Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   de apen van het VB: een zeer zwakke campagne (https://forum.politics.be/showthread.php?t=81471)

Knuppel 26 februari 2007 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kunstenaar (Bericht 2467967)
Men kan dotaties intrekken, niet donaties.:roll:

Wordt het hoog tijd dat het VB rechtspersoonlijkheid krijgt, net zoals ze eisen van de vakbonden? Kwestie van consequent te blijven?

Mij goed.

Alle partijen krijgen rechstpersoonlijkheid en alle vakbonden ook.
OK?

maarte 26 februari 2007 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2470378)
Dat heeft daar dus volgens mij niets mee te maken, de bedoeling van een affiche is gewoon dat deze bekend wordt bij het volk en wordt geassocieerd met het Vlaams Belang is dit geval!

idd ik associeer het vlaams belang voortaan met apen, van een zeer mislukte campagne gesproken

Knuppel 26 februari 2007 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2467812)
Misschien eens teruglezen,dat heb ik ook ontkend.
Enige reden echter waarom het niet veroordeeld is geweest is omdat partijen niet veroordeeld kunnen worden. Enkel de vzw's errond.

Ik vind het toch maar wat raar, alle processen slepen nu eenmaal lang aan en als je overtuigd bent van je onschuld en zeker weet dat je vrijgesproken wordt dan ga je toch iets doen.
Maar het VB niet, want dat duurt te lang he :roll:

Ging het hier niet over de zwakke campanje van het VB?
Heb ik de verkiezingen gemist die dat bewezen?

Overigens hééft het VB zeer lang processen gevoerd....
Tot de nodige wetten waren aangepast en de juiste rechter werd gevonden...

Ken jij één dissident die al een proces gewonnen heeft in een regime waar identieke tactieken worden toegepast?

Knuppel 26 februari 2007 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 2470446)
idd ik associeer het vlaams belang voortaan met apen, van een zeer mislukte campagne gesproken

En de verkiezingen zullen jouw stelling ongetwijfeld bevestigen.

baseballpolitieker 26 februari 2007 19:03

Citaat:

De meeste zullen het interpreteren met iets grappigs, niet meer of minder! Ze zijn niet allemaal zo slim als u hé!8O

deryz 26 februari 2007 19:03

Citaat:

merk ik daar jaloersheid van LDD? :lol:

maarte 26 februari 2007 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deryz (Bericht 2470476)
merk ik daar jaloersheid van LDD? :lol:

Ge hebt me door jong:x :-D

nee, maar echt onlangs reed ik voorbij zo'n bord en het enige dat ik kon lezen was : Vlaams belang en daarboven drie apen, ik moest toen spontaan denken aan Dewinter, Annemans en Vanhecke.

deryz 26 februari 2007 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 2470482)

nee, maar echt onlangs reed ik voorbij zo'n bord en het enige dat ik kon lezen was : Vlaams belang en daarboven drie apen, ik moest toen spontaan denken aan Dewinter, Annemans en Vanhecke.

voila nog maar eens een bewijs dat de campagne werkt, iedereen spreekt erover, en dat was de bedoeling, ineens horen we van JMD niets meer en dan worden jullie jaloers natuurlijk :lol: (trouwens volgens mij vinden veel mensen JMD een brulaapje:lol: )

maarte 26 februari 2007 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deryz (Bericht 2470496)
voila nog maar eens een bewijs dat de campagne werkt, iedereen spreekt erover, en dat was de bedoeling, ineens horen we van JMD niets meer en dan worden jullie jaloers natuurlijk :lol: (trouwens volgens mij vinden veel mensen JMD een brulaapje:lol: )

Over de VLD spreekt nu ook iedereeen :lol: :lol: :lol:

Knuppel 26 februari 2007 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 2470482)

Die affiche is je dus opgevallen en je associeerde ze met de juiste partij ook nog.
Als dat bij jou al lukt kan het eigenlijk niet anders dan een geslaagde campagne genoemd worden. Er wordt immers over niks anders méér gepraat dan over die apenaffiche van het VB.

Knuppel 26 februari 2007 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 2470536)
Over de VLD spreekt nu ook iedereeen :lol: :lol: :lol:

Nu pas?

maarte 26 februari 2007 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2470613)
Die affiche is je dus opgevallen en je associeerde ze met de juiste partij ook nog.
Als dat bij jou al lukt kan het eigenlijk niet anders dan een geslaagde campagne genoemd worden. Er wordt immers over niks anders méér gepraat dan over die apenaffiche van het VB.

ok goede of slechte perceptie als we maar opvallen: Tis genoteerd.
En ja als dat mij al lukt dan zou dat voor de meesten ook moeten, zicht is immers een gave van de natuur en leren lezen doen de meeste al op jonge leeftijd.

maarte 26 februari 2007 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2470623)
Nu pas?

bij de weg, is Verstrepen nu nog altijd niet buiten gesmeten?

Knuppel 26 februari 2007 20:14

Citaat:

ok goede of slechte perceptie als we maar opvallen: Tis genoteerd.
Dat wist nochtans die andere VLD-er, anti-monarchist en dikke vriend van De Decker ook al die nu staatssecretaris van 'administratieve vereenvoudiging' is. Zijn moeder was destijds razend omdat hij de frontpagina van HLN haalde met ontbloot bovenlijf en een joint in de bek.

Maar een mens moet nu eenmaal iets doen om op de vallen anders geraakt hij niet in de senaat (die hij al beloofde 'administratief te vereenvoudigen' toen hij de VU aan het ondergraven was).

Knuppel 26 februari 2007 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 2470657)

Ik zou het niet weten.
Jij wel?

kunstenaar 26 februari 2007 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2470428)
Mij goed.

Alle partijen krijgen rechstpersoonlijkheid en alle vakbonden ook.
OK?

Niet ok. Het zou me trouwens ten zeerste verwonderen als partijen daar zelf vragende partij voor zouden zijn, VB inbegrepen.
Want dan zet je de deur helemaal open voor een verjuridisering van de samenleving (het is m.i. nu al te ver gevorderd). De enigen die daar baat bij hebben zijn de advocaten.

Knuppel 26 februari 2007 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kunstenaar (Bericht 2470872)
Niet ok. Het zou me trouwens ten zeerste verwonderen als partijen daar zelf vragende partij voor zouden zijn, VB inbegrepen.
Want dan zet je de deur helemaal open voor een verjuridisering van de samenleving (het is m.i. nu al te ver gevorderd). De enigen die daar baat bij hebben zijn de advocaten.

Voor het geval je het vergeten bent: het was je eigen voorstel.

Waarom pak je Quicky trouwens ook niet aan want ik herinner me de tijd nog heel goed dat hij niet alleen van de senaat en de monarchie afwilde maar ook van de vakbonden.

Om twee maten en twee gewichten te hanteren moet men blijkbaar geen kunstenaar zijn....

kunstenaar 26 februari 2007 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2470912)
Voor het geval je het vergeten bent: het was je eigen voorstel.

Om twee maten en twee gewichten te hanteren moet men blijkbaar geen kunstenaar zijn....

Moeite met begrijpend lezen is blijkbaar besmettelijk op dit forum.

Je hoeft nochtans geen kunstenaar te zijn om het verschil te kennen tussen een cynische quote en een welgemeende.
Of bent u niet meer in staat om op een normale manier politieke ideeën uit te wisselen? En om te kunnen gaan met het feit dat niet iedereen uw of mijn standpunten per definitie goed vindt. Da's nochtans een zeer handige vaardigheid in het politieke debat.

Knuppel 26 februari 2007 20:50

Citaat:

bent u niet meer in staat om op een normale manier politieke ideeën uit te wisselen?
Ik vrees dat ik daarvoor eerst het verschil moet leren kennen tussen een cynische quote en een welgemeende.

kunstenaar 26 februari 2007 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2470988)
Ik vrees dat ik daarvoor eerst het verschil moet leren kennen tussen een cynische quote en een welgemeende.

Oefening baart kunst, mijn beste ;-)

Marlboro 26 februari 2007 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2467740)
de vzw's rond het VB, niet de partij zelf.
Als het VB zich schuldig maakt aan racisme is dat zo, het feit dat het VB geen beroep heeft aangetekend bij internationale instellingen getuigt er alleen maar van dat ze wisten dat ze geen schijn van kans hadden.

Dat heeft met andere redenen te maken maar zijn uw zaken niet en dat zal jij ook nooit teweten komen.
Maar bleef gerust verder doen zoals je bezig bent,kunnen we blijven lachen.

Marlboro 26 februari 2007 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2470840)
Ik zou het niet weten.
Jij wel?

Verstrepen ligt niet buiten.Integendeel zelfs,heeft een mooie plats gekregen voor de komende verkiezingen.

Moet dus niet komen klagen,integendeel.

Kay_ 27 februari 2007 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 2471459)
Dat heeft met andere redenen te maken maar zijn uw zaken niet en dat zal jij ook nooit teweten komen.
Maar bleef gerust verder doen zoals je bezig bent,kunnen we blijven lachen.

Raar,er zijn andere redenen maar die mogen we niet weten.
Daar kan ik nu eens mee lachen se :lol:

Marlboro 27 februari 2007 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2474075)
Raar,er zijn andere redenen maar die mogen we niet weten.
Daar kan ik nu eens mee lachen se :lol:

Nope,denk jij nu echt dat andere partijen u en mij alles wijsmaken,lol.:roll:
Je moet nog veel leren.

Als ik naar de vergadering ga en er word bv gezegd van kijk;dit en dit mag niet naar buiten worden gebracht dan zal dat ook zo zijn,dan moet je je klep houden.

Rr00ttt 27 februari 2007 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 2470240)
Wie weet, ze kunnen ook een paar % achteruit gaan.

Veel hangt af van de situatie onmiddellijk voor de verkiezingen. Herinner u de kiekens die Dehaene genekt hebben.

Ik denk dat het VB enkel aan LDD misschien wat stemmen kan verliezen. Ze zullen er winnen van vooral Cd&V/N-VA en VLD. Hoe de nettobalans uitslaat valt moeilijk te voorspellen/zal afhangen van het succes van LDD.

Enige mogelijkheden die ik zie waar het VB anders stemmen mee kan verliezen.

1. De fantasieën van Y. Desmet blijken waarheid te zijn. Er duiken beelden op van hoe Dewinter, Annemans en Vanhecke de 'endlösung van alle vlamingen zonder degelijke stamboom' minitieus aan het voorbereiden zijn.

Kans dat dit gebeurt: 0.000001 %

2. De verkiezingsresultaten worden vervalst.

Kans dat dit gebeurt: ik durf er geen % op plakken maar ik ze is imo zeker niet onbestaande. Ik zou heel graag hebben dat er niet electronisch wordt gestemd, want ik heb zeker de affaire Hoboken en Stemmenkampioen in gedachten toch behoorlijk wat argwaan.

(En nee ik ben hier geen eventuele verkiezingsnederlaag aan het goedpraten, maar als je ziet:
- tot wat de andere partijen tot nu toe al bereid zijn geweest om het VB aan te pakken en
- welke enorme belangen er op het spel staan
- dat we geen kritische media hebben
dan durf ik absoluut niet uitsluiten dat er desnoods gefraudeerd zal worden... )

Internaut 28 februari 2007 03:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 2470657)

nee jong en dat zal ook niet gebeuren.
Verstrepen staat op de antwerpse kieslijst bij de verkiezingen, is hem meedegedeeld door Annemans. Nice try dus om verdeeldheid proberen te zaaien door oude koeien uit de gracht te halen.

Metal Tom 28 februari 2007 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt (Bericht 2474935)
2. De verkiezingsresultaten worden vervalst.

Kans dat dit gebeurt: ik durf er geen % op plakken maar ik ze is imo zeker niet onbestaande. Ik zou heel graag hebben dat er niet electronisch wordt gestemd, want ik heb zeker de affaire Hoboken en Stemmenkampioen in gedachten toch behoorlijk wat argwaan.

(En nee ik ben hier geen eventuele verkiezingsnederlaag aan het goedpraten, maar als je ziet:
- tot wat de andere partijen tot nu toe al bereid zijn geweest om het VB aan te pakken en
- welke enorme belangen er op het spel staan
- dat we geen kritische media hebben
dan durf ik absoluut niet uitsluiten dat er desnoods gefraudeerd zal worden... )

Een cursus 'Omgaan met verlies' zou zeker geen verloren geld zijn voor het VB. Nooit ofte nimmer hebben ze bij vorige verkiezingen iets over fraude gezegd en dan plots valt hun uitslag tegen en wordt er gesjoemel vermoed. Slechte verliezers.

baseballpolitieker 28 februari 2007 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom (Bericht 2475480)
Een cursus 'Omgaan met verlies' zou zeker geen verloren geld zijn voor het VB. Nooit ofte nimmer hebben ze bij vorige verkiezingen iets over fraude gezegd en dan plots valt hun uitslag tegen en wordt er gesjoemel vermoed. Slechte verliezers.

Geef mij eens één goede reden in het belang van de politici waarom zij de zaken niet zouden frauderen als blijkt dat Belang en consorten de 50% halen in de Vlaamse regering? De kans dat ze ooit 50% in de federale verkiezingen halen is onbestaand want zelfs met een 60% winst in Vlaanderen zou er met een enorm grote coalitie van alles wat een zetel haalt (een beetje overdreven;-) ) toch nog vrij makkelijk een meerderheid kunnen worden gevonden tegen het Belang!

Terug naar de Vlaamse, als de separatistische partijen (is meer dan alleen het belang) ooit meer dan 50% halen is het zo goed als zeker gedaan met België, denk jij dat de normale politici dit zullen toelaten, Vlaams Belang aan de macht over een onafhankelijke land???
Nooit, en de kans dat ze over lijken zullen gaan is zeer groot, of zijn daar geen genoeg aanwijzingen voor op dit moment? Onze politiek valt jammer genoeg zeer makkelijk te beschrijven, het Belang tegen de rest, dat is voor mij al een aanwijzing die veel zegt!

Marlboro 28 februari 2007 11:51

Citaat:

Manman,in onze gemeente heeft cd&v klacht ingediend omdat het er één en ander niet zou geklopt hebben.
In wetteren ook het één en ander niet oke enz....Maar daar zwijgt ge natuurlijk vlug over.

Als je iets vermoed dan moet je daar tegen optreden en of je uiteindelijk gelijk hebt of niet;het gaat erom dat je geen risico's neemt en bij ons is het terecht dat we het niet zomaar mogen laten begaan want ze zouden alles doen om te foefelen en ons in de zak te zetten.

Knuppel 28 februari 2007 12:10

Citaat:

Ik vraag me af of jij dat ook zou zeggen als jij de 'verliezer' was....

Metal Tom 28 februari 2007 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 2475816)
Manman,in onze gemeente heeft cd&v klacht ingediend omdat het er één en ander niet zou geklopt hebben.
In wetteren ook het één en ander niet oke enz....Maar daar zwijgt ge natuurlijk vlug over.

Als je iets vermoed dan moet je daar tegen optreden en of je uiteindelijk gelijk hebt of niet;het gaat erom dat je geen risico's neemt en bij ons is het terecht dat we het niet zomaar mogen laten begaan want ze zouden alles doen om te foefelen en ons in de zak te zetten.

Dat er in een beperkt aantal gemeentes iets fout is gelopen is iets heel anders dan een grootscheepse fraudecampagne over heel het land. Trouwens, in geen enkele van de u aangehaalde voorbeelden van 'bedrog' is het VB de 'benadeelde' partij dus wat is uw punt dan?

Metal Tom 28 februari 2007 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2475885)

De democratische partijen waar ik op stem(de) (en waar ik het VB NIET toe reken) zijn al meermaals in het verlies gedrongen, ik heb hen nooit horen afkomen met 'fraude'.

Rr00ttt 28 februari 2007 20:34

Citaat:

Fraude met electronisch stemmen is in het buitenland al herhaaldelijk het geval geweest. Waarom zou het hier niet zo zijn? Welke controles zijn erop? Kan u mij geruststellen of weet u er niets vanaf?

Ingeval van het 2e antwoord gelieve dan het ofwel uit te zoeken en met argumenten te komen of uw bek te houden....

Knuppel 28 februari 2007 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom (Bericht 2476197)
De democratische partijen waar ik op stem(de) (en waar ik het VB NIET toe reken) zijn al meermaals in het verlies gedrongen, ik heb hen nooit horen afkomen met 'fraude'.

Begrijpelijk.
Ongevaarlijke prutspartijtjes zijn dan ook niet te moeite van het frauderen waard.

Dynamics 1 maart 2007 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2475885)

Hoe, wat hoor ik hier nu. Ik heb altijd van het VB gehoord dat er geen sprake van was dat ze als verzliezers uit de vorige verkiezingen zijn gekomen. Wat is het nu, verloren door fraude? Of gewonnen, maar verkeerd toegelicht in de media?
Wacht, ik weet het, de Janssens heeft onder één hoedje gespeeld met Fidel Castro, die al zijn beste Cubaanse informatici erop heeft gezet om de uitslag in België te frauderen, in ruil zal hij van Antwerpen een Cubaanse enclave maken. Is dat geen goede verklaring?

Metal Tom 1 maart 2007 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dynamics (Bericht 2479481)
Wacht, ik weet het, de Janssens heeft onder één hoedje gespeeld met Fidel Castro, die al zijn beste Cubaanse informatici erop heeft gezet om de uitslag in België te frauderen, in ruil zal hij van Antwerpen een Cubaanse enclave maken. Is dat geen goede verklaring?

Lap, weer iemand die het doorheeft :lol:

Rr00ttt 1 maart 2007 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dynamics (Bericht 2479481)
Hoe, wat hoor ik hier nu. Ik heb altijd van het VB gehoord dat er geen sprake van was dat ze als verzliezers uit de vorige verkiezingen zijn gekomen. Wat is het nu, verloren door fraude? Of gewonnen, maar verkeerd toegelicht in de media?

Nee het is Stevaert die de grote vriend van Castro is, u zit er dichtbij maar vergist zich van persoon.

Janssens is degene die jarenlang voorzitter was (is?) van Digipolis het bedrijf dat de Antwerpse uitslagen verwerkte. Daarmee is niks bewezen natuurlijk, maar een goed gevoel geeft dat toch bepaald niet.

Dynamics 1 maart 2007 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt (Bericht 2481006)
Nee het is Stevaert die de grote vriend van Castro is, u zit er dichtbij maar vergist zich van persoon.

Janssens is degene die jarenlang voorzitter was (is?) van Digipolis het bedrijf dat de Antwerpse uitslagen verwerkte. Daarmee is niks bewezen natuurlijk, maar een goed gevoel geeft dat toch bepaald niet

Ja meneer, ik weet wel dat u Steve Stevaert als grote vriend van Castro ziet. Was maar een grapje hè. Of dachten jullie dat ik het echt meende over die samenzwering, het zou me eigenlijk niets verbazen ;)

Ja meneer, Stevaert is de grote Castro vriend volgens jullie. Terwijl jullie vrolijk verder dwepen met negationisten, nazi's en Oost fronters (lees: mensen die Vlaanderen verraadden hebben ten gunste van de Duitsers). Normaal gebruik ik die argumentatie niet, maar als u van Stevaert een fanatiek Castro aanhanger maakt en daarmee impliceert dat hij dat systeem naar hier wil brengen, mag ik toch ook even zeggen bij welke dictator jullie partij volgens mij de mosterd haalt.

En als u toch zo'n groot wantrouwen hebt, dien dan een klacht in tegen Digipolis, weet je het ineens. Heeft het VB dat al geprobeerd teneinde een volledig onderzoek te krijgen als ze toch zo aan de uitslag twijfelen.

Rr00ttt 1 maart 2007 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dynamics (Bericht 2481192)
Ja meneer, ik weet wel dat u Steve Stevaert als grote vriend van Castro ziet. Was maar een grapje hè. Of dachte jullie dat ik het echt meendeover die samenzwering, het zou me eigenlijk niets verbazen ;)

Ja meneer, Stevaert is de grote Castro vriend volgens jullie. Terwijl jullie vrolijk verder dwepen met negationisten, nazi's en Oost fronters (lees: mensen die Vlaanderen verraadden hebben ten gunste van de Duitsers). Normaal gebruik ik die argumentatie niet, maar als u van Stevaert een fanatiek Castro aanhanger maakt en daarmee impliceert dat hij dat systeem naar hier wil brengen, mag ik toch ook even zeggen bij welke dictator jullie partij volgens mij de mosterd haalt.

"Voorstanders
Harry Mulisch is of was een vurig aanhanger van Castro. Hij bezocht Cuba en had talloze ontmoetingen met Castro. Mulisch publiceerde hierover het boek Het woord bij de daad (1968). In Vlaanderen is voormalig SP.A-voorzitter Steve Stevaert eveneens een vurig aanhanger van Castro."

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Fidel_Castro

"Stevaert en Cuba: wat schrijven de Cubaanse media?"

http://lvb.net/item/608

"Stevaert, Fidel en Che

Steve Stevaert bezocht onlangs Cuba en chaperonneerde het België-bezoek van de communistische dochter van Che Guevara. De Vlaamse succespoliticus was amper opgestegen in Havana of de Cubaanse dictator veroordeelde een rij dissidenten tot levenslang. Stevaert zal beschaamd zijn over zijn Castro-passie. Laat het koketteren met seniel-links aan Kristien Hemmerechts en haar Bart. "

Frans Crols in Trends van 22 mei 2003

2 minuten opzoekwerk op google volstaan hoor...

Kay_ 1 maart 2007 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 2474744)
Nope,denk jij nu echt dat andere partijen u en mij alles wijsmaken,lol.:roll:
Je moet nog veel leren.

Als ik naar de vergadering ga en er word bv gezegd van kijk;dit en dit mag niet naar buiten worden gebracht dan zal dat ook zo zijn,dan moet je je klep houden.

Je verwijt mij te geloven wat andere partijen mij wijsmaken maar gelooft je eigen partij wel blindelings blijkbaar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be