Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaming weeral in de zak gezet bij energieakkord . (https://forum.politics.be/showthread.php?t=263240)

reservespeler 1 februari 2022 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9884599)
regering bereikt akkoord over AALMOES !!!

:roll::roll::roll:

De berg heeft een muis gebaard.

Dadeemelee 1 februari 2022 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9884684)
Je bedoelt dat Crootje en Cootje ons eens te meer in de zak hebben gezet?
Dat Vivaldi de tijdelijke belastingverlaging dubbel en dwars zal recupereren op een andere manier?

Hopelijk staat grote muil Bouchez dan voor één keer op zijn strepen.

Bron: Business AM.

Toch mooi van jou dat je zo trouw achter de vivaldi-bedriegers blijft staan.

Het alternatief is de staatsschuld laten stijgen, maar daar zit niet veel rek meer op.

En voor wat mij betreft had men de BTW gerust moeten laten.

Maar iedereen (ook de NVA, PvdA en VB) waren aan het roepen entieren voor maatregelen. We ze hebben ze nu, maar het zal weer niet goed zijn zekerst? ;-)

reservespeler 1 februari 2022 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9884626)
Enfin. Gelukkig kunnen we op Poetin rekenen wat betreft de levering van gas.
Als het Russische gas weer normaal stroomt daalt de gasprijs. Maar ook de belastingen die de roverheid binnenrijft via de BTW.

Voor zolang het duurt....
Rusland neemt uitgerekend NU een nieuwe kerncentrale in gebruik.
België zal de hare sluiten. Waarna we pas totaal afhankelijk zijn van de goodwill van Poetin.

Onbegrijpelijk.

Dadeemelee 1 februari 2022 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9884685)
Dat is geen antwoord op de vraag.

Ik was bij degenen die het ok vonden. Bart De Wever vond het te weinig, die wou een avondklok. ;-)

Xenophon 1 februari 2022 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9884675)
We krijgen nu een tijdelijke BTW verlaging.
Als de energieprijzen dalen, worden er extra accijnzen geheven.
We krijgen dus niets, de rekeningen worden enkel iets verder in de tijd gespreid.

Er is maar één groep die onvoorwaardelijk krijgt.

Ongetwijfeld schurken.

reservespeler 1 februari 2022 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deo (Bericht 9884657)
De Croo denkt dat indexaanpassing dient om enkel gas en elektriciteit te betalen??
De 6 % dient enkel op de voorschotten niet op afrekening.
Dus ik betaal vanaf maart zoveel mogelijk voorschotten die heb ik dan toch aan 6 %
Jong, jong wat is dat hier allemaal?

Is dat zo?
Ik geloof er de kloten van Schoof van.
Die met zo'n digitale dinges hebben het zeker vlaggen, hun verbruik kan minutieus gemeten worden.

Degenen met zo ne analoge prul? Ik weet het eigenlijk niet, hoe gaat de leverancier bepalen wanneer ik den elentriek verbruikt heb?

Xenophon 1 februari 2022 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9884686)
Lees hier net dat de spilindex niet zal overschreden worden in april, zo winnen ze 2% op de lonen van de overheid en trekkers allerhande .....
Tegmoetkoming noemen zij dat.
De zoveelste truken van lepen dees noem ik dat, die nemen ons echt voor onnozelaars.
Van regeren is hier nog weinig sprake enkel van de zakken vullen op allerhande slinkse manieren.

De doodstrijd van Belgie zolang mogelijk rekken, je weet zo dat het alleen maar erger gaat worden.

reservespeler 1 februari 2022 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9884665)
Zelfs eigenaars van een dakappartement hebben de toelating van de syndicus, en van een meerderheid van de eigenaars nodig om zonnepanelen op het gemeenschappelijke dak te mogen leggen.
Ik heb nog geen appartementsblokken gespot met zonnepanelen op het dak. Jij wel?

Ik wel, nieuwbouw appartementen.
De stroom wordt voornamelijk gebruikt voor de gemeenschappelijke delen, gangverlichting, lift, buitenverlichting, fontein, ondergrondse parkeergarage, ...

Dadeemelee 1 februari 2022 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9884700)
Is dat zo?
Ik geloof er de kloten van Schoof van.
Die met zo'n digitale dinges hebben het zeker vlaggen, hun verbruik kan minutieus gemeten worden.

Degenen met zo ne analoge prul? Ik weet het eigenlijk niet, hoe gaat de leverancier bepalen wanneer ik den elentriek verbruikt heb?

Ik ben pro zo’n digitale meter en bijhorende dagelijkse fakturatie. Nu ga je een gemiddelde prijs betalen zelfs al verbruik je nu de prijs het hoogst is minder.

reservespeler 1 februari 2022 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9884680)
Er waren er die het niet streng genoeg vonden, er waren er die het ok vonden en er waren er (veel minder) die het te streng vonden.

Eigenlijk geef je geen antwoord op mijn vraag.

Knuppel 1 februari 2022 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9884707)
Ik ben pro zo’n digitale meter en bijhorende dagelijkse fakturatie. Nu ga je een gemiddelde prijs betalen zelfs al verbruik je nu de prijs het hoogst is minder.

Bron?

Knuppel 1 februari 2022 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9884709)
Eigenlijk geef je geen antwoord op mijn vraag.

Verwachtte je dat dan van dadeemelee?

Knuppel 1 februari 2022 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9884612)
Alweer een bijkomende reden voor de Vlaamse onafhankelijkheid.
Dan moeten we geen rekening meer houden met Waalse veto's in ons nadeel.

Nu nog De Wever en co overtuigen......

reservespeler 1 februari 2022 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9884693)
Het alternatief is de staatsschuld laten stijgen, maar daar zit niet veel rek meer op.

Maar iedereen (ook de NVA, PvdA en VB) waren aan het roepen entieren voor maatregelen. We ze hebben ze nu, maar het zal weer niet goed zijn zekerst? ;-)

Het alternatief is serieuze hervormingen doorvoeren (lees besparen op het overheidsapparaat), maar daarover wordt niet gepraat.
  • Minder politiekers.
  • De kabinetten serieus verminderen.
  • Werkloosheid in de tijd beperken
  • ...

reservespeler 1 februari 2022 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9884696)
Ongetwijfeld schurken.

Niet noodzakelijk.

Dadeemelee 1 februari 2022 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9884710)
Bron?

Maar enfin Knuppel. Je meterstand wordt jaarlijks opgemeten en men gebruikt een gemiddelde jaarprijs, dus als je minder stookt op het moment de prijs hoog is, dan gaat men er nog altijd van uit dat je toen evenveel stookte.

reservespeler 1 februari 2022 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9884707)

Ik ben daar geen voorstander van.
En ik heb een vast tarief, valt momenteel goed mee.

Knuppel 1 februari 2022 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9884714)
Het alternatief is serieuze hervormingen doorvoeren (lees besparen op het overheidsapparaat), maar daarover wordt niet gepraat.
  • Minder politiekers.
  • De kabinetten serieus verminderen.
  • Werkloosheid in de tijd beperken
  • ...

Vandenbroucke zet zijn schouders onder serieuze hervormingen in de gezondheidszorg.

Hou je hart maar vast tegen de tijd dat je een ziekenhuis of een dokter nodig gaat hebben.
Of wat dacht je? Dat het plebs erop vooruit zou gaan?

reservespeler 1 februari 2022 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 9884601)
De grootste boosdoener bij de oplopende energiefactuur is de gestegen gasprijs.Nu is er toch wel het feit dat de overgrote meerderheid van de Vlamingen aangsloten zijn op het gasnet en slechts een kleine minderheid van de Walen.Likkebaardend kijken ze in het Zuiden hoe ze extra BTW centen uit de torenhoge gasprijzen zullen kunnen verbrassen. Aangezien een verlaging van de BTW op gas alleen ten goede zou komen aan de gasverbruikers ,en het vooral Vlamingen zijn die hier hun voordeel bij zouden halen werd per direct een Waals veto hier tegen uitgesproken.

Het resultaat is dat er een energie-premie komt van 100 euro voor iedereen,ik weet een ding zeker,de brave Vlaming zal een zakcentje krijgen dat hij zelf zal betalen plus een ferm stuk van de Walen hun energiepremie.

Bedankt Vlaamse vivaldiverraders.

Toch wel een beetje kort door de bocht, ja ook van Francken.

Degenen die niet stoken met gas, stoken meer dan waarschijnlijk met mazout.
Het is nu niet vzo dat de mazoutprijs niet gestegen is hé!

Vorig jaar rond de 40 ct / liter, nu 90 ct / liter.

reservespeler 1 februari 2022 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9884604)
Globaal gezien is dat dus nog altijd in het voordeel van de Vlamingen. Die krijgen 100€ + de BTW

Welke BTW vermindering krijgen de Walen niet?
Welke 100 euro krijgen de Walen niet?

reservespeler 1 februari 2022 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 9884609)
De gasprijs die stijgt is in het nadeel van de gasverbruiker(Vlaming) en niet in het nadeel van de mazoutstoker(Waal).De federale staat profiteert van de extra BTW inkomsten en geeft dan een korting aan iedereen,de gasverbruiker en de mazoutstoker die niks met gas te zien heeft.

Alsof de mazoutprijs niet gestegen is.

reservespeler 1 februari 2022 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9884634)
En de kerncentrales bestaan nog.
Wat zal dat zijn als België er geen meer heeft?

Ik houd mijn hart vast.

Knuppel 1 februari 2022 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9884724)
Toch wel een beetje kort door de bocht, ja ook van Francken.

Degenen die niet stoken met gas, stoken meer dan waarschijnlijk met mazout.
Het is nu niet vzo dat de mazoutprijs niet gestegen is hé!

Vorig jaar rond de 40 ct / liter, nu 90 ct / liter.

Dat is niet het driedubbele zoals gas.

reservespeler 1 februari 2022 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9884723)
Vandenbroucke zet zijn schouders onder serieuze hervormingen in de gezondheidszorg.

Hou je hart maar vast tegen de tijd dat je een ziekenhuis of een dokter nodig gaat hebben.
Of wat dacht je? Dat het plebs erop vooruit zou gaan?

Een ziekenhuisafspraak is nu al een ramp.
Niet dat het aanbod te laag is, maar door de buitenlandse gezondheidsshoppers.

Enkele jaren geleden, iemand op leeftijd, werd in Nederland niet meer behandelt wegens te oud.
Kwam naar Vlaams ziekenhuis, werd daar geholpen en leefde op dat moment al vijf jaar langer.

Dadeemelee 1 februari 2022 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9884718)
Ik ben daar geen voorstander van.
En ik heb een vast tarief, valt momenteel goed mee.

Dat je nu een vast tarief hebt is uiteraard een meevaller, maar dat blijft wel een gok. Dus deze keer goed gegokt. ;-)

Diego Raga 1 februari 2022 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9884036)
U denkt dat dit tijdelijk is dat de energieprijzen zo hoog zijn? U bent vergeten dat we al onze strategische assets verkocht hebben aan het buitenland en U bent ook vergeten dat we ons nu ook afhankelijk willen maken van Putin?

Met grenzeloze dank aan Guy Verhofstadt, nu vetbetaalde leeghanger in de EU.

reservespeler 1 februari 2022 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9884739)
Dat je nu een vast tarief hebt is uiteraard een meevaller, maar dat blijft wel een gok. Dus deze keer goed gegokt. ;-)

Eigenlijk al altijd goed mee geweest.

Yolanda 1 februari 2022 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9884757)
Eigenlijk al altijd goed mee geweest.

De echte vraag is natuurlijk wanneer dit vast tarief afloopt en wat je dan gaat doen ?

Knuppel 1 februari 2022 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 9884751)
Met grenzeloze dank aan Guy Verhofstadt, nu vetbetaalde leeghanger in de EU.

Een vetbetaalde leeghanger waar de rest van de Europese leeghangers smalend op neerkijkt.

Knuppel 1 februari 2022 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda (Bericht 9884763)
De echte vraag is natuurlijk wanneer dit vast tarief afloopt en wat je dan gaat doen ?

Het gaat om veel, véél meer dan om het vast tarief van één persoon.

Max van Dietschland 1 februari 2022 21:24

Wat een belachelijk klein bedrag is dat zeg.

Het is ook altijd hetzelfde, alles voor bedrijven en superrijken, niets voor gezinnen.

De vennootschapsbelasting bijvoorbeeld is veel te laag, slechts 25%, dit moet naar omhoog naar 30% en het aandeel verworpen uitgaven moet ook flink naar omhoog. Waarom zouden restaurantkosten van een bedrijfsleider fiscaal aftrekbaar moeten zijn, terwijl dat het personeel moeite heeft om hun facturen te betalen. Schandalig. Het wordt tijd voor een economisch veel "linkser" beleid met ook een vermogensbelasting voor de superrijken.

Max van Dietschland 1 februari 2022 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9884693)

BTW wel verlagen naar 6% en het geld gaan halen bij de bedrijven. Daar zit het geld. Zij hebben meer dan genoeg steun gekregen in de coronacrisis, het wordt tijd dat zij nu eens een steentje bijdragen.

Max van Dietschland 1 februari 2022 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9884469)
een belachelijk akkoord dat alleen maar bewijst dat iedereen die nog voor vivaldi support gewoon een gatachterlijk stuk stront is

Volledig belachelijk, als die VLD in 2024 nu nog niet onder de kiesdrempel zit, dan weet ik het ook niet meer.

Max van Dietschland 1 februari 2022 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9884477)
Wat wil jij dan? Permanente BTW verlaging? 8O

Je weet toch dat gratis niet bestaat. Of is ‘rechts’ plots fan van Steve Stevaert geworden? :x

Het zou de logica zelve zijn dat elektriciteit niet aan hetzelfde BTW tarief wordt getaxeerd als oesters en kaviaar.

Ondertussen kunnen bedrijfsleiders nog steeds hun peperdure restaurantbonnen fiscaal inbrengen. Zum kotzen !

Max van Dietschland 1 februari 2022 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9884501)
Nee. Zo werkt het btw-systeem helemaal niet.

21% = normaal tarief

6% = verlaagd tarief.

En dat is Europees bepaald (zie btw-richtlijn). Het normale tarief moet minstens 15% zijn. Voor bepaalde goederen/diensten MOGEN de lidstaten een verlaagd tarief toepassen.

Artikel 102 van de btw-richtlijn:

Maar 21% voorstellen als het luxetarief is populistische kwatsch.

21% is het normale tarief (niet het luxetarief, dat bestaat gewoonweg niet). Het verlaagde tarief van 6% is het uitzonderingstarief.

Nogmaal een bewijs dat de toekomst van het Vlaamse volk niet in de Europese Unie ligt.

Rudy 1 februari 2022 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda (Bericht 9884763)

Tot de leverancier zelf het contract opzegt en je dus vrij bent om een contract te nemen met variabel tarief, of je kan kiezen voor een andere leverancier.
In mijn maandelijkse nieuwsbrief van mijnenergie.be zijn er geen contracten meer te vinden met een vast tarief.

Svennies 1 februari 2022 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 9884803)
Wat een belachelijk klein bedrag is dat zeg.

Het is ook altijd hetzelfde, alles voor bedrijven en superrijken, niets voor gezinnen.

Citaat:

In totaal wordt 1,1 miljoen euro ingezet voor de verlichting van de energiefactuur.
Dit is het nog geeneens waard om genoemd te worden voor de rest van de bevolking ....

Dit is de bevolking openlijk uitlachen in hun gezicht hé , niet meer en niet minder....

Citaat:

“In oktober bij de begroting werd al 760 miljoen euro vrijgemaakt voor zij die het nodig hadden.
Die één miljoen gezinnen die daarvan mogen genieten ,dat zijn de bevoorrechten van het land die voor een groot deel het kiespubliek uitmaken van rood én groen waar u en ik gezamenlijk mogen voor opdraaien...

In 2024 zal de rekening ongetwijfeld gaan volgen .....

Dadeemelee 1 februari 2022 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9884826)
Dit is het nog geeneens waard om genoemd te worden voor de rest van de bevolking ....

Dit is de bevolking openlijk uitlachen in hun gezicht hé , niet meer en niet minder....

Die één miljoen gezinnen die daarvan mogen genieten ,dat zijn de bevoorrechten van het land die voor een groot deel het kiespubliek uitmaken van rood én groen waar u en ik gezamenlijk mogen voor opdraaien...

In 2024 zal de rekening ongetwijfeld gaan volgen .....

Ik behoor niet tot die 1 miljoen maar ik verschil wel van mening met u.

Subsidies dienen te gaan naar mensen die subsidies nodig hebben.

Henri1 1 februari 2022 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9884687)
Kamaraad van mij woont in een wijk in het Genkse.
In die wijk werden platanen geplant, ondertussen zijn die bomen echte monsters geworden.
Alhoewel het allemaal huiseigenaars zijn, is er bijna niemand die zonnepanelen heeft.

Rara, hoe zou dat komen?

Panelen in de bomen hangen.

Henri1 1 februari 2022 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9884701)
De doodstrijd van Belgie zolang mogelijk rekken, je weet zo dat het alleen maar erger gaat worden.

Het gaat nog zolang erger worden en zonder je het beseft zijn we nog eens 200 jaar verder.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be