Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   N-VA met twaalf vrachtwagens nep-geld naar Wallonië (https://forum.politics.be/showthread.php?t=27424)

A 14 januari 2005 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Schitterend! Alhoewel ik overtuigd VB-er ben, kan ik dergelijke aktie slechts toejuichen. Heel beeldend en dus bijzonder educatief. Juist op die manier moet men de abstracte cijfertaal naar concreet sprekende zaken vertalen! Goed zo! Nog meer van dat, opdat de Vlaming ontwaakt uit de slaap waarin de belgicisten hem willen houden.

Educatief ? Moet de Vlaming dan opgevoed worden als een klein kind ? Is dat zoals u en de NVA naar uw medeburgers kijkt , als naar kleine kinderen ? 8O Ik kan er inkomen dat jullie vanuit gewoonte andere mensen minachten maar dit gaat toch wel ver .

Trouwens niet de eerste keer , in Strepy zei een NVA-icoon dat je de dingen voor kinderen moet visualiseren . Het idee alleen al ; de NVA meet dat ze aan volksverheffing doen . maar hoe strookt dat met het beeld van de 6 miljoen intelligente en doordenkende Vlamingen die volgens hen hier wonen ? :?

En tot slot ; is die Vlaming nu nog niet wakker of is hij misschien alweer in slaap gesukkeld door het Vlaamsnationale gezaag over de 'onverwijlde' splitsing van BHV ;-)

Jan , het is trouwens allesbehalve educatief om fouten te schrijven . Het is aCtie. Een 'leraar' zou toch beter moeten weten . ;-)

A 14 januari 2005 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Nogmaals, het was niet allemaal geld. Het was een paneel. Straf hè. :roll:

een echte ontgoocheling ;-)

A 14 januari 2005 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Interessant. Vijftienhonderd euro is een schandelijk geldverspilling, elf miljard euro, daar moet over gezwegen worden...

Die 1500 waren op en leverden niets op.
Die 11.3 miljard worden via uitkeringen en dergelijke weer in de economie geinvesteerd en houden zo de economie draaiend . vb ; een Waal koopt met zijn werkloosheidsuitkering strips van de standaarduitgeverij (= 'Vlaams' bedrijf) Dus wordt hetgeld aangewend om de economie door consumptie draiende te houden . Of wat denkt u dat er anders gebeurd met dat geld ; dat ze het opeten of in brand steken ? 8) De bedrijven maken hierdoor winst waarop ze belastingen betalen .

Die 1500 euro ging gewoon in de kas van die autoverhuur en daar heeft niemand behalve hij iets aan gehad . En dat in tijden dat ze alles doen om de economie draaiende te houden .

rodeo 14 januari 2005 12:25

Citaat:

Of wat denkt u dat er anders gebeurd met dat geld ; dat ze het opeten of in brand steken ?
.

opsparen tsjien
we hebben door �*ets het meeste geld op onze rekeningen staan ;)

zorroaster 14 januari 2005 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door A
Die 11.3 miljard worden via uitkeringen en dergelijke weer in de economie geinvesteerd en houden zo de economie draaiend . vb ; een Waal koopt met zijn werkloosheidsuitkering strips van de standaarduitgeverij (= 'Vlaams' bedrijf) Dus wordt hetgeld aangewend om de economie door consumptie draiende te houden . Of wat denkt u dat er anders gebeurd met dat geld ; dat ze het opeten of in brand steken ? 8) De bedrijven maken hierdoor winst waarop ze belastingen betalen .

Die 1500 euro ging gewoon in de kas van die autoverhuur en daar heeft niemand behalve hij iets aan gehad . En dat in tijden dat ze alles doen om de economie draaiende te houden .

Je wordt door je eigen voorbeeld tegengesproken. Als een uitkering als "investering" beschouwd moet worden omdat daar (een deel) weer van uitgegeven wordt, waarom is een betaling aan een autoverhuurbedrijf dat niet? Zij investeren ook hun inkomsten in materiaal, herstellingen, aankoop nieuwe wagens... en zo zijn de centjes ook weer aan het rollen.

Lesane 14 januari 2005 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djaap
ah ?

er waren 12 miljarden van investering, met dus de 60/40 verdeersleutel en dus 7,2 miljarden voor Vlaanderen en 4,8 voor Wallonië is alles in orde... Maar dat is niet het geval 60/40 = 8 miljarden voor Vlaanderen en 4 voor Wallonië... logisch hé..

in juli 2004 horen we ook dat 41 stations in belgië zullen gesloten worden.. ok, maar in deze 41 stations zijn er 22 waalse stations, 18 vlaamse en 1 in Brussel... waarom ? geen geld te geven voor de waalse stations? Wallonië is groter en heeft dus nodig van meer stations

een aantwoord Knuppel ? ik vind ook geen aantwoord op mijn topic, alleen aanvallen tegen België, maar geen logische redenom te steunen deze actie in Strépy war het gleg wordt goed gebruikt..

Dit is ongetwijfeld de intellectueel onder de belgicisten. :-D

rodeo 14 januari 2005 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lesane
Dit is ongetwijfeld de intellectueel onder de belgicisten. :-D

om U2 te quoten:
[size=3] "but i still haven't found what I'm looking for"[/size]

de intellectueel onder de vlaams-nationalisten dus

[vind het argument van "de intellectueel" wel op iets slaan.. ben ik nu ook intellectueel brrr....?]

Bobke 14 januari 2005 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door A

Laten we de lonen en uitkeringen maar meteen verdubbelen.
Dat zal de economie er weer bovenop helpen.
Dat we daar niet eerder aan gedacht hebben.
Stem BUB

rroloff 14 januari 2005 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw

Knappe visualisering van het probleem. Die spreker in de vrachtwagen voor een muur van geld is ronduit hilarisch (voor iemand die geen belastingen in Vlaanderen betaalt).

EXTREEM 14 januari 2005 21:39

Geen belastingen, leg eens uit?Als u wil aub.

peterNET 15 januari 2005 01:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djaap
VRT teletekst :

"N-VA TREKT MET VRACHTWAGENS NAAR STREPY

De N-VA houdt een protestactie tegen de
financiële transfers van Vlaanderen
naar Wallonië.

Met 12 kleine vrachtwagens, gevuld met
nepbriefjes van 50 euro ter waarde van
ruim 11 miljard, rijden actievoerders
van Brussel naar de scheepslift in het
Waalse Strépy.

Volgens de partij staat dit dure bouw-
werk symbool voor de transferpolitiek
in ons land. De scheepslift van Strépy
was een miljardenproject, dat deels
gefinancierd werd met Vlaams geld.

De N-VA wil aanklagen dat Vlaams geld
dient om ondoordachte en niet-efficiën-
te projecten in Wallonië te financieren"

Tja, dat kan je van de N-VA verwachten. Iedereen heeft wel eens zijn of haar kuren. Alhoewel ik dit er wat over vind...

rroloff 15 januari 2005 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EXTREEM
Geen belastingen, leg eens uit?Als u wil aub.

Ik woon en werk niet in Vlaanderen.

Lesane 15 januari 2005 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Niet alleen racisten, maar dus ook nog bedriegers. 't Wordt erger en erger.

Tsss... En dat durft zich voorzitter van een politieke partij te noemen. Zoudt ge niet beter wat met de blokskes gaan spelen jongen?

giserke 15 januari 2005 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rroloff
Ik woon en werk niet in Vlaanderen.

ha bent u dan BDW?

Koning Pinteman 15 januari 2005 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peterNET
Tja, dat kan je van de N-VA verwachten. Iedereen heeft wel eens zijn of haar kuren. Alhoewel ik dit er wat over vind...

Het was een prachtige actie. Al jaren probeert men de transfers aan te kaarten, te pleiten voor wat meer transparantie. Indien men morgen naar bank gaat om geld te lenen (en Wallonië hoeft het zelfs niet te lenen), dan dien je ook aan te geven waarvoor je het nodig hebt. Van mij mag Wallonië geld toegestopt krijgen, indien ze er netjes om vragen, aangeven waarvoor ze het gaan gebruiken (liefst structurele veranderingen uiteraard) en ze, en dat lijkt mij nog het belangrijkste, een beetje DANKBAARHEID tonen....

zorroaster 15 januari 2005 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peterNET

Nochtans deelt uw partij onze mening hierover. Heeft de CD&V dan ook last van kuren?

zorroaster 15 januari 2005 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Superbelg
Hannes is een leugenaar, net als de rest van de Vlaamse kliek.

Zwijg zelf, leugenaar. Remember de Tijd en een artikel dat verzwegen moest worden...

C uit W 15 januari 2005 13:37

Citaat:

Nochtans deelt uw partij onze mening hierover. Heeft de CD&V dan ook last van kuren?

Nee, de CD&V doet al jaren niet wat ze zegt, je zal dat wel nog vaker zien.

Jazeker 15 januari 2005 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koning Pinteman
Het was een prachtige actie. Al jaren probeert men de transfers aan te kaarten, te pleiten voor wat meer transparantie. Indien men morgen naar bank gaat om geld te lenen (en Wallonië hoeft het zelfs niet te lenen), dan dien je ook aan te geven waarvoor je het nodig hebt. Van mij mag Wallonië geld toegestopt krijgen, indien ze er netjes om vragen, aangeven waarvoor ze het gaan gebruiken (liefst structurele veranderingen uiteraard) en ze, en dat lijkt mij nog het belangrijkste, een beetje DANKBAARHEID tonen....

En het legt de N-VA ook geen windeieren inzake media aandacht en populariteit. We moeten eerlijkheidshalve toegeven dat de actie maar half zou zijn geslaagd als de BUB geen klacht zou hebben ingediend... dat was echt de finishing touch ! :-D

gm10 15 januari 2005 15:25

Citaat:

Zwijg zelf, leugenaar. Remember de Tijd en een artikel dat verzwegen moest worden...

ik weet niet of hannes een leugenaar is, maar zijn artikel is van een bedenkelijk (wetenschappelijk) niveau
getuige hiervan dat het nooit of te nooit in een wentenschappelijk magazine gepubliceerd werd

Koning Pinteman 15 januari 2005 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm10
ik weet niet of hannes een leugenaar is, maar zijn artikel is van een bedenkelijk (wetenschappelijk) niveau
getuige hiervan dat het nooit of te nooit in een wentenschappelijk magazine gepubliceerd werd

Nee, dan de "kritiek" van Bruno Yammine op het onderzoek van prof. Hannes. Man, man, dat doen ze in de 1e kandidatuur nog beter. Als je nu een voorbeeld wil hebben van subjectief en doelgericht schrijven, dan moet je dat eens bekijken.

Knuppel 15 januari 2005 18:22

Citaat:

Het zou me anders wreed verwonderd hebben dat dit wél ergens gepubliceerd zou zijn geweest, terwijl zelfs de transfers van de laatste jaren met alle macht en middelen onder tafel gehouden werden.

Hans1 15 januari 2005 18:25

Citaat:

Nee, dan de "kritiek" van Bruno Yammine op het onderzoek van prof. Hannes. Man, man, dat doen ze in de 1e kandidatuur nog beter. Als je nu een voorbeeld wil hebben van subjectief en doelgericht schrijven, dan moet je dat eens bekijken.

Weerleg het dan eens.

gm10 15 januari 2005 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Het zou me anders wreed verwonderd hebben dat dit wél ergens gepubliceerd zou zijn geweest, terwijl zelfs de transfers van de laatste jaren met alle macht en middelen onder tafel gehouden werden.

Zever. Zo werkt het helemaal niet. Een pakweg Brits tijdschrift gaat zoiets nooit tegenhouden op vraag van een staat.

gm10 15 januari 2005 20:28

Citaat:

Ik heb hier al vaak mijn argumenten tegen hannes herhaald. Ze komen neer op

(a) hannes gebruikt enkel gemiddelden, wat UITERST verdacht is. Wou hij hier iets verbergen? Een grotere standaardafwijking kan er bv op wijzen dat het gemiddeld hoog was omwille van een kleine elite. Zoiets wordt normaal altijd er bij vermeld, het is CRUCIAAL om een gemiddelde te kunnen beoordelen.

(b) hannes zegt NIKS over demografische data. Waar woonden de rijke industrielen bv, die wellicht het gemiddelde naar boven trekken? Vind je dit niet van elementair belang?

(c) hannes schrijft bepaalde zaken die erop wijzen dat hij nooit objectief was in deze analyse (ik herinner mij de details niet)

stanislaus 15 januari 2005 20:48

Stuurt den N-VA met hun vrachtwagens naar Transsylvanië, zuig hun bloed eruit ;-) en laat hen in verdoemenis ronddolen in dat Rijk dat hun geestesgenoten hebben vernietigd.

zorroaster 16 januari 2005 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Nee, de CD&V doet al jaren niet wat ze zegt, je zal dat wel nog vaker zien.

Eén tsjeef maakt de lente niet. Wat één man op een internetforum verkondigt is nog altijd niet het alfa en omega van een partij.

stanislaus 16 januari 2005 01:22

Citaat:

Hannes schreef -wellicht- rekenkundig een goed artikel. Los van het feit dat alle ideologieën -het nazisme uitgezonderd;-) - zich niet beroepen op een (mythisch) verleden zit er één grote hiaat in zijn studie:
hij plaatst hedendaagse structuren op de 19e eeuw (terwijl hijzelf toegeeft dat de bril van de ambtenaren niet communautair vervormd was). Brabant is dus zijn probleem, want dat kan hij niet splitsen. En laat d�*t nu net de provincie zijn die het meest opbracht.

stanislaus 16 januari 2005 01:23

Citaat:

Vreemd dat u het zegt, want dat laatste -doelgericht schrijven- is nu net wat Hannes doet.

Koning Pinteman 16 januari 2005 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Weerleg het dan eens.

Oeioei, ga met uwen Bruno samenwonen he makker. Hetgeen hij zegt is precies wel het evangelie binnen de BUB? Soit, ik sluit mij aan bij het feit dat prof. Hannes studie genuanceerd kan worden, maar de kritiek die ik op de kritiek van Yammine heb gelezen was ook niet mals hoor.

Yammine: Een belangrijke, eerste vaststelling is dat het economisch betoog ideologisch gekleurd is. 8O "TRING TRING. Hallo, met de pot? Het is hier de ketel om te zeggen dat je zwart ziet."
Gezaghebbende historici zoals Susan Crane stellen dat het normaal en zelfs wenselijk is dat een historicus/a feeling heeft met zijn/haar onderwerp en dat hij/zij niet angstvallig moet proberen afwezig te blijven uit zijn/haar verhaal: "Historians are always 'from' not only their own pasts but also the pasts that they write, insofar as they work on that past in their own lives." CRANE, S., Writing the individual back into Collective memory, in: American Historical review, 1997, blz.1372-1385.

Yammine: POST FACTUM-INTERPRETATIE. ...De nationalistische benaderingswijze van Hannes is dus een post factum implementatie ....
Yammine lijkt mij hierin een fan te zijn van Leopold von Ranke, die met zijn empiristische werkwijze louter wilde "zeigen wie es eigentlich gewesen ist", en te situeren valt in de 2e helft van de 19e eeuw. Jammer voor Ranke (en Yammine) is dat zijn methodiek volledig verworpen is, omwille van het feit dat het voor een historicus onmogelijk is om zijn persoon weg te cijferen bij het schrijven van een werk, en dat derhalve ieder geschiedkundig werk persoonsgebonden is. Wederom verwijs ik hier naar Crane en naar prof. M. Beyen, die dit beiden erkennen en niet afwijzen. (Overigens stond Ranke's kritiek-wetenschappelijke geschiedschrijving in de realiteit binnen een religieus/nationalistisch interpretatiekader...gelijkenis met Yammine?)

Yammine: ...hebben deze provincies dan bij de herverdeling van gelden uit boetes ook recht op een voorkeursbehandeling. Yammine haalt hier dus de 'transfers' binnen Vlaanderen aan. Hierbij verwijs ik u naar het topic dat hier op politics daaromtrent geopend is. Yammine gaat gewoon over de discussie daaromtrent en ziet zijn eenzijdige stelling als een onderbouwend argument.

Over de kritieken op de statistische methodiek van Hannes verwijs ik u door naar anderen, die inzake meer onderlegd zijn. Ik weet niet in welk tijdschrift (hoewel ik het voor u zal nakijken) de kritieken op Yammine verschenen, maar blijkbaar is hij minstens in hetzelfde bedje ziek als de door hem verafschuwde Hannes.

Yammine is ten laatste een klein manipulatorke. Hij impliceert de "Waalse complottheorie" en poneert, zonder verdere uitleg, dat Vlaanderen binnen België in de 20e eeuw tot de rijkste regio ter wereld is uitgegroeid, terwijl hij tussen de regels duidelijk DANKZIJ bedoelt.

Yann 16 januari 2005 13:00

Citaat:

Oeioei, ga met uwen Bruno samenwonen he makker. Hetgeen hij zegt is precies wel het evangelie binnen de BUB? Soit, ik sluit mij aan bij het feit dat prof. Hannes studie genuanceerd kan worden, maar de kritiek die ik op de kritiek van Yammine heb gelezen was ook niet mals hoor.

Yammine: Een belangrijke, eerste vaststelling is dat het economisch betoog ideologisch gekleurd is. 8O "TRING TRING. Hallo, met de pot? Het is hier de ketel om te zeggen dat je zwart ziet."
Gezaghebbende historici zoals Susan Crane stellen dat het normaal en zelfs wenselijk is dat een historicus/a feeling heeft met zijn/haar onderwerp en dat hij/zij niet angstvallig moet proberen afwezig te blijven uit zijn/haar verhaal: "Historians are always 'from' not only their own pasts but also the pasts that they write, insofar as they work on that past in their own lives." CRANE, S., Writing the individual back into Collective memory, in: American Historical review, 1997, blz.1372-1385.

Yammine: POST FACTUM-INTERPRETATIE. ...De nationalistische benaderingswijze van Hannes is dus een post factum implementatie ....
Yammine lijkt mij hierin een fan te zijn van Leopold von Ranke, die met zijn empiristische werkwijze louter wilde "zeigen wie es eigentlich gewesen ist", en te situeren valt in de 2e helft van de 19e eeuw. Jammer voor Ranke (en Yammine) is dat zijn methodiek volledig verworpen is, omwille van het feit dat het voor een historicus onmogelijk is om zijn persoon weg te cijferen bij het schrijven van een werk, en dat derhalve ieder geschiedkundig werk persoonsgebonden is. Wederom verwijs ik hier naar Crane en naar prof. M. Beyen, die dit beiden erkennen en niet afwijzen. (Overigens stond Ranke's kritiek-wetenschappelijke geschiedschrijving in de realiteit binnen een religieus/nationalistisch interpretatiekader...gelijkenis met Yammine?)

Yammine: ...hebben deze provincies dan bij de herverdeling van gelden uit boetes ook recht op een voorkeursbehandeling. Yammine haalt hier dus de 'transfers' binnen Vlaanderen aan. Hierbij verwijs ik u naar het topic dat hier op politics daaromtrent geopend is. Yammine gaat gewoon over de discussie daaromtrent en ziet zijn eenzijdige stelling als een onderbouwend argument.

Over de kritieken op de statistische methodiek van Hannes verwijs ik u door naar anderen, die inzake meer onderlegd zijn. Ik weet niet in welk tijdschrift (hoewel ik het voor u zal nakijken) de kritieken op Yammine verschenen, maar blijkbaar is hij minstens in hetzelfde bedje ziek als de door hem verafschuwde Hannes.

Yammine is ten laatste een klein manipulatorke. Hij impliceert de "Waalse complottheorie" en poneert, zonder verdere uitleg, dat Vlaanderen binnen België in de 20e eeuw tot de rijkste regio ter wereld is uitgegroeid, terwijl hij tussen de regels duidelijk DANKZIJ bedoelt.

Bruno is een zeer intelligent iemand. Daar zou u nog wat van kunnen leren, ipv u zo te verlagen tot scheldpartijen.

Koning Pinteman 16 januari 2005 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Bruno is een zeer intelligent iemand. Daar zou u nog wat van kunnen leren, ipv u zo te verlagen tot scheldpartijen.

Scheldpartijen? Voor het zeggen dat hij een manipulatorke van woorden is? 't Spreekt. U bent toch degene die graag flaminganten met nazi's vergelijkt? Maar kom, ik denk dat mijn post niet valt te vergelijken met een scheldpartij. Ipv zo een nietszeggend antwoord te plaatsen zou je beter een gegrond weerwoord geven, en de tekst van Yammine verdedigen.

gm10 16 januari 2005 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stanislaus
Hannes schreef -wellicht- rekenkundig een goed artikel. Los van het feit dat alle ideologieën -het nazisme uitgezonderd;-) - zich niet beroepen op een (mythisch) verleden zit er één grote hiaat in zijn studie:
hij plaatst hedendaagse structuren op de 19e eeuw (terwijl hijzelf toegeeft dat de bril van de ambtenaren niet communautair vervormd was). Brabant is dus zijn probleem, want dat kan hij niet splitsen. En laat d�*t nu net de provincie zijn die het meest opbracht.

voila, dat is mijn punt (b)
maar ik ga niet akkoord dat je mijn punt (a) weerlegt
als je een gemiddelde wil gebruiken, en zeker op de manier waarop hannes die gebruikt, MOET je dit in het licht van de standaardafwijking doen
indien je niet wil (wat je kan altijd), moet je de mediaan nemen

stel dat we het gemiddelde BNP van de VS en Belgie vergelijken, dan zal de VS veel en veel rijker zijn
echter, ook de standaardafwijking zal veel groter zijn, er is immers een kleine groep van super-rijken die je in Belgie niet hebt, die het gemiddelde omhoog halen
de mediaan zou dus een beter alternatief zijn op basis hiervan
bij hannes hebben we dat inzicht niet, hij is erg karig met data, hij geeft enkel gemiddelde -> waarom?

Jazeker 16 januari 2005 13:22

Citaat:

Intelligent wil nog niet zeggen dat je intellectueel eerlijk bent. Stalin en een rits andere moorddadige dictators waren ook intelligent.

Lesane 16 januari 2005 14:00

Citaat:

En zoiets moeten we dan natuurlijk van de Yann te horen krijgen. Tsss.

Luddo 17 januari 2005 00:23

Citaat:

Was dan niet diezelfde Bruno op dat B-plusdebat in Antwerpen? Joenge, wat was hij toen ZIELIG!8O

Yann 17 januari 2005 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Was dan niet diezelfde Bruno op dat B-plusdebat in Antwerpen? Joenge, wat was hij toen ZIELIG!8O

U was zielig, want u heeft u mond niet opengedaan.

zorroaster 17 januari 2005 01:00

Citaat:

Luddo is niet door een belgicistische moderatrice de les gelezen, is niet beginnen hyperventileren en heeft geen rare smoelen getrokken...
In vergelijking met Bruno is Luddo dus de morele winnaar van het debat!

Luddo 17 januari 2005 01:14

Citaat:

Kon ook niet want ik stond "bouche-bée" of zoiets door de hoogstaande interventies van Bruno! Daarbij, mijn rol was LUISTEREN! :-)

Luddo 17 januari 2005 10:06

Citaat:

Luddo is niet door een belgicistische moderatrice de les gelezen, is niet beginnen hyperventileren en heeft geen rare smoelen getrokken...
In vergelijking met Bruno is Luddo dus de morele winnaar van het debat!

Ik stel vast dat jij daar ook waart! :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be