Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Oekraïense oorlog (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=228)
-   -   Poetin heet 96 uur om Oekraïne op de knieën te krijgen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=263602)

Jan van den Berghe 27 februari 2022 02:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 9904509)
De VS zijn daar al jaren oorlog aan het stoken, bijgestaan door hun Europese vazallen. Is dat geen vorm van ingrijpen?

Ik ben heel benieuwd naar de wijze waarom de VS "daar dan al jaren oorlog ana het stoken is", want op het terrein is daar alvast niets van te bekennen.

Jan van den Berghe 27 februari 2022 02:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9905213)
Ik heb je filmpje met interesse bekeken, en nog iets extra opgemerkt: die mensen spreken geen Oekraïens, maar... Russisch. Dit betekent dus dat zelfs (een deel van) de etnische Russen die in Oekraine wonen, blijkbaar willen vechten tegen Poetins leger. Straf!

Neen, dat betekent dat niet noodzakelijk. Een deel van de Oekraïners spreekt immers Russisch als eerste omgangstaal.

Jan van den Berghe 27 februari 2022 02:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9905279)
Ge vergist u. Oekraïners spreken Russisch. Voor zover ik begrepen heb is dat nog een gevolg van de Russische overheersing uit het verleden.

Hoe westelijker je gaat, hoe kleiner het aantal Russischtaligen wordt. Daarna spreken veel Oekraïners een soort mengtaal die tussen Oekraïens en Russisch balanceert.

dewanand 27 februari 2022 03:02

2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9905382)
Ik ben heel benieuwd naar de wijze waarom de VS "daar dan al jaren oorlog ana het stoken is", want op het terrein is daar alvast niets van te bekennen.

ja die Amerikanen willen macht in Europa, en na WOII werd Europa de afvalberg van USA, en afzet markt voor alles uit USA. Daarom willen Amerikanen alles van Rusland kapot maken en boycotten.

Koude Oorlog is nooit 100 % stopgezet

dewanand 27 februari 2022 03:04

2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

hoorde het zonet op radio: Russen vallen met ruim 90.000 troepen aan en mikken ook op woonwijken, dus het is een Totalitaire Oorlog nu.
70.000 Russische troepen staan buiten de grenslijn van Oekraine te wachten op invasie bevelen.

Karel Martel B 27 februari 2022 04:41

de 4 dagen zijn voorbij, slot op deze draad?

Jay-P. 27 februari 2022 05:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9905382)
Ik ben heel benieuwd naar de wijze waarom de VS "daar dan al jaren oorlog aan het stoken is", want op het terrein is daar alvast niets van te bekennen.

Groot gelijk, Jan.
Volgens jouw gedachtengang telt het niet want het is ook nooit zwart op wit neergeschreven, voorzien van de nodige handtekeningen.
Trouwens voor 't zelfde geld is er ook geen oorlog gaande tussen de Ukrainers en de Russen toch, want geen neergepende oorlogsverklaring werd overhandigd, bij mijn weten.

De Jappen destijds hadden tenminste nog ouderwets eergevoel bij de aanval op Pearl Harbor. Ze overhandigden wel een papierke in DC toen.
Ietwat laattijdig, dat wel.
But I digress.

reservespeler 27 februari 2022 07:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9905176)
De Oekrainse President,Mr Zelenski,was voordat hij in de politiek ging een acteur,zelfs een komiek....

Mogelijk speelt deze ervaring mee nu,in de zwaarste rol van zijn leven....
En internationaal begint dat op te vallen,wie nog twijfelde aan zijn leidinggevende capaciteiten onder zware omstandigheden mag daarmee nu wel stoppen....het is bepaald indrukwekkend....

En verder was het al enkele malen in het nieuws dat er tot diep in Kiev blijkbaar al Russische sabotage- en verkenningseenheden opereerden.We zagen beelden hoe zo een olijk drietal op een vrachtwagen met een snelvuurkanon,in Oekrainse uniformen nog wel,afgemaakt werden in een spervuur van geweervuur toen hun dekmantel blijkbaar afgevallen was...

Maar die teams hebben blijkbaar hier en daar effect,vandaar dat nu de avondklok ingesteld wordt.Iedereen die niet tot de Oekrainse ordetroepen behoort en buiten aangetroffen wordt zal vanaf 10 uur 's avonds als verdacht bestempeld worden en riskeert prompt neergekogeld te worden...

Dit is ook oorlogsvoering natuurlijk,als het "hoofdleger" amper vooruitraakt kunnen nog altijd kleine teams doorglippen en voor "hellraising" zorgen tot in het centrum van Kiev.... We begrijpen nu ook de behoefte aan "milities"....Er zijn duizenden extra paar ogen nodig en bovendien ontstaat vanzelf een breder informatienetwerk om vreemde snoeshanen er uit te kunnen pikken...

Is het kruipen in uniformen van de tegenstrever geen oorlogsmisdaad?

reservespeler 27 februari 2022 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9905196)
Correcte informatie blijkt zoals altijd in oorlog weer eens het grote probleem: volgens de laatste berichten is de Oekraïense luchtmacht en luchtafweer nog vrij intact.

Ook een enorm voordeel voor de Oekraïners: hoogstwaarschijnlijk krijgen ze massa's interessante inlichtingen van de NAVO-inlichtingendiensten over de posities van de Russen.

Was het niet dat er zo veel mensen sterven en lijden, ik zou zeggen dat ik benieuwd ben, hoe dit verder gaat lopen.

Ondanks het feit dat er zoveel mensen sterven (waar wij niets tegen of aan kunnen doen) ben ik ook benieuwd hoe dit zal aflopen.

Volgens mij heeft Poetin zich hier en daar misrekent.

reservespeler 27 februari 2022 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwinp (Bericht 9905211)
en ondertussen denderen de treinen van logistieke en informatieve ondersteuning steeds verder, ik denk dat de halve Navo inlichtingsdiensten nu werken voor het Oekraïns leger

Dus bereikt Poetin nu hetgeen hij wilde bestrijden.

reservespeler 27 februari 2022 07:37

Betaalde militairen, die vechten voor hun broodwinning tegen soldaten die vechten voor hun vaderland.

reservespeler 27 februari 2022 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9905213)
Ik heb je filmpje met interesse bekeken, en nog iets extra opgemerkt: die mensen spreken geen Oekraïens, maar... Russisch. Dit betekent dus dat zelfs (een deel van) de etnische Russen die in Oekraine wonen, blijkbaar willen vechten tegen Poetins leger. Straf!

Ik vind dat helemaal niet straf.

reservespeler 27 februari 2022 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9905256)
Ik moet mijn mening ook herzien. En Rusland gaat het veel moeilijker krijgen dan het verwacht had. Enfin Putin want de doorsnee Rus staat blijkbaar ook niet achter het nutteloze megalomanie syndroom van Putin.

Dat is inderdaad Poetin z'n zwakte.
Hij heeft het Russisch gevoel totaal overschat.

Hoeveel % zou er nog over zijn van die +60% die pro inval waren?

En hoeveel gaan er overblijven als Poetin een NBC gaat beginnen.
Bij een NBC sterven veel mensen die met de oorlog niets te maken hebben, mensen die familie en vrienden in Rusland hebben, ja zelfs Russische militairen zullen er door getroffen worden.

Waarschijnlijk gaat hij geen andere keuze hebben dan NBC, allee de N mag ervan af.

reservespeler 27 februari 2022 07:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9905279)
Ge vergist u. Oekraïners spreken Russisch. Voor zover ik begrepen heb is dat nog een gevolg van de Russische overheersing uit het verleden.

Dat zien we hier in België, hier spreekt ook iedereen Frans door de Franse en Franstalige overheersing.

reservespeler 27 februari 2022 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dewanand (Bericht 9905293)
ja dacht ik ook Tweede AFghanistan, jarenlange guerilla oorlogjes met radicalisering en wraak bommen gooien overal ter wereld.

of Rusland moet met felle tapijtbombardementen en Thermobaric raketten supersnel alles platgooien en alle verzet dood maken, 100.000 raketten afvuren binnen 12 uur tijd, continue tapijt bombardementen, in totalitaire oorlog stijl. Zo breken zij snel alle verzet en er vallen snel half miljoen doden binnen 96 uur grondleger oprukken en alles inpikken na zulke zware bombardementen.

zee van bloed zal het worden. Oorlog is natuurlijk in Harde Natuur. Wereld is toch al overbevolkt dus er moeten als het ware meer conventionele oorlogjes komen om dichtbevolkte gebieden overal in grote steden snel en effectief te decimeren, uit te dunnen. IS natuurlijker denk ik als idiootje, hoog tijd dat ik ook euthanasie behandeling aanvraag he???

Zoiets overleeft ie zelf niet.

reservespeler 27 februari 2022 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9905450)
de 4 dagen zijn voorbij, slot op deze draad?

Deze draad bewijst juist dat het heel juist was dat Poetin 96 uur de tijd had.
Hij heeft het niet gehaald, dus moet hij van strategie veranderen, hij zal nu een strategie moeten volgen die niet gedragen wordt door het Russische volk.
Hij moet een massamoordenaar worden.

jogo 27 februari 2022 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rol mop (Bericht 9905378)
Hoe moeilijk is het om een moderne straaljager de lucht in te krijgen als de opstijg/landingsbaan beschadigd is? en hoe makkelijk is het om een landingsbaan genoeg te beschadigen om opstijgen te verhinderen? Ik zou denken dat dat een weak point van een moderne luchtmacht is.

F35 kan vertikaal opstijgen en landen.
(moet wel nog genoeg brandstof aan boord hebben)

Nr.10 27 februari 2022 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9905470)

Keep your horses down, please.

'K zal het in het Engels schrijven.

"Massamoordenaar", zeg. En dan nog "moeten" ook volgens u.

jogo 27 februari 2022 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9905470)
Deze draad bewijst juist dat het heel juist was dat Poetin 96 uur de tijd had.
Hij heeft het niet gehaald, dus moet hij van strategie veranderen, hij zal nu een strategie moeten volgen die niet gedragen wordt door het Russische volk.

Daar gaat het naar toe, op naar een tweede de-stalinisatie.

reservespeler 27 februari 2022 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 9905487)
F35 kan vertikaal opstijgen en landen.
(moet wel nog genoeg brandstof aan boord hebben)

Inderdaad, dat dacht ik dus ook.

Glennos1 27 februari 2022 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9905466)
Dat is inderdaad Poetin z'n zwakte.
Hij heeft het Russisch gevoel totaal overschat.

Hoeveel % zou er nog over zijn van die +60% die pro inval waren?

En hoeveel gaan er overblijven als Poetin een NBC gaat beginnen.
Bij een NBC sterven veel mensen die met de oorlog niets te maken hebben, mensen die familie en vrienden in Rusland hebben, ja zelfs Russische militairen zullen er door getroffen worden.

Waarschijnlijk gaat hij geen andere keuze hebben dan NBC, allee de N mag ervan af.

Komt ook doordat de zogenaamde volksrepublieken van Donetsk en Luhansk alles behalve volksrepublieken blijken.

Overal secret police die mensen met kritiek arresteren, kliklijnen etc,...

Ook zijn de grootste bedrijven en mijnen plots in handen van Putins vriendjes (gewoon diefstal en plundering?) en is meer dan de helft werkloos in een gebied dat tot voor kort een powerhouse van Oekraïne was. Het feit dat er zoveel mensen een Russisch paspoort hebben aangevraagd is omdat je enkel met Russisch paspoort een werkloosheidsuitkering krijgt daar...

Velen zouden al gevlucht zijn uit de zogenaamde volksrepublieken naar Oekraïne...

In sommige Oostelijke steden is het percentage door deze voorvallen dat zich Oekraïner voelt gestegen van 30% naar 70%...

Visualpolitics heeft hier een video over gemaakt op youtube.
Blijkt dat mensen niet staan te springen voor kei harde repressie en diefstal door Putins KGB vriendenclubje.

Nr.10 27 februari 2022 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 9905492)

Ja, en voor wat? Tegen wie?

reservespeler 27 februari 2022 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 9905488)
Keep your horses down, please.

'K zal het in het Engels schrijven.

"Massamoordenaar", zeg. En dan nog "moeten" ook volgens u.

Ge moogt gerust in het Nederlands blijven schrijven. Het in het Engels schrijven maakt geen indruk op mij.

Ja, hij zal massa's mensen moeten laten doden.
Iemand die massa's mens laat doden is een massamoordenaar.

En als De Haag het niet doet, dan zal er intern (in Rusland) wel iets met hem gebeuren.

reservespeler 27 februari 2022 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 9905492)

Daar zal het naar toe gaan.

maddox 27 februari 2022 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rol mop (Bericht 9905378)
Hoe moeilijk is het om een moderne straaljager de lucht in te krijgen als de opstijg/landingsbaan beschadigd is? en hoe makkelijk is het om een landingsbaan genoeg te beschadigen om opstijgen te verhinderen? Ik zou denken dat dat een weak point van een moderne luchtmacht is.

Dan moet je eens kijken hoe de Zweden dat oplossen.

kelt 27 februari 2022 08:28

En nu,na al die tijd,is het Oekrainse leger nog bijlange na niet volledig in aktie gedwongen,stroomt onafgebroken militaire hulp binnen,en groeit de massa burgers in Oekrine die op een of ander wijze een steentje willen bijdragen zelfs sneller dan het aantal mensen dat over de grenzen vlucht.....

Een escalatie door het Russische leger zou mogelijk wel tot "resultaten" leiden
Maar wat is dan bereikt?

Er doemen wel diplomatieke mogelijkheden op......

Jantje 27 februari 2022 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9904949)
Is het niet zo dat Oekraïne veel beter is uitgerust om tanks te vernietigen, dan vliegtuigen ? Van de Britten alleen al kregen ze 2.000 Javelins. Eén voltrefer en een T72 is schroot.

Maar om jachtbommenwerpers uit de lucht te halen heb je gesofisticeerde raketten nodig, en ik denk dat Oekraïne die nauwelijks heeft.

Om militaire infrastructuur uit te schakelen hebben zij de SU-25, dat is echt een 'vliegende tank' vergelijkbaar met de amerikaanse A-10 Warthhog. En
hun Mi-24 helicopters haal je echt niet met wat mitrailleurs uit de lucht.

Ik snap de russen hun aanpak totaal niet...

Als de VS richting oorlog trekt (neem Gulf War I als voorbeeld) krijg je eerst een gigantische aanval van de luchtmacht om de defensieve capaciteiten van de tegenstander te vernietigen. En daarna krijg je een pijlsnelle aanval door gemechaniseerde eenheden. Hier lijkt het wel alsof rusland zich beperkt tot wat raketten af te vuren en tanks erop uit te sturen...

Om een vliegtuig op grote hoogte uit de lucht te halen heb je raketten nodig.
Maar eens een vliegtuig onder de hoogte grens van een vuurwapen komt is een gordijn van panters doorborende kogels voldoende om het neer te halen.
En gek genoeg is een massa luchtballonen met staalkabeljes in de vliegbaan brengen ook voldoende om een vliegentuig uit de lucht te halen.
Het idee van vliegende tank slaagt enkel op de bewapening.
Een vliegentuig heeft namelijk de beperking dat het licht moet zijn.
Die hebben dus geen bepantersing van +10cm dik staal, maar slechts een bepantsering vergelijkbaar met 3 scherfvesten achter elkaar.
En een .50 pantserdoorborend heeft daar geen problemen mee.
Voor een 20mm snelvuurkanon is dat niet meer dan een bakstenenmuur.
Heftschroefvliegtuigen hebben daarnaast nog een het probleem, dat eens hun schroeven uit balans zijn, ze onbestuurbaar worden.

Poetin is de oorlog in Oekraïne immers begonnen onder het voorwendsel, de bevolking te gaan bevrijden van en beschermen tegen een onderdrukkend en tiraniek Nazi-regime.
Daarnaast zien veel Russen de Oekraïners als een broedervolk en tegen een broedervolk voer je geen vernietigingsoorlog.

Poetin kan dus geen totalitaire oorlog voeren in Oekraïne.
1) dan geeft hij openlijk toe dat het zuiver om machtsuitbreiding gaat en verliest hij de steun van China.
2) dan krijgt hij zijn eigen krijgsmacht tegen.
3) dan komt de Russische bevolking in opstand.
4) dan loopt hij het gevaar dat de grens met de NATO word overschreden.
5) dan kan hij de steun van zijn meevechtende bondgenoten verliezen.
6) dan zou de VN wel eens een oost-Aziatische vredemacht kunnen optrommelen om een muur tussen hem en Oekraïne te gaan vormen.

En als de VN een vredemacht inzet, verliest hij niet enkel de door hem onafhankelijk verklaarde republiekjes, maar ook de Krim, de Zwarte zee en Wit-Rusland.
Niet aan de NATO, maar aan China en India.

Poetin moet dus een oorlogvoeren waarbij hij rekening moet houden met de balans wat voor China en India als een beschermingsoorlog word beschouwd, zodat zij zich niet tegen hem keren en wat voldoende is om Oekraïne te kunnen veroveren.

reservespeler 27 februari 2022 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9905513)
En nu,na al die tijd,is het Oekrainse leger nog bijlange na niet volledig in aktie gedwongen,stroomt onafgebroken militaire hulp binnen,en groeit de massa burgers in Oekrine die op een of ander wijze een steentje willen bijdragen zelfs sneller dan het aantal mensen dat over de grenzen vlucht.....

Een escalatie door het Russische leger zou mogelijk wel tot "resultaten" leiden
Maar wat is dan bereikt?

Er doemen wel diplomatieke mogelijkheden op......

Zo'n escalatie, die veel doden tot gevolg zal hebben, komt dan als een boemerang in z'n eigen gezicht.

kelt 27 februari 2022 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9905541)
Zo'n escalatie, die veel doden tot gevolg zal hebben, komt dan als een boemerang in z'n eigen gezicht.

We gaan,helaas,binnenkort Tjetsjeense milities zien ingezet worden in de republiek Oekraine...

Stel dat dezen resultaat boeken,dan is dat natuurlijk erg voor de Oekrainers op korte termijn....maar ,zou hij het beseffen dan,een regelrechte ramp voor Mr Putin...

Want dat zou betekenen dat dat schitterend Russisch leger,waarvan we zo genieten tijdens de onovertroffen parades,zijn kosten niet waard is vanuit Kremlin standpunt.....

Boduo 27 februari 2022 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9905537)
Om een vliegtuig op grote hoogte uit de lucht te halen heb je raketten nodig.
Maar eens een vliegtuig onder de hoogte grens van een vuurwapen komt is een gordijn van panters doorborende kogels voldoende om het neer te halen.
En gek genoeg is een massa luchtballonen met staalkabeljes in de vliegbaan brengen ook voldoende om een vliegentuig uit de lucht te halen.
Het idee van vliegende tank slaagt enkel op de bewapening.
Een vliegentuig heeft namelijk de beperking dat het licht moet zijn.
maar aan China en India.

...
....

Tijdens WO II waren de B-17 Vliegende Forten "vliegende tanks". Ze waren heel sterk. Als er 300 gingen bombarderen, kwamen er soms 100 zwaar beschadigd terug op hun vliegveld in Engeland.

Den Ardennees 27 februari 2022 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9905617)
We gaan,helaas,binnenkort Tjetsjeense milities zien ingezet worden in de republiek Oekraine...

Stel dat dezen resultaat boeken,dan is dat natuurlijk erg voor de Oekrainers op korte termijn....maar ,zou hij het beseffen dan,een regelrechte ramp voor Mr Putin...

Want dat zou betekenen dat dat schitterend Russisch leger,waarvan we zo genieten tijdens de onovertroffen parades,zijn kosten niet waard is vanuit Kremlin standpunt.....

De vraag is ook: hoe gaat de Russische media dan dit alles uitleggen aan de bevolking?

parcifal 27 februari 2022 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9905617)

De Oekraiense special Forces hebben de Tsjetsjeense generaal Magomed Tushayev en een aantal van zijn adjuncten naar Allah gestuurd ondertussen, bij gevechten nabij de LuchtHaven van Hostomel in het Noord-Westen van Kyiv.

Hij kan nu genieten van zijn 77 minderjarigs sexslavinnen.

De Oekraieners Vechten op EIGEN territorium en ze hebben zich 8 jaar kunnen voorbereiden. ;-)

hamac 27 februari 2022 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9904949)
Als de VS richting oorlog trekt (neem Gulf War I als voorbeeld) krijg je eerst een gigantische aanval van de luchtmacht om de defensieve capaciteiten van de tegenstander te vernietigen. En daarna krijg je een pijlsnelle aanval door gemechaniseerde eenheden. Hier lijkt het wel alsof rusland zich beperkt tot wat raketten af te vuren en tanks erop uit te sturen...

De VS bestoken eerst met kruisraketten om (een deel van) de ground-air bataljons uit te schakelen.
Wanneer er gaten vallen die een vluchtroute in-en uit mogelijk maken, dan komt de luchtmacht in actie.

Pandareus 27 februari 2022 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9905656)
De Oekraiense special Forces hebben de Tsjetsjeense generaal Magomed Tushayev en een aantal van zijn adjuncten naar Allah gestuurd ondertussen, bij gevechten nabij de LuchtHaven van Hostomel in het Noord-Westen van Kyiv.

Hij kan nu genieten van zijn 77 minderjarigs sexslavinnen.

De Oekraieners Vechten op EIGEN territorium en ze hebben zich 8 jaar kunnen voorbereiden. ;-)

:-D

Pandareus 27 februari 2022 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 9905659)
De VS bestoken eerst met kruisraketten om (een deel van) de ground-air bataljons uit te schakelen.
Wanneer er gaten vallen die een vluchtroute in-en uit mogelijk maken, dan komt de luchtmacht in actie.

Klopt. Kruisraketten als eerste, zo werkt het idd.

Gipsy 27 februari 2022 11:44

Ich bin ein Ukrainer! Go fuck yourself Putin.

‘Go fuck yourself’: dertien ‘helden van Slangeneiland’ bekopen verzet tegen Russen met de dood.

Jay-P. 27 februari 2022 11:50

Effe gaan goegelen: goeie speech van Zelensky. +/- 8 minuten.
Hij 's punten aan 't scoren. DA!

reservespeler 27 februari 2022 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9905655)
De vraag is ook: hoe gaat de Russische media dan dit alles uitleggen aan de bevolking?

Dat is het grootste probleem van Poetin.

Massamoorden uitleggen aan z'n achterban of toegeven dat hij verloren heeft dat hij het verkeerd ingeschat heeft / had.

reservespeler 27 februari 2022 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9905737)
Effe gaan goegelen: goeie speech van Zelensky. +/- 8 minuten.
Hij 's punten aan 't scoren. DA!

Hij scoorde al toen ie weigerde te vluchten.

kelt 27 februari 2022 12:17

We vernemen dat er nu serieus meer druk gelegd werd buiten Kiev vannacht.Blijkbaar zijn in de tweede grootste stad,Charkiv,vannacht Russische troepen tot in het centrum geraakt....

....Misschien zal het grootse denazificatieprogramma zoals bevolen door de Grote Tsaar aller Russen hier zijn eerste resultaat van enige importantie kunnen voorleggen......

...of wordt dit gewoon een meer residentiele omgeving om te sneuvelen....:-(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be