![]() |
Om liberalist's vraag op zich te beantwoorden :
Als je Frans praat is Wallonië best fijn. Het is er mooier dan Vlaanderen, maar ik zou niet willen wonen in bijvoorbeeld de Ardennen (ben gewoon de fiets te gebruiken voor dagelijks vervoer ;-) ) Citaat:
PS :36.91% 34 zetels(op 75) MR :24.29%, 20 zetels CDH :17.62% 14 zetels FN : 4 zetels ECOLO : 3 zetels http://verkiezingen2004.belgium.be/n..._tab_etop.html Ik begrijp dat eigenlijk niet goed, men doet vaak alsof de PS almachtig is, maar dat zijn ze eigenlijk helemaal niet. In 2004 was een CDH-MR-Ecolo coalitie bijvoorbeeld mogelijk. EDIT : verkeerd gekeken, dat is inderdaad niet mogelijk zonder de steun van FN:oops: Citaat:
|
Citaat:
Ik spreek veel Limburgers van beide kanten van de grens en zij vinden het gemiddeld interessanter om weer 1 volk te worden, dan onder welke regering dat zou moeten zijn hetzij Nederlands of Belgisch. |
Evilbu;WIJ???
Neen,niet wij,de politiekers hebben het voor ons verkloot en de mensen die op die stomme politiekers hebben gestelmd,zeg maar op de verkeerde hebben gestemd,hetgeen nu jammer genoeg nog steeds het geval is,ze zullen het hier nooit leren. |
Citaat:
Komt dit ergens anders voor in de wereld? Een regio die niet zelf moet opdraaien voor zijn kosten, maar wel zelf volledig beslist over wat er gaat gebeuren? |
'Waalse achteruitgang zet zich voort'
In een opiniestuk, dat dinsdag werd gepubliceerd in de Franstalige krant Le Soir, haalt senator Alain Destexhe (MR) uit naar het herstelbeleid in Wallonië, zeggend "dat er positieve signalen zijn, maar daar waar andere gewesten slagen, blijven we achteruit gaan". "Laten we het debat over de staat waarin Wallonië verkeert, openen", aldus Destexhe ten aanzien van de minister-president van het Waalse gewest. De senator benadrukt dat Wallonië ondanks een uitzonderlijke economische conjunctuur op een werkloosheidsgraad blijft zitten die zich rond het historisch maximum bevindt, terwijl de werkloosheid daalde in Vlaanderen, Frankrijk en Duitsland. Naast de economische achteruitgang is er de morele achteruitgang, aldus Destexhe, die wijst op de vele gevallen van corruptie in Charleroi. bron: gva |
Citaat:
- de andere partijen zijn voor een stuk ook door hetzelfde virus aangestoken, maar niet in de mate van de PS. Mijn beeld is = de PS stuk voor stuk criminelen aan de top. Andere partijen: genoeg mensen die ook hun graantje willen meepikken om de PS aan de macht te helpen. - Onderschat naast het puur stemmen% vooral de invloed van de PS in het hele maatschappelijke bestel niet. Voor een jobke aan de overheid => aankloppen bij de PS. I.e. het hele overheidsapparaat in wall is nog veel erger gepolitiseerd dan in VL wat naast de officiële macht en invloed de PS ook nog eens een énorme indirecte invloed en macht geeft. Meer dan de helft van de raad van bestuur van de rtbf is bvb van PS signatuur. Door wisselende coalities af te sluiten maar zelfs steeds aan de macht te blijven heeft de PS op dat hele overheidsapparaat een greep kunnen ontwikkelen die nog veel groter is dan haar % stemmen. Citaat:
Dit hebben politici gedaan niet de vlamingen. Politici die de kiezer daarover enkel after the facts geinformeerd hebben. Nu kan u dat natuurlijk aan de kiezer verwijten, ie hij hed zich maar niet moeten laten bedriegen. Maar 1: dan veronderstelt u dat er eerlijke politici waren met voldoende bekendheid in die tijd 2: legt u een soort van schuld bij het slachtoffer van bedrog. I.e. stel ik sluit een contract af met X om voor mij een muurtje te schilderen. X schildert vervolgens mijn muurtje niet maar breekt het af en schenkt de helft van mijn tuin aan Y (in ruil mag X is naar het hoerenkot op kosten van Y). Volgens u moet ik dus maar aanvaarden dat ik nu de helft van mijn tuin kwijt ben. Volgens mij hoor ik mijn tuin terug te krijgen en hoort X in de gevangenis thuis. :) |
Citaat:
|
Citaat:
[quote] Is Ecolo linkers (corrupter) dan PS eigenlijk 8O ? Ik heb even de resultaten van 1999 erbij genomen en dat begrijp ik nu even niet goed : CDH: 14 FN : 1 Mr : 21 Ecolo: 14 PS : 25 Ik begrijp goed dat de Waalse regering van 1999-2004 een PS-MR-Ecolo coalitie was? Ten eerste wou MR dan wel met Ecolo samenwerken, en ten tweede (dat is vreemd!) is Ecolo niet eens nodig om aan een meerderheid te geraken met deze cijfers :wtf: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik snap trouwens niet waar dat geklaag over het pas vertalen van de grondwet in de jaren zestig vandaan komt. Dat had onze Vlaamse meerderheid toen toch ook al veel langer kunnen afdwingen. Ik snap er echt niets van.:oops: |
Walen, ons broedervolk, onze brothers-in-arms tegen de Belze dictatuur! :-D
|
De waarde v/d huizen is ook gestegen in de walen, allez vind ik toch.
Waar is het mooist wonen volgens jullie in de ardennen. De grootsteden zijn wel triestig, misdaad enz... enfin genre bruxelle :| ![]() |
Wallonie heeft zeker zijn schoon plaatskes en natuur. Ik vertoef er dan ook op geregelde basis.
Heb zelfs als Vlaams nationalist waalse vrienden...straf hé :lol: en die gasten zijn net zo als wij Vlamingen zijn, zuipen en feesten kunnen ze even goed. En praten over werk of politiek doen we bijna nooit en als dit wel het geval is geven mijn waalse vrienden mij meestal gelijk. En ook zij ergeren zich aan de steuntrekkende waal en dragen werken hoog in het vaandel. Enkel een splitsing zien ze niet zo zitten...ik wel uiteraard. |
Citaat:
|
Citaat:
Ben mij voldoende bewust van de realiteit moesten de geldstromen stoppen. |
Citaat:
|
Citaat:
Als jij dit laf wil noemen, je doet maar. Maar tegen mijn waalse vrienden hoef ik niet ten strijde te trekken, aangezien het geen PS aanhangers zijn en ongeveer hetzelfde idee hebben over HUN landgenoten als ik. |
Citaat:
Ter herinnering, een vraag waar je blijkbaar en voor de zoveelste keer naast gezien hebt. Of zou het kunnen zijn dat jij als grote beursgoeroe het antwoord schuldig moet blijven en zo je zelf ontmaskert als de zogenaamde rijke ondernemer die hier op het forum steeds neerkijkt op de werkende klasse maar in het werkelijk leven niets meer blijkt te zijn dan een ''dikke nek'' die zelf geen nagel heeft om aan zijn gat te krabben. Jij hebt hier ooit vertelt dat je een soort van bemiddelingsbedrijf hebt dat Westerse bedrijven helpt om tot de Chinese markt toegang te verkrijgen. Dus kun jij, een grote beursgoeroe volgens je uitleg, mij gemakkelijk de naam geven van het enige Westerse bemiddelingsbedrijf dat op de Chinese beurs noteert? Ps Hopelijk krijg ik nu eens antwooord op deze vraag die ik al meermaals aan jou stelde. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be