![]() |
Citaat:
|
Citaat:
https://www.hln.be/merelbeke/n-va-di...gjes~aa8cbb93/ |
Citaat:
|
Citaat:
Zelfs blauwalgen verzieken alles. Zeer gevaarlijk zoals al wat blauw is, volgens experten. https://www.hbvl.be/cnt/DMF20210712_..._BT=6961597374 |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik begrijp dat er bij jouw partij wel wat normvervaging is... |
Citaat:
Serieus nu. Gisteren was er in een naburig dorp 11 juli feestje, wat 2de en 3de rang optredens, veel bier, veel opgetutte vrouwkes, relatief veel te dure wagens op de parking vergeleken met het gemiddeld inkomen per inwoner, maar een vlag heb ik in de buurt sinds de uitschakeling van de Belgische ploeg op het EK amper gezien, laat staan een Vlaamse vlag op 11 juli. Ik verblijf ongeveer 8 tot 10 dagen per maand in Wallonië, daar was men verleden week al enthousiast bezig met de voorbereidingen van de 21 juli viering, iedereen welkom, geen vlaggenkwestie. |
Citaat:
![]() Jawel. |
Rare jongens daar in Limburg. ;)
|
Citaat:
Als ik thuiskom en ik stap uit mijn auto, moet ik dan mijn ogen dichtdoen om de vlaggen niet te zien? Daar maakt u dan een hobby van. De enigen die ik hier heb zien tellen zijn de belgicisten. |
Citaat:
|
Nu weet iedereen hier wel dat ik Groot-Nederlandse sympathieën heb. Maar hypernationalisme is niet aan mij besteed en ik kan vaak nog door één deur met andersdenkenden. Belgovlaggen in de poubelle gooien is niet iets wat ik ooit zou doen van mijn leven.
Sowieso is het een statement en de meningen zijn vrij. Er zijn ook anderen die Belgovlaggen verbrand hebben. Dat is waar. Het enige jammere vind ik wanneer men elkaar dingen misgunt of elkaar opzettelijk niet begrijpt. Dat gebeurt ook al te vaak. Voor de rest kijk ik uit naar 14 juli en 21 juli. Nu pas op, stel Groot-Nederland ligt binnen handbereik, misschien loop ik dan wel harder van stapel. Dat kan. Volgens sommigen zal dat experiment nooit plaatsvinden. Het zij zo. :lol: Al bij al kan ik leven met een België dat rationeel en met erkenning van onze historische banden als buurlanden met gelijkaardige oorsprong met onze noorderburen hoor. En zelfs zonder die erkenning, maar dan als dissidente stem. Die Limburger was wel slim genoeg om de strijdvlag erin te gooien. |
Citaat:
Soms worden die bij evenementen uitgedeeld, en dan kun je dat dus wel verwachten, zeker met van die kinderachtige reacties, zoals je hier op het forum bij de blauwe partijslaafjes ziet. Anderzijds deed Theo Francken een vlaguitdelingsactie en in recordtijd was heel de stock leeg. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ik thuiskom, stap ik uit mijn wagen, en zie ik die vlaggen. Volgens jou zou ik dan mijn ogen moeten dichtdoen of zo? Ja, die belgicisten hebben altijd rare ideeên. En ja, als je rondrijdt, dan valt zo'n gigantische Vlaamse Leeuw natuurlijk ook niet op, die mag je helemaal niet zien. Reclameborden langs de weg staan er ook omdat niemand die kan zien. Rare jongens, die belgicisten. |
Citaat:
Citaat:
Gij doet hier aan geschiedenisvervalsing. Minachtende groeten van een echte Maaslander, inwoner van de Provincie Limburg. Afstammeling van inwoners uit hertogdom-Limburg, Gulik, het Land van Loon, Graafschap Reckheim, Land van Overmase,Wallonië, Duitsland, ...allen uit de de omgeving van Maastricht. Maar geen enkele Vlaamse voorouder. |
Citaat:
|
Belgische Limburgers/Loonlanders hebben de naam Limburg als erfenis aanvaard doorheen de jaren net zoals wij de naam Vlaanderen als pars-pro-toto naam hebben aanvaard. Dat is een normaal fenomeen dat je in veel landen terug ziet.
De cultuur rond de rivier de Maas verklaart ook de affiniteit met Nederlands Limburg en misschien ook Luik. |
Citaat:
|
Citaat:
Er scheelt echt wel iets aan je als je een vlag met seks associeert. Ik weet niet hoe dat zit als jij een Belgische driekleur ziet, maar ongetwijfeld zal professionele hulp u wel vooruit kunnen helpen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De rukker zal weer bezig zijn met zijn favoriete bezigheid. :lol: |
Citaat:
Nuja, als naar huidige minister in die functie zien, dan begrijp ik dat wel. Die kan zijn gsm zelfs nog niet opladen, maar heeft gelukkig een broer die aan de juiste kant van de geschiedenis stond en daardoor een lucratief jobke in Europa wist te verweven. Ook een echte Belg trouwens, die zijn eigen regering in de steek liet om nog beter te cashen: een smurf om op te bouwen, eentje van eigen-zak-eerst, het blauwe motto bij uitstek. 8-) Hij nam een voorbeeld aan een zekere Alexander uit Brakel, van voor diens stalkingperiode. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hebt gij zelf enig idee of uw voorouders 3/4/5 eeuwen geleden Vlamingen waren? |
Citaat:
|
Citaat:
Voor zover het stamboomonderzoek van mijn familie reikt op dit moment wel. Mijn schoonbroer is daar hobbygewijs mee bezig en zit ergens begin 17de eeuw. En hoe zit dat met u? Zoals ik het hierboven las, kwam het zaad precies van alle kanten gevlogen? 8-) |
Citaat:
|
Citaat:
De gemiddelde Waal of Vrankrijker maakt echt geen verschil tussen een Diets (Nederlandstalig) iemand uit de Leiestreek of het Maasland. Toen niet, nu niet! Het waren/zijn allemaal "Vlamingen". U noemt Noord-Nederlanders buiten Holland ook "Hollanders". Dit is volgens uw stelling ook verkeerd. Zoals de heer Weiland het zegt: het begrip "Vlaanderen" is een deel voor een groter Zuid-Nederlands geheel geworden...reeds voor uw geboorte. U weigert dit op zeer dwaze wijze te aanvaarden. Citaat:
Nogmaals, de heer Koenaard Depuydt dient met "u" aangesproken te worden. Uw antwoorden blijven beperkt tot beledigende afbraakberichten met hier en daar een boeiend of nuttig gegeven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
U volgt de hedendaagse spelling bij Maastricht (eertijds: Maestricht, ouder Waals: "Tré-sur-Meuse") maar niet bij Rekem. Rekem staat bovendien veel dichter bij de gewestelijke uitspraak dan Reckheim. U zal toch ook niet beweren dat de hedendaagse Nederlandstalige spelling (Algemeen Nederlands) ook een onderdeel van de "grote vervlaamsing" betreft. Het AN is op de eerste plek op het Hollands geënt. Of is deze Hollandse invloed een bezwaar? Zoals eerder meegedeeld, de spelling "Overmase" dient door het behoud van de eind -e als Middelnederlands beschouwd te worden. Deze Middelnederlandse eind -e is echter in de Brabantse en Zuid-Nedervrankse (Limburgse) tongvallen weggevallen...in de Vlaamse echter niet! Hedendaags gebruik van de spelling of uitspraak "Overmaze" is Vlaams (gewestelijk Nederlands). U doet ofwel moedwillig aan verouderde uitdrukkingen ofwel schiet u in uw eigen voet. Met gezapige Vlaamse groeten |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be