Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Grootste "zwarte zondag" ooit in 2024 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=262005)

CUFI 28 november 2021 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9827712)
Binnen alle staatssystemen die er zijn op deze aarde, nog steeds te verkiezen boven een vorm waarbij één man zijn wil oplegt aan hele bevolking. Geen enkele menselijke vorm is feilloos.

Probleem is dat ze hier eerst de bevolking brainwashen zodat de meerderheid dan denkt dat ze zelf om dat beleid vragen. Maar het is er in gevormd door haatzaaien, bangmakerij en andere propagandatechnieken.

CUFI 28 november 2021 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9827707)
Israël heeft geen recht van bestaan als de hele staatsconstructie gebouwd is op platgebulldozerde Palestijnse dorpen, op een verdreven of onderdrukte Palestijnse bevolking. De Israëli's maken zich schuldig aan gelijkaardige verdrijvings- en ondrukkingsmethodes als het regime van weleer waarvan ze zelf slachtoffer werden.

Wat kwam u trouwens aanrennen met de verwijzing naar Jakob in de discussie over de huidige staat Israël? 't Is niet omdat iemand Here, Here roept dat het ook om de Heer gaat. Hier ook: het woord Israël is geen grond voor de huidige staat Israël.

Ja het beloofde land van Mozes werd Palestina genaamd, juist.

Jan van den Berghe 28 november 2021 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9827718)
Probleem is dat ze hier eerst de bevolking brainwashen zodat de meerderheid dan denkt dat ze zelf om dat beleid vragen. Maar het is er in gevormd door haatzaaien, bangmakerij en andere propagandatechnieken.

Al die technieken worden op nog grotere schaal toegepast in dictaturen.

Jan van den Berghe 28 november 2021 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9827719)
Ja het beloofde land van Mozes werd Palestina genaamd, juist.

Niet Israël. Hoe kan iemand die zich als bijbels christen ziet, dan een zionistische staat steunen die gebaseerd is op Joods-nationalisme?

CUFI 28 november 2021 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9827721)
Niet Israël. Hoe kan iemand die zich als bijbels christen ziet, dan een zionistische staat steunen die gebaseerd is op Joods-nationalisme?

Ik zie Israël als het beloofde land, niet als de staat. Is dat nu duidelijk?
Ik vind wel dat Israeli en Palestijnen recht op land hebben dus mij blijkt de tweestatenoplossing de beste.

CUFI 28 november 2021 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9827720)
Al die technieken worden op nog grotere schaal toegepast in dictaturen.

Ja hier. Waar die fascisten van hier corona gebruiken om zich op te duwen, duwt VB zich op aan de islam. Het is altijd dezelfde strategie, same shift different stories.

Xenophon 28 november 2021 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9827725)
Ja hier. Waar die fascisten van hier corona gebruiken om zich op te duwen, duwt VB zich op aan de islam. Het is altijd dezelfde strategie, same shift different stories.

Ik zie het patroon, je duwt u op aan het VB.

CUFI 28 november 2021 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9827727)
Ik zie het patroon, je duwt u op aan het VB.

Alle politieke partijen hebben permanent afgedaan.
Dat mensen nog een oplossing zien in de politiek of een politieke partij is verbijsterend.

Ik trek mij daar zelfs nog niet op af.

Zipper 28 november 2021 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 9827710)
Bah nee, gij, toch niet de Waalse collaboratievlag.

Nee ?? Ook wel Belgische driekleur genoemd.;-)

Max van Dietschland 28 november 2021 20:11

Ik verwacht een gigantische verkiezingsoverwinning van PVDA en Vlaams Belang. In die mate zelfs dat Vivaldi op federaal niveau haar meerderheid gaat verliezen en zal moeten kiezen tussen NVA of PVDA, er vanuit gaande dat Wallonië nooit met Vlaams Belang zal willen besturen.

In Vlaanderen zal dit NVA mathematisch incontournable voor de Vlaamse regeringsvorming.

Jan van den Berghe 28 november 2021 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9827724)
Ik zie Israël als het beloofde land, niet als de staat. Is dat nu duidelijk?
Ik vind wel dat Israeli en Palestijnen recht op land hebben dus mij blijkt de tweestatenoplossing de beste.

De huidige staat Israël is niet het beloofde land, ook al omdat de Joden nog steeds de Messias niet erkennen. Het heil is in het nieuwe Verbond in en door Jezus, voor iedereen en is niet langer langs de weg van het vleselijke volk Israël.

Jan van den Berghe 28 november 2021 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9827725)

U blijft in merkwaardige bedekte termen spreken. Nu hebt u het over "het Vlaams Belang duwt zich op aan de islam". Wat moet dat nu weer voorstellen?

Jan van den Berghe 28 november 2021 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9827733)
Alle politieke partijen hebben permanent afgedaan.
Dat mensen nog een oplossing zien in de politiek of een politieke partij is verbijsterend.

Ik trek mij daar zelfs nog niet op af.

Al eerder de vraag gesteld: wat doet u dan op een politiek forum?

CUFI 28 november 2021 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9827842)
Al eerder de vraag gesteld: wat doet u dan op een politiek forum?

Het is niet omdat ik geen politieke partij heb, daarom niet politiek betrokken kan zijn he.

Zeg mij eerder hoe het zal beteren als VB aan de macht komt? Alsof die echt genoeg bevoegde mensen op iedere post kunnen plaatsen?
Als je dan toch de roeping voelt op een partij te stemmen, waarom dan van alle partijen VB?

CUFI 28 november 2021 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9827841)
U blijft in merkwaardige bedekte termen spreken. Nu hebt u het over "het Vlaams Belang duwt zich op aan de islam". Wat moet dat nu weer voorstellen?

Heers en verdeel technieken he.
VB haar stokpaardje is de islam en de Vlaamse onafhankelijkheid.
En dat werkt. Net zoals het bij de tradios werkt andere thema’s uit te melken om de massa te verdelen en daarop te heersen.

CUFI 28 november 2021 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9827839)
De huidige staat Israël is niet het beloofde land, ook al omdat de Joden nog steeds de Messias niet erkennen. Het heil is in het nieuwe Verbond in en door Jezus, voor iedereen en is niet langer langs de weg van het vleselijke volk Israël.

Ja moslims erkennen Jezus ook niet als Zoon van God. Dat zijn verschillen, maar geen verschillen om een tweestatenoplossing tegen te houden.
Toch?

Jan van den Berghe 28 november 2021 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9827864)
Het is niet omdat ik geen politieke partij heb, daarom niet politiek betrokken kan zijn he.

U had het niet alleen over de partijpolitiek, maar over de politiek in het algemeen. Daarom is het verbazend dat u hier actief bent. Uw vrijheid natuurlijk, maar niet echt samenhangend met uw opmerkingen. Ergens een spreidstand.

Jan van den Berghe 28 november 2021 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9827864)
Zeg mij eerder hoe het zal beteren als VB aan de macht komt? Alsof die echt genoeg bevoegde mensen op iedere post kunnen plaatsen?
Als je dan toch de roeping voelt op een partij te stemmen, waarom dan van alle partijen VB?

U probeert de rollen om te draaien. U beweerde dat het om het Vlaams Belang aan de macht alleen maar slechter zal gaan. Bewijs? Neen. Argumenten? Neen. Uitleg? Neen. U gooit het zomaar op dit forum.

Jan van den Berghe 28 november 2021 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9827866)
Heers en verdeel technieken he.
VB haar stokpaardje is de islam en de Vlaamse onafhankelijkheid.
En dat werkt. Net zoals het bij de tradios werkt andere thema’s uit te melken om de massa te verdelen en daarop te heersen.

U toont nog maar eens niets te weten over het Vlaams Belang. De partij is immers op zovele andere domeinen actief. Nu kan het moeilijk ontkend worden dat de migratie- en asielpolitiek (want het gaat veel verder dan alleen de islam zoals u lijkt te veronderstellen) geen maatschappelijke thema's zijn die voor beroering zonder onder het volk.

Jan van den Berghe 28 november 2021 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9827869)
Ja moslims erkennen Jezus ook niet als Zoon van God. Dat zijn verschillen, maar geen verschillen om een tweestatenoplossing tegen te houden.
Toch?

U schreef eerder "pro islam" te zijn. Wat moet daar onder verstaan worden, als u nu benadrukt dat moslims Jezus niet als Zoon Gods erkennen?

CUFI 28 november 2021 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9827872)
U probeert de rollen om te draaien. U beweerde dat het om het Vlaams Belang aan de macht alleen maar slechter zal gaan. Bewijs? Neen. Argumenten? Neen. Uitleg? Neen. U gooit het zomaar op dit forum.

Ik beweerde voornamelijk dat zij de coronapandemie erger zouden aangepakt hebben.
Ik moet niet alles kunnen bewijzen wat ik van hen op twitter las afgelopen jaren he. Ik gooi mijn mening hier zomaar op ja.

Jan van den Berghe 28 november 2021 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9827875)
Ik beweerde voornamelijk dat zij de coronapandemie erger zouden aangepakt hebben. En zeg me eens, hoeveel mensen kunnen zij werkelijk leveren die naar behoren alle posten kunnen invullen?

Ik moet niet alles kunnen bewijzen wat ik van hen op twitter las afgelopen jaren he. Ik gooi mijn mening hier zomaar op ja.

U beweert dat inderdaad, maar u onderbouwt niets. Als het maar een mening is die u eruit gooit, zomaar, zonder enige voeling met de werkelijkheid, is zo'n uitspraak niets waard.

CUFI 28 november 2021 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9827874)
U schreef eerder "pro islam" te zijn. Wat moet daar onder verstaan worden, als u nu benadrukt dat moslims Jezus niet als Zoon Gods erkennen?

De islam heeft een groot stuk van de taart in de eschatologie.

quercus 28 november 2021 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9827839)

Wat een fanatisme zeg! Dergelijke opvatting was de drijfveer voor eeuwenlange bewuste discriminatie en geregeld ook moordpartijen t.a.v. de Joodse bevolking in Europa. De Joodse rabbi Jeshua (later omgedoopt tot Jezus Christus) zou zich tot die visie in geen geval willen bekennen.

Jan van den Berghe 28 november 2021 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9827878)
De islam heeft een groot stuk van de taart in de eschatologie.

Wat is het verband met "ik ben pro islam"?

CUFI 28 november 2021 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9827876)
U beweert dat inderdaad, maar u onderbouwt niets. Als het maar een mening is die u eruit gooit, zomaar, zonder enige voeling met de werkelijkheid, is zo'n uitspraak niets waard.

Zij die het met mij lazen weten welke voorstellen er uit de hoek van VB kwam.
Bart Somers heeft zelfs nog tot orde moeten oproepen, zeggende dat “mensen” het virus verspreiden en niet alleen bepaalde bevolkingsgroepen.
Gelukkig hebben we Bart Somers nog hen daar toen op te wijzen :twisted:

CUFI 28 november 2021 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9827880)
Wat is het verband met "ik ben pro islam"?

Dat ik geloof dat de islam een onderdeel van de oplossing is en niet het probleem.

Jan van den Berghe 28 november 2021 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9827879)
Wat een fanatisme zeg! Dergelijke opvatting was de drijfveer voor eeuwenlange bewuste discriminatie en geregeld ook moordpartijen t.a.v. de Joodse bevolking in Europa. De Joodse rabbi Jeshua (later omgedoopt tot Jezus Christus) zou zich tot die visie in geen geval willen bekennen.

Het zionistisch fanatisme heeft in Palestina voor heel wat problemen gezorgd en blijft dat bijna ononderbroken doen. Het getuigt van weinig inzicht in de geschiedenis om de verdrukking van de Palestijnen goed te praten met een verwijzing naar de moeilijke situatie van de Joden in bijvoorbeeld het middeleeuws Europa.

Als u het over Jezus hebt, dan wil ik u herinneren aan Zijn woorden: "Mijn Rijk is niet van deze wereld". In Hem vindt u dan ook geen voorstander van de zionistische staat Israël.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9827884)
Dat ik geloof dat de islam een onderdeel van de oplossing is en niet het probleem.

Hoezo?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9827881)
Bart Somers heeft zelfs nog tot orde moeten oproepen, zeggende dat “mensen” het virus verspreiden en niet alleen bepaalde bevolkingsgroepen.

Waar gaat dit nu ook alweer over? "Voorstellen uit de hoek van VB"?

Nr.10 28 november 2021 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9827102)
Dat is toch al gebeurd ?
Vorige zondag, zwarte zondag, toen de bruine bende Brussel kort en klein sloeg voor een mondmasker ?

Voor een mondmasker? Mondmaskers zijn razend efficiënt om het virus te bekampen.

Svennies 28 november 2021 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9827231)
Ja, bijna vergeten, de Bruine Horde, onder leiding van GruppenFuhrer von Winterhausen.

Een teken dat onze vriend weer aan de platte zit qua afgang...:lol:

Svennies 28 november 2021 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9827881)

Ach ja, onze burgemeester ,en zijne sjoemelpoedel ....

Ik durf te wedden dat de poedel wéét welke kleur de Somers zijn onderbroeken hebben...:roll::roll:

CUFI 28 november 2021 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9827886)
Hoezo?

Ge verslaat de duivel in de politiek niet met een politieke partij maar met doctrine en onze volgende generatie bewust te maken van het antichrist/dajjal systeem.

Svennies 28 november 2021 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9827897)
Ge verslaat de duivel in de politiek niet met een politieke partij maar met doctrine en onze volgende generatie bewust te maken van het antichrist/dajjal systeem.

Maar man toch .....

Is een slag van het kruis op uw voorhoofd beter om het koninkrijk der hemelen te betreden dan een slag van de halve maan of het volle gewicht van de thora...

Ga toch ergens anders zemelen dan het telkens weer op een geloofsprincipe te willen aansturen....:roll::roll::roll:

Jan van den Berghe 28 november 2021 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9827897)

Wat heeft dat te maken met uw uitspraak "ik ben pro islam"?

CUFI 28 november 2021 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9827899)
Wat heeft dat te maken met uw uitspraak "ik ben pro islam"?

Alles, je ziet hen beter als bondgenoot en broeders dan als de vijand.
De vijand is de politiek die ons beleid wilt aandoen en alle kenmerken van een collaboratie met den duvel vertoont.

Svennies 28 november 2021 23:40

De vraag is vriend ,wat snuift gij zoal om tot zulke inzichten te komen...:roll:

CUFI 28 november 2021 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9827907)
De vraag is vriend ,wat snuift gij zoal om tot zulke inzichten te komen...:roll:

Niets, ik ben zelfs volledig ontnuchterd sedert die vaccinazis in onze biologie willen dringen.
Globalisten zijn de derde rijkers van toen, VB en NVa zijn ook te zwak tegen die wereldgeest te boksen.

Svennies 28 november 2021 23:44

En Jeezeke gaat u bijgevolg komen verlossen zeker....

droom dan maar voort....:roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be