Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Nederlanders moeten zich aanpassen !!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=5992)

maddox 18 oktober 2003 15:29

Je begint lastig te worden Filosoofje.. Ik vermeld regelmatig dat de Sha'ria huwelijken vanaf 9 jaar toelaat... Niet de respectivelijke landen waar de wereldse wetten in theorie de overhand hebben.

Citaat:

De islam is geen kerk met een paus, kardinalen en een curie die regelmatig de onbetwijfelbare punten van het geloof nog eens onfeilbaar vastleggen: de islam is één godsdienst, maar met evenveel interpretaties van die godsdienst als er islamitische streken zijn (ttz méér dan er islamitische landen zijn) een Marokkaan of een Turk denkt er nog niet aan, zijn godsdienst te beleiden zoals dat in Iran, Saudi-Arabië, Nigeria of Afghanistan gedaan wordt: hij vindt dat even gruwelijk als wij en is zwaar beledigd als hij wordt vergeleken met de praktijken in die landen, neem dat maar van mij aan (ik heb véél daarover met hen gediscuteerd).!
Wat wel telt is dat in geen enkel land waar de Islam als godsdienst de plak zwaait wetten heeft die liberaler zijn dan de Sha'ria,als het op vlak van vrouwen en de mishandeling ervan aankomt. Het komt er op neer dat als en indien de Sha'ria niet overtreden word als de wereldse wetten ook gerespecteerd worden.Er is geen bovengrens van leeftijd waarop een meisje huwbaar is.Wel haar maagdelijkheid...(al dan niet hersteld)

En ja, evenals de Christelijk kerk vele stromingen heeft zijn er verschillende interpretaties van de Koran en de Hadiths, bijgevolg de Sha'ria.1 ding hebben ze gemeen....en het is niet leuk dat te weten, de KORAN is het woord van Allah, en daar valt niet aan te tornen.misschien wel te interpreteren zoals de locale machthebbers het beste uitkomt... maar zeker niet lief en vriendelijk,op enkele stukjes na.
De Islam als wereldgodsdienst heeft geen "Hoofdman" nodig die eens om de zoveel honder jaar de boel bijsteld naar de modernere normen,de aarde is bolvormig vanaf 1992 volgens de katholieken, geen schijf met Rome als middelpunt.
De Koran is zoals geschreven punt uit, en geen andere regel.

filosoof 18 oktober 2003 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Je begint lastig te worden Filosoofje.. Ik vermeld regelmatig dat de Sha'ria huwelijken vanaf 9 jaar toelaat... Niet de respectivelijke landen waar de wereldse wetten in theorie de overhand hebben.

Citaat:

De islam is geen kerk met een paus, kardinalen en een curie die regelmatig de onbetwijfelbare punten van het geloof nog eens onfeilbaar vastleggen: de islam is één godsdienst, maar met evenveel interpretaties van die godsdienst als er islamitische streken zijn (ttz méér dan er islamitische landen zijn) een Marokkaan of een Turk denkt er nog niet aan, zijn godsdienst te beleiden zoals dat in Iran, Saudi-Arabië, Nigeria of Afghanistan gedaan wordt: hij vindt dat even gruwelijk als wij en is zwaar beledigd als hij wordt vergeleken met de praktijken in die landen, neem dat maar van mij aan (ik heb véél daarover met hen gediscuteerd).!
Wat wel telt is dat in geen enkel land waar de Islam als godsdienst de plak zwaait wetten heeft die liberaler zijn dan de Sha'ria,als het op vlak van vrouwen en de mishandeling ervan aankomt. Het komt er op neer dat als en indien de Sha'ria niet overtreden word als de wereldse wetten ook gerespecteerd worden.Er is geen bovengrens van leeftijd waarop een meisje huwbaar is.Wel haar maagdelijkheid...(al dan niet hersteld)

En ja, evenals de Christelijk kerk vele stromingen heeft zijn er verschillende interpretaties van de Koran en de Hadiths, bijgevolg de Sha'ria.1 ding hebben ze gemeen....en het is niet leuk dat te weten, de KORAN is het woord van Allah, en daar valt niet aan te tornen.misschien wel te interpreteren zoals de locale machthebbers het beste uitkomt... maar zeker niet lief en vriendelijk,op enkele stukjes na.
De Islam als wereldgodsdienst heeft geen "Hoofdman" nodig die eens om de zoveel honder jaar de boel bijsteld naar de modernere normen,de aarde is bolvormig vanaf 1992 volgens de katholieken, geen schijf met Rome als middelpunt.
De Koran is zoals geschreven punt uit, en geen andere regel.

Maddox,
Ik ben nu eenmaal een lastige man :lol:
Wat in de sharia staat is één ding, hoe die toegepast wordt is er een ander:
In de bijbel staat ook "oog om oog, tand om tand" en nog meer gruwelijkheden, en de bijbel is ook het woord gods voor één miljard kristenen, daar valt niet aan te tornen:
Koning David nam ook een jonge maagd tot zich om zijn oude knoken op te warmen... Ook het woord gods....
nog eentje, los uit de mouw geschud:
God schiep Adam en Eva, die Kain en Abel als zonen hadden, en niemand meer, d�*t staat héél duidelijk in de bijbel!!Met wie planten Kain en Abel zich dan voort?Er was maar één vrouw op dat ogenblik, en god had bevolen "Ga en vermenigvuldigt U" juist, dus zijn alle monotheïsten motherfuckers??????????? Als jij met je moeder alleen op een verlaten eiland bent, (kan toch gebeuren, hé?), volg je dan het gebod van god? Ik zou denken van niet...
In de bijbel wordt polygamie nergens afgekeurd, dus?????

Op verzoek heb ik er zo nog een reeks :lol: :lol: :lol: :lol:
PS voor islamieten is de aarde al lang een bol....

maddox 18 oktober 2003 16:22

Het oude testament staat vol leuke bezigheden van de wraakzuchtige en jaloerse god van de Hebreeuwers.Stadje dat wat losbandig is vernietigen, veel plezier, een samenleving die wat lastig doet verzuipen, waarom niet?Oog om Oog ,tand om tand.
Het nieuwe testament is dan weer een New Age achtig gezeur.

Godsdienst heeft al meer mensen de kop gekost dan eendert welke andere menselijke idioterie.Daar zijn we het over eens zou ik durven zeggen.

maar terug naar de topic.Er is een vermeend allochtoon die zegt dan "westerlingen"met name de Nederlanders meer aan het foefelen zijn met kinderen dan "niet westerlingen". Niemand hier aanvaard die uitspraak klakkeloos.

circe 18 oktober 2003 19:53

Ik wil Filosoof er wel even op wijzen dat de site waar hij naar verwijst, het heeft over "age of consent"! De leeftijd dus waarop jongeren verondersteld worden om ZELF toestemming te geven voor sexuele betrekkingen. In eerste instantie heeft dat niets met huwelijk te maken.

In die bepaalde islamitische landen IS er gewoon geen age of consent aangegeven, vermits sex buiten het huwelijk verboden is tout court.

Er wordt trouwens geen onderscheid gemaakt tussen age of consent tussen minderjarigen onderling en age of consent tussen een minderjarige en een meerderjarige.

filosoof 18 oktober 2003 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik wil Filosoof er wel even op wijzen dat de site waar hij naar verwijst, het heeft over "age of consent"! De leeftijd dus waarop jongeren verondersteld worden om ZELF toestemming te geven voor sexuele betrekkingen. In eerste instantie heeft dat niets met huwelijk te maken.

In die bepaalde islamitische landen IS er gewoon geen age of consent aangegeven, vermits sex buiten het huwelijk verboden is tout court.

Er wordt trouwens geen onderscheid gemaakt tussen age of consent tussen minderjarigen onderling en age of consent tussen een minderjarige en een meerderjarige.

Op die site staat er naast gegevens over age of consent ook een hoofdstuk over huwelijksleeftijden, maar dat is nog onvolledig, een deel zit erbij als .pdf, (dat moet je dus openen)dacht ik. maar een overzichtstabel ontbreekt.
Ik ben daar niet voor verantwoordelijk, ik maakte die site niet, ik vond ze enkel... Het is wél interessant dan ook eens de niet-islamietische landen te bekijken, als je je islamofobe oogkleppen wil afzetten voor een klein momentje, natuurlijk!
:)

filosoof 18 oktober 2003 22:17

Citaat:

Het oude testament staat vol leuke bezigheden van de wraakzuchtige en jaloerse god van de Hebreeuwers.Stadje dat wat losbandig is vernietigen, veel plezier, een samenleving die wat lastig doet verzuipen, waarom niet?Oog om Oog ,tand om tand.
Het nieuwe testament is dan weer een New Age achtig gezeur.

Godsdienst heeft al meer mensen de kop gekost dan eendert welke andere menselijke idioterie.Daar zijn we het over eens zou ik durven zeggen.

maar terug naar de topic.Er is een vermeend allochtoon die zegt dan "westerlingen"met name de Nederlanders meer aan het foefelen zijn met kinderen dan "niet westerlingen". Niemand hier aanvaardt die uitspraak klakkeloos.

en dutroux is een Marokkaan...

Ach, na al wat allochtonen hier al aan dergelijke veralgemeningen en verdachtmakingen hebben moeten slikken begrijp ik hun reactie wel...

Citaat:

Het oude testament staat vol leuke bezigheden van de wraakzuchtige en jaloerse god van de Hebreeuwers

Dat is niet alleen de god van de Hebreërs, maar ook die van de kristenen : Jezus bevestigde dat duidelijk, en géén enkele paus deed uiteraard ooit het OT uit de bijbel schrappen! Hou er dan ook rekening mee dat Jezus een profeet van de islam is, en dat de onbevlekte ontvangenis ook in de koran vermeld wordt. 20° soera, 20° vers) De heilige drievuldigheid, en dus Jezus als zoon van god aanvaarden ze niet.
Uit een pakistaanse koransite voor kinderen: kom dan eens vertellen dat die kristofoob zijn...
http://www.jamaat.org/islam/Isa.html

Over de oorsprong van het kristendom geeft deze site originele en imho niet zo foutieve visies:

http://home.earthlink.net/~pgwhacker...anHistory.html

maddox 18 oktober 2003 22:41

De meeste veralgemeningen komen hier wel uit de linkse hoek vind ik persoonlijk. Als je uitspraken durft doen, al dan niet uit persoonlijke ervaring, die negatief zijn ten opzichte van allochtonen, dan ben je onmiddelijk Vlaams Blokker.Of bevooroordeeld, racist, mestkever en nog een berg andere dingen.

Kom je aanzetten met voorbeelden, dan zijn ze te algemeen, of puur onwaar, terwijl de aangehaalde teksten enzo duidelijk terug te vinden zijn.

Neen onze allochtonen hebben niks te vrezen met zulke voorvechters.

Och kom, ik zit veilig met mijn buitenlandse roots.

filosoof 18 oktober 2003 22:45

Citaat:

De meeste veralgemeningen komen hier wel uit de linkse hoek vind ik persoonlijk. Als je uitspraken durft doen, al dan niet uit persoonlijke ervaring, die negatief zijn ten opzichte van allochtonen, dan ben je onmiddelijk Vlaams Blokker.Of bevooroordeeld, racist, mestkever en nog een berg andere dingen.

Kom je aanzetten met voorbeelden, dan zijn ze te algemeen, of puur onwaar, terwijl de aangehaalde teksten enzo duidelijk terug te vinden zijn.

Och kom, ik zit veilig met mijn buitenlandse roots.

Dat is dan goed voor jou..:), want waarom zouden allochtonen iets te vrezen moeten hebben?

maddox 18 oktober 2003 23:25

Wat de allochtonen te vrezen hebben?

Och ,de dreiging van een "Endlosung" bijvoorbeeld als het Vlaams Blok zijn toegedichte eigenschappen ten volle ten toon spreid. bijvoorbeeld.

Of de teloorgang van het sociale stelsel hier.

filosoof 18 oktober 2003 23:27

Citaat:

Wat de allochtonen te vrezen hebben?

Och ,de dreiging van een "Endlosung" bijvoorbeeld als het Vlaams Blok zijn toegedichte eigenschappen ten volle ten toon spreid. bijvoorbeeld.

Of de teloorgang van het sociale stelsel hier.

Mijn vraag was niet "wat?", want uiteindelijk moeten wij dat ook vrezen, mijn vraag was "waarom?"

maddox 18 oktober 2003 23:32

Zucht,

Filosoof schreef
Citaat:

Dat is dan goed voor jou.., want waarom zouden allochtonen iets te vrezen moeten hebben?
Citaat:

Mijn vraag was niet "wat?", want uiteindelijk moeten wij dat ook vrezen, mijn vraag was "waarom?"
Klopt, je wil een "waarom"

Gewoon het eeuwige gezeur tussen links en rechts is de waarom, de slinger is nu op dit moment daargeslingerd naar de Pro Allochtonen linkerzijde,maar die stopt eens ,en komt dat terug om weer bij de anti kant terecht te komen.

Goeie Waarom? de volgende verzieking misschien?

filosoof 18 oktober 2003 23:40

Citaat:

Zucht,

Filosoof schreef
Citaat:

Dat is dan goed voor jou.., want waarom zouden allochtonen iets te vrezen moeten hebben?
Citaat:

Gewoon het eeuwige gezeur tussen links en rechts is de waarom, de slinger is nu op dit moment daargeslingerd naar de Pro Allochtonen linkerzijde,maar die stopt eens ,en komt dat terug om weer bij de anti kant terecht te komen.

Je zou pijnlijk verwonderd zijn hoeveel mensen die terugkerende slinger zou raken...

dutch 19 oktober 2003 11:48

Maddox
Citaat:

Och kom, ik zit veilig met mijn buitenlandse roots
:lol: :lol: :lol: Insgelijks...

Zijn ze wel van het "juiste" buitenland?

Dutch

filosoof 19 oktober 2003 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:

Zucht,

Filosoof schreef
Citaat:

Citaat:

Je zou pijnlijk verwonderd zijn hoeveel mensen die terugkerende slinger zou raken...

Hopelijk heeft Maddox al geen slag van die slinger gekregen :wink:

maddox 19 oktober 2003 13:25

Om juist te zijn, ik heb een zware klap van die slinger gehad, zo erg dat ik na mijn dood gecremeerd wil worden met alle "heersende" Belgische politici erbij.

Ik plak als slachtoffer tegen de linkerkant van de slinger der democratie,zoals een vlieg aan een vliegevanger hangt.

filosoof 19 oktober 2003 13:26

Citaat:

Om juist te zijn, ik heb een zware klap van die slinger gehad, zo erg dat ik na mijn dood gecremeerd wil worden met alle "heersende" Belgische politici erbij.

Ik plak als slachtoffer tegen de linkerkant van de slinger der democratie,zoals een vlieg aan een vliegevanger hangt.

Dat moet een angstaanjagend gevoel zijn! Ik neem wat afstand: dan lijkt het leuker :)

maddox 19 oktober 2003 13:35

Ik vrees ervoor dat de "Pendulum of Demoncatics" bezig is de "pit of unsatial powerhunger" aan het voeden is.

In mijn geval is het simpel, ik probeerde afstand te houden,maar toch kwamen de brieven door de brievenbus vallen tot ik verpletterd tegen de slinger hing.

Dit is wel een geestelijk gevoel, dat me overheerst als ik met ambtenaren of politici in contact kom.

filosoof 19 oktober 2003 13:37

Citaat:

Ik vrees ervoor dat de "Pendulum of Demoncatics" bezig is de "pit of unsatial powerhunger" aan het voeden is.

In mijn geval is het simpel, ik probeerde afstand te houden,maar toch kwamen de brieven door de brievenbus vallen tot ik verpletterd tegen de slinger hing.

Dit is wel een geestelijk gevoel, dat me overheerst als ik met ambtenaren of politici in contact kom.

verpletterd door brieven, d�*t kunnen enkel belastingbrieven zijn... troost je, dat gevoel deel je met zowat de ganse ontwikkelde wereld...:lol:

maddox 19 oktober 2003 14:13

Belastingsbrieven waren gewoon 1 van de vele druppeltjes die een grote emmer vol gekregen hebben hoor.

Voorbeeld van niet belastingsgebonden klappen.
"in opvolging van de informatieavond over de zonevreemde woningen in Vilvoorde kunnen we we U melden dat het gemeentebestuur een Beperkt plan van aanleg gaat indienen waarmee Uw woning geregulariseerd zal worden"

Na 2 jaar is er nog niks gedaan, met als excuus dat eerst het terrein aangrenzend aan deze rijtjeshuizen gesanneerd moet worden.Maar dat noch de eigenaar, noch de staat ,noch de stad Vilvoorde er enige aanstalten toe willen ,kunnen of mogen maken.

Babeths behandeling om haar te helpen te leven met de CVS en Fybromyalgie is ook een leuke bron van officiele documenten.In de stijl van, er zijn duizenden wachtenden voor U...
U bent nog niet lang genoeg "invalide" om te kunnen genieten van bepaalde levensvergemakkelijkende papieren en vergunningen.

Nogmaals een poging om back on Topic te geraken.

Wanneer is pedofilie een misdaad?
Op het moment de wetten van een land zeggen dat het een misdaad is? Op het moment de geestelijke wetten dat vermelden?
Of wanneer de regels van welvoegelijkheid overtreden werden?

Hoe kan een niet deskundige oordelen dat een "land" vol zit met kindermisbruikers?

filosoof 19 oktober 2003 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maddox
Hoe kan een niet deskundige oordelen dat een "land" vol zit met kindermisbruikers?

goede vraag! heb je deze al aan jezelf gesteld?

filosoof 19 oktober 2003 14:30

Citaat:

Citaat:

verpletterd door brieven, d�*t kunnen enkel belastingbrieven zijn... troost je, dat gevoel deel je met zowat de ganse ontwikkelde wereld...:lol:

Haal bij je gemeentelijke bibliotheek eens het verhaal "The pitt and the pendulum" (De put en de slinger) van Edgar Allan Poe. Je zal het waarschijnlijk moeten zoeken in een verzamelband, want lang is 't niet.

maddox 19 oktober 2003 14:34

Ja, ik ben niet hypocriet. Maar ik kan alleen voor mezelf spreken.
Waarom zou ik een 10 jarige niet kunnen overtuigen lichamelijke spelletjes te spelen?Antwoord, ik kan het, maar wil het niet, zo'n klein meisje heeft evenveel sexuele aantrekking tot mij als een blok beton.

Het feit dat de wetten en de gemeenschap dat niet willen is maar een doekje voor het bloeden. Regel 1 is nog steeds "niet betrapt worden"

Ik oordeel niet, ik veroordeel niet,maar haal voornamelijk aan dat de geestelijke wetten ,die normaal gezien door onze orgineel beschuldigende Turk4ever als hoogste levensleidraad gebruikt zouden moeten worden bepaalde zaken wel toelaat waar we in west Europa de doodstraf voor uit de kast zouden willen trekken.

filosoof 19 oktober 2003 14:40

Citaat:

Waarom zou ik een 10 jarige niet kunnen overtuigen lichamelijke spelletjes te spelen?Antwoord, ik kan het, maar wil het niet, zo'n klein meisje heeft evenveel sexuele aantrekking tot mij als een blok beton.

Het feit dat de wetten en de gemeenschap dat niet willen is maar een doekje voor het bloeden. Regel 1 is nog steeds "niet betrapt worden"

Ik oordeel niet, ik veroordeel niet,maar haal voornamelijk aan dat de geestelijke wetten ,die normaal gezien door onze orgineel beschuldigende Turk4ever als hoogste levensleidraad gebruikt zouden moeten worden bepaalde zaken wel toelaat waar we in west Europa de doodstraf voor uit de kast zouden willen trekken.

In Turkije werd de interpretatie die we veroordelen al lang geleden opzijgeschoven. In Marocco, Tunesië en de meeste islamitische landen ook: je jaagt dus op een spook uit de middeleeuwen (Iran is idd niet veel verder dan de middeleeuwen)

dit was de vraag:
Citaat:

Maddox schreef:

goede vraag! heb je deze al aan jezelf gesteld?

maddox 19 oktober 2003 15:00

Filosoof probeerd nog eens....
Citaat:

In Turkije werd de interpretatie die we veroordelen al lang geleden opzijgeschoven. In Marocco, Tunesië en de meeste islamitische landen ook: je jaagt dus op een spook uit de middeleeuwen (Iran is idd niet veel verder dan de middeleeuwen)
Ik schreef al een tijdje geleden
Citaat:

Een echte Mohamedaan, die leeft volgens de Sha'ria.Wat een wetboek en godsdienstig meesterwerk is,ontstaan uit de Koran en Hadiths, die mag volgens zijn eigen levensregels de wereldse wetten gewoon negeren.Want die zijn opgesteld door mensen, niet door Allah.
Dat de wereldse wetten daar niet mee akkoord gaan is een heel ander paar mouwen.
Dat de Islam een starre godsdienst is in de kern van de zaak is al langer geweten nietwaar.De Christenen zijn geen blaas beter hoor.

filosoof 19 oktober 2003 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maddox

Vreemd dat je zo bezig bent met dat....ik denk daar zelfs niet over na...

maddox 19 oktober 2003 15:12

Citaat:

Tja filosoof, dan doe je je naam geen eer aan zou ik zeggen.

Ik als role Player ,en Life action roleplayer denk wel na over mogelijke acties die ik zou kunnen ondernemen, en hang er dan de conequensies bij aan vast.Deze acties zijn puur hypothetisch, maar geeft me wel de voorbereiding en de opgebouwde ervaringen zonder acties te ondernemen die schadelijk zijn voor mijn medemensen in de eerste plaats, en in de 2de plaats mijn eigen eer en geweten beschadigen.

Andere dingen waar "we" al lang hebben over nagedacht, betere manieren om terrorist te zijn.
Onze conclusie, tref alleen politici, of maak de bevolking ervan bewust dat je hun had kunnen treffen,door de laksheid van hun "heersers"of de beschamende staat van het gerechterlijke apparaat.
Andere optie, tref de economie van het land in zijn gehele.
Voorbeeld, neem 1 wagen, zet de koffer vol met emmers kraaienpoten.Rijd naar een oversteek van grote snelwegen, schud de emmer uit op de onderlmiggende snelweg. Rijd naar volgend punt.
Ander voorbeeld, neem een berg helium ballonen, hang er zilverpapier aan, laat deze opstijgen in grote groep ,in de buurt van een luchthaven.

Met dit als achtergrond is het niet zo moeilijk voor te stellen dat deze geestelijke oefeningen niet kunnen leiden tot het overpeinzen waarom iemand een lichamelijk niet volgroeide partner zou willen hebben.of waarom Dutroux nog niet is veroordeeld, of gezelfmoord-het Patrick Haemers Syndroom-.

filosoof 19 oktober 2003 15:32

Citaat:

Citaat:

Tja filosoof, dan doe je je naam geen eer aan zou ik zeggen.

Ik als role Player ,en Life action roleplayer denk wel na over mogelijke acties die ik zou kunnen ondernemen, en hang er dan de conequensies bij aan vast.Deze acties zijn puur hypothetisch, maar geeft me wel de voorbereiding en de opgebouwde ervaringen zonder acties te ondernemen die schadelijk zijn voor mijn medemensen in de eerste plaats, en in de 2de plaats mijn eigen eer en geweten beschadigen.

Andere dingen waar "we" al lang hebben over nagedacht, betere manieren om terrorist te zijn.
Onze conclusie, tref alleen politici, of maak de bevolking ervan bewust dat je hun had kunnen treffen,door de laksheid van hun "heersers"of de beschamende staat van het gerechterlijke apparaat.
Andere optie, tref de economie van het land in zijn gehele.
Voorbeeld, neem 1 wagen, zet de koffer vol met emmers kraaienpoten.Rijd naar een oversteek van grote snelwegen, schud de emmer uit op de onderlmiggende snelweg. Rijd naar volgend punt.
Ander voorbeeld, neem een berg helium ballonen, hang er zilverpapier aan, laat deze opstijgen in grote groep ,in de buurt van een luchthaven.

Met dit als achtergrond is het niet zo moeilijk voor te stellen dat deze geestelijke oefeningen niet kunnen leiden tot het overpeinzen waarom iemand een lichamelijk niet volgroeide partner zou willen hebben.of waarom Dutroux nog niet is veroordeeld, of gezelfmoord-het Patrick Haemers Syndroom-.

Of hoe sommigen van het "Walter Mitty-syndroom" evolueren naar een soort Dutroux-syndroom? Nee, toch?

Babeth 19 oktober 2003 16:04

Filosoof, even terzijde een info: we hebben een boek met kortverhalen van Edgar Allan Poe waar "The pit and the pendulum" instaat, in de originele taal natuurlijk. Wij zijn nogal fanatieke boekenwurmen.

Terug naar het onderwerp:
Turk4Ever trachtte aan te tonen dat wij perverten zijn omdat er zoveel pedofielen in onze landen voorkomen. Het feit dat in veel Moslim-landen (en helaas ook in veel niet-Moslim-landen) kinderen gedwongen worden te trouwen is voor mij gewoon verdoken pedofilie. Volgens wat ik op sommige websites tijdens mijn dagelijks rondsurfen heb gelezen komt pedofilie wel degelijk voor bij Moslims, maar worden die kinderen door de veel strengere morele regels grondig de mond gesnoerd. Zijn aantijgingen zijn dus vals en lasterlijk.
Waar blijft hij trouwens ? Ik heb hem al een tijdje hier niet meer gezien.

filosoof 19 oktober 2003 16:50

Citaat:

Filosoof probeerd nog eens....
Citaat:

Citaat:

Een echte Mohamedaan, die leeft volgens de Sha'ria.Wat een wetboek en godsdienstig meesterwerk is,ontstaan uit de Koran en Hadiths, die mag volgens zijn eigen levensregels de wereldse wetten gewoon negeren.Want die zijn opgesteld door mensen, niet door Allah.
Dat de wereldse wetten daar niet mee akkoord gaan is een heel ander paar mouwen.
Dat de Islam een starre godsdienst is in de kern van de zaak is al langer geweten nietwaar.De Christenen zijn geen blaas beter hoor.

Zoals JIJ het voorstelt gaat het NIET over de wereldse wetten, dus over hun recht, over wat ze mogen en waar ze voor veroordeeld kunnen worden door een rechtbank (toch niet zonder belang!!), maar over de interpretatie die aan de letter van de koran gegeven wordt, en die interpretatie is middeleeuws in Iran, dat beaam ik als eerste, maar veel normaler(westers) in Turkije, Marokko en Tunesië. Vergeet ook niet dat gezien dehoge ongeletterdheid in een heleboel van die landen die mensen meestal zelf nooit een koran gelezen hebben en er enkel uittreksels uit kennen die ze op de lagere school leerden. Neem gerust van me aan dat hetgeen ze zo leerden niet overeenkomt met jouw fundamentalistische interpretatie. Je stelt je met jouw interpretatie op het niveau van de achterlijkste fundamentalistische ayatollahs.
Mocht dit NiET het geval zijn dan zouden in Westeuropa al jaren immense pedofilieschandalen zijn losgebarsten onder moslims, wat dus NIET gebeurde... en Néén, ze werden niet in de doofpot gestoken door de PS of de groenen of wie dan ook!!:)

Babeth 19 oktober 2003 17:48

Dat allemaal betekent wel niet dat er geen pedofilie zou zijn in die landen !

maddox 19 oktober 2003 18:03

De start van de hele heisa. Turk4ever schreef.
Citaat:

Ik ben de kinderverkrachtingen door Nederlanders spuugzat. Laatst was er een kind verkracht door haar 58 jarige Nederlandse buurman. De doctor had hevige inwendige schade geconstateerd. Een aantal weken geleden was Lusanne, een 11 jarig meisje, door een Nederlandse man ontvoert. Dit moet een keer ophouden. De Nederlandse cultuur is duidelijk een achterlijke perverse cultuur. Nederlanders moeten zich aanpassen aan onze normen en waarden. Mijn kinderen zijn op straat niet meer veilig.
Dit zijn de orginele beschuldigingen nietwaar.

Nu gaan we effe opbreken waar het rond draait. Niet het gezeur dat een Nederlandse man van volwassen leeftijd een 11 jarig meisje verkracht.Dat is gewoon een stok om mee te slaan.Evenals de stok die er is om te slaan op een allochtone jongeman die een vrouw op straat uitmaakt voor hoer.

Neen, hetgeen waar ik zo op probeer te wijzen is de compleet gevaarlijke opmerking:
Citaat:

Nederlanders moeten zich aanpassen aan onze normen en waarden. Mijn kinderen zijn op straat niet meer veilig.
Welke waarden en normen? Als we gaan kijken naar de wereldse wetgeving,aangehaald door Filosoof en confraters, zijn de normen en waarden zowat hetzelfde.Dus aanpassen is niet nodig, alleen een beter besef van wetgeving en een beter beleid op dat vlak.

Als ik nu naar mijn interpretatie ga kijken, die de Goddelijke wetgeving als norm en waarde als voorbeeld stel,omdat het naar mijn mening voor "hun" voornamelijk daarrond draait.Dan komt de Koran, de Hadiths en de Sha'ria vooral naar voor.

Dus Turk4ever, welke waarden en normen bedoel je nu?
Of Filosoof... zijn er geen wetsovertreders in je bejubelde Turkije,Marroko,Tunesië?

dutch 19 oktober 2003 20:40

Speciaal voor onze blinde filosoof :

Verhaal van Amira, één van de dochters van Nabil, inwoner van het Tunesische dorpje waar ik ook woon.
Amira was een beeldmooi meisje van 18. Haar vader, Nabil is een zeer gelovig moslim en voedde zijn 8 kinderen dienovereenkomstig op.
Iedereen kende zijn plaats in het huis van Nabil en Zohra, zijn toegewijde vrouw, zou het nooit in het hoofd gehaald hebben om tegenover Si Nabil ook maar één verkeerd woord te uiten, alhoewel zij het erg vond dat Si Nabil niet wilde dat ook maar één van zijn meisjes naar school ging (er is geen leerplicht in Tunesië), op straat kwam zonder begeleiding, vriendinnen had, naar trouwerijen ging enz...
De zonen van Si Nabil gingen wél naar school, maar bakten er daar niet veel van. Ook zij werden verder streng islamitisch opgevoed.
Si Nabil heeft zijn dochter Amira 8 jaar geleden vermoord, door haar in de waterput op het erf van de ouderlijke woonst te verdrinken... Hij werd daarvoor nooit gestraft, alhoewel deze moord een publiek geheim is. De vrouwen fluisteren erover en gebruiken het trieste lot van Amira als bangmaker voor hun dochters, de mannen vinden dat Si Nabil dit niet had mogen doen, maar kunnen hem wel begrijpen.
Waarom vermoordde Si Nabil zijn dochter? Omdat ze zwanger was. Ze was zwanger echt zonder te weten hoe. En wie had haar zwanger gemaakt? Haar eigen broer Rachid, die het meisje gedurende vele maanden voor de moord misbruikte....
Amira is dood en begraven, Rachid leeft, heeft nu zelf een vrouw en kinderen... Telkens ik hem tegenkom op straat, vraag ik me af hoe die kerel zich nog durft te vertonen en anderzijds weet ik dat ook hij een slachtoffer was.

Filosoof, moraal van het verhaal : altijd verder kijken dan uw neus op het eerste gezicht lang is...

Dutch

filosoof 19 oktober 2003 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dutch
Speciaal voor onze blinde filosoof :
Verhaal van Amira

Da�*rop krijg je een privé-antwoord, Dutch.

filosoof 20 oktober 2003 00:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Babeth

Ik neem aan dat pedofilie helaas voorkomt in zowat alle landen, maar om daarvan nu alle islamieten ter wereld (zo 'n 1,2 Mia, dacht ik, maar ik heb ze niet geteld) te gaan beschuldigen, omdat in één land, IRAN, de mogelijke minimumhuwelijksleeftijd véél te laag ligt, op basis van een locale interpretatie van een oude tekst, d�*t gaat me toch te ver!! Dat komt op het niveau van het pubergeroep van T4e! In welk % van de huwelijken in Iran wordt dit trouwens effectief toegepast?
Denk er ook aan dat volgens de gegevens op die reeds vermelde http://www.ageofconsent.com in Oostenrijk en Chili de minimumhuwelijksleeftijd 13 jaar is: in mijn ogen is dat ook véél te laag!
(België komt van 14 jaar onder de oude wetgeving..)

filosoof 20 oktober 2003 01:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dutch
Maddox
Citaat:

Och kom, ik zit veilig met mijn buitenlandse roots
:lol: :lol: :lol: Insgelijks...

Zijn ze wel van het "juiste" buitenland?

Dutch

Ik kan misschien ook "insgelijks" zeggen... er zijn wat "onduidelijkheden" in de stamboom die zeker niet vlaams zijn :D

Turkse Nederlander 20 oktober 2003 01:58

Citaat:

Citaat:

Ik neem aan dat pedofilie helaas voorkomt in zowat alle landen, maar om daarvan nu alle islamieten ter wereld (zo 'n 1,2 Mia, dacht ik, maar ik heb ze niet geteld) te gaan beschuldigen, omdat in één land, IRAN, de mogelijke minimumhuwelijksleeftijd véél te laag ligt, op basis van een locale interpretatie van een oude tekst, d�*t gaat me toch te ver!! Dat komt op het niveau van het pubergeroep van T4e! In welk % van de huwelijken in Iran wordt dit trouwens effectief toegepast?
Denk er ook aan dat volgens de gegevens op die reeds vermelde http://www.ageofconsent.com in Oostenrijk en Chili de minimumhuwelijksleeftijd 13 jaar is: in mijn ogen is dat ook véél te laag!

haha. In Christelijke landen vindt gelegaliseerde pedofilie plaats. Daar gaat onze vriend Dimitri wel flink op zijn bek.

Dutroux is een Belg!!!!!!!

filosoof 20 oktober 2003 02:05

Citaat:

Citaat:

Filosoof probeert nog eens....
Citaat:

Citaat:

zucht..nog maar eens

Idd., maar ik zou de sharia geen meesterwerk noemen... :evil:
De islam is star, idd(de koran werd idd. nooit herschreven, de bijbel trouwens ook al niet meer sinds de staten- en king Williamvertalingen, dat iseigen aan godsdienstige boeken!), maar de interpretatie van de koran variëert veel, ik herhaal het nog maar eens want je wil het duidelijk niet lezen....: In de tunesische wetgeving wordt ook naar de sharia "verwezen", doch de wereldlijke interpretatie, ttz. degene die iemand voor een rechtbank kan doen belanden of voor een rechtbank kan doen gelden heeft maar weinig meer met de sharia te maken: kijk eens hier, en kom me dan vertellen hoeveel van de sharia je d�*�*r nog in vindt: http://www.tunisie.com/femmes/index.html weinig, hé?
De aan gang zijnde wetswijziging in Marokko gaat dezelfde richting uit, en de wetswijzigingen van Mustapha Kemal in Turkije gingen (en gaan) minstens even ver, (al in de jaren 20 meen ik me te herinneren). Hetzelfde gebeurde in de grote meerderheid van de moslimlanden, in meer of mindere mate(Tunesië, Turkije en eerstdaags ook Marokko zijn wel voortrekkers)
Jouw comment kan dus enkel slaan op moslims die de huidige gebruiken én de wetgeving van hun land naast zich neerleggen(wat je ook toegeeft!), en het risico op een aanvaring met justitie willen riskeren omwille van een achterhaalde en maatschappellijk al lang niet meer aanvaarde interpretatie, (en je geeft het hierboven zelf toe!). ttz een zéér kleine en duidelijk fanatieke minderheid, en d�*t breid je in kwade trouw even uit naar �*lle moslims!!. Je zoekt spijkers op laag water uit islamofobie, Maddox!
ik herhaal: je jaagt dus op een spook uit de middeleeuwen (Iran is idd niet veel verder dan de middeleeuwen)
In het westen hebben ook recent zgn. kristenen, de bijbel in de hand, artsen die abortus gepleegd hadden vermoord (oog om oog, tand om tand en nog wat meer). Zijn die moordenaars [size=5]de typische échte [/size]volgelingen van Jezus in jouw ogen, die volgens het woord gods leven??Ik hoop van niet.(en dan haal ik nog geen oudere voorbeelden aan)

maddox 20 oktober 2003 09:55

Citaat:

ttz een zéér kleine en duidelijk fanatieke minderheid, en d�*t breid je in kwade trouw even uit naar �*lle moslims!!. Je zoekt spijkers op laag water uit islamofobie, Maddox!
Ik zoek geen spijkers op laag water, ik haal gewoon aan ,en probeer te weerleggen waar Turkje4ever ons van beschuldigd.Een algemeen aanvaarde trend dat het misbruiken van kinderen kan hier in Europa.

Citaat:

haha. In Christelijke landen vindt gelegaliseerde pedofilie plaats. Daar gaat onze vriend Dimitri wel flink op zijn bek.

Hier een reactie van onze beste aanklager.

Citaat:

De Nederlandse cultuur is duidelijk een achterlijke perverse cultuur
En de orginele...

Ik heb nergens in postings aangehaald dat de Islam an sich achterlijk is, of dat turk4ever,of zijn spitsbroeder op dit forum Mustapha, idioten of agigatoren zijn.
Ik ga ervan uit dat deze personages hun mening verkondigen, en het is mijn mogelijkheid daarop te reageren.
In deze topic blijkt wel dat ik mijn standpunt moet verdedigen tegenover iemand die evenzeer de pedofilie en misbruiken veroordeeld.En niet de beledigende bruller waarmee alles gestart is.Ik merk ook dat deze zeer subtiel niet reageert op mijn uitspraken.

Effe een andere quote,
Citaat:

wie zonder zonde is ,werpe de eerste steen

Bobke 20 oktober 2003 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Citaat:

Citaat:

De witte mars vergeten ?
Ik dacht niet dat het steunbetuigingen voor Dutroux waren.

circe 20 oktober 2003 12:13

Citaat:

Hou er dan ook rekening mee dat Jezus een profeet van de islam is, en dat de onbevlekte ontvangenis ook in de koran vermeld wordt. 20° soera, 20° vers)

Soera 20 (Taa-haa) vers 20:

20. Dus wierp hij hem neer, en zie, het was een kronkelende slang.

Nice try Filo!

De onbevlekte ontvangenis wordt volgens mij door de moslims helemaal niet aanvaard.
Ik meen zelfs dat het pas héél laat in de kristelijke analen is binnengedrongen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be