![]() |
Citaat:
En die kippen hebben daar niet voor gekozen, ze zijn zo geboren! |
Citaat:
|
feremans stelde :
Citaat:
Alleen aan : Citaat:
Beste Kerstwensen Eric. Naschrift. Niet in Frankrijk komen met je auto hoor. Je zal dan snel merken dat er een Frans Volk bestaat, dat snel boetes geeft aan Vreemdelingen, witten zowel al bruinen, ondergezeken of niet. |
Citaat:
Ook allemaal verkapte fascisten? Ik heb nog maar weinig bijdragen van forummers gezien, waarvan ik slecht wordt. Het helpt niet hoor hysterische bijdragen te leveren om mensen van uw gelijk te overtuigen. Uw goede bedoelingen en oprechte mening verdwijnen in het niets door uw vulgair taalgebruik. Spijtig. (Ik ben eens benieuwd wat ik nu naar mijn hoofd geslingerd ga krijgen) |
Citaat:
Tja, maar mensen als ericferemans zijn zodanig gehersenspoeld door de lectuur die ze lezen ..... Daarom ook dat een mens best niet altijd naar de zelfde strekking luistert om zich een echte mening te kunnen maken. |
Citaat:
|
Citaat:
Dit zijn inderdaad soortgelijke hersenspinsels: er bestaan inderdaad alleen maar mensen, en je kan die gaan indelen zoals je wil: met de wildste fantasieën, en dit gekoppeld aan hersenspinsels. Zo kan je de wereld gaan opdelen in heidenen en gelovigen. In Christenen en Islamieten en heidenen IN: gelen-zwarten-witten-roden in : voetballiefhebbers en voetbalhaters. Al deze opdelingen zijn dan nog eens te combineren. Je kan het zo gek niet voorstellen of mensen gaan mekaar daarvoor te lijf. Maar in de grond is er een opdeling die wel reëel is: In degenen die genoeg hebben, degenen die te weinig hebben en degenen die teveel hebben. En meestal gaan de geschillen hierover, maar worden ze gemaskeerd door religieuse, nationalistische en racistische-xenofobe fabeltjes. Alle mensen zijn inderdaad gelijk: maar sommigen zijn wat gelijker dan anderen: op financieel en machtsgebied. Daar gaat politiek over. Daar gaat die altijd over. De rest zijn praatjes voor de vaak en dienen om het niet te hebben over de grote onrechtvaardige verdeling tussen arm en rijk, tussen Noord en Zuid. Nationalisten zijn mistverspreiders. Niet enkel mestkevers. |
Een heel mooi betoog, Eric.
Het enige wat mij stoort is dat u uitgaat van slechts één waarde, namelijk de waarde van de gelijkheid. Dat is een zeer mooie waarde, dat geef ik eerlijk toe. Dat wil echter niet zeggen dat er geen andere waarden zijn die voor mensen belangrijk kunnen zijn. U miskent ons die andere waarden, gewoon omdat u die niet zo aanvoelt. Toch gaat u uit van het gelijk van uw eigen waarde. In dit opzicht bent u even kortzichtig als degenen die u dit verwijt te zijn. In dit opzicht bent u ook een "mistverspreider" met oogkleppen die geen andere waarde dan de zijne ziet, geen andere waarheid dan de zijne. |
Citaat:
Dat de mens daarnaast nog drijfveren heeft, voorkeuren, attitudes, overtuigingen is nogal wiedes: deze spelen een ondergeschikte rol en worden vaak misbruikt om mensen een rad voor de ogen te draaien. Niet enkel het bestaan van Jezus, van Allah, van Mozes of Boedha (of het niet bestaan ervan) wordt gebruikt om oorlogen te gaan goedpraten, maar ook nationalistische prietpraat over "la mère patrie", das Vaterland, het Moederland enz... behoort hiertoe. Geef toe: de gek die ontroert "mijn Vlaandren heb ik hartlijk lief" zingt en daarbij een Vlaams volk fantaseert: denkt die dan aan het Vlaams Volk dat achter Vande Lanotte loopt of dat wat achter Dewinter loopt? Ik moet van veel Vlaams Volk niets hebben... Ik ontwaar dus 6 miljoen volkeren. Ik raad je aan hetzelfde te doen en niet te zeuren over onverdraagzaamheid die er net juist wel, en in hoge mate bij mij is ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ondertussen zijn onze vrouwen bevrucht door de eeuwen heen door Oostenrijkers, Russen, Nederlanders, Ieren, Engelsen, Fransen, Spanjaarden, Moren, Oostenrijkers enz.. enz... Vlaanderen heeft als typische cultuur van een melting pot te zijn. Indien je dan vreemdelingen niet lust ben je typisch on-Vlaams, hoor je hier niet thuis en mag je je matten rollen... Het Vlaanderen waar jij van droomt heeft nooit bestaan: je kan er dus niet naar terug keren. Overigens wil de beschaafde wereld, inclusief een vette meerderheid der Vlamingen NIET naar zo 'n bekrompen Vlaanderen evolueren: integendeel willen de Vlamen naar Benidorm, naar New York en zelf verder. Over de ganse wereld scharrelen ze er een lief op en dus mogen we er op rekenen dat jouw soort het in de toekomst derhalve nog zwaarder te verduren krijgt met al die bontgekleurde Vlamen die daarenboven nog meer spreken dan de honderdvijftien talen die hier naar verluid al aanwezig zijn, inclusief hun rijke en interessante cultuur. Je zal maar xenofoob wezen: Merry Christmas, Schat! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dank voor de bevestiging. Dit kan al tellen: je geeft jezelf uit voor racist, populist en nu voor nationalistisch on-Vlaming. Fandabel en formitastisch: doe er nu nog een schepje bovenop en je mag naar huis met je taxi met het blauw zwaailichtje op. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mag men nog zijn eigen moeder eren? Of zij eigen vrouw of lief? Alsof die ene moeder, of die ene vrouw beter zou zijn dan de andere!? Geef toe: de gek die ontroerd over zijn vrouw zingt ....enz... Zijn ideologieën dan ook allemaal evenveel (of even weinig) waard? De 'gelijkheidsdrift' van den Eric werkt gelukkig niet aanstekelijk |
Citaat:
|
Citaat:
Ik toon enkel aan dat het Vlaanderen waar men zo luid over roept niet bestaan heeft. Dat is geen goedpraten van de wandaden der Vlaamsche historie: het is het kennen ervan. Als je dan toch Vlaanderen aanbid, loont het van zijn geschiedenis te kennen, schat ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het zijn onverbeterlijke conservatievelingen, die niets snappen van de nieuwe wereld, van de geschiedenis niets hebben geleerd en die de toekomst even onveilig willen houden als het verleden al was. Hiermede spotten is een grote ode aan alle democraten, waar ook ter wereld, die zich inzetten om de spinnewebben en leugens van het nationalisme te bestrijden en te doen verdwijnen. Voil�*! of beter nog: Olé (komt van Allah!)...;) |
Citaat:
Ongewenste bezoekers zoals: - alle Amerikaanse popzangers, - buitenlandse bedrijven - drieduizend televisiestations ('t zijn er meer, ik tel niet meer) - gsm, video, computer, internet enz... - alle autostrade berijders die ons land binnenvallen of doorkruisen. Allooo oooo! Bokrijk liefhebber? Terug naar de natuur? Hippie? Vernufteling (Vlaamsch voor ingenieur volgens Vlaamsch ( WEST-VLAAMSCH!) nationalist Guio Gezelle. :roll: |
Citaat:
I Citaat:
Welnu, vermits je niet literair heel sterk bent, even op wiskundige wijze: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jerusalemkerk Vanwaar zouden die namen toch komen??? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vlaanderen best�*�*t vand�*�*g, het is een deelstaat van België. Een deelstaat waarin de bevolking meer en meer zegt dat ze alleen verder wil gaan. Als de bevolking van Nederland, Duitsland, Portugal,... mag zeggen dat ze alleen wil blijven bestaan, waarom mag (voorlopig nog een deel van) de bevolking van Vlaanderen dan niet zeggen dat ze alleen wil bestaan? |
Citaat:
In Brugge waren handelslui van over heel Europa aanwezig en hadden er een permanente vertegenwoordiging |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be