Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wat heeft deze generatie bijgedragen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260083)

Knuts 17 juli 2021 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9728987)
Natuurlijk is de "goede" oude tijd grotendeels een fabeltje. Maar om te geloven dat deze tijd zoveel beter is, dat is ook geloven in een fabeltje. Ik ben heel blij dat ik geen jonge vrouw ben in deze tijd. Denk alleen aan de vunzigheden die op het internet passeren en waarvan ieder jong mens - meisje zowel als jongen - gemakkelijk slachtoffer wordt.
Ook is er een mentaliteitsverandering die ik heel ernstig vind.

Niets is perfect.
Ik denk dat vrouwen nu meer rechten en meer kansen hebben dan 50 of 100 jaar geleden, en dat de risico's en gevaren nu wat anders zijn.

Toch, ik heb toch liever te leven in een wereld waar mijn dochters zullen mogen studeren, buitenhuis werken, niet uitgehuwelijkt zullen worden, geen 10 kinderen zullen moeten baren (en veel kans lopen tijdens één van die geboortes te sterven).
Vunzigheden op het Internet, zeer zeker, die bestaan. Ze zullen moeten leren daar intelligent en voorzichtig mee om te gaan.

CUFI 17 juli 2021 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuts (Bericht 9729558)
Niets is perfect.
Ik denk dat vrouwen nu meer rechten en meer kansen hebben dan 50 of 100 jaar geleden, en dat de risico's en gevaren nu wat anders zijn.

Toch, ik heb toch liever te leven in een wereld waar mijn dochters zullen mogen studeren, niet uitgehuwelijkt zullen worden, geen 10 kinderen zullen moeten baren (en veel kans lopen tijdens één van die geboortes te sterven).
Vunzigheden op het Internet, zeer zeker, die bestaan. Ze zullen moeten leren daar intelligent en voorzichtig mee om te gaan.

Ja onze dochters zijn zoveel beter af. Dat er al honderdtallen nooit meer thuiskomen per jaar door dit moedwillig genocidaal beleid is maar nuance he.
Want ge moogt aborteren, proficiat.
En dan stellen die zich de vraag waarom we vrouwonvriendelijk worden.

Veel ouders sturen hun volwassen kinderen niet eens meer op kot in bepaalde steden omdat ge zelfs overdag het risico loopt lastig gevallen te worden.

Knuts 17 juli 2021 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9729563)
Ja onze dochters zijn zoveel beter af. Dat er al honderdtallen nooit meer thuiskomen per jaar door dit moedwillig genocidaal beleid is maar nuance he.
Want ge moogt aborteren, proficiat.
En dan stellen die zich de vraag waarom we vrouwonvriendelijk worden.

Veel ouders sturen hun volwassen kinderen niet eens meer op kot in bepaalde steden omdat ge zelfs overdag het risico loopt lastig gevallen te worden.

En weer jouw totaal ongefundeerde "feiten."

Maar, als jouw probleem is dat vrouwen door creeps gevaar lopen, pak dan die creeps aan, he.

Rudy 17 juli 2021 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9729563)

Dat is overdreven en er bijgesleurd.
In welke steden bijvoorbeeld ?

CUFI 17 juli 2021 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuts (Bericht 9729569)
En weer jouw totaal ongefundeerde "feiten."

Maar, als jouw probleem is dat vrouwen door creeps gevaar lopen, pak dan die creeps aan, he.

Door ze te negeren omdat ge liever het verleden oprakelt als die ontucht aangewezen wordt?

CUFI 17 juli 2021 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9729570)
Dat is overdreven en er bijgesleurd.
In welke steden bijvoorbeeld ?

Gent en Antwerpen.
Al mogen ze 18 jaar zijn, ze gaan daar niet uit. Zelfs chirofeesten zijn strikt verboden.
We organiseren dan wel zelf een fuif dat straight edge mentaliteit handhaaft. Niet dat ik daarin een voorbeeld ben, maar zeker wel ervaringsdeskundige.

Rudy 17 juli 2021 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9728987)
Natuurlijk is de "goede" oude tijd grotendeels een fabeltje. Maar om te geloven dat deze tijd zoveel beter is, dat is ook geloven in een fabeltje. Ik ben heel blij dat ik geen jonge vrouw ben in deze tijd. Denk alleen aan de vunzigheden die op het internet passeren en waarvan ieder jong mens - meisje zowel als jongen - gemakkelijk slachtoffer wordt.
Ook is er een mentaliteitsverandering die ik heel ernstig vind.

Die mentaliteitsverandering. Onze generatie is nog opgegroeid door te leren content te zijn met wat je krijgt en hebt, zolang je maar geen honger hoeft te lijden. Iedereen moest en kon werken, en wie te lang aan den dop stond werd scheef bekeken.
De situatie nu. Tja, we moeten er geen tekeningske van maken.

Rudy 17 juli 2021 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9729575)
Gent en Antwerpen.
Al mogen ze 18 jaar zijn, ze gaan daar niet uit. Zelfs chirofeesten zijn strikt verboden.
We organiseren dan wel zelf een fuif dat straight edge mentaliteit handhaaft. Niet dat ik daarin een voorbeeld ben, maar zeker wel ervaringsdeskundige.

Dit ruikt naar paranoia.
In de Overpoortstraat in Gent loopt het op alle mogelijke uren vol van studentes.
Volgens mij kijk je gewoonweg op hen neer en past dit niet in uw opvoedingsmodel.

Knuts 17 juli 2021 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9729573)
Door ze te negeren omdat ge liever het verleden oprakelt als die ontucht aangewezen wordt?

lol, jij wilt terug naar dat "gouden verleden", nogal wiedes dat het dan opgerakeld wordt.

Maar soit, ik hoopte eigenlijk op jouw actieplan om meisjes en vrouwen te beschermen tegen die vele creeps die hen blijkbaar in tuchteloze steden in gevaar brengen.
Benieuwd of je de daders of de slachtoffers zal aanpakken.

Knuts 17 juli 2021 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9729585)
Dit ruikt naar paranoia.
In de Overpoortstraat in Gent loopt het op alle mogelijke uren vol van studentes.
Volgens mij kijk je gewoonweg op hen neer en past dit niet in uw opvoedingsmodel.

Zelfde in Antwerpen, uiteraard.
(En voor de puristen, hier dragen de straten andere namen.)

TV-verslaafde 17 juli 2021 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuts (Bericht 9729589)
lol, jij wilt terug naar dat "gouden verleden", nogal wiedes dat het dan opgerakeld wordt.

Maar soit, ik hoopte eigenlijk op jouw actieplan om meisjes en vrouwen te beschermen tegen die vele creeps die hen blijkbaar in tuchteloze steden in gevaar brengen.

?

Meer vrouwen zijn geïndoctrineerd en/of geneigd om empathie te hebben voor anderen dus stemmen blind. Het grote plaatje interesseert hen niet. Alleen maar wie schattig oogt.

CUFI 17 juli 2021 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9729585)
Dit ruikt naar paranoia.

Ik kijk niet neer op mensen maar frons wel eens mijn wenkbrauwen.
Er zijn meisjes die nooit meer thuiskomen.
Zelfs meisjes die voor het oog van een camera belaagd worden en later de dood treffen.
Maar zet uw masker scheef en ze staan daar.
Dit is geen veilig land meer en moedwillig genocidaal opgesteld.

CUFI 17 juli 2021 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuts (Bericht 9729589)

Ik veroordeel daders dat bij de vleet, maar dan komen mensen altijd zagen over paar koppen uit een geloofssysteem waar ik 0,0 banden of sympathie mee deel.

Ik bescherm op persoonlijk gebied door de boze werken van deze verloren schapen bekend te maken. Banden opbouwen met seculieren is zondig en de zonde leidt toe de dood.

TV-verslaafde 17 juli 2021 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9729623)
Ik bescherm op persoonlijk gebied door de boze werken van deze verloren schapen bekend te maken. Banden opbouwen met seculieren is zondig en de zonde leidt toe de dood.

Vrouwen beschermen?

Dat ze binnen blijven in "oorlogszones" hé zoals Molenbeek. :lol:

Komaan, serieus....

CUFI 17 juli 2021 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 9729634)
Vrouwen beschermen?

Komaan, serieus....

Inderdaad. Binnen blijven is de boodschap.
Die in hun ivoren toren voorzien alleen draconische surveillance voor hun eigen veiligheid en willen dat we lastig gevallen worden zodat we meer beleid zouden eisen. Waarvan dan miljoenen ter beschikking komt van die fascisten waarmee ze privé koks en -butlers voor zichzelf voorzien.

TV-verslaafde 17 juli 2021 10:22

Zeg, gooi daar eens een paar brandbommen naar binnen.

Neen, daar gaan we niet wonen hé. Ze gooien daar met granaten.

TV-verslaafde 17 juli 2021 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9729639)
Die in hun ivoren toren voorzien alleen draconische surveillance voor hun eigen veiligheid en willen dat we lastig gevallen worden zodat we meer beleid zouden eisen. Waarvan dan miljoenen ter beschikking komt van die fascisten waarmee ze privé koks en -butlers voor zichzelf voorzien.

Zo is dat. Zet een schattig beestje op je flyer en je wint 80% van de vrouwen voor je. Eeuwige trouw. Semper fi.

Wat achter in de coulissen gebeurd...

Rudy 17 juli 2021 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9729616)
Ik kijk niet neer op mensen maar frons wel eens mijn wenkbrauwen.
Er zijn meisjes die nooit meer thuiskomen.
Zelfs meisjes die voor het oog van een camera belaagd worden en later de dood treffen.

Dat is geen reden om op een paternalistische manier een 18+ te behandelen, laat staan zich te baseren op een geloofsovertuiging.

CUFI 17 juli 2021 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9729645)
Dat is geen reden om op een paternalistische manier een 18+ te behandelen, laat staan zich te baseren op een geloofsovertuiging.

Het is wat het is.
Een generatie maakte het hier onleefbaar voor de volgende generatie.

TV-verslaafde 17 juli 2021 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9729645)

Als brandbommen een bagatel zijn, kunnen we toch even goed een atoombom op een getto gooien hé. :lol:

Iemand maakt er een wapenwedloop van.

Rigide denkpatronen.
Brandbommen.
Paternalistische visies.
Domme kracht.

CUFI 17 juli 2021 11:04

Best dat ik me voor een periode terug trek, er zal alleen maar misantropie uitgebraakt worden omdat mijn ongenoegen gaandeweg groeit.

En op persoonlijk gebied sterf ik daar elke dag een beetje meer door.
Even bezinnen.

nabat54 17 juli 2021 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9727074)
Alle volwassenen van deze tijd.

Je hebt echt wel zitten nadenken over deze vraag/topic hé:roll:

Knuts 17 juli 2021 16:54

CUFI, het leuke aan jouw feitenloze realiteit, is dat je totaal inconsequent kan zijn.

De statistieken over criminaliteit passen niet in jouw kraam? Geen probleem, je zegt gewoon dat ze vervalst zijn:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9728894)
Neen want deze generatie politici doen er alles aan de statistieken te manipuleren en voor de realiteit te plaatsen.

Maar stijgt de criminaliteit echt? Ja, beweer je, meer zelfs, het is "hun" plan:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9729639)

Vraag is dan: als "ze" willen dat we ons meer onveilig voelen om dan meer beleid te eisen, waarom dan de statistieken over criminaliteit vervalsen? Hogere cijfers zouden net een deel van het duivels plan moeten zijn.

Dat "ze" daar niet aan gedacht hebben!

Vrijheideerst 17 juli 2021 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 9729755)

Dat is wat DMT met je doet, denk ik. :?

Universalia 17 juli 2021 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuts (Bericht 9729782)
CUFI, het leuke aan jouw feitenloze realiteit, is dat je totaal inconsequent kan zijn.

De statistieken over criminaliteit passen niet in jouw kraam? Geen probleem, je zegt gewoon dat ze vervalst zijn:

Maar stijgt de criminaliteit echt? Ja, beweer je, meer zelfs, het is "hun" plan:

Vraag is dan: als "ze" willen dat we ons meer onveilig voelen om dan meer beleid te eisen, waarom dan de statistieken over criminaliteit vervalsen? Hogere cijfers zouden net een deel van het duivels plan moeten zijn.

Stijgt de criminaliteit ...

Knuts 19 juli 2021 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9729803)

:thumbsup:

De apocalyps die leeft in CUFI's brein vind ik daar alvast niet in terug.

Pandareus 19 juli 2021 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9729623)
... Banden opbouwen met seculieren is zondig en de zonde leidt toe de dood.

In de plaats van origine van de 3 zandbakgodsdiensten zijn er nog altijd fanatici die zo sektair denken. https://www.ynetnews.com/article/BkGcEvlT00

dalibor 19 juli 2021 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9729020)
Het is volgens mij begonnen in de jaren 50 a 60.

Toen ongeveer ja. Maar mijn grootmoeder (geboren in 1903) zei dat je wel zot moest zijn om terug te verlangen naar die tijd dat de kerk alles bepaalde en controleerde. Elk zijn meug zeker?

Marie van de koster 20 juli 2021 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 9729634)
Vrouwen beschermen?

Komaan, serieus....

Hoe? Er werd hier toch gezegd dat meisjes overal veilig over straat kunnen lopen? :?

Marie van de koster 20 juli 2021 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuts (Bericht 9729782)

Volgens de statistieken zouden de criminaliteitscijfers de laatste jaren lichtjes dalen.
Maar om welke misdaden gaat het? België staat vierde op de lijst van landen met de meeste verkrachtingen!!! Wie zei er hier iets over veiligheid van vrouwen meisjes ...
Vreemd feitje is dat de algemene daling te maken heeft met 1) de vergrijzing van de bevolking 2) het feit dat de jeugd verslaafd is aan computerspellen! De interpretatie van de cijfers zou dus toch wat genuanceerder moeten zijn.
https://www.seniorennet.be/redactie/...n-de-cijfers--

Marie van de koster 20 juli 2021 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9729803)

Wat zijn die "andere" onder Hoofdcategorieën die meer dan verdubbeld zijn?

Boduo 20 juli 2021 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9727074)
Alle volwassenen van deze tijd.

Dus van 21 tot 100 ?
Dat wordt moeilijk.

CUFI 21 juli 2021 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 9729755)

Ik vrees van wel.
Met grote walging.

CUFI 21 juli 2021 07:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9731761)
Dus van 21 tot 100 ?
Dat wordt moeilijk.

Die van 21 heeft er nog weinig mee te maken.
Er is een generatie gekomen die een nieuw beeld etaleerde in onze samenleving en de geesten daarop conditioneerde.

De welvaart en de vooruitgang is iets dat over de eeuwen heen verzameld was, 1 generatie blies alle bruggen en welvaart op en maakte het hier onleefbaar voor alle generaties daarna.
Maar noem een kat een kat en je bent eraan voor de moeite.
“A woman riding a beast”

Karel Martel B 21 juli 2021 07:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9727088)
Veel van de geneeskunde is bovendien te danken aan het Islamitisch gouden tijdperk.

Het islamitisch "gouden tijdperk" is een eufemisme voor de tijd toen Islamieten boeken lazen geschreven door niet-Islamieten.

Karel Martel B 21 juli 2021 07:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9731761)
Dus van 21 tot 100 ?
Dat wordt moeilijk.

Ineens weten we ook hoe oud CUFI is.

patrickve 21 juli 2021 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9732094)
Het islamitisch "gouden tijdperk" is een eufemisme voor de tijd toen Islamieten boeken lazen geschreven door niet-Islamieten.

Laat ons zeggen dat het Islamitisch gouden tijdperk er een was toen de nazaten van de auteurs van die boeken zodanig barbaars geworden waren door hun christelijke godsdienst dat ze van hun eens zo hoogstaande beschaving onder het niveau van de moslims doken :-)

Libro 21 juli 2021 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9732121)
Laat ons zeggen dat het Islamitisch gouden tijdperk er een was toen de nazaten van de auteurs van die boeken zodanig barbaars geworden waren door hun christelijke godsdienst dat ze van hun eens zo hoogstaande beschaving onder het niveau van de moslims doken :-)

In het land van de blinden.... :mrgreen:

CUFI 21 september 2021 07:38

Ik ben bezig aan een tekst over de bijdrage/vrucht van deze generatie.

Libro 21 september 2021 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9730514)
Toen ongeveer ja. Maar mijn grootmoeder (geboren in 1903) zei dat je wel zot moest zijn om terug te verlangen naar die tijd dat de kerk alles bepaalde en controleerde. Elk zijn meug zeker?

Daar krijgen we nu de ecologisten, gezondheidsmaniakken en de islamisten voor in de plaats.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be