandse koning Willem. Ik heb u ook al geantwoord dat er in de provincies Limburg niemand aanspraak maakt op de geschiedenis van het hertogdom Limburg. Terwijl men in het gewest Vlaanderen met alle geweld, en tegen elke historisch gegeven in wil aantonen dat de bevolking van gans het gewest iets te maken heeft met de guldensporenslag en de geschiedenis van het graafschap Vlaanderen.

Gij doet hier aan geschiedenisvervalsing.

Minachtende groeten van een echte Maaslander, inwoner van de Provincie Limburg. Afstammeling van inwoners uit hertogdom-Limburg, Gulik, het Land van Loon, Graafschap Reckheim, Land van Overmase,Wallonië, Duitsland, ...allen uit de de omgeving van Maastricht. Maar geen enkele Vlaamse voorouder.

DucDEnghien 12 juli 2021 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9725867)
U heeft toch echt problemen met begrijpend lezen.
Als ik thuiskom, stap ik uit mijn wagen, en zie ik die vlaggen.
Volgens jou zou ik dan mijn ogen moeten dichtdoen of zo?
Ja, die belgicisten hebben altijd rare ideeên.

En ja, als je rondrijdt, dan valt zo'n gigantische Vlaamse Leeuw natuurlijk ook niet op, die mag je helemaal niet zien.
Reclameborden langs de weg staan er ook omdat niemand die kan zien.
Rare jongens, die belgicisten.

En? Krijg je daar een stijve van? Van een Vlaamse Leeuw te zien?

Weyland 12 juli 2021 21:17

Belgische Limburgers/Loonlanders hebben de naam Limburg als erfenis aanvaard doorheen de jaren net zoals wij de naam Vlaanderen als pars-pro-toto naam hebben aanvaard. Dat is een normaal fenomeen dat je in veel landen terug ziet.

De cultuur rond de rivier de Maas verklaart ook de affiniteit met Nederlands Limburg en misschien ook Luik.

WYSIWYG 12 juli 2021 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9725868)
Jaja en als een aantal Vlaamse huurlingen in Congo gaan vechten worden alle Vlamingen als Congolezen aanzien volgens uw stelling.

Ofwel leest gij mijn antwoorden op uw beweringen niet ofwel zijt gij een echte leugenaar. Ik denk vooral dat laatste. Ik heb al altijd geschreven dat de naam Limburg voor oze provincie een historische fout is die we te danken hebben aan de hoogheidswaanzin van de Nederlandse koning Willem. Ik heb u ook al geantwoord dat er in de provincies Limburg niemand aanspraak maakt op de geschiedenis van het hertogdom Limburg. Terwijl men in het gewest Vlaanderen met alle geweld, en tegen elke historisch gegeven in wil aantonen dat de bevolking van gans het gewest iets te maken heeft met de guldensporenslag en de geschiedenis van het graafschap Vlaanderen.

Minachtende groeten van een echte Maaslander, inwoner van de Provincie Limburg. Afstammeling van inwoners uit hertogdom-Limburg, Gulik, het Land van Loon, Graafschap Reckheim, Land van Overmase,Wallonië, Duitsland, ...allen uit de de omgeving van Maastricht. Maar geen enkele Vlaamse voorouder.

Nu begrijp ik het. Zo is het natuurlijk moeilijk om u ergens thuis te voelen. En dan wordt men gewoon Belg, vis noch vlees, want een Maaslander is het prototype van een Belg, eigenwijs, onbetrouwbaar, zelfingenomen en enkel op zichzelf vertrouwend, net zoals een echte Belgisch-nationalist.

De gemuilkorfde 12 juli 2021 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9725876)

Ben je al eens bij een psychiater geweest?
Er scheelt echt wel iets aan je als je een vlag met seks associeert.
Ik weet niet hoe dat zit als jij een Belgische driekleur ziet, maar ongetwijfeld zal professionele hulp u wel vooruit kunnen helpen.

WYSIWYG 12 juli 2021 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9725876)

Om eigen seksuele frustraties te bevredigen bestaan er naar het schijnt andere websites en fora. Daar komt men naar het schijnt beter aan zij trekken. Voor extra raad hierover kan men steeds terecht op www.derukkervanbrakel.be .

WYSIWYG 12 juli 2021 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9725887)
Ik weet niet hoe dat zit als jij een Belgische driekleur ziet, maar ongetwijfeld zal professionele hulp u wel vooruit kunnen helpen.

Don't feed the trolls.

De gemuilkorfde 12 juli 2021 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9725888)
Om eigen seksuele frustraties te bevredigen bestaan er naar het schijnt andere websites en fora. Daar komt men naar het schijnt beter aan zij trekken. Voor extraraad hierover kan men steeds terecht op www.derukkervanbrakel.be .

Tiens, de link werkt niet.
De rukker zal weer bezig zijn met zijn favoriete bezigheid. :lol:

WYSIWYG 12 juli 2021 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9725890)
Tiens, de link werkt niet.
De rukker zal weer bezig zijn met zijn favoriete bezigheid. :lol:

Hij was nochtans minister van digitalisering in de vorige regering. :-D
Nuja, als naar huidige minister in die functie zien, dan begrijp ik dat wel. Die kan zijn gsm zelfs nog niet opladen, maar heeft gelukkig een broer die aan de juiste kant van de geschiedenis stond en daardoor een lucratief jobke in Europa wist te verweven. Ook een echte Belg trouwens, die zijn eigen regering in de steek liet om nog beter te cashen: een smurf om op te bouwen, eentje van eigen-zak-eerst, het blauwe motto bij uitstek. 8-)
Hij nam een voorbeeld aan een zekere Alexander uit Brakel, van voor diens stalkingperiode.

DucDEnghien 12 juli 2021 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9725887)

Dat ik een vlag met niets associeer zal je dan weer niet kunnen uitleggen.

DucDEnghien 12 juli 2021 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9725889)
Don't feed the trolls.

Je doet niets anders! ;-)

DucDEnghien 12 juli 2021 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9725888)
Om eigen seksuele frustraties te bevredigen bestaan er naar het schijnt andere websites en fora. Daar komt men naar het schijnt beter aan zij trekken. Voor extraraad hierover kan men steeds terecht op www.derukkervanbrakel.be .

Vlamingen zijn er extra actief op. Toujours un stijve d'avance. Roflol.

WYSIWYG 12 juli 2021 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9725911)
Je doet niets anders! ;-)

Ik amuseer me ermee. Dat is best plezant.;-)

DucDEnghien 12 juli 2021 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9725918)
Ik amuseer me ermee. Dat is best plezant.;-)

Ik ook, je trollt lekker.

WYSIWYG 12 juli 2021 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9725916)
Vlamingen zijn er extra actief op. Toujours un stijve d'avance. Roflol.

Maïs dat es biensûr zeijkes, ket.;-)

pajoske 12 juli 2021 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9725883)
Nu begrijp ik het. Zo is het natuurlijk moeilijk om u ergens thuis te voelen. En dan wordt men gewoon Belg, vis noch vlees, want een Maaslander is het prototype van een Belg, eigenwijs, onbetrouwbaar, zelfingenomen en enkel op zichzelf vertrouwend, net zoals een echte Belgisch-nationalist.

In tegendeel. Ik voel mij perfect thuis in het Maasland en omgeving. Het verschil met vele Vlaming is net dat ik een heel groot part van mijn voorouders ken. Dat ik weet van wie ik afkom. De meesten weten dat niet. En die moeten zich dan ergens thuis voelen door allerlei verhaaltjes over 'onze voorouders', terwijl ze in werkelijkheid totaal geen weet hebben van wie hun voorouders waren.
Hebt gij zelf enig idee of uw voorouders 3/4/5 eeuwen geleden Vlamingen waren?

Everytime 12 juli 2021 21:54

Citaat:

Sommigen leren een muziekinstrument, anderen schilderen of sporten.......en anderen tellen vlaggen........

WYSIWYG 12 juli 2021 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9725926)
In tegendeel. Ik voel mij perfect thuis in het Maasland en omgeving. Het verschil met vele Vlaming is net dat ik een heel groot part van mijn voorouders ken. Dat ik weet van wie ik afkom. De meesten weten dat niet. En die moeten zich dan ergens thuis voelen door allerlei verhaaltjes over 'onze voorouders', terwijl ze in werkelijkheid totaal geen weet hebben van wie hun voorouders waren.
Hebt gij zelf enig idee of uw voorouders 3/4/5 eeuwen geleden Vlamingen waren?

Voor zover het stamboomonderzoek van mijn familie reikt op dit moment wel. Mijn schoonbroer is daar hobbygewijs mee bezig en zit ergens begin 17de eeuw. En hoe zit dat met u? Zoals ik het hierboven las, kwam het zaad precies van alle kanten gevlogen? 8-)

WYSIWYG 12 juli 2021 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9725933)
Sommigen leren een muziekinstrument, anderen schilderen of sporten.......en anderen tellen vlaggen........

En er zijn er dan weer die afgeven op de streek waar ze als gast ontvangen zijn en hun dagelijks brood verdienen. 8-)

Koenaard Depuydt 12 juli 2021 22:05

Citaat:

Pajosje

De gemiddelde Waal of Vrankrijker maakt echt geen verschil tussen een Diets (Nederlandstalig) iemand uit de Leiestreek of het Maasland. Toen niet, nu niet! Het waren/zijn allemaal "Vlamingen". U noemt Noord-Nederlanders buiten Holland ook "Hollanders". Dit is volgens uw stelling ook verkeerd.

Zoals de heer Weiland het zegt: het begrip "Vlaanderen" is een deel voor een groter Zuid-Nederlands geheel geworden...reeds voor uw geboorte. U weigert dit op zeer dwaze wijze te aanvaarden.

Citaat:

Ofwel leest gij mijn antwoorden op uw beweringen niet ofwel zijt gij een echte leugenaar. Ik denk vooral dat laatste.

U vooral leest andermans antwoorden niet of half.
Nogmaals, de heer Koenaard Depuydt dient met "u" aangesproken te worden.
Uw antwoorden blijven beperkt tot beledigende afbraakberichten met hier en daar een boeiend of nuttig gegeven.

Citaat:

Ik heb al altijd geschreven dat de naam Limburg voor oze provincie een historische fout is die we te danken hebben aan de hoogheidswaanzin van de Nederlandse koning Willem.

Waar hebt u dit eerder meegedeeld?

Citaat:

Ik heb u ook al geantwoord dat er in de provincies Limburg niemand aanspraak maakt op de geschiedenis van het hertogdom Limburg.

Dit klopt niet.

Citaat:

Terwijl men in het gewest Vlaanderen met alle geweld, en tegen elke historisch gegeven in wil aantonen dat de bevolking van gans het gewest iets te maken heeft met de guldensporenslag en de geschiedenis van het graafschap Vlaanderen.

Waar is er sprake van geweld?

Citaat:

U doet alleszins vaker aan verkeerde berichtgeving.

Citaat:

Minachtende groeten

Zo'n nichterige houding op vergevorderde leeftijd doet ons lachen.

Citaat:

van een echte Maaslander, inwoner van de Provincie Limburg. Afstammeling van inwoners uit hertogdom-Limburg, Gulik, het Land van Loon, Graafschap Reckheim, Land van Overmase,Wallonië, Duitsland, ...allen uit de de omgeving van Maastricht. Maar geen enkele Vlaamse voorouder.

Wat poogt u met uw wisselvallige spellingsgewoonten te bereiken ?

U volgt de hedendaagse spelling bij Maastricht (eertijds: Maestricht, ouder Waals: "Tré-sur-Meuse") maar niet bij Rekem. Rekem staat bovendien veel dichter bij de gewestelijke uitspraak dan Reckheim. U zal toch ook niet beweren dat de hedendaagse Nederlandstalige spelling (Algemeen Nederlands) ook een onderdeel van de "grote vervlaamsing" betreft. Het AN is op de eerste plek op het Hollands geënt. Of is deze Hollandse invloed een bezwaar?

Zoals eerder meegedeeld, de spelling "Overmase" dient door het behoud van de eind -e als Middelnederlands beschouwd te worden. Deze Middelnederlandse eind -e is echter in de Brabantse en Zuid-Nedervrankse (Limburgse) tongvallen weggevallen...in de Vlaamse echter niet! Hedendaags gebruik van de spelling of uitspraak "Overmaze" is Vlaams (gewestelijk Nederlands). U doet ofwel moedwillig aan verouderde uitdrukkingen ofwel schiet u in uw eigen voet.

Met gezapige Vlaamse groeten

Everytime 12 juli 2021 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9725788)
Dat klopt omdat hier in de buurt niemand zo gek is om die vod nog uit te hangen, zelfs niet in Jupiler-versie. Dat is enkel en in beperkte mate als de salonvoetballers nog eens de pretentie hebben om tevergeefs om aan een of ander kampioenschap deel te nemen.8-)

U moet verder dan uw eigen huis kijken. Niet iedereen heeft interesse voor uw feestje. 11Juli is nog steeds enkel en alleen het Feest van de Vlaamse Gemeenschap.

WYSIWYG 12 juli 2021 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9725963)
U moet verder dan uw eigen huis kijken. Niet iedereen heeft interesse voor uw feestje. 11Juli is nog steeds enkel en alleen het Feest van de Vlaamse Gemeenschap.

Het hoeft voor mij ook niet meer te zijn. Vlamingen hebben niet die annexerene reflex. Die laten anderen gewoon met rust. Net iets anders dan Franstaligen. 8-)

Everytime 12 juli 2021 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9725945)
En er zijn er dan weer die afgeven op de streek waar ze als gast ontvangen zijn en hun dagelijks brood verdienen. 8-)

Ah maar de Franstaligen die in Vlaanderen wonen - en ik ken er persoonlijk - voelen er zich prima! Waarop ze afgeven, is uw bekrompene Vlaams- Nationalisme.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be