![]() |
Citaat:
Geen enkele jongere aanvaard nog discipline of enige tegenspraak. Ik zou niet graag in die sergeanten hun plaats zijn dan:roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het kanonnenvoer hebben ze niet meer nodig. De taken worden steeds gesofisticeerder, ook in het leger heeft de ICT wereld z'n intrede gedaan.. |
Citaat:
Waarschijnlijk zal Amerika het voorbeeld geven. |
Citaat:
|
Citaat:
Discipline begint bij de opvoeding, thuis, op school, in de jeugdbeweging, in ... . Het verbieden van de "pedagogische tik" heeft daar alvast geen goed aan gedaan. Ook ouders, die het gezag van een leerkracht niet aanvaarden, zijn heel slecht voor de opvoeding van het kind. |
Citaat:
Tja, voor dat soort zinloze "discipline" pas ik. |
Citaat:
|
Citaat:
Zeg nu aan een jongere dat zijn schoenen moeten blinken en je mag het gaan uitleggen bij een of ander comité. |
Citaat:
|
Citaat:
Discipline bijbrengen noemen sommigen dat :lol: |
Citaat:
Dicipline zit er rap in hoor. |
Citaat:
Maar bon....schrik hebben om ziek te worden en discipline is niet echt hetzelfde. |
Citaat:
Een bokskampioen moet goed meppen kunnen geven maar moet ook en vooral geen probleem hebben met meppen krijgen. Iets waar veel jongeren het tegenwoordig blijkbaar heel moeilijk mee hebben ( volgens de mentale gezondheidszorg) Sociale media zitten daar voor veel tussen lees ik wel eens. |
Citaat:
Daar zijn die knullen vandaag maar koorknaapjes naast. |
Citaat:
|
Citaat:
Veel hogere officieren hadden dan ook affaires met de enige Belgische vrouwen die beschikbaar waren en dat waren de onderwijzeressen die les gaven aan de kinderen van de boefers en de officieren of Belgische verpleegsters die waren ook gegeerd. |
Citaat:
Nu krijgen de leraars ook lappen van de leerlingen. Dat was vroeger wel even anders. |
Citaat:
Bij de officieren zat evenzeer crapuul maar je had er als dienstplichtige weinig of geen contact mee . |
Citaat:
Er waren soms grappige situaties als hij met zijn vrouw discuteerde achteraan of als hij met een andere officier achteraan zat. Vlamingen die nogal rudimentair frans spraken omdat ze dachten dat ik geen frans verstond. Een keer vroeg een officier terwijl hij naar mijn richting keek, il comprend le français? Non, non, c'est un Flamand. Zo pikte ik leuke verhaaltjes op. Hoe goed sommige onderwijzeressen konden poepen of ze dierven ook wel eens de vrouw van een andere officier afsnoepen. Een andere keer heb ik de chauffeur van Generaal Vivario (commandant toen van de Belgische strijdkrachten in Duitsland) geholpen om de strontzatte Vivario zoals een zak patatten op de achterbank te gooien. Achteraf bekeken waren er leuke momenten maar het blijft een verloren jaar. |
Citaat:
Wij leerden nog om boobytraps en molotovcocktails te maken. Eigenlijk zouden we, in geval van oorlog, gebruikt worden als kanonnenvoer. |
Citaat:
|
Citaat:
Geen enkele rechter zal daar tussen komen. Bij het leger moeten de schoenen nog altijd blinken. |
Citaat:
Het eerste dat je daar leerde, was vallen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Extra door de taxman niet belastbare kennis. |
Citaat:
Ze kregen kost en woonst, eten en werden regelmatig ingezet ten behoeve van de maatschappij. Vandaag gaat 1/2 van de 18 jarige naar de hoge school of unief. Opleidingen die normaal 2 of 3 jaar duren, worden doorlopen in 3 tot 5 jaar en meer dan 1/2 maakt de begonnen opleiding niet eens af. Die opleidingen kosten de maatschappij en ouders veel geld. Veel van wat de studenten met hun jobkes verdienen dragen ze integraal naar de studentencafé's. En wat krijgt de maatschappij ervoor terug? Comazuipers, lawaaioverlast, vervuilde steden, klaplopers, geweldplegingen, leefloonstudenten, jongeren die een sabatjaar nemen, jongeren die blijven doppen omdat ze enkel een jobke in hun studierichting willen aannemen tegen de verloning van iemand met 20 jaar ervaring, |
Citaat:
|
Citaat:
Ik kon gelukkig onmiddellijk beginnen als schoolverlater (bij de derde sollicitatie), dit ondanks het feit dat ik mijn dienstplicht nog moest vervullen. Bij de eerste twee was het, eerst dienstplicht vervullen en dan kom je maar terug. Er waren er veel die geen job kregen voordat ze bij het leger geweest waren. Goed weten dat interim toen niet bestond. Ik ben bij die eerste gebleven. |
Citaat:
Het gros van de studenten heeft nooit een tweede zit. |
Citaat:
Ik ben van de verloren generatie of generatie X, de huidige 51-65 oude bevolking. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is een jaar dat je is bijgebleven en ik veronderstel dan je van het jaar dat er 5 jaar nadien is geweest niks meer zal te vertellen hebben. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be