![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dan later, studeren naar vermogen en interesse. Vraag het anders eens aan Prof. dr. Karel Decaestecker, die zal het je kunnen zeggen. |
Citaat:
|
Citaat:
De "normale sociale activiteiten" die u aanhaalt, vult u heel persoonlijk in en dan kan men de vraag stellen wat er overblijft van vrijheid. De vrijheid zogezegd verdedigen, maar wel opleggen wat mensen met die "vrijheid" horen te doen. De negatie van vrijheid dus. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik keur het ook af indien moslim ouders hun kinderen zouden beletten op school naar een kerstfeestje te gaan omdat het niet past binnen hun geloof, zeker als de meeste van hun vriendjes daar wel zullen zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Keurt u het ook af wanneer een ouder beslist dat hun zoontje niet met een bepaald klasgenootje mag gaan spelen? Keurt u het ook af als een ouder beslist dat een kind bepaalde kleding niet mag dragen, ook al loopt een bepaald kind op school daar wel mee rond? En als de meeste vriendinnen van een 15-jarige dochter naar een fuif gaan, mag een ouder zijn eigen dochter verbieden er naartoe te gaan? |
Citaat:
|
Citaat:
En al die zaken die je stelt moeten geval per geval bekeken worden. Maar consequent de gemiddelde klederdracht van de jeugd in vraag stellen en ze verbieden voor jouw kinderen en consequent ze beletten van deel te nemen aan de plezante dingen van het leven vind ik grondig fout, ja. |
Citaat:
|
Citaat:
"Ouderlijke macht" is trouwens ook een goede omschrijving. Volgens Wikipedia schijnbaar wel verouderd: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ouderlijk_gezag |
Citaat:
:lol: |
Citaat:
En mensen mogen zeker van mening verschillen, ik zou zeggen hoe meer hoe beter. Maar dit mag geen excuus zijn om kinderen mentaal te mishandelen. En voor mij part mag bieden van bepaalde vrijheden aan kinderen gerust wettelijk afgedwongen worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De wetgever ziet het alvast niet op die manier. Gelovigen mogen hun levensvisie doorgeven aan hun kinderen, net zoals een atheïstische of vegetarische ouder. |
Citaat:
|
Citaat:
Enkel wie nog in de totale autoritaire macht van het ouderschap gelooft ( wat dus eigenlijk dwang is tegenover een kind of jongere) zal verdedigen dat via de ouderlijke macht hun levenswijze kan worden opgelegd. |
Citaat:
En als het doorgeven van het vegetarisme tot gevolg zou hebben dat kinderen daardoor uitgesloten zouden worden dan zou ik dit tevens afkeuren. Alleen, ik denk niet dat dit zo is. Maar het doorgeven van een levensvisie die in belangrijke mate afwijkt van onze cultuur en daardoor uitsluiting veroorzaakt zou moeten aan banden gelegd worden. |
Citaat:
Bij welke arbitrair gekozen groep kinderen komt u eigenlijk? |
Citaat:
|
Citaat:
De uitsluiting komt er juist doordat sommigen menen dat je mensen met een afwijkende mening juist moet buitensluiten, omdat ze zogezegd niet sporen met, wat u omschrijft als, "onze cultuur". |
Citaat:
Speel volgens mijn regels of volgens MIJN REGELS. Groot verschil. Jij kadert dat dan altijd binnen de democratische rechtsstaat. Maar als ik u betrap op 1 misstap aan die regels fluit je dat weg. Ik wil ook wel dobbelen met "speciale" dobbelstenen. Ik weet dat je valsspeelt met die regels maar ik ga je niet blijven schaduwen tot je een fout maakt aan die regels en je dan een proces aandoen... Tenzij je natuurlijk heel de maatschappij zou lamleggen/ ontwrichten met je preken.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar we waren over GvJ bezig en die zullen sowieso niet naar een BBQ mogen gaan en daar kan men als gastheer of -vrouw weinig aan doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus je zal gewoon een eerlijk man zijn. Dat is verdacht in onze maatschappij tegenwoordig.... |
Citaat:
Maar dit terzijde, je bent opnieuw volwassenen aan het verwarren met kinderen. Kinderen hebben geen boodschap aan dit gezever rond afwijkende meningen. Ze willen kunnen spelen met hun leeftijdsgenoten en plezier maken. En dit essentieel onderdeel van het jonge leven wordt hen ontnomen. |
Citaat:
Alleen zijn je kinderen niet jouw privé bezit. Hij zou alleen 1 toegifte moeten doen. Zijn kinderen zal hij op een dag moeten loslaten in de veronderstelling dat ze hun best doen. Hij wordt ook een dagje ouder, kan hij zijn gewicht wat minder goed rondgooien. Maar als hij potentieel ziet in 1 van zijn kinderen om ook een grote Ayatollah te worden, ik stop hem niet... Kan alleen maar aangemoedigd worden. |
Citaat:
Of zouden ze met nette kapsels en mooie kostuums rondlopen om de blijde boodschap van het VB te verkondigen? |
Citaat:
Ooh nee, machtsmisbruik. Ben jij degene die het voedsel op tafel brengt? Of is het feestbeest huppeldepup... nooit echte job.... Het kind is weerloos tegen zulk machtsmisbruik en chantage. Je kan ook nog dreigen met onterven en buitengooien als ze onder de 18 zijn. Kom, we kunnen niet allemaal popie jopie zijn. We kunnen het beleefd houden omdat we onder "volwassenen" praten. |
Het is maar een hele kleine knop die je moet omdraaien... ipv dat jij je kind constant laat rebelleren en altijd maar die grens laat aftasten doe je de flip reverse jij speelt de rebel tegenover je kind. Je draait de rol om. En dan kan je kind je eens de les spellen. Wahaha. Potje overacting...
Lesje geleerd.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zeg me nu eens eerlijk: meent u dat u en ik dezelfde cultuur beleven? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be